HONDA Civic 5 drzwiowe 2016-2019

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

HONDA Civic 5 drzwiowe 2016-2019

Przejdź do galerii zdjęćHONDA Civic 5 drzwiowe 2016-2019

Model Civic jest produkowany od 1972 roku i można go uznać za jeden z najbardziej niezawodnych samochodów na rynku.

Trudno jest powiedzieć cokolwiek negatywnego o nowym Civicu, ponieważ oferuje on tak wiele wszechstronności, komfortowe i przestronne wnętrze, wysokiej jakości materiały, moc oraz osiągi.

To świetny samochód zarówno do jazdy po mieście, jak i na autostradzie. Civic z 2017 roku był dostępny jako sedan, coupe lub hatchback.

Wersja hatchback występowała w trzech dostępnych poziomach wyposażenia: Sport, Sport Touring i Type R.

W poziomie Sport znajdowały się 18-calowe felgi, światła przeciwmgielne, skórzana kierownica i gałka zmiany biegów, a także 5-calowy ekran centralny, kamera tylna, łączność Bluetooth oraz system audio z 4 głośnikami i portem USB.

Sport Touring miał więcej funkcji dla jeszcze większego komfortu, w tym światła LED, automatyczne wycieraczki, podgrzewane siedzenia oraz ulepszony system audio. W pakiecie bezpieczeństwa do poziomu Sport Touring dodano adaptacyjny tempomat, ostrzeżenie o niezamierzonym zjeździe z pasa ruchu, automatyczne hamowanie w przypadku kolizji oraz interwencję w przypadku niezamierzonego zjechania z pasa.

W specyfikacji Type R Civic był kiedyś najmocniejszym hot hatchem z napędem na przednie koła, z silnikiem 2.0 o czterech cylindrach, który rozwijał 306 KM. Zewnętrzny design został ulepszony o 20-calowe koła, duży tylny spojler, adaptacyjne amortyzatory oraz charakterystyczne wykończenie wnętrza. Silnik współpracował wyłącznie z 6-biegową manualną skrzynią biegów.

Honda Civic Hatchback 2017 dołącza do modelu Sedan i Coupe 2016 jako trzecia wersja nadwoziowa w dziesiątej generacji Civica. Łącząc uderzający, inspirowany stylem europejskim wygląd z wszechstronnością 5-drzwiowego hatchbacka oraz światowej klasy dynamikę jazdy i technologię silników turbo z bezpośrednim wtryskiem Honda, Civic Hatchback został zaprojektowany dla nabywców szukających jeszcze bardziej ekspresyjnego, sportowego i wszechstronnego Civica.

Zbudowany na tej samej, światowej klasy platformie co Sedan i Coupe, Civic Hatchback 2017 oferuje atrakcyjne połączenie sportowego stylu, wydajności, funkcjonalności wnętrza i premium funkcji. Honda Civic Hatchback dostępna jest w pięciu wersjach wyposażeniowych: LX, Sport, EX, EX-L Navi i Sport Touring. Wszystkie modele wyposażone są w silnik 1.5 o pojemności litra, DOHC, z bezpośrednim wtryskiem i turbodoładowaniem, osiągający maksymalną moc 174 km w wersjach LX, EX oraz EX-L Navi, oraz 180 km w wersjach Sport i Sport Touring, które posiadają centralnie zamontowany podwójny układ wydechowy i są zaprojektowane z myślą o wykorzystaniu paliwa premium.

Silnik turbo może być połączony z sportową bezstopniową skrzynią biegów (CVT) (we wszystkich wersjach) lub szybką 6-biegową skrzynią manualną (w wersjach LX i Sport). W modelach LX, EX i EX-L Navi, oceny EPA dla modeli z CVT wynoszą 31/40/34 mpg (miasto/autostrada/średnio), a dla LX z manualną skrzynią to 30/39/33 mpg, co stawia 5-drzwiowego Hondę Civic Hatchback na czołowej pozycji w swojej klasie pod względem oszczędności paliwa. Modele Sport i Sport Touring wyposażone w dostępny bezstopniowy automat (CVT) mają oceny 30/36/32 mpg, a Sport z manualną skrzynią ma ocenę 30/39/33 mpg.

Współpracując z turbosprężarką Honda, sztywna i lekka karoseria Civica oraz zaawansowany projekt podwozia obejmują w pełni niezależny układ zawieszenia z wypełnionymi cieczą wahaczami, sportowo stuningowany elektroniczny układ kierowniczy (EPS) z zmiennym przełożeniem oraz potężne 4-kanałowe hamulce tarczowe z systemem elektronicznej kontroli rozkładu hamowania i wspomaganiem ruszania pod górę.

Wnętrze Hondy Civic Hatchback 2017 odzwierciedla nowoczesną, wyrafinowaną jakość dziesiątej generacji Civica, z materiałami i wykończeniami wysokiej jakości. Jeśli chodzi o przestronność, Civic Hatchback 2017 oferuje klasycznie najlepszą objętość i pojemność bagażową, w tym przestronne wnętrze (97,2 stóp sześciennych), największą w klasie przestrzeń na nogi na tylnej kanapie (36,0 cali) oraz największą pojemność bagażową przy złożonych tylnych siedzeniach (25,7 stóp sześciennych w wersjach nie-Sport).

W wersjach LX, EX i EX-L Navi dostępny jest pakiet technologii bezpieczeństwa i wspomagających kierowcę Honda Sensing™, który obejmuje system hamowania ograniczającego zderzenia™ (CMBS™), ostrzeżenie o kolizji z przodu (FCW) zintegrowane z CMBS, system utrzymywania pasa ruchu (LKAS), system łagodzenia ryzyka zjazdu z drogi (RDM), ostrzeżenie o opuszczeniu pasa ruchu zintegrowane z RDM oraz adaptacyjny tempomat (ACC) z funkcją ścisłego podążania. Inne dostępne funkcje to Honda Display Audio z Apple CarPlay™ i Android Auto™ (w wersjach EX i wyższych), podgrzewane przednie siedzenia i podgrzewane lusterka boczne, elektrycznie regulowane siedzenia kierowcy i pasażera z przodu, zdalne uruchamianie silnika i inne.

