HONDA Civic 5 drzwiowe 2012-2015

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

HONDA Civic 5 drzwiowe 2012-2015

Przejdź do galerii zdjęćHONDA Civic 5 drzwiowe 2012-2015

Dziewiąta generacja Hondy Civic zaskoczyła swoim designem, inspirowanym mangą. W samochodzie znalazło się wiele elementów z ósmej generacji, w tym silniki i skrzynie biegów.

Model z 2006 roku pomógł japońskiej marce zwiększyć sprzedaż. Przyciągał klientów dzięki swojemu nietypowemu, odważnemu wyglądowi. W modelu z 2012 roku projektanci poszli jeszcze dalej, wprowadzając radykalne zmiany w stylistyce.

Agrasywne reflektory i przekształcony grill z wyprofilowaniem na dolnej części nadwozia. Chociaż ogólny kształt samochodu pozostał prawie taki sam, wszystkie panele nadwozia zostały zmienione. Samochód został aerodynamicznie ulepszony, aby zwiększyć efektywność paliwową. Silnie nachylone słupki A oraz łukowata linia dachu przyczyniły się do zmniejszenia współczynnika oporu powietrza. Dodatkowo, na tylnych ćwiartkach zamontowano dwa małe finy, które redukowały turbulencje z tyłu. Nowością były tylne drzwi, które można było otwierać pod kątem 90 stopni, co znacznie ułatwiało dostęp do tylnych siedzeń.

Wewnątrz znalazł się nowy zestaw wskaźników, który miał niemal identyczny układ jak jego poprzednik, ale z bardziej estetycznym wyglądem. Podzielony panel z prędkościomierzem na górze i obrotomierzem na dole został zachowany. Fotele zostały zmienione w porównaniu do poprzedniej generacji. Wysoka pozycja siedzącego kierowcy pozostała taka sama, ze względu na umiejscowienie zbiornika paliwa pod jego siedzeniem. Tylne siedzenia zachowały system „Magic seats”, który umożliwiał ich składanie i podnoszenie, co zwiększało już i tak dużą przestrzeń bagażową.

Pod maską Civic oferowany był z silnikiem wolnossącym o pojemności 1,8 litra lub z nowo opracowanym silnikiem turbo-diesla o pojemności 1,6 litra.

Zespół Civic, kierowany przez Mitsuru Kariya, lidera dużych projektów, otrzymał zadanie stworzenia i rozwinięcia nowego modelu Honda Civic. Obecny Civic znany jest z unikalnego stylu zewnętrznego oraz funkcjonalności wnętrza w segmencie C w Europie, więc Mitsuru Kariya i jego zespół chcieli lepiej zrozumieć potrzeby i oczekiwania europejskich klientów. Obecny model Civic stał się podstawą ich badań, mających na celu stworzenie jeszcze lepszego samochodu.

„… oceniając wymagania naszych klientów, dostrzegliśmy, że oczekiwania europejskich klientów są wymagające i unikalne w wielu aspektach. Skupiliśmy nasz rozwój na spełnianiu tych oczekiwań i poprzez ten proces podnieśliśmy nasze standardy rozwoju na nowy poziom.” (Mitsuru Kariya, lider dużych projektów)

W obliczu wzrostu cen paliw w Europie oraz celów ekologicznych dążących do niskiej emisji, wyniki z badania przeprowadzonego wśród europejskich klientów pokazały, że obecny klient Hondy Civic nie tylko uważa nowoczesny styl i osiągi za ważne, ale także zaawansowane technologie, które pozwolą na stworzenie Civica jeszcze bardziej ekonomicznego w eksploatacji i przyjaznego dla środowiska.

Okres rozwoju nowego modelu Honda Civic trwał ponad cztery lata. Prawie wszystkie komponenty są nowe dla Civica lub zostały dalej rozwinięte, koncentrując się na ustawieniu zawieszenia w celu poprawy komfortu jazdy i prowadzenia oraz na materiałach wewnętrznych w celu poprawy jakości wnętrza, nowym stylu oraz aerodynamice dla odświeżonego wizerunku i lepszej efektywności, oraz silnikach dla lepszych osiągów i zmniejszonych emisji CO2.

Ogólnie nowy Honda Civic bazuje na mocnych stronach swojego poprzednika i podnosi je na wyższy poziom. Jest również jednym z najlepszych modeli w swoim sektorze pod względem osiągów przy niskich emisjach CO2 – model wysokoprężny emituje jedynie 110 g/km przy 150 KM mocy i 350 Nm momentu obrotowego.

Tło i badania

Obecny Honda Civic, który zadebiutował w 2006 roku, wprowadził nową koncepcję układu poprzez opracowanie unikalnej platformy opartej na układzie „centralnego zbiornika”, zaprojektowaną w celu zaoferowania praktycznych korzyści, takich jak duża przestrzeń kabinowa spełniająca potrzeby europejskich klientów w kategorii „C”. Civic został zaprojektowany i stworzony z myślą o rynku europejskim, otrzymując pozytywne opinie w obszarach takich jak design oraz wszechstronność/praktyczność, co pomogło określić obecnego Civica jako model o 'obecności na drodze’ dzięki swoim 'futurystycznym kształtom’ oraz 'wielofunkcyjności’ z dużą przestrzenią bagażową i różnymi układami siedzeń oferowanymi przez 'magic seats’.

Rozpoczynając badania, zespół rozwijający nowego Civica uwzględnił te kluczowe osiągnięcia obecnego modelu Honda Civic i postanowił zachować, a nawet wzbogacić cechy obecnego Civica. Zespół chciał stworzyć nowy emocjonalny design z możliwością zaskakiwania i dostarczania niespodzianek w zakresie przestronności i innych praktycznych cech, jednocześnie poprawiając widoczność i poszerzając pole widzenia, aby wzbogacić ogólne wrażenie posiadania tego pojazdu.

