HONDA Civic Coupe 2016-2018

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

HONDA Civic Coupe 2016-2018

Przejdź do galerii zdjęćHONDA Civic Coupe 2016-2018

Honda wprowadziła dziesiątą generację modelu Civic w wersji coupe na rynku północnoamerykańskim, co zdenerwowało europejskich fanów, ponieważ nie była ona tam dostępna.

Dziesiąta generacja Civica stanowiła istotny krok naprzód w ewolucji tego samochodu. Ostatecznie japoński producent zrozumiał, że musi porzucić zawieszenie belkowe z tyłu i sprawić, by ekonomiczny pojazd znowu był przyjemny w prowadzeniu. Co więcej, był lżejszy od swojego poprzednika.

Podział przedniej maski z jego czterodrzwiowym odpowiednikiem nie był złym pomysłem. Jednak chromowane, grube wykończenie pomiędzy reflektorami prowadziło do relacji „kochasz lub nienawidzisz” z klientami Hondy. Z profilu auto miało naprawdę sportowy wygląd. Pochylona szyba i opadający dach nad tylną częścią nadawały mu sylwetkę fastbacka. A jednak bagażnik otwierał się niezależnie, a tylna szyba pozostawała na miejscu. W zależności od poziomu wyposażenia, samochód miał niewielki spojler z tyłu.

Wewnątrz, deska rozdzielcza oferowała trzy wyświetlacze LCD, z środkowym przeznaczonym na obrotomierz i prędkościomierz. Po bokach znajdowały się cyfrowe wskaźniki temperatury i poziomu paliwa. W centralnej części zainstalowano system multimedialny oraz dodano pokrętło do regulacji głośności, które nie było dostępne w dziesiątej generacji Civica od początku. Tylnia kanapa była odpowiednia tylko dla dwóch pasażerów, chociaż z ograniczoną wysokością na głowę.

Pod maską, Civic Coupe oferowany był z dwoma silnikami benzynowymi do wyboru: 2.0-litrowym silnikiem wolnossącym oraz doładowanym 1.5-litrowym. Ten pierwszy dostępny był z sześciobiegową manualną skrzynią, podczas gdy ten drugi był dostępny wyłącznie z powolną skrzynią CVT w momencie wprowadzenia na rynek.

Stworzenie nowego modelu Civica dziesiątej generacji to jedno z najbardziej kompleksowych i ambitnych przedsięwzięć rozwojowych, jakie kiedykolwiek podjęła firma Honda. Wymagało to bezprecedensowego zaangażowania zasobów badawczo-rozwojowych i inżynieryjnych. Pomimo że rozwój modelu Honda Civic Coupe, obok Civica Sedan, był kierowany przez północnoamerykański zespół – co jest nowością dla Hondy i Civica – cała seria Civica obejmuje zespoły projektowe i inżynieryjne z Honda R&D, a także operacje sprzedażowe i produkcyjne z całego świata, szczególnie z Ameryki Północnej i Japonii, a także z Europy, Ameryki Południowej i Azji.

W dążeniu do realizacji „dynamicznego odświeżenia” Civica i stworzenia nowej interpretacji „w swojej własnej lidze”, jak określił swoją misję zespół rozwoju, inżynierowie Hondy w trakcie wczesnego etapu rozwoju platformy postanowili porównać nowe modele z najlepszymi pojazdami w segmencie C na świecie – nie tylko z tradycyjnymi konkurentami Civica, ale także z luksusowymi pojazdami klasy kompaktowej.

Ich ocena najlepszych produktów na świecie obejmowała rozległe testy w rzeczywistych warunkach, ostatecznie koncentrując się na europejskich luksusowych pojazdach w aspektach takich jak komfort jazdy, prowadzenie, reakcja na układ kierowniczy oraz NVH (hałas, wibracje, szorstkość), a także jakość wnętrza i wykończenie.

Osiągnięcie tych wysokich celów przy jednoczesnym spełnieniu wymagań dotyczących przystępnej ceny, oszczędności paliwa i możliwości produkcji, przekraczało granice inżynieryjnych możliwości globalnego zespołu Civica i wymagało nowego myślenia oraz podejść do konstrukcji nadwozia, aerodynamiki pojazdu, jednostki napędowej i projektowania podwozia. Wynikiem tych wysiłków jest całkowicie przekształcony i przeprojektowany nowy Civic, najsportowszy Civic w historii i nowy wzorzec w klasie kompaktowej pod względem przestronności, efektywności paliwowej, funkcji bezpieczeństwa, jakości wnętrza oraz dynamicznych osiągów.