Nowa wersja Sport Touring Civica Hatchback dodaje jako standard Honda Sensing™, diodowe reflektory, podgrzewane tylne fotele boczne, zestaw aerodynamiczny, sportowe pedały i inne funkcje.

Civic Hatchback zdobył 5-gwiazdkową ogólną ocenę pojazdu przyznaną przez Narodową Administrację Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego (NHTSA) i dąży do uzyskania oceny IIHS TOP SAFETY PICK z dobrą oceną we wszystkich testach zderzeniowych oraz oceną SUPERIOR w zakresie zapobiegania zderzeniom czołowym, gdy jest wyposażony w Honda Sensing.

Civic Hatchback 2017 został opracowany wspólnie przez zespoły badawczo-rozwojowe Honda w Europie i Japonii i jest produkowany wyłącznie przez Honda Manufacturing w UK w fabryce w Swindon w Wielkiej Brytanii.

Nadwozie

Dołączając do historycznej, dziesiątej generacji Civica, nowy model Civic Hatchback 2017 łączy w sobie cechy przyjemnej jazdy, dramatyczny styl i niezrównaną pojemność bagażową. Civic Hatchback dzieli wiele elementów swojej budowy z modelem Civic Sedan, w tym rozległe wykorzystanie stali o wysokiej wytrzymałości oraz strukturę nadwozia ACE™ nowej generacji Hondy oraz przód ramy z technologią strefy zgniotu, co zapewnia doskonałą odporność na zderzenia. Inne korzyści wynikające z tej sztywnej, ale lekkiej konstrukcji to niski poziom hałasu, wibracji i szumów oraz inspirujące właściwości jazdy. Intensywne środki uszczelniające, akustyczne szkło szyby oraz hydrauliczne mocowania zawieszenia nadają Hondzie Civic Hatchback ciszę i wyrafinowanie, które idą w parze z jej inspirującym charakterem jazdy.

Civic Hatchback dzieli z Civic Sedan styl przedniego nadwozia i rozstaw osi, ale od słupków B w tył jest całkowicie unikalny. Tylny dach jest wyższy niż w Sedanie, co zapewnia największą w klasie przestronność bagażową, podczas gdy tylny zwis jest krótszy, co dodaje pojazdowi sportowego, europejskiego stylu. Wraz z możliwością wyboru kół o średnicy 16, 17 i 18 cali, unikalna paleta kolorów Hatchbacka oraz aerodynamiczne elementy, takie jak standardowy spojler dachowy, czynią go rozpoznawalnym już na pierwszy rzut oka. Dostępne diodowe reflektory z systemem automatycznego włączania świateł drogowych (AHB) i automatyczne wycieraczki w wersji Sport Touring dodatkowo definiują nowy model.

Stylizacja Zewnętrzna

Dzięki idealnej równowadze formy i funkcji, użyteczności i sportowości, Civic Hatchback 2017 doskonale uzupełnia aktualne wersje nadwoziowe Sedan i Coupe Hondy. Jak te samochody, które zadebiutowały w 2016 roku, z przodu Civic Hatchback ma wyrazisty wygląd, zwieńczony charakterystycznym dla Hondy „skrzydlatym” grillem i premium diodowym oświetleniem (w tym dostępnymi diodowymi reflektorami w linii i zintegrowanymi kierunkowskazami zamontowanymi w lusterkach bocznych w wersji Sport Touring). Reflektory przeciwmgielne są dostępne we wszystkich wersjach poza podstawową LX. Jak inne modele Civica, akustyczna szyba jest osadzona na równi z krawędzią dachu, co poprawia aerodynamiczną efektywność i ciszę wewnątrz; szyby boczne również są osadzone równolegle z słupkami dachu.

Z długim rozstawem osi i opływową linią dachu, wyraźnymi liniami nadwozia i krótkimi zwisami z przodu i z tyłu, profil boczny Civica Hatchback jest jednocześnie celowy i mocny, wyrafinowany, sportowy i nowoczesny. Stalowe listwy okienne (czarne w wersjach Sport) oraz trzy dostępne opcje felg aluminiowych, od 16 do 18 cali średnicy – największe, jakie kiedykolwiek były oferowane w Civicu (z wyjątkiem modeli Si) – przyczyniają się do solidnego prezentowania się pojazdu.

Z tyłu, Civic Hatchback używa własnej interpretacji charakterystycznych dla Hondy diodowych „światłowodowych” tylnych świateł, dużej tylnej szyby osadzonej na równi oraz spojlera aerodynamicznego umieszczonego tuż nad szybą. W wersji Sport Touring dodatkowy spojler tylni znajduje się tuż nad klapą bagażnika. Elementem najbardziej charakterystycznym dla inspirowanego europejskim stylem Civica Hatchback jest duża klapa bagażnika, która pozwala na łatwe załadunek rowerów, plecaków, sprzętu sportowego i kempingowego, elektroniki, sprzętu muzycznego, a nawet niektórych urządzeń.

Wymiary Zewnętrzne

Civic Hatchback 2017 dzieli rozstaw osi wynoszący 106,3 cala z Civic Sedan, co zapewnia doskonały komfort jazdy, znakomitą przestronność drugiego rzędu i łatwe wsiadanie i wysiadanie. Krótszy zwis tylny w porównaniu do Sedana zmniejsza ogólną długość o 4,4 cala (177,9 cala w porównaniu do 182,3 cala, odpowiednio), co dodaje sportowego wyglądu Hondzie Civic Hatchback. Nieco większa wysokość całkowita w porównaniu do Civica Sedana (o 0,8 cala dla wersji Hatchback LX, EX i EX-L Navi oraz o 0,6 cala dla Sport i Sport Touring) przyczynia się zarówno do przestronności wnętrza, jak i pojemności bagażowej. Jak w Civicu Sedan i Coupe, płaskie osłony dolne i rozbudowana aerodynamika pomagają minimalizować opór powietrza i maksymalizować oszczędność paliwa.

