Dziewiąta generacja europejskiego Hondy Civica była w ostatniej fazie produkcji i próbowała pozostać przekonywująca na rynku, który czekał na nowego kompaktowego hatchbacka.
Honda była niemal gotowa do wprowadzenia dziesiątej generacji Civica, ale ponieważ nie był to odpowiedni moment, pozostawili dziewiątą generację na linii produkcyjnej na kolejny rok, wprowadzając przy tym kilka zmian, aby uczynić ją bardziej atrakcyjną.
Wyglądający jak z innej planety Civic miał nowe dzienne światła LED z przodu, które w ciemności wyglądały dość przerażająco. Zmieniony został również przedni zderzak, który zyskał bardziej smukły wygląd w porównaniu do wersji przed liftingiem. Boczki i tylny zderzak zyskały bardziej aerodynamiczny kształt, a tylny spoiler był w kolorze czarnym. Jedną z najważniejszych aktualizacji były tylne światła, które otrzymały lampy LED.
W środku Honda dopasowała jednostkę infotainment do wyglądu samochodu i zainstalowała system oparty na Android Auto w centralnej konsoli. Oferował on możliwość Honda Connect i zapewniał lepszą łączność podczas jazdy. W wybranych krajach system dostarczał aktualizacje informacji o ruchu drogowym przez internet.
Pod maską Civic zachował te same silniki co wcześniej: 1.6-litrowy silnik turbo-diesel oraz 1.8-litrowy silnik benzynowy były jedynymi dostępnymi opcjami, oprócz dzikiego silnika turbo 2.0-litrowego w modelu Type R.
Przed zbliżającymi się targami Mondial de l’Automobile w Paryżu w 2014 roku, Honda zaprezentowała zdjęcia i szczegóły dotyczące kilku ulepszeń w gamie modeli Civic z 2015 roku, produkowanych w Swindon, oraz wprowadzenia nowej wersji Civic Sport.
Zarówno Civic, jak i Civic Tourer korzystają z nowego designu przodu, który nadaje modelowi sportowego charakteru, z nowymi reflektorami wyposażonymi w zintegrowane światła do jazdy dziennej oraz stylowym przednim zderzakiem. Hatchback Civic ma również nowy tylny zderzak, progi boczne, tylny spoiler w kolorze czarnym oraz lampy tylne LED.
W zgodzie z tymi premium ulepszeniami na zewnątrz, modele z 2015 roku otrzymały również podniesioną specyfikację wewnątrz; z nowymi materiałami tapicerskimi i przeszyciami na zagłówkach, nowymi wykończeniami drzwi z chromowanymi klamkami oraz panelem sterowania w wykończeniu metalicznym czarnym.
Te estetyczne zmiany doskonale łączą się z przestronnym wnętrzem, z którego gama jest znana. Pojemność bagażnika Civica wynosi 477 litrów, a Civica Tourera 624 litry, co pozostaje najlepszym wynikiem w swoich segmentach.
Gama Civica z 2015 roku zadebiutuje także z całkowicie nowym systemem audio i informacji Honda Connect. Honda Connect oferuje wygodę i łączność w czasie jazdy, z kluczowymi funkcjami, takimi jak; AM/FM, DAB i radio internetowe, łączność Bluetooth, przeglądanie internetu, nawigacja satelitarna oraz kamera parkingowa z widokiem wstecznym.
System działa na Androidzie 4.0.4 i oferuje znane funkcje dotyku, przewijania i stukania w siedmiocalowym wyświetlaczu.
Nowa wersja Civic Sport
Europejska gama modelu Civic została rozszerzona o nową wersję – Civic Sport. Oparta na hatchbacku Civic i napędzana silnikiem diesla o pojemności 1.6 litra i mocy 120 KM lub silnikiem benzynowym o pojemności 1.8 litra i mocy 142 KM, oferuje kolorowy tylny spoiler oraz unikalne dla wersji Sport 17-calowe felgi aluminiowe. Ponadto Civic Sport nawiązuje do uderzającego designu zbliżającego się modelu Type R, wyposażony w nowy przedni zderzak z dolnym siatką grilla oraz czarne wykończenie sufitu w kabinie.