Dzięki wielu cechom designu wprowadzonym w Civicu Sedan, Civic Coupe jeszcze bardziej podkreśla sportowy styl i dynamiczne możliwości sedana, oferując unikalne doświadczenie jazdy coupe, które jest zarówno stylowe, jak i przyjemne w prowadzeniu, a także zaskakująco przestronne jak na swój kompaktowy rozmiar i bogate wyposażenie. Nowy Civic Coupe jest atletyczny, charyzmatyczny i połączony.

Co nowego?

Praktycznie wszystko w modelu Honda Civic Coupe z 2016 roku jest nowe – całkowicie nowa architektura pojazdu, sportowy i elegancki nowy styl wnętrza i nadwozia, obszerniejsza i wysokiej jakości kabina, dwa nowoczesne silniki oraz szereg nowych funkcji premium i technologii.

Dodatkowo, z wprowadzeniem technologii bezpieczeństwa i asysty kierowcy Honda Sensing™ w wersji Touring oraz pierwszym zastosowaniem technologii silników turbo Hondy w modelach Civic w wersjach EX-T i wyższych, Civic Coupe 2016 oferuje nabywcom szerszy wybór opcji niż kiedykolwiek wcześniej. Modele Civica z nowym silnikiem 2.0-litrowym i-VTEC™ są oznaczone jako Civic LX i LX-P. Modele Civica z nowym turbodoładowanym silnikiem 1.5-litrowym są oznaczone jako EX-T, EX-L (z wnętrzem wykończonym skórą) oraz nowa wersja Civic Touring, która osiąga wyższe place w segmencie kompaktowych samochodów niż kiedykolwiek wcześniej.

Stylistyka zewnętrzna

W odróżnieniu od Civica Sedan, nowy Civic Coupe ma niższe i bardziej radykalnie opadające linie dachu, krótszy tył oraz agresywną stylizację z tyłu z charakterystycznym pełno-wymiarowym paskiem świetlnym i ogólnie bardziej zwartą i sportową stylistykę. Dzięki nowej sportowej postawie, zaawansowanej aerodynamice oraz dostępnemu oświetleniu LED, nowy coupe ma świeży, nowoczesny i sportowy styl, który wprowadza design Civica w nową erę. Jego opływowe linie są wzbogacone o najbardziej kompleksowe pakiety aerodynamiczne w historii Hondy, w tym całkowite panelowanie podwozia, co poprawia zarówno efektywność paliwową, jak i ciszę w kabinie. Nowa, gładko osadzona szyba akustyczna jeszcze bardziej izoluje kabinę, sprzyjając płynnemu przepływowi powietrza, a nowe dostępne funkcje, takie jak Smart Entry, Capless fueling, zdalne uruchamianie silnika, wycieraczki z czujnikiem deszczu oraz zamki drzwi Lock Walk Away, czynią ten model najnowocześniejszym i najłatwiejszym w użyciu Civic w historii.

Stylistyka zewnętrzna

Nowy Honda Civic Coupe oferuje jeszcze bardziej sportowy akcent w porównaniu do swojego dziesięcioletniego brata sedan z charakterystycznym sportowym profilem, niższym dachem i krótszym tyłem, co tworzy dynamiczny styl. Niższy, dłuższy, szerszy i bardziej muskularny niż poprzednia generacja, jego opływowe linie, nowy charakterystyczny chromowany przód oraz dostępne premium oświetlenie LED, przedłużony rozstaw osi oraz krótkie zwisy czynią nowego Civica liderem w swojej klasie, zarówno pod względem technologii, jak i designu.

Z przodu, agresywna aerodynamika, LED-owe światła do jazdy dziennej oraz dostępna linia LED-owych reflektorów nadają nowemu Civicowi nowoczesny wygląd.