Stal o wysokiej wytrzymałości

W budowie nadwozia Civica Hatchback zastosowano wiele gatunków stali, aby osiągnąć doskonałe parametry jezdne, optymalizować bezpieczeństwo i zmniejszyć poziom hałasu, wibracji i szumów. Materiały obejmują pięć różnych stopów stali, w tym stal premium poddana obróbce na gorąco oraz stal ultra-wysokiej wytrzymałości używane w nadwoziu, oraz aluminium do belki zderzakowej z przodu. Wszystkie zostały wybrane, aby osiągnąć najlepszą kombinację siły, sztywności, dynamiki i lekkości. Łącznie 61% struktury nadwozia Civica Hatchback składa się ze stali o wysokiej wytrzymałości.

Zaawansowana inżynieria kompatybilności™ (ACE™)

Jako integralna część struktury Civica Hatchback, opatentowana przez Hondę struktura ciała Advanced Compatibility Engineering™ (ACE™) zwiększa ochronę pasażerów i kompatybilność w przypadku zderzeń czołowych. ACE wykorzystuje sieć połączonych elementów strukturalnych, aby rozłożyć energię zderzeniową bardziej równomiernie w całym przodzie pojazdu, redukując tym samym siły przenoszone na kabinę pasażerską. ACE kieruje energię zderzeniową do górnych i dolnych elementów konstrukcyjnych, w tym do szyn ramy podłogowej, progów bocznych i słupków A.

Strefa zgniotu

Struktura ACE™ używana w Civicu Hatchback posiada technologię strefy zgniotu, opracowaną przez inżynierów Hondy w zaawansowanym laboratorium badań bezpieczeństwa w Raymond, Ohio. Dzięki strukturze strefy zgniotu w przypadku zderzenia czołowego dolna część ramy przedniej pojazdu przesuwa się, aby skierować silnik w dół i w tył, pomagając skierować energię zderzenia do podłogi pojazdu, a także minimalizując intruzję do wnętrza. Ten kluczowy element inżynieryjny skutecznie dodaje 80 mm (3,2 cala) dodatkowej strefy zgniotu do przodu pojazdu.

Oprócz pomagania Civicowi Hatchback w dążeniu do najwyższych ocen w rygorystycznych federalnych testach zderzeniowych, struktura strefy zgniotu umożliwiła projektantom opracowanie stylu nadwozia z krótkim zwisem z przodu i krótką linią maski dla unikalnego i ekscytującego wyglądu, doskonałej widoczności na zewnątrz i poprawionych właściwości jezdnych.

Sztywność nadwozia

Korzyści wynikające z sztywności unibody Civica Hatchback są liczne, w tym możliwości dostrojenia zawieszenia do doskonałych osiągów jazdy i prowadzenia. Sztywna konstrukcja nadwozia przekłada się również bezpośrednio na cichsze i bardziej komfortowe doznania dla pasażerów, z mniejszym poziomem hałasu, wibracji i szumów (NVH) odczuwanym w szerokim zakresie warunków jazdy. Niektóre kluczowe osiągnięcia w strukturze nadwozia obejmują:

Pod maską
Niższa usztywnienie, umieszczona za silnikiem na przedniej grodzi, poprawia komfort jazdy.
W nadwoziu
Niektóre obszary połączeń — gdzie słupki A łączą się z progami podłogowymi, a słupki B łączą się z progami podłogowymi i szynami dachu – zostały wzmocnione, aby poprawić osiągi prowadzenia. To także przyczyniło się do zmniejszenia wibracji na biegu jałowym i hałasu.
Duże panele nadwozia są formowane za pomocą inżynierii wspomaganej komputerowo (CAE), aby zredukować hałas.
Wzmocnienia umieszczone wewnątrz tylnych ćwiartek unibody redukują hałas drogowy.
We wnętrzu strukturalne pierścienie wzmacniające usztywniają nadwozie dla poprawy prowadzenia.
Krótkie spawanie wykonane w odstępach 20 mm (0,8 cala) w krytycznych obszarach unibody w porównaniu do tradycyjnych odstępów 40 mm do 45 mm (1,6 cala do 1,8 cala) zwiększa sztywność i trwałość.
Pod pojazdem
Panel podłogowy wykonany jest z wysokiej wytrzymałości stali o wytrzymałości 590 MPa, aby zapewnić lżejszą, a jednocześnie mocniejszą konstrukcję.
Poprzeczne belki podłogowe umieszczone pod miejscem siedzącym kierowcy i pasażera z przodu poprawiają komfort jazdy.
Lateralna belka i struktura tłumika, umieszczona między tylnymi kołami, poprawiają prowadzenie.
Belka poprzeczna, umieszczona z przodu pojazdu, poprawia prowadzenie.

Aerodynamika

Civic Hatchback 2017 został zaprojektowany z myślą o najlepszej w klasie aerodynamice, co pomaga poprawić zarówno wydajność paliwową, jak i ciszę wewnątrz. W trakcie fazy projektowania użyto dynamiki płynów obliczeniowych (CFD), a następnie przeprowadzono testy w tunelu aerodynamicznym na modelach w skali oraz testy w pełnej skali. Szczegółowe zarządzanie przepływem powietrza pod podwoziem i w komorze silnika, wraz z określonymi wzorami kół, przynosi dalsze redukcje oporu.

