Honda zrozumiała, że młode pokolenie oczekuje czegoś innego od sportowego samochodu: musiał być niezawodny, zwinny i tani w eksploatacji. Dodatkowo, bardzo polecana była wersja dwuosobowa.
Honda Civic Coupe z 1996 roku spełniała te wymagania i jeszcze więcej. Dzięki swojej lekkiej konstrukcji i atrakcyjnemu designowi, była ceniona przez wszystkich. Ponieważ została zbudowana na tej samej platformie co Civic Sedan i Civic hatchback, cena samochodu była niska, co czyniło go dostępnym dla szerokiego grona odbiorców.
Z zewnątrz, niski profil maski i obniżona linia okien były w zgodzie z resztą gamy modeli Hondy. Samochód miał nowe reflektory w porównaniu do swojego poprzednika, co rozwiązało jeden z głównych problemów z tym pojazdem. Krótka kratka między reflektorami oraz większy wlot powietrza w dolnej części zderzaka sprawiały, że auto wyglądało jeszcze bardziej aerodynamicznie. Z boku, wznosząca się linia podkreślała dynamiczny charakter pojazdu.
Wewnątrz panował ten sam prosty styl Hondy, z nisko umieszczoną deską rozdzielczą i prostym, łatwym do odczytania zestawem czterech wskaźników. Civic coupe miał niską pozycję za kierownicą, co pozwalało kierowcy poczuć się częścią samochodu oraz odczuwać każdy nierówność drogi i każdy ruch z dużą ilością informacji zwrotnej. Z tyłu znajdowało się miejsce dla dwóch dzieci.