Muskularny, napięty profil boczny wznosi się z przednich nadkoli ku tyłowi, a wyraźna linia kształtu przechodzi przez drzwi i rozszerza się na tylne nadkola. Druga, niższa linia wzdłużna wychodzi zza przednich kół przez drzwi i spotyka tylne nadkola, podkreślając dynamiczny i emocjonalny projekt. Nowe większe i szersze koła i opony jeszcze bardziej podkreślają celowy wygląd Civica, podczas gdy długi rozstaw osi, krótkie zwisy oraz opływowa kabina zwiększają poczucie dynamiki zewnętrznej.

Szyba czołowa jest na równi z owiewkami, co poprawia aerodynamikę i tłumi hałas wewnątrz. Przerwy między panelami są zminimalizowane, a słupki B mają czarną wykończenie, ze stalowym wykończeniem otaczającym okna boczne, aby wizualnie podkreślić kształt kabiny. Szkło boczne jest na równi z filarami, aby zmniejszyć hałas w kabinie, a także poprawić jakość odczucia nowego Coupé. Za opływową linią dachu i filarami C, gładko wbudowane tylne okno jest smukłe i płytkie, co wspomaga aerodynamikę nowego modelu.

Od słupków A ku tyłowi, Coupe ma unikalną stylistykę nadwozia z niższym i bardziej stromo opadającym dachem, prawie o 1 cal niższym niż Sedan, oraz bardziej zwartymi proporcjami, z krótszym tyłem i całkowitą długością skróconą o 5,5 cala. Nowe Coupe ma również ekskluzywny projekt tylnych świateł, które przenoszą łuk charakterystycznych świateł LED w kształcie litery C na pełną długość tylnej pokrywy.

Oświetlenie LED

Wszystkie wersje Civica z 2016 roku zawierają szeroką gamę cech oświetlenia zewnętrznego LED, w tym standardowe LED-owe światła do jazdy dziennej (DRL), LED-owe kierunkowskazy z funkcją jednego dotyku (Touring), oraz LED-owe światła tylne, światło tablicy rejestracyjnej i wysokie światło stop.

Dodatkowo, wersja Touring otrzymuje nowe reflektory LED Hondy w linii oraz LED-owe kierunkowskazy zamontowane w lusterkach bocznych.

Civic Touring Coupe

Po raz pierwszy w Civicu, Coupe w nowej wersji Touring zawiera LED-owe reflektory drogowe i mijania. Ułożone w niskim, smukłym i kompaktowym rzędzie, LED-owe światła drogowe zapewniają dłuższy i szerszy zakres widoczności podczas jazdy w nocy. Wersja Touring zawiera również LED-owe kierunkowskazy zintegrowane z obudowami lusterek bocznych.

Oświetlenie LED ma wiele zalet oprócz poprawy widoczności. Diody LED są wolne od rtęci i ołowiu, co jest korzystne dla środowiska. Wymagają mniej energii do działania niż tradycyjne oświetlenie żarowe, co wspomaga efektywność paliwową Civica. Mają dłuższą żywotność i nie wymagają konserwacji. I wreszcie, układ LED jest wszechstronny, co pozwala nowemu Civic Coupe oferować przełomowe elementy designu, które wcześniej nie były możliwe.

Wnętrze

Dzięki doświadczeniu Hondy w zakresie pakowania pojazdów, wnętrze Civica – jego przestronność, inteligentny projekt, wygoda i intuicyjne sterowanie – zawsze było jego mocną stroną. Nowe wnętrze Civica rozwija tę koncepcję, oferując nowe poziomy jakości, wykończenia i przestronności dla Civica oraz klasy kompaktowej.

Z objętością kabiny pasażerskiej wynoszącą 91,0 stóp sześciennych, Civic zajmuje pierwsze miejsce w klasie kompaktowej pod względem przestrzeni wewnętrznej i komfortu, z najlepszą w klasie wysokością nad głową, przestrzenią na nogi, przestrzenią na ramionach oraz wysokością boczną. Prowadząca w klasie widoczność do przodu na poziomie 84,31 stopnia jest wspierana przez nowe, ultracienkie słupki A, a pasażerowie tylnej kanapy docenią nowo ukształtowane przednie fotele o węższej górnej części (w obszarze ramion) i mniejszych zagłówkach, które nadają tylnej kabinie bardziej otwarte, przewiewne wrażenie. Przearanżowany panel instrumentów zapewnia większą przestrzeń na kolana dla kierowcy, podczas gdy przestrzeń na stopy w tylnej kanapie została poprawiona dzięki zwiększeniu o 27 mm przestrzeni pomiędzy szynami przednich foteli.