Specjalnie uformowane elementy z przodu pojazdu prowadzą przepływ powietrza przez chłodnicę i do układu dolotowego silnika, kierując pozostały przepływ powietrza nad, wokół i pod pojazdem. Wraz z wąskimi słupkami A i szybami osadzonymi na równi, te elementy przyczyniają się do efektywnego przejścia Civica Hatchback przez powietrze.

Za słupkami B, projekt nadwozia jest całkowicie unikalny dla Civica Hatchback. Jego wyższa tylna linia dachu i krótszy tylny zwis nadają agresywny, sportowy wygląd, jednocześnie zwiększając jego wszechstronność do przewożenia sprzętu sportowego lub innego ładunku. Spojler umieszczony na tylnym krawędzi dachu, nad tylną szybą, pomaga w lepszym oddzieleniu przepływu powietrza, co jeszcze bardziej poprawia aerodynamikę.

Podobnie jak Civic Sedan i Coupe, Civic Hatchback ma najpłaskie podwozie spośród wszystkich produkowanych pojazdów Hondy z silnikiem benzynowym. Formowana zasłona podwozia jest umieszczona bezpośrednio pod przednią osłoną, gładko zaczynając tylny przepływ powietrza pod pojazdem. Aluminiowa osłona znajduje się pod silnikiem i skrzynią biegów i ma kanał wentylacyjny, który umożliwia przepływ powietrza do hydraulicznego mocowania silnika. Podwójne zasłony podwozia dodatkowo wygładzają przepływ powietrza.

Lateralne żeberka umieszczone z przodu kół i opon (szerokość 8,5 cala z przodu dla wszystkich wersji i 3,5 cala z tyłu dla wersji EX i wyższych) pomagają odchylać przepływ powietrza wokół opon, co przynosi dodatkowe korzyści aerodynamiki. Nawet stalowe tłumiki wydechowe mają aerodynamiczny kształt, eliminując potrzebę osłony dolnej z tyłu pojazdu. Pomaga to zmniejszyć liczbę części, złożoność i wagę, a także zapewnia optymalną efektywność aerodynamiczną.

Technologia strefy miękkiej

Podobnie jak Civic Sedan i Coupe, nowy Civic Hatchback wykorzystuje selektywnie stosowaną „technologię strefy miękkiej”. W Hatchbacku oddzielne elementy są łączone, aby tworzyć specjalnie utwardzone obszary, czyli strefy miękkie, wewnątrz elementu stalowego o wysokiej wytrzymałości, aby zapewnić odpowiednie ścieżki energetyczne potrzebne do absorbowania sił uderzeniowych.

Obszar zderzenia bocznego

Umieszczony tam, gdzie słupek B łączy się z dolnym progiem, nowa wbudowana strefa miękka zaprojektowana jest tak, aby się zginać w przypadku zderzenia bocznego, kierując siły uderzeniowe z dala od kabiny pasażerskiej i w kierunku słupka B oraz dolnego progu. Materiał strefy miękkiej ma wytrzymałość 780 MPa stali o wysokiej wytrzymałości, w porównaniu do znacznie mocniejszej stali poddawanej obróbce na gorąco 1500 MPa używanej w całym słupku B i dolnym progu.

Obszar zderzenia tylnego

Tak jak w Civicu Sedan, tylne końce dwóch tylnych szyn ramy unibody Hatchbacka zawierają parę stref miękkich, które zaprojektowane są, aby składać się w kontrolowany sposób w przypadku uderzenia z tyłu, pomagając osłabić energię zderzenia. Szczególną uwagę zwrócono na lokalizację i konstrukcję usztywnień nadwozia, aby zachować parametry bezpieczeństwa pomimo o 5,9 cala krótszego zwisu w porównaniu do sedana.

Spawanie w kierunku T

Zastosowane na przedniej krawędzi słupków zawiasów drzwi, tuż za otworami kół przednich, nowa technika „spawania w kierunku T” ma pomóc Civicowi Hatchback 2017 zdobyć najwyższe noty w rygorystycznym teście zderzeniowym IIHS dla wąskiego offsetu, na podstawie wewnętrznych testów Hondy. Zamiast używać bocznych zakładek spawanych w słupkach zawiasów, które byłyby negatywnie dotknięte przesunięciem koła do tyłu i uderzeniem w słupek w przypadku przesuniętego zderzenia czołowego, słupki zawiasów wykorzystują zamiast tego wzdłużne spoiny spawalnicze, które mają wytrzymać siły ścinające generowane w takim zderzeniu.

Klasa wiodąca widoczność do przodu

Sekcja słupka A w Civicu Hatchback 2017 jest o 18 mm (0,7 cala) węższa niż w poprzedniej generacji Civica, co zmniejsza obszar zasłonięty o 11,6 procent, co prowadzi do poprawy widoczności do przodu o 7,9 stopnia. W rezultacie nowy Hatchback oferuje najlepszą w klasie widoczność do przodu wynoszącą 84,3 stopnia (kąt stworzony przez rysowanie linii od punktu widzenia kierowcy do zewnętrznych krawędzi słupków A). Właściwości bezpieczeństwa są utrzymywane dzięki kształtowi słupków, precyzyjnemu projektowi ścieżek obciążenia podczas zderzenia czołowego lub przewrócenia oraz zastosowaniu stali ultra-wysokiej wytrzymałości 1500 MPa poddawanej obróbce na gorąco.

Funkcja automatycznego blokowania drzwi

W wersjach EX i wyższych nowa funkcja automatycznego blokowania drzwi blokuje pojazd automatycznie w następujących sytuacjach: (1) gdy kierowca opuszcza pojazd; (2) gdy odległość posiadacza klucza od pojazdu przekracza 6,5 stopy przez dwie sekundy; oraz (3) gdy nie wykryto żadnego innego klucza wewnątrz pojazdu. Słychać dźwięk sygnalizacyjny, a światła awaryjne błyskają, aby potwierdzić, że pojazd został zablokowany. Funkcję automatycznego blokowania drzwi można zaprogramować i włączyć lub wyłączyć według uznania kierowcy.

