Honda wprowadziła dziewiątą generację modelu Civic w 2011 roku, a podobnie jak w przypadku swoich poprzedników, dostępna była w wersji coupe, kontynuując sprawdzony przepis na lekkość i bezproblemową eksploatację.
Producent opóźnił wprowadzenie samochodu z powodu słabego rynku motoryzacyjnego. Obawiał się, że nowy model nie sprzeda się wystarczająco, a do momentu, gdy sprzedaż znowu wzrośnie, będzie już przestarzały. Dlatego czekał aż do grudnia 2010 roku, aby ogłosić model, a następnie zaprezentował go zarówno w wersji coupe, jak i sedan podczas North American International Motor Show w Detroit w 2011 roku.
Projektanci Hondy stworzyli samochód o agresywnej stylistyce i wyraźnym przodzie. Uśmiechnięta atrapa chłodnicy była flankowana przez smukłe reflektory, opadające nad przednie błotniki. Zderzak miał szeroką i wysoką kratkę w porównaniu do rozmiaru przedniego pasa, a po bokach znajdowały się wloty dla reflektorów przeciwmgielnych, jeżeli były zamontowane. Nachylona szyba czołowa prowadziła do krótkiego, zakrzywionego dachu, który z tyłu przedłużał się w dół w stronę nachylonego tylnego okna i krótkiej klapy bagażnika.
Wewnątrz producent zainstalował dwupoziomowy projekt deski rozdzielczej. Obrotomierz znajdował się przed kierownicą, a w górnym zespole znajdowały się wskaźniki prędkościomierza oraz innych, takich jak poziom paliwa i temperatura płynu chłodzącego. Honda umieściła system informacyjno-rozrywkowy na centralnej konsoli z zależną od opcji nawigacją dotykową. Fotele z bocznymi podparciami były przede wszystkim zaprojektowane z myślą o komforcie. Ci, którzy oczekiwali większego wsparcia bocznego, musieli poczekać do 2012 roku, kiedy Honda wprowadziła wersję SI.
Pod maską producent oferował tylko jedną opcję silnika, 1.8-litrowy silnik VTEC z naturalnym zassaniem. Był on połączony z pięciobiegową skrzynią manualną lub pięciobiegową automatyczną.
Honda Civic Coupe
Najlepiej sprzedający się i nagradzany model Honda Civic powraca na rok 2013, oferując szereg ulepszeń w designie oraz bogaty zestaw nowoczesnych funkcji, jednocześnie zachowując efektywność i wartość, które przez ostatnie 40 lat uczyniły Hondę Civic ikoną motoryzacji. Honda Civic Sedan z 2013 roku otrzymała zupełnie nowy wygląd z przodu i z tyłu, a także liczne zmiany we wnętrzu we wszystkich wersjach. Przeprojektowane układ kierowniczy i zawieszenie poprawiają prowadzenie Civica, a liczne modyfikacje nadwozia i podwozia zwiększają komfort jazdy i poprawiają wygłuszenie wnętrza.
Każdy model Civica z 2013 roku jest wyposażony w zestaw standardowych funkcji, które są w swojej klasie najlepsze. W standardzie każdy Honda Civic ma system Bluetooth® HandsFreeLink®, Bluetooth® Audio, kamerę cofania, kolorowy wyświetlacz i-MID, złącze USB/iPod®, interfejs Pandora®, funkcję SMS, sterowanie audio na kierownicy, wskaźnik temperatury zewnętrznej oraz przesuwany podłokietnik w konsoli środkowej. Pomimo dodania setek dolarów w standardowym wyposażeniu, cena Hondy Civic wzrosła jedynie o skromne 160 dolarów w porównaniu do poprzedniego modelu, przy czym cenę wyjątkowo dobrze wyposażonego modelu Honda Civic LX Sedan ustalono na 18 165 dolarów.