Civic Coupe ma pojemność bagażnika wynoszącą 12,1 stóp sześciennych (LX i LX-P) – o 0,4 stóp sześciennych większą niż w poprzednim modelu i jedną z największych w klasie konkurencyjnej. Na tyle przestronny, aby pomieścić cztery duże torby golfowe, nowy bagażnik jest łatwiejszy w dostępie i użytkowaniu, z niższym progiem załadunkowym i szerszym otworem. Civic Coupe ma tylną kanapę dzieloną w proporcji 60/40 i składaną oparcie. Kształt przejścia do bagażnika jest teraz bardziej prostokątny z 20-procentowym zwiększeniem powierzchni.

Materiały wnętrza

Nowe wnętrze Honda Civic Coupe wznosi wyrafinowanie najtańszego coupe Hondy na nowy poziom z wysokiej jakości elementami i eleganckimi materiałami zastosowanymi w całym wnętrzu. Cechy wyróżniające obejmują miękką powierzchnię górną panelu instrumentów, szwy na poduszkach drzwi oraz miękkie górne panele drzwi. Dopasowanie, wykończenie i materiały zostały starannie dopracowane, a miękka tapicerka skórzana jest standardem w wersjach EX-L i Touring.

Projekt wnętrza

Nowe wnętrze Civica łączy dynamiczny i szeroki układ z płynnie zintegrowanymi technologiami i wysokiej jakości materiałami. Wszystkie modele Civica mają atrakcyjne nowe wskaźniki, podczas gdy wersje EX-T i wyższe posiadają pełnokolorowy 7-calowy wyświetlacz informacji dla kierowcy (DII) oraz 7-calowy kolorowy ekran dotykowy Display Audio o czystym i eleganckim wyglądzie. Civic od zawsze był znany ze swojego przyjaznego użytkownikowi designu, a nowa generacja rozwija tę reputację. Przy całkowicie przeprojektowanej konstrukcji, Civic ma bardziej otwarte, przestronne wrażenie, wspomagane przez takie zmiany projektowe, jak nowe smukłe stylizacje tylnych oparć przednich siedzeń, które dają pasażerom tylnym poczucie przestronności. Przeprojektowany panel instrumentów umożliwił stworzenie bardziej kompaktowego systemu klimatyzacji, co zwiększyło przestrzeń na kolana, a odległość między punktami biodrowymi przednich i tylnych siedzeń zwiększyła się o 4 cale.

Wszystkie ważne systemy i sterowanie w Civicu są umieszczone w zasięgu ręki kierowcy. Sterowania dla systemów używanych najczęściej – audio, tempomat, Bluetooth®3 HandsFreeLink®, dostępny system nawigacji z rozpoznawaniem głosu oraz inteligentny wyświetlacz informacji – są wygodnie umieszczone na kierownicy. Główna instrumentacja ma łatwą do odczytania analogową formę, z dodatkowym cyfrowym i graficznym wyświetlaniem. Typowe dla wnętrza Hondy, elementy sterujące Civica są zaprojektowane tak, aby zapewniać wysoką jakość odczucia i pozytywną reakcję.

Przednie fotele

Wszystkie nowe przednie fotele typu kubełkowego w Civicu zostały zaprojektowane tak, aby zapewnić komfortowe wsparcie dla szerokiej gamy typów ciała oraz stabilne wsparcie boczne podczas zakrętów. Nowe konstrukcje ram foteli są o 17% lżejsze, wygodniejsze i bardziej regulowane. Przeniesiony punkt obrotu oparcia fotela poprawia komfort, a zakres regulacji wysokości siedziska został zwiększony o 10 mm (0,4 cala). Nowe dostępne wsparcie ud dla fotela kierowcy oferuje 14 stopni nachylenia. Aby poprawić widoczność do przodu i stworzyć poczucie przestronności dla pasażerów tylnych, oparcia przednich siedzeń mają węższą górną część i mniejsze zagłówki. Fotele Civica są wykończone tkaniną w wersjach LX, LX-P i EX-T, a w wersjach EX-L i Touring – skórą, z perforowaną skórą w wybranych częściach przednich siedzeń.