Podgrzewane lusterka boczne

Nadwozie Hondy Civic Hatchback ma kolorowane lusterka boczne o napędzie elektrycznym, które są zoptymalizowane aerodynamicznie, aby zredukować hałas wiatru i minimalizować turbulencje. W wersjach EX i wyższych dodano podgrzewane lusterka boczne, a wersja Sport Touring dodatkowo wyposażona jest w zintegrowane wskaźniki kierunkowskazów LED. Lusterka boczne można złożyć ręcznie, co zwiększa wygodę w ciasnych miejscach parkingowych.

Honda LaneWatch™

Civic Hatchback w wersjach EX i wyższych zawiera system Honda LaneWatch™, który wykorzystuje kamerę umieszczoną na dole zewnętrznego lusterka pasażera, aby wyświetlić szerokokątny widok drogi po stronie pasażera na ekranie systemu Display Audio. Obraz pojawia się, gdy włączony jest prawy kierunkowskaz lub gdy naciśnięty jest przycisk na końcu dźwigni kierunkowskazu.

Środki przeciwhałasowe, wibracje i szumy (NVH)

Rozbudowane środki redukcji hałasu, wibracji i szumów (NVH) stawiają Civica Hatchback na czołowej pozycji w swojej klasie. Strategicznie rozmieszczone uszczelniacze nadwozia, akustyczne separatory wewnętrzne w słupkach A, B i C oraz akustyczna szyba o izolacji dźwiękowej to kluczowe elementy.

Izolacja komory silnika

Środki mające na celu izolację dźwięku i ciepła pochodzących z komory silnika obejmują dedykowane uszczelki na przedniej, bocznej i tylnej krawędzi maski, strategicznie umieszczone baffle ciepła, panel izolacyjny maski, osłona silnika oraz dedykowana izolacja w panelu instrumentów. Wewnątrz pojazdu jednolita formowana izolacyjna wykładzina podłogowa dodatkowo poprawia izolacyjność termiczną i redukcję hałasu w Civicu Hatchback.

Akustyczna szyba

Jak w modelu Civic Sedan 2016, do szyby przedniej Hondy Civic Hatchback zastosowano laminowane akustyczne szkło, aby pomóc zredukować hałas docierający do kabiny. Przystosowane specjalnie do tłumienia częstotliwości hałasu wiatru, szkło szyby ma zewnętrzną warstwę szkła bezpieczeństwa o grubości 2,0 mm, średnią warstwę akustycznego poliwinylobutylu (PVB) o grubości 0,7 mm oraz wewnętrzną warstwę szkła bezpieczeństwa o grubości 1,8 mm, co łącznie daje grubość 4,5 mm. Pomaga to umieścić Civica Hatchback na czołowej pozycji w klasie pod względem wyników hałasu wiatrowego. Szyba przednia wykorzystuje również technologię absorpcyjną UV. Dodatkowo, Honda Civic Hatchback ma szkło przednich drzwi o grubości 4,0 mm oraz szkło tylne o grubości 3,5 mm. Automatycznie otwierany na dotyk panoramiczny dach w wersjach EX, EX-L Navi i Sport Touring wykorzystuje szkło przyciemniane i hartowane o grubości 3,5 mm.

Izolacyjne osłony dolne

Pod Hondą Civic Hatchback, wzdłuż obu stron kabiny pasażerskiej znajdują się izolacyjne osłony dolne (formowany plastik w wersjach LX i Sport oraz materiał włóknisty w wersjach EX i wyższych), które pomagają zmniejszyć hałas drogowy i wiatrowy. Specjalna płyta baffle umieszczona pod środkową częścią podłogi oraz filcowe osłony błotników w wersjach EX i wyższych dodatkowo tłumią hałas wiatru i drogi.

Uszczelnienie nadwozia

Honda Civic Hatchback 2017 ma wysoki poziom uszczelnienia nadwozia, aby dramatycznie zredukować poziom hałasu wewnątrz pojazdu. Obejmuje to uszczelnienia spawane i inne uszczelniacze, aby zredukować wibracje i przekazywanie dźwięków.

Dodatkowe środki obejmują:

Separatory słupków uszczelniają puste słupki A, B i C, aby zredukować przekazywanie hałasów z obszaru podłogi do kabiny pasażerskiej.
Potrójne uszczelnienie drzwi wykorzystuje formowane uszczelki drzwiowe 360 stopni, aby zredukować hałas wiatrowy i poprawić izolację.
Uszczelki na brzegach tylnych drzwi łączą potrójnie uszczelnione otwory drzwiowe z dolnymi uszczelkami drzwiowymi, aby zapobiec hałasowi wiatrowemu wpadającemu do kabiny.
Osiem uszczelnień mniejszych miejsc, gdzie boczne szyby wsuwają się w boczne drzwi, pomaga zmniejszyć ryzyko wystąpienia słyszalnych przecieków powietrza w tych miejscach.
Oprócz wewnętrznej wzmocnienia, akustyczne uszczelnienia dziur wypełniają otwarte obszary wewnątrz struktury drzwi, znacznie redukując ilość hałasu wiatrowego, drogowego i wibracji, które mogą dotrzeć do kabiny. Ten sam materiał Thinsulate™, który stosuje się w drzwiach, służy również do zmniejszenia przekazywania dźwięków przez dach i słupki A nadwozia.

Automatyczne włączanie/wyłączanie świateł

Wszystkie modele Civica Hatchback mają automatyczne włączanie/wyłączanie świateł dla większej wygody. Reflektory to jednostki wieloreflektorowe/projektorowe we wszystkich modelach Civica Hatchback, z wyjątkiem wersji Sport Touring, która ma opisane poniżej automatyczne włączane/wyłączane diodowe reflektory.

