Po zaledwie dwóch latach obecności na rynku, Civic przeszedł niewielki lifting, mający na celu rozwiązanie kilku technicznych problemów oraz wprowadzenie drobnych zmian w wyglądzie.
Japoński producent samochodów był znany ze swojej niezawodności, a zaktualizowany model pięciodrzwiowego Civica spotkał się z pozytywnym odbiorem na rynku. Jego rewolucyjny design przyciągnął nowych nabywców Hondy, podczas gdy poprzedni właściciele krytykowali pojazd za tylną zawieszenie i szorstką jazdę.
Choć zewnętrzna część była chwalona, jeden z jej elementów nie przypadł do gustu klientom, szczególnie lustrzana atrapa chłodnicy. Wraz z liftingiem w 2008 roku, Honda zastąpiła ją chromowaną, która miała dwa kwadratowe wloty powietrza. Kształty trójkątnych wlotów powietrza na przednim zderzaku zostały przeniesione na tył, jako boczne końcówki wydechu, dla wersji 1.8 i 2.2 litra, podczas gdy jednostka 1.4 litra miała plastikowe kapsle w tylnym zderzaku i ukryty wydech za nim.
Wnętrze skoncentrowane było na kierowcy, z centralnym panelem skierowanym w jego stronę. Zestaw wskaźników został zainstalowany na dwóch poziomach, z prędkościomierzem na górze i obrotomierzem oraz pozostałymi wskaźnikami w regularnym zestawie za kierownicą. W tylnej części było wystarczająco dużo miejsca dla trzech pasażerów, a system „Magic Seats” umożliwiał podnoszenie lub opuszczanie kanapy. Tylna ławka miała dzieloną oparcie w proporcji 60:40 lub lift.