Fotel kierowcy w Civic Coupe można regulować ręcznie w zakresie przodu-tyłu, kąta nachylenia oparcia oraz wysokości. Ogrzewanie zastosowano teraz w tapicerowanych wnętrzach EX-T, a także w skórzanych fotelach EX-L i Touring z podgrzewanymi siedziskami i oparciami przednich siedzeń. Przyciski kontroli ogrzewania przednich siedzeń są łatwo dostępne, tuż poniżej przycisków sterowania klimatyzacją.

Tylne fotele

Przestronne tylne siedzenia Civica zaprojektowane są z myślą o maksymalnym komforcie i wszechstronności, z możliwością składania oparcia. Konstrukcja dzielona 60/40 i składana ułatwia komfortowe przewożenie pasażerów lub długiego ładunku.

Konsola środkowa

Wnętrze Civica oferuje szereg wygodnych funkcji przechowywania dla kierowcy i pasażerów. Konsola środkowa jest starannie zaprojektowana, aby łączyć sportowy wygląd z wszechstronną użytecznością, jakiej można oczekiwać w SUVie. W dobie smartfonów, konsola została zaprojektowana wokół tematu „centrum technologicznego”. Z przodu ma podwójną tackę na smartfony z przejściem kablowym, co zapewnia uporządkowaną łączność. W wersjach EX-T i wyższych znajduje się gumowa mata, która pomaga zabezpieczyć telefon, oraz oświetlenie LED do nocnej widoczności. Jest także dodatkowa kieszeń na telefon po stronie kierowcy.

Nowy elektryczny hamulec ręczny zastępuje konwencjonalny lewarek hamulca ręcznego, uwalniając więcej miejsca na konsoli na większy podłokietnik i większą przestrzeń do przechowywania. Główna komora do przechowywania ma przesuwany, głęboko wyściełany podłokietnik, który ma dodatkowy cal regulacji w porównaniu do poprzedniego Civica. Para uchwytów na kubki jest umiejscowiona centralnie i może pomieścić duże kubki o pojemności 42 uncji, gdy wyściełany podłokietnik jest ustawiony w najdalszej pozycji do tyłu. Przesuwając regulowany uchwyt na kubek do tyłu, uzyskujemy przestrzeń na dużą butelkę napoju sportowego. Wewnątrz konsoli znajduje się mała taca na drobne przedmioty, która przesuwa się wzdłuż całej długości konsoli. Po usunięciu uchwytu na kubek, konsola oferuje 7,2 litra przestrzeni do przechowywania, co wystarcza na tablety i inne duże przedmioty. Dwa dodatkowe uchwyty na kubki znajdują się w bocznych wyściółkach drugiego rzędu.

Układ napędowy

Z dwoma nowoczesnymi silnikami oraz nowymi i zaktualizowanymi manualnymi i bezstopniowymi skrzyniami biegów, które po raz pierwszy wprowadzono w modelu Civic Sedan 2016, Civic Coupe oferuje szereg nowych opcji napędowych, które łączą efektywność paliwową z radością z jazdy.

Silnik bazowy to 2.0-litrowy silnik DOHC 16-zaworowy i-VTEC®, który dzięki większej pojemności (zastępujący poprzedni silnik SOHC 1.8-litrowy) oferuje więcej mocy i momentu obrotowego niż jakikolwiek wcześniejszy silnik bazowy Civica w USA. Nowy silnik 2.0-litrowy rozwija 158 KM przy 6500 obr/min oraz 138 lb-ft momentu obrotowego przy 4200 obr/min (wzrost o 15 KM i 9 lb-ft momentu obrotowego). Silnik 2.0-litrowy jest połączony z nową 6-biegową skrzynią manualną (LX) lub bezstopniową skrzynią biegów (CVT) dla efektywnej automatycznej pracy.

Dla kierowców poszukujących jeszcze lepszych osiągów, połączonych z równie wysokimi wskaźnikami efektywności paliwowej według EPA, Civic jest dostępny z silnikiem turbodoładowanym. Silnik 1.5-litrowy z wtryskiem bezpośrednim, DOHC i 16 zaworami rozwija 174 KM przy 6 000 obr/min z momentem obrotowym imponującym 162 lb-ft między 1 700 a 5 500 obr/min.