Oświetlenie LED

Jak inne modele Civica, wszystkie wersje Civica Hatchback zawierają szereg funkcji oświetleniowych LED, w tym standardowe diodowe światła do jazdy dziennej (DRL), diodowe kierunkowskazy na jedno dotknięcie oraz diodowe tylne światła, światła hamulcowe, światło tablicy rejestracyjnej oraz centralne, wysokie światło stopu.

Oświetlenie w Sport Touring

Wersja Sport Touring Civica Hatchback zawiera diodowe reflektory krótkie i długie. Ułożone w niskim, smukłym i kompaktowym układzie, diodowe reflektory długie zapewniają dłuższy i szerszy zakres widoczności podczas jazdy nocą. Wersja Sport Touring zawiera również diodowe kierunkowskazy zintegrowane w obudowach lusterek bocznych.

Oświetlenie diodowe ma kilka zalet poza poprawioną widocznością. Diodowe źródła światła są zarówno wolne od rtęci, jak i ołowiu, co przynosi korzyści dla środowiska. Wymagają mniej energii do działania niż tradycyjne oświetlenie żarowe, co pomaga w oszczędności paliwa. Wszechstronność diodowych matryc także przyczynia się do sportowego stylu Civica Hatchback. I wreszcie, diody LED mają dłuższą żywotność i są wolne od konserwacji.

Wersja Sport Touring zawiera również funkcję automatycznego włączania świateł drogowych (AHB), pierwszą w modelu Civic.

Wycieraczki

Honda Civic Hatchback w wersjach LX i Sport ma wycieraczki z dwoma prędkościami interwałowymi, podczas gdy wersje EX i wyższe mają zmienne wycieraczki interwałowe. Wersja Sport Touring ma wycieraczki z czujnikiem deszczu. Nowy zespół silnika wycieraczek waży o 3,08 funta mniej w porównaniu do poprzedniej generacji.

Inteligentne wycieraczki

W niektórych stanach prawodawstwo wymaga od kierowców włączenia świateł, gdy wycieraczki pracują w deszczu. W każdej wersji nowy Civic Hatchback pomaga kierowcy przestrzegać tych przepisów, automatycznie włączając światła, gdy wycieraczki są aktywowane w deszczowych warunkach (przy włączonym przełączniku świateł w trybie automatycznym).

Szczegóły obejmują:

Czujnik światła wykrywa jasność otoczenia i decyduje, kiedy włączyć lub wyłączyć światła, jednocześnie zwiększając jasność przełącznika wycieraczek i wskaźników dla dobrej widoczności.
Jeśli deszcz jest przerywany, światła pozostają włączone przez określony czas, zanim automatycznie wyłączą się ponownie.
Działanie jest wskazywane przez wskaźnik na panelu rozdzielczym.
Wrażliwość można kontrolować za pomocą ustawienia w MID.

Wycieraczki z czujnikiem deszczu

Wersja Sport Touring zawiera wycieraczki z czujnikiem deszczu, które automatycznie aktywują się, jeśli wykryto wodę na szybie.

Inteligentne wejście i przycisk uruchamiania/wyłączania

Civic Hatchback w wersjach EX i wyższych obejmuje wygodę inteligentnego wejścia i przycisku uruchamiania/wyłączania. System upraszcza podejście, wejście i obsługę pojazdu. Aby uzyskać dostęp, kierowca/pasażer po prostu chwyta jedną z przednich klamek, mając pilot w swoim posiadaniu.

Zdalne uruchamianie silnika

Zdalne uruchamianie silnika w wersjach EX i wyższych umożliwia kierowcy zdalne uruchomienie pojazdu, co aktywuje system klimatyzacji z docelową temperaturą 72 stopni. System będzie automatycznie uruchamiać ogrzewanie, przednie i tylne dmuchawy, przednie podgrzewane fotele (jeśli są w wyposażeniu), podgrzewane lusterka boczne i klimatyzację w razie potrzeby.

Funkcja zdalnego uruchamiania silnika jest wbudowana w pilota. Aby zdalnie uruchomić silnik, właściciel naciska przycisk ZAMKNIJ, a następnie przytrzymuje przycisk SILNIK przez sekundę. Światła awaryjne pojazdu będą błyskać, wskazując, że sygnał został odebrany. Po zdalnym uruchomieniu silnika wycieraczki, oświetlenie i system audio pozostają wyłączone, a system zabezpieczeń pozostaje aktywowany. Silnik będzie pracować przez maksymalnie 10 minut po zdalnym uruchomieniu i można go przedłużyć o kolejne 10 minut, używając tej samej procedury.

Klapka bagażnika

Ręczna klapa bagażnika Civica Hatchback wyposażona jest w podwójne hydrauliczne siłowniki gazowe, które ułatwiają otwieranie oraz uchwyt do zamykania po obu stronach. Klapa bagażnika może być odblokowana, naciskając przycisk odblokowania na pilocie dwa razy (pierwszy raz tylko dla drzwi kierowcy, drugi dla wszystkich innych drzwi i klapy bagażnika) lub dedykowany przycisk klapy bagażnika na pilocie raz. Może być również otwierana za pomocą przycisku wewnątrz drzwi kierowcy. Tylna otwór nadwozia Hatchbacka jest specjalnie wzmocniona, aby wzmocnić otwarcie klapy bagażnika, które jest największym otworem w nadwoziu pojazdu. Zwiększona sztywność w tym kluczowym miejscu poprawia komfort jazdy i prowadzenie, a także ciszę wewnętrzną. Klapa bagażnika automatycznie blokuje się, gdy Civic Hatchback jest zamykany.