Obecny Honda Civic osiągnął już doskonałą przestronność wnętrza z odpowiadającą pojemnością bagażnika wśród konkurencji. Koncentracja skupiała się teraz na utrzymaniu tej przestronności wnętrza na czołowej pozycji w klasie, jednocześnie poprawiając efektywność pakowania i wykorzystania przestrzeni.

To prowadzi do nowego designu zewnętrznego, poprawionej aerodynamiki, zmniejszonej masy, co przyczynia się do podniesienia ogólnej wydajności pojazdu.

Skoncentrowane badania przeprowadzono w celu określenia najnowszych i najważniejszych wymagań dla rynku europejskiego. Europejscy i japońscy projektanci oraz inżynierowie ściśle współpracowali ze sobą przez cały proces rozwoju. Testy przeprowadzono najpierw w Japonii, a następnie wielokrotnie w Europie, aby zapewnić adekwatność dla najbardziej wymagających klientów segmentu C na świecie.

„Samochód musiał być bezpieczny i łatwy w obsłudze, dostępny cenowo i tak dalej… premium pod względem dobrego balansu osiągów w przystępnej cenie.” (Mitsuru Kariya, lider dużych projektów)

Zespół rozwijający Civica zwrócił się do kierowców, dealerów oraz mediów, aby ocenić istniejący model Honda Civic i zdefiniować kluczowe cechy i jakości, które należy zachować, oraz priorytety dla nowego modelu. Kierowcy docenili wyrazisty styl i formę samochodu, z jego futurystycznym wyglądem i funkcjonalnością. Jednak ich opinie sugerowały, że tył samochodu mógłby być bardziej wysublimowany, a widoczność z tyłu można by poprawić. Wnętrze Civica z nowoczesnym i przyjaznym dla użytkownika projektem kokpitu zostało dobrze odebrane, podobnie jak przestronna kabina i wszechstronne 'magic seats’, ale użytkownicy domagali się poprawy jakości użytych materiałów. Kierowcy byli pod wrażeniem doznań z jazdy, ale zauważyli, że hałas zawieszenia mógłby zostać zredukowany, a komfort jazdy zwiększony.

Badania ujawniły, że typowy kierowca Hondy Civic przyciągany jest przez unikalny, świeży design z sportową wydajnością i zaawansowanymi technologiami. Środowisko zostało zdefiniowane jako priorytet, klienci domagali się wysokiej efektywności paliwowej i niskich emisji.

KONCEPCJA I ROZWÓJ

Początkowe pomysły na nowego Civica badały obszar designu samochodu o 'Zredukowanej Energetycznej’ estetyce. 'Zredukowane’ miało akcentować świadomość ekologiczną dzisiejszego świata, a 'Energetyczne’ wyrażać witalność Hondy. Ta koncepcja projektowa przerodziła się w 'Czystą-Dynamiczną’ koncepcję designu.

Zespół projektowy często wracał do źródeł inspiracji, aby pomóc zdefiniować 'Czysta-Dynamiczną’, co było połączeniem nadwozia samolotu 'blended body’, w którym kadłub i skrzydła łączą się w jedną całość, aby uzyskać lepszą aerodynamikę, ciszę i zdolność do zamieszkania. Inną inspiracją były kostiumy kąpielowe i stroje sportowe noszone przez sportowców, które zapewniają niskoprzepływowość.

Początkowe szkice koncentrowały się na elegancko płynących kształtach, czerpiąc z samolotu 'blended body’ (model koncepcyjny opracowany przez inżynierów z Uniwersytetu Cambridge) oraz niskoprzepływowych strojów kąpielowych, z brakiem wyraźnych granic między powierzchniami, z liniami zderzaka i błotnika płynnie łączącymi się z nadwoziem. Ta koncepcja była wyraźnym krokiem w nowym kierunku, zamiast polegać na czystej mocy i sile silnika do przekazania sportowego wizerunku, 'blended body’ z obniżonym oporem miałby pokazać bardziej inteligentny obraz nowego Hondy Civica.

Zespół wielokrotnie wracał do tych źródeł podczas procesu projektowania, używając ich jako punktu odniesienia, gdy musieli potwierdzić swój kierunek.

Zespół zmierzył się z wyzwaniem, jak nawiązać relację między designem a funkcją; brief projektowy dla nowego Civica wymagał, aby był czysty, dynamiczny w wyglądzie i premium w odczuciu, a jednocześnie funkcjonalny praktycznie we wszystkich obszarach.

DESIGN ZEWNĘTRZNY

Projektanci nowego Honda Civic chcieli zachować sportowe i futurystyczne cechy charakteru samochodu, ale dostosować je do jeszcze bardziej eleganckiego, a zarazem futurystycznego odczucia nowego modelu.

Aby wcielić ten koncept, nowy samochód jest o 20 mm niższy i o 10 mm szerszy od obecnego modelu, z stylistyką, która dodatkowo podkreśla sportową i futurystyczną elegancję oraz ogólny design pełen funkcjonalności.

Badania skłoniły projektantów do rozważenia, jak nowy projekt Hondy Civic z pięcioma drzwiami mógłby mieć sportowy wygląd, przypominający sportowe cechy często spotykane w samochodach trzydrzwiowych. Nowa konstrukcja Civica charakteryzuje się zmniejszoną ilością szyby bocznej w stosunku do powierzchni nadwozia, zwłaszcza zmniejszoną powierzchnią szyby tylnej. Tworzy to wrażenie małej, eleganckiej kabiny w porównaniu do bardziej tradycyjnie wyglądających kabin w samochodach pięciodrzwiowych w europejskim segmencie C.

