Honda Civic jest na rynku od kilku dekad i miała swoje wzloty i upadki. Jednak z generacją z 2005 roku, odniosła ogromny sukces. Rynek był w euforii, klienci szturmowali salony. Wkrótce stał się to najbardziej sprzedawany model Civic w historii.
Wygląd zewnętrzny był niewątpliwie najważniejszym atutem samochodu. Ostry przód z lustrzaną kratką pokrytą przezroczystym plastikiem, kanciaste reflektory i krótka maska stanowiły zaskakującą obecność. Nachylone słupki A prowadziły do zaokrąglonej, przypominającej bańkę kabiny. Z tyłu, poziomo podzielona tylna szyba wkomponowana w klapę bagażnika dopełniała ogólny kształt. Trójkątne wloty powietrza w przednim zderzaku znajdowały się również z tyłu, jako boczne wyloty spalin.
Wnętrze było skoncentrowane na kierowcy, z centralnym panelem nachylonym w stronę kierowcy. Zegary były umieszczone na dwóch poziomach, z prędkościomierzem na górze i obrotomierzem oraz pozostałymi wskaźnikami w regularnym zestawie za kierownicą. Wysoka pozycja siedząca nie była zbyt dobrze przyjęta przez fanów Hondy, jednak docenili ją nowi nabywcy. Z tyłu wystarczająco miejsca było dla trzech pasażerów, a system Magic Seats pozwalał na podnoszenie i opuszczanie kanapy. Oparcie siedzenia było składane w sposób dzielony, w proporcji 60:40.