Duża pojemność bagażowa

Civic Hatchback 2017 ma szeroki i głęboki bagażnik, oferujący 25,7 stóp sześciennych (22,6 stóp sześciennych dla wersji Sport i Sport Touring) pojemności przy podniesionych siedzeniach drugiego rzędu, a do 46,2 stóp sześciennych* pojemności przy złożonych siedzeniach. To stawia pojazd na czołowej pozycji w swojej klasie pod względem całkowitej pojemności bagażowej. Powierzchnia bagażnika ma 31 cali wysokości, od 40,5 cala na nadkolach do 50 cali szerokości i sięga 70 cali – prawie sześć stóp – długości przy złożonych siedzeniach drugiego rzędu. Dno i boki są wykładane dywanem, aby pomóc chronić ładunek podczas transportu i również zmniejszyć hałas drogowy docierający do kabiny pasażerskiej. Demontowalna płyta podłogowa ukrywa tymczasową oponę zapasową, podnośnik i klucz, a światło bagażnika zapewnia oświetlenie, gdy klapa bagażnika jest otwarta.

Boczna osłona bagażowa

W odróżnieniu od rozkładanych osłon bagażowych w większości SUV-ów, crossoverów i kombi, osłona bagażowa Civica Hatchback rozciąga się od boku do boku, a nie od przodu do tyłu. Główną zaletą tego rozwiązania jest to, że gdy tylne siedzenia są złożone, schowek na osłonę bagażową Civica Hatchback nie zajmuje miejsca w bagażniku, tak jak to ma miejsce w przypadku tradycyjnych rozkładanych osłon bagażowych.

Użytkownik może zmienić sposób działania osłony z lewej na prawą lub odwrotnie, po prostu usuwając zespół osłony i montując go po przeciwnej stronie bagażnika. Zmiana zajmuje zaledwie kilka sekund i nie wymaga żadnych narzędzi.

Kolory zewnętrzne

Honda Civic Hatchback 2017 dostępna jest w siedmiu kolorach zewnętrznych, w tym trzech metalicznych, trzech perłowych i jednym jednolitym kolorze. W zgodzie z mocnym europejskim charakterem Hondy Civic Hatchback, paleta kolorów jest odważna i wyrazista, podkreślająca krzywizny i kąty nadwozia ukierunkowane na osiągi. W szczególności nowym kolorem Hondy, ekskluzywnym dla Civica Hatchback, jest Sonic Gray Pearl, sportowy kolor, który odzwierciedla dynamiczny wizerunek i osobowość pojazdu.

Wnętrze

Jako najnowszy model w dziesiątej generacji Civica, zupełnie nowy Civic Hatchback 2017 korzysta z najnowszych osiągnięć Hondy w zakresie przestronności, inteligentnego projektu, komfortowego dopasowania i intuicyjnych elementów sterujących. Ponadto jego konstrukcja hatchback zapewnia wygodę podróżowania na poziomie klasy sedan, z dodatkowymi możliwościami i wszechstronnością, co czyni go idealnym wyborem dla aktywnego stylu życia.

Z objętością kabiny pasażerskiej wynoszącą 97,2 stopy sześcienne, Civic Hatchback oferuje hojne miejsce i komfort. Najlepsza w klasie widoczność do przodu wynosząca 84,3 stopnia wspierana jest przez ultracienkie słupki A, a pasażerowie tylnej kanapy docenią przednie siedzenia z wąskim górnym profilem (w strefie ramion) oraz kompaktowe zagłówki, które nadają tylnej przestrzeni bardziej otwarty, przewiewny charakter.

Civic Hatchback ma najlepszą w klasie pojemność bagażową wynoszącą 25,7 stóp sześciennych (22,6 dla Sport i Sport Touring) – wystarczająco przestronnej, aby pomieścić kilka dużych toreb golfowych. Niska wysokość podnoszenia wynosząca zaledwie 26,7 cala i duże otwarcie klapy bagażnika ułatwiają załadunek. Sprytna boczna osłona bagażowa pomaga ukryć rzeczy z widoku i może być umieszczona po dowolnej stronie bagażnika, jak się życzy. Wszystkie wersje posiadają tylne oparcia w proporcji 60/40, które można składać. Pojemność bagażowa wzrasta do 46,2 stóp sześciennych* ze złożonymi oparciami.

1.0L 6MT FWD (129 KM)

ParametrWartość
CylindryL3
Pojemność988 Cm3
Moc94.9 Kw @ 5500 Rpm
129 Hp @ 5500 Rpm
127 Bhp @ 5500 Rpm
Moment obrotowy148 Lb-Ft @ 2250 Rpm
200 Nm @ 2250 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika12.2 Galony (46.2 L)
Prędkość maksymalna126 Mph (203 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h10.9 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony235/40 R18 91W
Długość177.9 In (4519 Mm)
Szerokość70.8 In (1798 Mm)
Wysokość56.5 In (1435 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.9/61.5 In (1
Rozstaw osi106.3 In (2700 Mm)
Prześwit5.1 In (130 Mm)
Pojemność bagażnika16.9 Cuft (479 L)
Aerodynamika (Cd)0.3
Masa własna2646 Lbs (1200 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3913 Lbs (1775 Kg)
Spalanie miasto38.6 Mpg Us (6.1 L/100Km)
Spalanie trasa57.4 Mpg Us (4.1 L/100Km)
Średnie spalanie49 Mpg Us (4.8 L/100Km)
Emisja CO2110 G/Km

1.0L CVT FWD (129 KM)

ParametrWartość
CylindryL3
Pojemność988 Cm3
Moc94.9 Kw @ 5500 Rpm
129 Hp @ 5500 Rpm
127 Bhp @ 5500 Rpm
Moment obrotowy148 Lb-Ft @ 2250 Rpm
200 Nm @ 2250 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika12.2 Galony (46.2 L)
Prędkość maksymalna124 Mph (200 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h10.6 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegówBezstopniowa skrzynia CVT
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony235/40 R18 91W
Długość177.9 In (4519 Mm)
Szerokość70.8 In (1798 Mm)
Wysokość56.5 In (1435 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.9/61.5 In (1
Rozstaw osi106.3 In (2700 Mm)
Prześwit5.1 In (130 Mm)
Pojemność bagażnika16.9 Cuft (479 L)
Aerodynamika (Cd)0.3
Masa własna2665 Lbs (1209 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3913 Lbs (1775 Kg)
Spalanie miasto42.8 Mpg Us (5.5 L/100Km)
Spalanie trasa56 Mpg Us (4.2 L/100Km)
Średnie spalanie50 Mpg Us (4.7 L/100Km)
Emisja CO2106 G/Km