Silnik 2.0-litrowy 4-cylindrowy

Powiązany z europejskim silnikiem Civic Type-R o pojemności 2.0 litra, standardowy silnik Civica 2.0-litrowy i-VTEC jest bardziej wydajny w zakresie mocy i momentu obrotowego przy wszystkich prędkościach roboczych w porównaniu do silnika 1.8-litrowego, który zastępuje. Nowy silnik również spodziewany jest do uzyskania doskonałych wyników w zakresie oszczędności paliwa według EPA. Nowy silnik 2.0-litrowy rozwija moc 158 KM przy 6 500 obr/min i 138 lb-ft momentu obrotowego przy 4 200 obr/min. Przewidywany wskaźnik efektywności paliwowej według EPA wynosi 26/38/31 mpg w cyklu miejskim/poza miastem/łącznym dla skrzyni manualnej, oraz 30/41/34 mpg dla CVT.

Blok silnika i wał korbowy

Nowy czterocylindrowy silnik 2.0-litrowy Civica ma lekką, odlewaną aluminiową konstrukcję bloku z projektem łożyska głównego, który tworzy sztywną konstrukcję, pomagając zminimalizować hałas i wibracje. Wbudowane żeliwne tuleje cylindrowe zapewniają długotrwałą trwałość. Cienkie szczeliny między każdą sąsiadującą tuleją poprawiają chłodzenie silnika i eliminują stukanie.

Każde łóżko na lekkim, stalowym wale korbowym jest mikropolokowane, aby zredukować tarcie wewnętrzne i poprawić gładkość pracy w całym zakresie obrotów, co pomaga obniżyć poziom hałasu.

Tłoki/Połączenia wałów

Zaprojektowane z „wnękami w kształcie” tłoki modelu 2016 Civica pomagają utrzymać stabilne spalanie i przyczyniają się do poprawy efektywności. Aby zredukować wagę, zminimalizować wibracje i zwiększyć efektywność działania, lekkie tłoki mają starannie zoptymalizowany kształt. Tłokowe pierścienie pokryte jonowo pomagają zredukować tarcie dla większej efektywności pracy.

Wytrzymałe stalowe połączenia wałów z taperowanymi małymi końcami są wytwarzane w jed piece i następnie „rozdzielane” w celu stworzenia lżejszych i mocniejszych wałów z dobrze dopasowanym łożyskiem.

Cylinder głowicy i zespół zaworowy i-VTEC

Silnik 2.0-litrowy 4-cylindrowy Civica ma lekka DOHC głowicę cylindrów, która wykonana jest z aluminium odlewanego pod niskim ciśnieniem. Dzięki wbudowanym przejściom do portów wydechowych eliminowana jest potrzeba tradycyjnego oddzielnego kolektora wydechowego.

Cichonapędzana, niskotryskowa łańcuszek napędza dwa wały cam i cztery zawory na cylinder. Napęd wałka niskotryskowy jest bezobsługowy przez cały czas życia silnika. Aby jeszcze bardziej zredukować tarcie, poprawiono wykończenie łoża wałka rozrządu. Aby poprawić chłodzenie i odporność na detonację, głowica cylindrów ma przejście chłodzące umieszczone pomiędzy każdą parą zaworów wydechowych.

Aby zwiększyć efektywność paliwową i moc, kształt komory spalania i kąty zaworów zostały zoptymalizowane. Kąt zaworu wynosi 35 stopni, aby zmniejszyć stosunek powierzchni do objętości komór spalania i pomóc stworzyć płytszą, bardziej kompaktową komorę spalania, co redukuje emisję niespalonych węglowodorów. Dzięki nowemu kształtowi komory spalania zwiększono współczynnik sprężania do 10,8:1 (wzrost z 10,6:1 w poprzednim silniku 1.8-litrowym), mimo że silnik działa na zwykłym paliwie bezołowiowym.

Głowica cylindrów ma nowy projekt wlotu z dużym wirnikiem. W połączeniu z nową komorą spalania i kształtem tłoka, wysoki poziom wiru przepływu powietrza pomaga stworzyć jednorodną mieszankę paliwa dla niskiego zużycia paliwa i dużego przepływu powietrza dla dużej produkcji mocy.