Nowe technologie bezpieczeństwa w Hondzie Civic 2013 obejmują m.in. zastosowanie nowej struktury nadwozia Advanced Compatibility Engineering™ II (ACE™ II), która zawiera dodatkowe elementy z przodu, zaprojektowane w celu zwiększenia ochrony pasażerów poprzez rozpraszanie energii uderzenia przy wąskich kolizjach czołowych, co powinno pomóc Civikowi uzyskać najwyższą ocenę w teście zderzeniowym małych nakładów prowadzonym przez Insurance Institute for Highway Safety (IIHS). Nowością są także poduszki powietrzne SmartVent™ w drzwiach, poduszki powietrzne z zasłoną boczną z czujnikiem przewrócenia oraz systemy ostrzegania o kolizji czołowej (FCW) i ostrzegania o opuszczeniu pasa ruchu (LDW), które debiutują w segmencie pojazdów kompaktowych w modelu Honda Civic Hybrid 2013.
Honda Civic oferuje najszerszy wybór napędów dostępnych w tej klasie, co sprawia, że linia Civic jest dostosowana do różnorodnych potrzeb dzisiejszych nabywców samochodów kompaktowych. Honda Civic Sedan i Coupe 2013 będą dostępne w wersjach LX, EX, EX-L i Si, z Civic Hybrid, Civic Natural Gas i Civic HF również oferowanymi w wersji sedan. Wersja podstawowa Civic DX została wycofana na rok 2013.
Napęd
Linia modelowa Honda Civic 2013 obejmuje modele sedan i coupe z konwencjonalnym silnikiem benzynowym oraz modele o wysokich osiągach „Si”. Civic oferuje również model o wysokiej efektywności paliwowej „HF”, hybrydę oraz ekskluzywne sedany na paliwo gazowe.
Znacząco zmodyfikowany na wprowadzenie dziewiątej generacji Civica w roku modelowym 2012, aluminiowy silnik czterocylindrowy 1.8 litra i-VTEC® o mocy 140 KM pozostał niezmieniony w roku 2013, nadal zapewniając wyjątkową reaktywność, wyrafinowanie i efektywność paliwową. Generując 128 lb-ft momentu obrotowego przy 4300 obr./min, silnik Hondy współpracuje z 5-biegową skrzynią manualną lub automatyczną. W Honda Civic Sedan i Coupe, ten napęd uzyskał ocenę efektywności paliwowej EPA wynoszącą 28/39/32 mpg w trybie miejskim/autostradowym/łącznym, gdy jest wyposażony w skrzynię automatyczną. W modelu Civic HF Sedan te wartości wzrastają do 29/41/33 mpg.
Honda Civic Natural Gas z 2013 roku, dostępna w 37 stanach, pozostaje jedynym masowo produkowanym sedanem gazowym dostępnym w USA. W modelu Civic Natural Gas silnik 1.8 litra produkuje 110 KM i uzyskuje ocenę efektywności paliwowej EPA wynoszącą 27/38/31 mpg2 (miasto/autostrada/łącznie). Honda Civic Hybrid z 2013 roku ma silnik czterocylindrowy 1.5 litra wyposażony w system Integrated Motor Assist (IMA®), który wraz z akumulatorem litowo-jonowym, generuje moc 110 KM i moment obrotowy 127 lb-ft. W połączeniu z bezstopniową skrzynią biegów (CVT), Honda Civic Hybrid uzyskuje ocenę EPA w mieście/autostradzie/łącznym wynoszącą 44/44/44 mpg. Modele Civic Sedan i Coupe, Civic Natural Gas oraz Civic Hybrid są wyposażone w technologię Honda ECO Assist™, która przy naciśnięciu zielonego przycisku „ECON” na desce rozdzielczej pomaga kierowcom bardziej efektywnie prowadzić pojazd.
Oprócz wysokiej efektywności paliwowej, linia Civic oferuje również dobre osiągi. Modele Civic Si Sedan i Si Coupe są wyposażone w aluminiowy silnik i-VTEC® o mocy 201 KM i pojemności 2.4 litra DOHC z 16 zaworami, sparowany z 6-biegową skrzynią manualną. Mimo że generuje 170 lb-ft momentu obrotowego i oferuje ekscytujące osiągi, Honda Civic Si ma imponującą ocenę efektywności paliwowej wynoszącą 31 mpg na autostradzie według EPA.