1.5L 6MT FWD (180 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1497 Cm3
Moc134.2 Kw @ 5500-6000 Rpm
182 Hp @ 5500-6000 Rpm
180 Bhp @ 5500-6000 Rpm
Moment obrotowy177 Lb-Ft @ 1900-5000 Rpm
240 Nm @ 1900-5000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika12.2 Galony (46.2 L)
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony235/40 R18 91W
Długość177.9 In (4519 Mm)
Szerokość70.8 In (1798 Mm)
Wysokość56.5 In (1435 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.9/61.5 In (1
Rozstaw osi106.3 In (2700 Mm)
Prześwit5.1 In (130 Mm)
Pojemność bagażnika16.9 Cuft (479 L)
Aerodynamika (Cd)0.3
Masa własna2864 Lbs (1299 Kg)
Spalanie miasto30 Mpg Us (7.8 L/100Km)
Spalanie trasa39 Mpg Us (6 L/100Km)
Średnie spalanie33 Mpg Us (7.1 L/100Km)

1.5L 6MT FWD (182 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1497 Cm3
Moc133.9 Kw @ 5500-6000 Rpm
182 Hp @ 5500-6000 Rpm
180 Bhp @ 5500-6000 Rpm
Moment obrotowy177 Lb-Ft @ 1900-5000 Rpm
240 Nm @ 1900-5000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika12.2 Galony (46.2 L)
Prędkość maksymalna137 Mph (220 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h8.4 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony235/40 R18 91W
Długość177.9 In (4519 Mm)
Szerokość70.8 In (1798 Mm)
Wysokość56.5 In (1435 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.9/61.5 In (1
Rozstaw osi106.3 In (2700 Mm)
Prześwit5.1 In (130 Mm)
Pojemność bagażnika16.9 Cuft (479 L)
Aerodynamika (Cd)0.3
Masa własna2776 Lbs (1259 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3935 Lbs (1785 Kg)
Spalanie miasto31.8 Mpg Us (7.4 L/100Km)
Spalanie trasa48 Mpg Us (4.9 L/100Km)
Średnie spalanie40.6 Mpg Us (5.8 L/100Km)
Emisja CO2133 G/Km

1.5L CVT FWD (174 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1497 Cm3
Moc129.8 Kw @ 6000 Rpm
176 Hp @ 6000 Rpm
174 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy162 Lb-Ft @ 1700-5500 Rpm
220 Nm @ 1700-5500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika12.2 Galony (46.2 L)
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegówBezstopniowa skrzynia CVT
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony215/50 R 17 91H
Długość177.9 In (4519 Mm)
Szerokość70.8 In (1798 Mm)
Wysokość56.5 In (1435 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.9/61.5 In (1
Rozstaw osi106.3 In (2700 Mm)
Prześwit5.1 In (130 Mm)
Pojemność bagażnika16.9 Cuft (479 L)
Aerodynamika (Cd)0.3
Masa własna2890 Lbs (1311 Kg)
Spalanie miasto31 Mpg Us (7.6 L/100Km)
Spalanie trasa40 Mpg Us (5.9 L/100Km)
Średnie spalanie34 Mpg Us (6.9 L/100Km)

1.5L CVT FWD (180 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1497 Cm3
Moc134.2 Kw @ 5500-6000 Rpm
182 Hp @ 5500-6000 Rpm
180 Bhp @ 5500-6000 Rpm
Moment obrotowy177 Lb-Ft @ 1900-5000 Rpm
240 Nm @ 1900-5000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika12.2 Galony (46.2 L)
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegówBezstopniowa skrzynia CVT
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony235/40 R18 91W
Długość177.9 In (4519 Mm)
Szerokość70.8 In (1798 Mm)
Wysokość56.5 In (1435 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.9/61.5 In (1
Rozstaw osi106.3 In (2700 Mm)
Prześwit5.1 In (130 Mm)
Pojemność bagażnika16.9 Cuft (479 L)
Aerodynamika (Cd)0.3
Masa własna2930 Lbs (1329 Kg)
Spalanie miasto30 Mpg Us (7.8 L/100Km)
Spalanie trasa36 Mpg Us (6.5 L/100Km)
Średnie spalanie32 Mpg Us (7.4 L/100Km)

1.5L CVT FWD (182 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1497 Cm3
Moc133.9 Kw @ 5500-6000 Rpm
182 Hp @ 5500-6000 Rpm
180 Bhp @ 5500-6000 Rpm
Moment obrotowy177 Lb-Ft @ 1900-5000 Rpm
240 Nm @ 1900-5000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika12.2 Galony (46.2 L)
Prędkość maksymalna124 Mph (200 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h8.5 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegówBezstopniowa skrzynia CVT
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony235/40 R18 91W
Długość177.9 In (4519 Mm)
Szerokość70.8 In (1798 Mm)
Wysokość56.5 In (1435 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.9/61.5 In (1
Rozstaw osi106.3 In (2700 Mm)
Prześwit5.1 In (130 Mm)
Pojemność bagażnika16.9 Cuft (479 L)
Aerodynamika (Cd)0.3
Masa własna2846 Lbs (1291 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4012 Lbs (1820 Kg)
Spalanie miasto29.8 Mpg Us (7.9 L/100Km)
Spalanie trasa47 Mpg Us (5 L/100Km)
Średnie spalanie38.6 Mpg Us (6.1 L/100Km)
Emisja CO2139 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.