Wspierający niski i stabilny wygląd to sposób, w jaki linie nadwozia zostały zaprojektowane dla nowego Honda Civic. Typowo szczytowy punkt bocznych linii nadwozia biegnie równolegle z klamką drzwi, jednak w nowym Civicu punkt ten jest niższy, około na wysokości panelu drzwi. Efektem tego jest niski, nieprzerwany kontur biegnący od przedniego zderzaka, rozciągający się przez całe boki, aż do tylnego zderzaka, co tworzy wrażenie niskiego środka ciężkości. W tym samym czasie górna część nadwozia przyjmuje stosunkowo prostą formę, co kontrastuje z solidnym wyglądem dolnej części nadwozia, która, razem z progami, zbiera światło, akcentując solidny, stabilny wygląd.

Nadkola zostały zaprojektowane w sposób, który bardziej płynnie wypływa z powierzchni nadwozia, co nadaje nowemu Civicowi charakterystyczny czysty i elegancki wygląd. W wielu projektach, nadkole jest wykonane w taki sposób, że wystaje z nadwozia w równych proporcjach wzdłuż całego obwodu. W przeciwieństwie do tego, granica oddzielająca nadwozie od nadkola w nowym Honda Civic jest tak gładka, że trudno powiedzieć, gdzie jedno się zaczyna, a drugie kończy.

Lider projektu designu zewnętrznego jest szczególnie dumny z bezszwowej integracji wszystkich powierzchni, od nadkoli po nadwozie.

„Każdy pojedynczy obszar designu zewnętrznego jest unikalny sam w sobie, ale są zjednoczone w jedną gładką formę…” (Noriyuki Ishii, lider projektu designu zewnętrznego)

Przód przypomina 'DNA’ Hondy i charakteryzuje się nowymi reflektorami HID w wersji projektora o wysokiej i niskiej mocy. Zintegrowany system wspomagania świateł drogowych jest kontrolowany przez kamerę CMOS zamontowaną na szybie w obszarze lusterka wstecznego kierowcy. Kamera wykrywa nadjeżdżające światła lub światła tylne pojazdów z przodu i automatycznie obniża światła drogowe do normalnego ustawienia, jeśli są włączone. Umożliwia to kierowcy pełne skupienie się na warunkach drogowych, bez konieczności ręcznego kontrolowania ustawienia świateł drogowych.

Patrząc na samochód, oczy rysują płynne, eleganckie linie, które rozciągają się od niskiego przodu wzdłuż podłużnego profilu, pod oknami. To podkreśla uzupełniająca linia aerodynamicznych skrzydeł. Z tyłu, unikalna kombinacja tylnych świateł została zoptymalizowana pod kątem maksymalnego efektu wizualnego oraz efektywności aerodynamicznej. Jak w obecnym Civicu, tożsamość designu tylnej części charakteryzuje się mocnymi poziomymi elementami, które podkreślają szeroką postawę samochodu i silną obecność na drodze. W nowym samochodzie światła tylne są umieszczone na wyższym poziomie, aby zapewnić dobrą widoczność z tyłu dla nadjeżdżających pojazdów.

Pozioma kombinacja świateł hamulcowych działa również jako spojler o funkcji aerodynamicznej, zarządzając przepływem powietrza nad samochodem. Kombinowana lampa również pełni funkcję aerodynamiczną, wystając w optymalnej pozycji, aby odciąć przepływ powietrza z boku nadwozia. Trzy charakterystyczne linie, wyrzeźbione w bokach tylnych świateł, zmniejszają opór powietrza minimalizując ilość turbulencji powietrza z tyłu samochodu.

Dostępne są dwa nowe wzory kół – 16-calowy wzór 'Sportowy’ i śmiały 17-calowy wzór 'Dynamiczny’. Ogólny styl zewnętrzny jest doskonałym przykładem współpracy designu z inżynierią – aerodynamika każdego elementu została zoptymalizowana w parze z odważnymi formami i liniami, które projektanci chcieli. Utrzymano centralny układ zbiornika paliwa, co pozwala na więcej przestrzeni w kabinie, a cenione przez klientów obecnego Civica łatwość użytkowania i przestronność wnętrza pozostają nienaruszone.

Najlepsza aerodynamika w klasie

Aerodynamika była nieustannie priorytetem podczas projektowania samochodu. Jak wskazuje Mitsuru Kariya: „Aerodynamika ma tylko zalety… jeśli poprawisz aerodynamikę, poprawia to zużycie paliwa, osiągi, dynamikę jazdy i tak dalej.”

Z tego powodu zespół projektowy chciał wykorzystać każdą możliwość do poprawy tego aspektu designu samochodu. Zatrudnili inżynierów z doświadczeniem w Formule 1, sporcie dominowanym przez profesjonalne zarządzanie przepływem powietrza.

„Mieli ogromne doświadczenie… w redukcji oporu aerodynamicznego, ale także w łączeniu go z stabilnością przy dużych prędkościach, co jest bardzo ważne w wyścigach. Ta wiedza przyczyniła się do wielu osiągnięć.” (Mitsuru Kariya)

Celem było zapewnienie klientom stabilnych odczuć podczas jazdy z dużą prędkością, w tym zarządzanie przepływem powietrza pod pojazdem poprzez zastosowanie osłony podwozia od zderzaka do zderzaka, z zaoblonymi krawędziami. W połączeniu z większymi osłonami na tylnym zawieszeniu, ta osłona zwiększa stabilność, szczególnie podczas wyprzedzania długich pojazdów na autostradzie w wietrze.

