Honda wprowadziła szóstą generację modelu Civic, znaną również jako Civic EK, w 1995 roku w trzech wersjach nadwozia. Wersja trzydrzwiowa okazała się jedną z najbardziej udanych w tej serii.
Po sukcesie piątej generacji, Honda postanowiła zastąpić ją nowym modelem po zaledwie czterech latach na rynku. Niektórzy mogą powiedzieć, że to było jedynie lifting, ale różnice techniczne były znaczące. Zastosowano inną platformę, co podzieliło entuzjastów marki Honda. Niemniej jednak, samochód okazał się świetnie prowadzić. Japoński producent wykorzystał tę samą platformę do innych modeli, które oferowały napęd na przednie lub wszystkie koła.
Trzydrzwiowy Civic był jedynym hatchbackiem oferowanym przez Hondę na rynku. Duże reflektory zaspokoiły oczekiwania tych, którzy narzekali na małe lampy przednie piątej generacji. Mała atrapa chłodnicy z czarną plastikową siatką wspierała srebrną emblemę H.
Wnętrze zostało wyposażone w wysokiej jakości fotele wykończone welurem, podobne do tych w modelu Accord. Oprócz wersji sportowej, wszystkie inne warianty miały niewielkie boczne podparcia. Z tyłu było ograniczone miejsce dla dwóch pasażerów. Na szczęście kanapa była składana, co umożliwiało zwiększenie przestrzeni bagażowej.