Honda zdecydowała się stworzyć ofertę pojazdów, które nie wyglądały jakby były częścią tej samej rodziny. Ta strategia okazała się sukcesem.
Siódma generacja modelu Civic była dostępna w czterech wersjach: sedan, hatchback 3-drzwiowy, hatchback 5-drzwiowy oraz coupe. Niektóre elementy były do siebie podobne, zwłaszcza między sedanem a coupe, ale hatchback 3-drzwiowy nie miał żadnej wspólnej części z resztą rodziny.
Zaokrąglone, trójkątne reflektory były nachylone w kierunku maski i błotników. Grill był większy niż w sedanie, a pochylona szyba całkowicie różniła się od pozostałych modeli. Projektanci wyobrazili sobie lekko pochyloną klapę bagażnika oraz czerwone światła tylne z dwoma okrągłymi, przezroczystymi soczewkami dla światła wstecznego. Tylko jedno z nich było funkcjonalne, drugie było atrapą.
Wewnątrz, Civic oferował czarną przednią deskę rozdzielczą. Była ona wykonana z plastiku i wyglądała dość nijako, mimo że była bardzo funkcjonalna. W zestawie wskaźników Honda zainstalowała zegary z białymi literami na czarnych tarczach. Poza podstawową wersją, inne poziomy wyposażenia miały fotele kubełkowe z przodu. Tylną kanapę zastosowano w całej gamie, nawet w wersji TypeR. Bagażnik był na tyle duży, by pomieścić teczkę i torbę sportową.