Efektywność aerodynamiczna została również poprawiona dzięki zastosowaniu kratki z zamkiem dla modelu wysokoprężnego. To przynosi zarówno efektywność chłodzenia, jak i niskoodpornościową aerodynamikę we wszystkich przypadkach. Nowy diesel Honda Civic mierzy temperaturę wody, prędkość oraz temperaturę powietrza na zewnątrz i otwiera i zamyka kratkę w zależności od potrzeb. Przy niskich prędkościach, gdy aerodynamika jest mniej krytyczna, kratka jest otwarta. Jest także otwarta przy dużych prędkościach, przyczyniając się do stabilności kierowania poprzez zmniejszenie liftu z przodu. Przy średnich prędkościach kratka jest zazwyczaj zamknięta, ale otwiera się tam, gdzie to konieczne, aby poprawić chłodzenie i zmniejszyć opór powietrza, a tym samym poprawić efektywność paliwową.

Ogólna poprawa aerodynamiki nowego diesla Honda Civic ma wartość CdA o 12,6% lepszą w porównaniu do swojego poprzednika i 10,8% poprawy w modelach benzynowych.

Najbezpieczniejszy Honda Civic dotychczas

Najwyższe standardy bezpieczeństwa są podstawowym wymogiem w europejskiej kategorii premium. Innowacje w zakresie bezpieczeństwa nowego Honda Civic obejmują strukturę kabiny rozdzielającą obciążenie, panel tylnej klapy wykonany z żywicy oraz nowy aluminiowy zderzak.

Lusterka boczne zostały zastąpione stylowymi nowymi jednostkami z zintegrowanymi lampkami LED. Powierzchnia lusterek jest szersza niż w obecnym modelu, co poprawia widoczność do tyłu dla kierowcy.

W połączeniu z zmniejszoną szerokością słupka A poprawia to widoczność we wszystkich kierunkach – kluczowy aspekt bezpieczeństwa pojazdu.

Codzienna wygoda

Nowy Honda Civic ma przeprojektowany zewnętrzny uchwyt drzwiowy, który jest wygodny, a także szklany dach, co daje większe poczucie przestrzeni w kabinie.

Model wysokoprężny ma również nowy system napełniania bez korka. Początkową motywacją dla tej innowacji było wyeliminowanie incydentów związanych z błędnym tankowaniem, które mogłyby z czasem uszkodzić silnik.

Tylna szyba została przeprojektowana i otrzymuje wycieraczkę tylną oraz odszyszczacz. Dolna krawędź dodatkowej szyby jest teraz niższa, co poprawia widoczność kierowcy podczas cofania. Słup C został przesunięty do tyłu o około 100 mm, co dodatkowo zwiększa widok i redukuje rozmiar martwego pola z tyłu. Podwójne wydechy zostały zastąpione jednym zintegrowanym rurą wydechową, która jest schowana w tylnej stylizacji.

Kolor dla każdego gustu

„Przeprowadzając analizę obecnej sytuacji w Europie oraz prognoz przyszłych trendów, staraliśmy się dokładnie uchwycić potrzeby klientów i zaprezentować nowoczesne, premium kolory wyprzedzające rynek.”

„Kontur samochodu składa się zarówno z gładkich powierzchni, jak i wyrazistych krawędzi. Kolory zostały wybrane specjalnie, aby jak najlepiej zaprezentować kształt pojazdu.” (Noriyuki Ishii, lider projektu designu zewnętrznego)

Nowy Civic będzie dostępny w dziewięciu kolorach, z czego trzy są nowe, a wszystkie można łączyć z czarnym lub szarym wnętrzem. Trzy nowe kolory to: Metaliczny Topaz Żółty, Perłowy Biały Orchid oraz Perłowy Zielony Las. Kolory te pomagają podkreślić czysty, dynamiczny i wyrafinowany styl. W ofercie znajdują się żywe kolory: Perłowy Głęboki Szafirowy i Czerwony Milano, a także wyrafinowane Metaliczny Alabaster, Perłowy Czarny Kryształ, Metaliczny Polerowany i Metaliczny Urban Titanium.

DESIGN WNĘTRZA

Obecny Honda Civic znany jest z unikalnego futurystycznego designu wnętrza oraz sportowego stylu zewnętrznego, a także przestronności i wszechstronności wnętrza. Te podstawowe cechy projektowe miały być zachowane w rozwoju nowego Civica, ale z naciskiem na udoskonalenie odczuć wewnątrz samochodu. Źródłami inspiracji były układy paneli sterujących z kokpitu samolotu myśliwskiego oraz kokpitu samochodu wyścigowego, które umożliwiają naturalne i intuicyjne operowanie wszystkimi kontrolkami. Uczucie siedzenia za kierownicą odzwierciedla przestrzeń skoncentrowaną na kierowcy z komfortowym poczuciem relaksu i kontroli. Uczucie to jest efektem projektowania samochodu wokół kierowcy – ostateczny wyraz zasady Hondy 'człowiek maksymalnie, maszyna minimalnie’.

Ten nowy funkcjonalny kokpit ma dwie strefy sterowania, które oddzielają obszary robocze, znane jako strefa interfejsu informacyjnego oraz strefa interfejsu kierowcy.

Strefa interfejsu kierowcy zbiera istotne informacje w naturalnym punkcie skupienia; a strefa interfejsu informacyjnego jest umiejscowiona bliżej środka deski rozdzielczej. Obszar bezpośrednio przed oczami kierowcy jest głęboki i przestronny, odzwierciedlający smukły design zewnętrzny, podczas gdy strefa interfejsu informacyjnego oferuje łatwość obsługi, umieszczając urządzenia informacyjne, takie jak system audio i nawigacyjny, sterowanie ogrzewaniem i klimatyzacją w zasięgu zarówno kierowcy, jak i pasażera.

