Siódma generacja Hondy Civic była produkowana w różnych wersjach, z których większość różniła się od siebie. Na przykład Coupe to zupełnie inny pojazd niż jego „kuzyni”.
Podczas gdy wersja Type R podbiła europejski rynek hot-hatchy z silnikiem o mocy 200 KM, osiągającym 8000 obrotów na minutę, Coupe otrzymało bardziej atrakcyjną bryłę nadwozia oraz silnik, który ledwo schodził poniżej 10 sekund w teście 0-100 km/h. Choć wyglądało na szybkie, w rzeczywistości nie było aż tak błyskawiczne. Co więcej, Civic Coupe nie dzielił części z pozostałymi wersjami. W rzeczywistości wersje Civic przypominały obcych, a nie rodzeństwo.
Coupe wyróżniał się kanciastym przodem, z ostrymi reflektorami i małą kratką na masce. Na dolnej części zderzaka producent zamontował szerszy wlot powietrza, aby schłodzić silnik i sprężarkę klimatyzacji. Standardowa wersja nie miała świateł przeciwmgielnych, ale felgi aluminiowe były dostępne od drugiego poziomu wyposażenia.
Wewnątrz Civic był wystarczająco przestronny dla czterech dorosłych osób, ale z ograniczoną przestrzenią nad głową dla pasażerów z tyłu, jeśli mieli powyżej 1,80 m wzrostu. Deska rozdzielcza była płaska po stronie pasażera, z wypukłością dla zestawu wskaźników po stronie kierowcy. W odróżnieniu od wersji hatchback, miał dźwignię biegów umieszczoną na podłodze lub selektor dla wersji automatycznej.