Nadwozie
W 2013 roku Honda Civic przeszła szereg zmian, które znacznie przekraczają typowe odświeżenie modelu. Przód i tył Hondy Civic Sedan z 2013 roku zostały całkowicie zmienione, aby uzyskać młodszy i bardziej premium wygląd, w tym zmiany w blachach nadwozia, takie jak zupełnie nowa maska i pokrywa bagażnika. Z przodu znajduje się nowy dolny zderzak z otwartym uśmiechem, z poziomym chromowanym akcentem i sportową, czarną kratką o strukturze plastra miodu, podtrzymywaną nowymi zintegrowanymi światłami przeciwmgielnymi w wersjach EX-L i wyższych. Kratka jest flankowana nowymi reflektorami o przejrzystych soczewkach, co nadaje bardziej premium wygląd. Masywnie rzeźbiony przód Civica płynnie przechodzi w nową, wyższą maskę z głębszymi wcięciami.
Z tyłu nowy zderzak tylny i nowa pokrywa bagażnika zdobione są eleganckim, poziomym paskiem chromowym. Nowy design świateł tylnych przypominających biżuterię przechodzi teraz na powierzchnię pokrywy bagażnika, co nadaje bardziej dopracowany i elegancki wygląd. Tylny zderzak ma zintegrowane odbłyśniki i nową dolną osłonę z kratką w kształcie plastra miodu. Mimo że wyrazisty wygląd zewnętrzny Hondy Civic Coupe z 2013 roku pozostaje bez zmian, przerobione koła we wszystkich modelach pomagają nadać Civicowi świeższy wygląd.
Wykonana w 55% ze stali o wysokiej wytrzymałości, konstrukcja nadwozia Hondy Civic z 2013 roku minimalizuje wagę i maksymalizuje wytrzymałość dla większej sztywności. Nadwozie Civica z 2013 roku przeszło szereg zmian w przedniej podłodze, progach, słupku A, górnej komorze koła oraz przedłużeniu zderzaka. Dodanie stali o wysokiej wytrzymałości ma poprawić komfort jazdy i zapewnić sztywniejszą konstrukcję do licznych modyfikacji podwozia w Hondzie Civic 2013. Dodatkowo nowa konstrukcja Civica została zaprojektowana tak, aby osiągnąć doskonałe wyniki w teście kolizji małych nakładów nowego Insurance Institute for Highway Safety (IIHS).
Podwozie
W układzie podwozia Hondy Civic z 2013 roku wprowadzono znaczące zmiany mające na celu poprawę komfortu jazdy i izolacji akustycznej. Przeprojektowany układ kierowniczy EPS zmniejsza tarcie i zapewnia szybszy stosunek, podczas gdy sztywne koła, usztywnione sprężyny przednie i grubsza belka stabilizacyjna z nowymi tulejami montażowymi pokrytymi teflonem zaprojektowane są z myślą o bardziej płynnej pracy zawieszenia oraz lepszym prowadzeniu i responsywności w zakrętach.
Tylne zawieszenie również otrzymało grubszą belkę stabilizacyjną, zwiększoną twardość sprężyn, nowe tuleje stabilizatora pokryte teflonem oraz przerobione tuleje zawieszenia, co zwiększa twardość na nierównościach i podczas przechyłów. Dzięki przeprojektowanemu zawieszeniu przedniemu MacPherson oraz wielowahaczowemu zawieszeniu tylnemu poprawiła się liniowość prowadzenia, responsywność i ogólna stabilność pojazdu, jednocześnie poprawiając komfort jazdy oraz charakterystyczne dla Hondy wrażenie przyjemności z prowadzenia. W 2013 roku średnica tarcz hamulcowych z przodu w modelach Civic LX, EX i EX-L wyposażonych w automatyczną skrzynię biegów zwiększa się z 262 mm do 282 mm w celu poprawy efektywności hamowania.
Szeroki zakres nowych rozwiązań mających na celu redukcję hałasu, wibracji i twardości (NVH) działa razem w celu redukcji hałasu drogowego, silnikowego i wiatrowego w wnętrzu Hondy Civic z 2013 roku. Obejmuje to sztywniejszą ramę pomocniczą z przodu, nowe grubsze szyby przednie i boczne oraz dodatkowe materiały wygłuszające w desce, podłodze, drzwiach i tylnym panelu, mające na celu redukcję niepożądanego hałasu drogowego oraz zapewnienie cichszej jazdy i bardziej komfortowego wnętrza.