Te obszary są wyraźnie zdefiniowane przez niską i gładką górną osłonę oraz łukową osłonę boczną, które razem definiują przestrzeń kierowcy, dając odczucie skoncentrowanej atmosfery typowej dla kokpitu samolotu myśliwskiego lub samochodu wyścigowego z jednym miejscem.

Pomiędzy przednimi siedzeniami znajduje się przestrzeń na dwa litrowe butelki oraz dwie butelki 350 ml. Znajdują się także gniazdka, porty USB i AUX-in. Dla wygody użytkowania te przestrzenie do przechowywania są starannie umieszczone w naturalnej linii ruchu kierowcy. Podobnie dźwignia zmiany biegów została przeniesiona bliżej obramowania kierownicy, a ruch dźwigni zmiany biegów został dostosowany do bardziej ergonomicznego kształtu. Hamulec ręczny został przeniesiony obok fotela pasażera, co ułatwia jego obsługę przez kierowcę.

Nowe siedzenie kierowcy zwiększa poczucie połączenia z samochodem i ma komorę powietrzną na wsparcie lędźwiowe i boczne, co oznacza, że siedzenie może być dostosowane do wygodnego wsparcia kierowców o różnych rozmiarach i kształtach. Kompaktowa pompa ciśnieniowa dostarcza powietrze do dwóch komór powietrznych w dolnej części oparcia, oferując regulowane poziomy wsparcia lędźwiowego, podczas gdy dodatkowe komory powietrzne w bocznych podparciach siedziska mogą być napompowane w celu zwiększenia wsparcia bocznego i dostosowania się do mniejszych, szczuplejszych kierowców. Wsparcie dla ramion i kolan również zostało poprawione.

Wyświetlacze kierowcy utrzymują koncepcję Dual Link obecnego Honda Civic – intuicyjny design, który umieszcza najistotniejsze informacje, takie jak cyfrowy wskaźnik prędkości, na górze deski rozdzielczej, gdzie kierowca może go często sprawdzać, nie przeszkadzając w koncentracji na drodze. Informacje i kontrolki będące drugorzędne są umieszczone poniżej. Centralnym punktem jest układ trzech wskaźników: obrotomierza, wskaźnika temperatury silnika oraz wskaźnika paliwa. Duże wskaźniki otoczone są metalowymi pierścieniami, które wzmacniają sportowe odczucie wysokiej precyzji.

Szersza i niższa forma Civica zawiera najbardziej przestronne wnętrze w klasie C-segmentu. Ma 1431 mm szerokości między kierowcą a pasażerem z przodu oraz 795 mm odległości między kierowcą a pasażerem na tylnym siedzeniu. Pojemność bagażnika również przewyższa konkurencję, wynosząc 401 litrów. Łatwo dostępna przestrzeń pod podłogą zwiększa to o dodatkowe 76 litrów.

Redukcja hałasu i materiały wysokiej jakości

W fazie badań stało się jasne, że niski poziom hałasu wewnętrznego jest kluczowy dla stworzenia relaksującego i przyjemnego doświadczenia podczas jazdy. Cichy samochód również sprawia, że pasażerowie czują się bezpieczniej przy wysokich prędkościach, a także zmniejsza zmęczenie.

Inżynierowie Hondy przeprowadzili dokładne testy w celu zidentyfikowania źródeł hałasu oraz typów hałasu, które powodują największy dyskomfort. Skupili się nie tylko na redukcji hałasu drogowego na maksymalnych poziomach, ale także na minimalizowaniu różnic między różnymi częstotliwościami hałasu docierającego do ucha kierowcy z zewnątrz kabiny, spowodowanymi na przykład różnymi nawierzchniami dróg.

Opracowano nowy program testowy, oceniając ogólną ciszę nowego Honda Civic. Quietness was measured by the following 8 scenarios; solid feeling upon entering the car, when starting the engine, when pulling away, whilst crawling in traffic, while cruising at slow speeds in urban environments, whilst accelerating, driving on rough surfaces, and motorway cruising. This enabled the total evaluation of how the drivers experience in relation to the types of sound produced by the car in these areas. Następnie przeprowadzono dokładne testy w celu zidentyfikowania źródeł hałasu oraz typów hałasu, które powodują największy dyskomfort. Zespół skupił się nie tylko na redukcji hałasu drogowego na maksymalnych poziomach, ale także na minimalizowaniu różnic między różnymi częstotliwościami hałasu docierającego do ucha kierowcy. Na przykład hałas generowany przez różne nawierzchnie dróg, który powstaje poza kabiną.

Proces redukcji hałasu był realizowany we wszystkich elementach podwozia i napędu. Na przykład, do tylnych nadkoli dodano duże panele tłumiące dźwięk, dach został specjalnie zaprojektowany, aby zlikwidować wibracje, a w komorze silnika wykorzystano wełnę szklaną wygłuszającą. Wnętrze kabiny zostało wzbogacone o nowy materiał izolacyjny w szybę przednią, grubsze szkło w przednich drzwiach oraz nowe uszczelki w całym pojeździe. W efekcie kierowca i pasażerowie mogą cieszyć się jeszcze cichszym doświadczeniem podróży в kabinie.

Oprócz poprawy ciszy i komfortu przy prędkości cruising, możliwość swobodnej konwersacji w systemie telefonicznym bezdotykowym jest kluczowa dla nowoczesnych samochodów osobowych. Honda dążyła do realizacji prawdziwej jakości komfortu w każdym aspekcie nowego Civica. Inżynierowie odważnie wprowadzili nowy system mikrofonów array, po raz pierwszy w gamie Civica. Ta unikalna technologia cyfrowa rejestruje głos kierowcy i dźwięki tła za pomocą wielu mikrofonów, a następnie cyfrowo przetwarza dźwięk, aby skutecznie wyeliminować hałas otoczenia. Hałas jest także całkowicie wyelimino, gdy kierowca nie mówi. To znacznie poprawia jakość dźwięku i rozpoznawania głosu, skutecznie redukując stres podczas rozmowy przy dużych prędkościach cruising lub przy otwartych oknach. Zarówno kierowca, jak i osoba, z którą rozmawiasz przez telefon, będą cieszyć się relaksującą rozmową.

Materiały użyte we wnętrzu były starannie dobrane, aby zapewnić miękkie, wysoce dotykowe odczucie. Kokpit korzysta z plastiku wybranego ze względu na określony rysunek, który łączy wygląd skóry z geometrycznym wzorem, podkreślając nowoczesny wizerunek wnętrza. Wykończenie drzwi jest podświetlane chłodnym niebieskim światłem. Do wyboru są dwie opcje kolorów wnętrza: Glamorous Black i Cool Grey.

Nowy Honda Civic ma również całkowicie gładką skórzaną kierownicę. Szwy są cieńsze i zostały przeniesione z przodu, aby zminimalizować kontakt z palcami. Kształt uchwytu został poprawiony, aby lepiej pasować do dłoni, a średnica kierownicy została zwiększona dla optymalnej kontroli.

Gałka zmiany biegów również została dostosowana do sportowej dynamiki z płynną, umiejętną zmianą biegów, aby dopasować się do postępów w napędzie nowego Civica. Została przeniesiona bliżej kierowcy, a kąt operacji jest bardziej naturalny.

i-MID

Obszar interfejsu informacyjnego zawiera wyświetlacz i-MID (Intelligent Multi-Information Display) Hondy – kolorowy wyświetlacz LCD QVGA prezentujący informacje o zużyciu paliwa, wskaźnik temperatury na zewnątrz, zegar oraz licznik podróży, umożliwiający kierowcy wyświetlenie dodatkowych informacji rozrywkowych, takich jak artysta albumu. Oferuje również szeroki wachlarz informacji wspierających użytkowników, takich jak przycisk ECON (patrz poniżej), regulacja głośności audio, ostrzeżenie o zapięciu pasów, dane dotyczące klimatyzacji itd. Status systemu Idle Stop może być również wyświetlany na i-MID.

Wszechstronność i wygoda

Głównym wyzwaniem dla inżynierów Hondy Civic było poprawienie prowadzenia samochodu. Łatwym rozwiązaniem byłoby porzucenie belki skrętnej w tylnym zawieszeniu, jednak spowodowałoby to utratę dużej przestrzeni bagażowej i tylnych 'magic seats’. Po osobistym doświadczeniu zespołu rozwojowego podczas badania opinii klientów we Francji, gdzie klient pokazał swojego psa usadowionego w przestrzeni, gdzie znajdowało się siedzenie, inżynierowie zdecydowali, że praktyczność oferowana przez magic seats jest realną korzyścią, dlatego je zachowali.

Centralny układ zbiornika paliwa Civica daje niemal nieograniczoną elastyczność, jeśli chodzi o układ siedzeń. Przy prostym ruchu 'nurkowania’ oparcia tylnych siedzeń można całkowicie złożyć, tworząc płaską przestrzeń bagażową o długości 1600 mm i szerokości 1350 mm. Uzyskana przestrzeń jest wystarczająca, aby pomieścić na przykład trzy rowery górskie (z usuniętymi przednimi kołami), trzy ogromne walizki Samsonite lub trzy duże torby golfowe. To wszystko możliwe jest nawet z przednimi siedzeniami w ich najbardziej tylnym położeniu. Oparcia tylnych siedzeń można również podnieść, aby odsłonić dużą podłogę do transportu wysokich przedmiotów. 60:40 podział w oparciu siedziska oferuje jeszcze więcej opcji transportu zarówno ludzi, jak i ładunków. Oferuje także alternatywny obszar ładunkowy, jeśli dostęp z tyłu jest ograniczony. Trzecią opcję zapewnia umieszczenie deski bagażowej w dolnej części bagażnika, aby służyła jako półka do transportu wysokich przedmiotów. Dzięki wielu możliwościom transportu nowy Civic okaże się praktycznym wyborem dla rodzin, entuzjastów sportu i każdego, kto potrzebuje dużo elastycznej przestrzeni.

Widoczność z tyłu

Opinie klientów sugerowały, że tylny design samochodu mógłby być bardziej wysublimowany, a widoczność z tyłu można by poprawić. Często silny design i funkcjonalność (w tym przypadku widoczność z tyłu) są trudne do połączenia. W nowym Honda Civic projektanci zdołali zintegrować grupy świateł tylnych w spojler tylnej części, co stało się dominującym elementem samochodu i jednocześnie poprawiło widoczność z tyłu.

Dolna krawędź tylnej szyby w nowym Civicu została obniżona, aby zwiększyć widoczność z tyłu, podczas gdy pozycja lampy stopu została również obniżona, co umożliwia kierowcy dostrzeganie świateł nadjeżdżających samochodów w lusterku wstecznym, a kamera tylna daje pełne zaufanie podczas cofania (opcjonalnie).

System bezkluczykowy i uchwyty drzwiowe działające w jednym ruchu

System bezkluczykowy nowego Honda Civic został zaprojektowany tak, aby był jak najłatwiejszy w obsłudze. W połączeniu z nowymi, bardziej dogodnymi uchwytami drzwiowymi w kształcie baru i przyciskiem uruchamiania/wyłączania silnika, skutkuje to łatwym dostępem i uruchomieniem silnika za jednym dotknięciem. Wyjście z samochodu również stało się bardziej przyjazne dla użytkownika. Zablokowane drzwi można teraz otworzyć od wewnątrz, po prostu pociągając za uchwyt.