Wnętrze
Wnętrze Hondy Civic 2013 zyskało szereg ulepszeń w zakresie designu i wykonania, co nadaje całej linii modelowej bardziej premium charakter. Nowy podsufitka tricot, nowe materiały o miękkim dotyku na desce rozdzielczej i górnych częściach drzwi oraz poprawione tekstury i połączenia paneli na całej desce rozdzielczej i konsoli środkowej. Subtelne srebrne akcenty we wnętrzu nadają mu wyższej jakości wygląd, a także ulepszają materiał pokrywający panele drzwi oraz tapicerkę siedzeń. W celu stworzenia bardziej eleganckiego środowiska, czarny dywan i wykończenie pokrywy bagażnika są teraz standardem we wszystkich modelach Civica. Po raz pierwszy Civic jest dostępny zarówno z tapicerką materiałową, jak i skórzaną w całkowicie czarnym wnętrzu.
Honda Civic 2013 oferuje szereg nowoczesnych standardowych funkcji, w tym Bluetooth® HandsFreeLink®, Bluetooth® Audio, kamerę cofania, kolorowy wyświetlacz i-MID, interfejs Pandora®, interfejs USB/iPod®, funkcję wiadomości SMS, sterowanie audio na kierownicy, wskaźnik temperatury zewnętrznej oraz przesuwany podłokietnik. Dostępny w modelach Honda Civic EX, EX-L, Hybrid i Natural Gas, system nawigacji Honda Satellite-Linked Navigation™ z rozpoznawaniem głosu teraz zawiera kamerę cofania z wieloma widokami oraz umożliwia nawigację do indywidualnych adresów i ponad 7 milionów punktów zainteresowania w Stanach Zjednoczonych. Dzięki systemowi pamięci flash o pojemności 16 GB oferuje szybkie obliczanie tras i zawiera usługi ruchu drogowego FM, które informują kierowców o warunkach drogowych.
Bezpieczeństwo
Nazwany „Najlepszym Wyborem Bezpieczeństwa 2012” przez Insurance Institute for Highway Safety (IIHS), Civic wraca w 2013 roku z przeprojektowaną strukturą nadwozia Advanced Compatibility Engineering™ II (ACE™ II). Zmiany, które wprowadzono w strukturze ACE II, mają na celu zwiększenie ochrony pasażerów pojazdu w razie kolizji czołowej, w tym dodanie elementów przednich, które pomagają rozpraszać energię w razie wąskich kolizji czołowych. Te zmiany powinny również pomóc Hondzie Civic zdobyć wysokie oceny w nowym teście zderzeniowym małych nakładów Insytutu Ubezpieczeń dla Bezpieczeństwa Drogowego (IIHS).
Kolejna nowość w 2013 roku, Honda Civic jest wyposażona w nową konstrukcję bocznych poduszek powietrznych SmartVent™, która zadebiutowała w 2013 roku w Hondzie Accord. Nowy projekt poduszki SmartVent™ ma na celu ograniczenie ryzyka nadmiernego siły wybuchu bocznych poduszek powietrznych, a jednocześnie eliminuje potrzebę stosowania systemu wykrywania pozycji pasażera Honda Civic (OPDS) z poprzednich modeli. Eliminacja OPDS pozwala na lepsze ogrzewanie oparcia fotela w modelach Civic EX-L. Dodatkowo Civic z 2013 roku został wyposażony w poduszkę powietrzną w zasłonie bocznej z czujnikami przewrócenia, niemal dwa lata przed wymaganiami regulacyjnymi.
Po raz pierwszy w segmencie pojazdów kompaktowych, Honda Civic Hybrid 2013 będzie standardowo wyposażona w systemy ostrzegania o kolizji czołowej (FCW) oraz ostrzegania o opuszczeniu pasa ruchu (LDW). FCW jest zaprojektowane w celu wykrywania potencjalnej kolizji z innym pojazdem lub obiektem z przodu i przekazywania widocznych oraz dźwiękowych powiadomień do kierowcy. LDW przekazuje widoczne i dźwiękowe ostrzeżenia, jeśli kierowca zaczyna zbaczać z wykrywanego pasa bez użycia kierunkowskazu.