SILNIKI I SKRZYNIE BIEGÓW

Nowy Civic będzie oferowany z trzema opcjami silników: 1.4 l i-VTEC na benzynę, 1.8 l i-VTEC na benzynę oraz 2.2 l i-DTEC na diesel. Wszystkie silniki są połączone z 6-biegową skrzynią manualną, systemem ECO Assist i Idle Stop. Wyposażone są również w funkcję Hill Start Assist. Silnik 1.8 l może być połączony z specjalnie zaprojektowaną 5-biegową skrzynią automatyczną.

Podczas podnoszenia osiągów, jednostka 2.2 l i-DTEC osiągnęła niemal 20% lepszą efektywność paliwową, a 1.8 l i-VTEC 10% w porównaniu do swoich poprzedników.

Głównym celem w rozwoju silników i skrzyni biegów było utrzymanie wysokiej wydajności jazdy przy jednoczesnym poprawieniu ogólnej efektywności silnika, co prowadzi do niższych kosztów eksploatacji.

ECO Assist

Podczas rozwoju hybrydowego modelu Insight, Honda odkryła, że różnice w stylu jazdy mogą powodować 15% różnice w zużyciu paliwa. Po raz pierwszy w Civicu zastosowano system ECO Assist, który optymalizuje efektywność paliwową, minimalizując różnice w zużyciu paliwa spowodowane różnymi stylami jazdy. Pierwotnie opracowany, aby wspierać kierowców modeli Insight, CR-Z i Jazz Hybrid, wykorzystuje podświetlenie prędkościomierza, aby doradzać kierowcom, jak ich styl jazdy wpływa na zużycie paliwa. Pomaga to kierowcom uzyskać najlepszą efektywność z ich samochodu w zwykłych sytuacjach i zapewnia rzeczywistą informację zwrotną na temat wpływu użycia pedału przyspieszenia na koszty paliwa i ślad ekologiczny. Uczy również kierowców, jak zmniejszyć zużycie paliwa, utrzymując impet i unikając nadmiernego przyspieszania lub zwalniania. Podświetlenie prędkościomierza jest niebieskie, gdy samochód jest w bezruchu i pozostaje niebieskie podczas nagłego przyspieszania i zwalniania. Zmienia kolor na zielony, jeśli samochód prowadzi się w oszczędny sposób. Pomiędzy tymi kolorami, podświetlenie w kolorze niebiesko-zielonym pokazuje, gdy kierowca lekko przekracza najlepszy poziom przyspieszenia.

Deska rozdzielcza również ma zielony przycisk „ECON”, który aktywuje najbardziej ekonomiczne i przyjazne dla środowiska ustawienia samochodu. Tworzy to optymalne położenie pedału przyspieszenia, aby płynnie zwiększyć moment obrotowy. ECO Assist poprawia także efektywność systemu klimatyzacji. W zależności od warunków, takich jak temperatura i wilgotność, kontroluje sprężarkę i zmniejsza napięcie napędu wentylatora, aby zredukować obciążenie silnika, poprawiając efektywność paliwową.

System ECO Assist Hondy Civica został szeroko testowany na trasach miejskich, pozamiejskich i autostradowych w celu optymalizacji jego działania dla europejskich warunków jazdy.

Idle Stop

System Idle Stop został wdrożony w całej gamie Civica i jest dużym wkładem w postępy w zakresie efektywności paliwowej i emisji CO2 wszystkich trzech silników – faktycznie przyczynia się do redukcji emisji o około 5 g/km w przypadku silnika wysokoprężnego. Opinie na temat istniejących systemów Idle Stop wskazywały, że ich cel i działanie czasami powodują dezorientację kierowców. Dlatego zespół rozwijający Civic skoncentrował się na stworzeniu łatwego w obsłudze systemu, który zwiększa pewność kierowcy w kontroli. Efektem jest zawsze płynne i niezawodne ponowne uruchamianie. System jest także opcjonalny, więc kierowca może go wyłączyć, gdy nie jest potrzebny.

Status Idle Stop oraz instrukcje dotyczące jego działania są wyraźnie wyświetlane na standardowym ekranie i-MID pojazdu, co zapobiega myleniu Idle Stop z awarią silnika. System był szeroko testowany w europejskich miastach, aby zapewnić wysoką jakość działania w każdych warunkach ruchu.

2.2-litrowy i-DTEC – Czysty diesel o wysokiej efektywności paliwowej i wysokiej wydajności

„Osiągnęliśmy bardzo dobry poziom emisji CO2 wynoszący 110 g/km, zachowując przy tym osiągi, co było tak ważne dla naszego celu, aby pozycjonować Civica jako dynamiczny samochód, który sprawia przyjemność z jazdy…” (Christoph Karger, inżynier napędu)

Nowy 2.2-litrowy silnik i-DTEC stworzony dla Honda Civic wyprzedza segment C pod względem równowagi pomiędzy osiągami a zarządzaniem emisją. W rzeczywistości, mimo imponująco niskiego poziomu emisji CO2 (jedynie 110 g/km i prawie 20% poprawy w porównaniu z poprzednim modelem), osiąga prędkość 100 km/h w zaledwie 8,5 sekundy z miejsca. Maksymalna moc wzrosła o 10 KM w porównaniu z poprzednim silnikiem do 150 KM, a moment obrotowy również wzrósł (do 350 Nm przy 2000-2750 obr./min).

1.4 i-VTEC 6MT FWD (98 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1339 Cm3
Moc73 Kw @ 6000 Rpm
99 Hp @ 6000 Rpm
98 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy94 Lb-Ft @ 4800 Rpm
127 Nm @ 4800 Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika13.2 Galony (50.0 L)
Prędkość maksymalna116 Mph (187 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h13.4 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednie15 Wentylowane Disk
Hamulce tylne15 Solid Disk
Rozmiar opony195/65 R15 87T
Długość169.3 In (4300 Mm)
Szerokość69.7 In (1770 Mm)
Wysokość57.9 In (1471 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.6/60.6 In (1
Rozstaw osi102.2 In (2596 Mm)
Prześwit5.5 In (140 Mm)
Pojemność bagażnika16.8 Cuft (476 L)
Aerodynamika (Cd)0.37
Masa własna2866 Lbs (1300 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3704 Lbs (1680 Kg)
Spalanie miasto35.1 Mpg Us (6.7 L/100Km)
Spalanie trasa50 Mpg Us (4.7 L/100Km)
Średnie spalanie43.6 Mpg Us (5.4 L/100Km)
Emisja CO2129 G/Km

1.8 i-VTEC 5AT FWD (139 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1798 Cm3
Moc104 Kw @ 6500 Rpm
141 Hp @ 6500 Rpm
139 Bhp @ 6500 Rpm
Moment obrotowy128 Lb-Ft @ 2000 - 4300 Rpm
174 Nm @ 2000 - 4300 Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika13.2 Galony (50.0 L)
Prędkość maksymalna134 Mph (216 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h10.9 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów5-biegowa Automatyczna
Hamulce przednie15 Wentylowane Disk
Hamulce tylne15 Solid Disk
Rozmiar opony205/55 R16
Długość169.3 In (4300 Mm)
Szerokość69.7 In (1770 Mm)
Wysokość57.9 In (1471 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.6/60.6 In (1
Rozstaw osi102.2 In (2596 Mm)
Prześwit5.5 In (140 Mm)
Pojemność bagażnika16.8 Cuft (476 L)
Aerodynamika (Cd)0.37
Masa własna2848 Lbs (1292 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3858 Lbs (1750 Kg)
Spalanie miasto27 Mpg Us (8.7 L/100Km)
Spalanie trasa47 Mpg Us (5 L/100Km)
Średnie spalanie36.8 Mpg Us (6.4 L/100Km)
Emisja CO2150 G/Km

1.8 i-VTEC 6MT FWD (139 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1798 Cm3
Moc104 Kw @ 6500 Rpm
141 Hp @ 6500 Rpm
139 Bhp @ 6500 Rpm
Moment obrotowy128 Lb-Ft @ 2000 - 4300 Rpm
174 Nm @ 2000 - 4300 Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika13.2 Galony (50.0 L)
Prędkość maksymalna134 Mph (216 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h9.1 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednie15 Wentylowane Disk
Hamulce tylne15 Solid Disk
Rozmiar opony205/55 R16
Długość169.3 In (4300 Mm)
Szerokość69.7 In (1770 Mm)
Wysokość57.9 In (1471 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.6/60.6 In (1
Rozstaw osi102.2 In (2596 Mm)
Prześwit5.5 In (140 Mm)
Pojemność bagażnika16.8 Cuft (476 L)
Aerodynamika (Cd)0.37
Masa własna2738 Lbs (1242 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3946 Lbs (1790 Kg)
Spalanie miasto30.9 Mpg Us (7.6 L/100Km)
Spalanie trasa45.2 Mpg Us (5.2 L/100Km)
Średnie spalanie38.6 Mpg Us (6.1 L/100Km)
Emisja CO2145 G/Km

1.6L i-DTEC 6MT FWD (120 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1597 Cm3
Moc88 Kw @ 4000 Rpm
120 Hp @ 4000 Rpm
118 Bhp @ 4000 Rpm
Moment obrotowy221 Lb-Ft @ 2000 Rpm
300 Nm @ 2000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika13.2 Galony (50.0 L)
Prędkość maksymalna129 Mph (208 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h10.5 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednie15 Wentylowane Disk
Hamulce tylne15 Solid Disk
Rozmiar opony205/55 R16
Długość169.3 In (4300 Mm)
Szerokość69.7 In (1770 Mm)
Wysokość57.9 In (1471 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.6/60.6 In (1
Rozstaw osi102.2 In (2596 Mm)
Prześwit5.5 In (140 Mm)
Pojemność bagażnika16.8 Cuft (476 L)
Aerodynamika (Cd)0.37
Masa własna3278 Lbs (1487 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4211 Lbs (1910 Kg)
Spalanie miasto58.8 Mpg Us (4 L/100Km)
Spalanie trasa71.3 Mpg Us (3.3 L/100Km)
Średnie spalanie65.3 Mpg Us (3.6 L/100Km)
Emisja CO294 G/Km

2.2L i-DTEC 6MT FWD (150 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność2199 Cm3
Moc110 Kw @ 4000 Rpm
150 Hp @ 4000 Rpm
148 Bhp @ 4000 Rpm
Moment obrotowy258 Lb-Ft @ 2000-2750 Rpm
350 Nm @ 2000-2750 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika13.2 Galony (50.0 L)
Prędkość maksymalna84 Mph (135 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h8.8 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednie15 Wentylowane Disk
Hamulce tylne15 Solid Disk
Rozmiar opony205/55 R16
Długość169.3 In (4300 Mm)
Szerokość69.7 In (1770 Mm)
Wysokość57.9 In (1471 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.6/60.6 In (1
Rozstaw osi102.2 In (2596 Mm)
Prześwit5.5 In (140 Mm)
Pojemność bagażnika16.8 Cuft (476 L)
Aerodynamika (Cd)0.37
Masa własna3020 Lbs (1370 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4211 Lbs (1910 Kg)
Spalanie miasto46.1 Mpg Us (5.1 L/100Km)
Spalanie trasa63.6 Mpg Us (3.7 L/100Km)
Średnie spalanie56 Mpg Us (4.2 L/100Km)
Emisja CO2110 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.