Silnik 2.0-litrowy DOHC 16-zaworowy i-VTEC® Civica wykorzystuje zaawansowany system kontroli zaworów, aby połączyć dużą moc z wysoką efektywnością paliwową i niskimi emisjami. System łączy dwa systemy VTC (Variable Valve Timing Control), które ciągle dostosowują fazę wałka rozrządu dolotowego i wydechowego, z systemem zmiennego podnoszenia i czasu elektronicznego (VTEC), który zmienia podnoszenie zaworów, czas oraz czas trwania zaworów dolotowych.

„Inteligentna” część systemu polega na zdolności do ciągłego zmieniania czasu wałków rozrządu dolotowego i wydechowego za pomocą zmiennej kontroli czasu zaworu (VTC). To pomaga zwiększyć moc i zapewnia równocześnie gładsze odpalanie (pozwalając na zmniejszenie prędkości biegu jałowego). Czas wałka jest zmieniany w zależności od danych z czujników monitorujących obr./min, czas, otwarcie przepustnicy, pozycję wałka oraz stosunek powietrza do paliwa w spalinach. W efekcie zwiększa się efektywność paliwowa i redukuje emisje. W określonych warunkach, system VTC może utrzymywać zawory dolotowe otwarte dłużej, aby umożliwić odwrotny przepływ powietrza dolotowego do kolektora dolotowego.

Programowane wtryskiwanie paliwa (PGM-FI)

Programowane wtryskiwanie paliwa (PGM-FI) silnika 2.0-litrowego ciągle dostosowuje podawanie paliwa, aby uzyskać najlepsze połączenie mocy, niskiego zużycia paliwa i niskich emisji. Wiele czujników nieustannie monitoruje kluczowe parametry operacyjne, takie jak pozycja przepustnicy, temperatura powietrza dolotowego, temperatura płynu chłodniczego, ciśnienie powietrza w otoczeniu, objętość powietrza dolotowego, ciśnienie w kolektorze dolotowym, stosunek powietrza do paliwa w spalinach oraz pozycja wału korbowego i wałków.

Turbodoładowany silnik 1.5-litrowy 4-cylindrowy

Nowy 1.5-litrowy silnik DOHC Civica to pierwszy silnik turbodoładowany, który kiedykolwiek był oferowany w samochodzie marki Honda w Ameryce. Dzięki wtryskowi bezpośredniemu, systemowi turbodoładowania o niskiej bezwładności oraz podwójnej kontroli zmiennej fazy zaworów (VTC), turbodoładowany silnik Civica rozwija moc i moment obrotowy znacznie większego silnika i spodziewana jest jego doskonała efektywność paliwowa według EPA.

Turbodoładowany 1.5-litrowy silnik osiąga moc 174 KM przy 6 000 obr/min z momentem 162 lb.-ft w zakresie 1 700-5 500 obr/min. Civic Turbo osiągnie przewidywane przez EPA 31/41/35 mpg.

Blok silnika i wał korbowy

Silnik 1.5-litrowy Civica ma lekki, odlewany z aluminium blok z indywidualnymi wzmocnionymi pokrywami łożysk głównych, aby zminimalizować wagę. Wbudowane żeliwne tuleje cylindrowe zapewniają długotrwałą trwałość. Każde łóżko na lekkim, stalowym wale korbowym jest mikropolokowane, aby zredukować tarcie wewnętrzne.

Tłoki i połączenia wałów

Tłoki silnika 1.5-litrowego pomagają utrzymać stabilne spalanie i przyczyniają się do poprawy efektywności dzięki „wnękom w kształcie”. Lekkie tłoki mają starannie zoptymalizowany kształt, aby zminimalizować masę, co zmniejsza wibracje i zwiększa efektywność działania. Tłoki są chłodzone przez podwójne strumienie oleju kierowane na spód każdego tłoka. Jonowo pokryte pierścienie tłokowe pomagają zredukować tarcie dla większej efektywności działania. Lekkie, wysoko wytrzymałe stalowe połączenia wałów są odkuwane w jed piece, a następnie „rozdzielane”, aby stworzyć lżejsze i mocniejsze pręty z dobrze dopasowanym łożyskiem.

Głowica cylindrów i zespół zaworowy

Silnik turbodoładowany 4-cylindrowy Civica z wtryskiem bezpośrednim ma lekka DOHC głowicę cylindrów, która wykonana jest z ciśnieniowego odlewu aluminium. Z portem wydechowym odlanym bezpośrednio w głowicy, eliminowana jest potrzeba tradycyjnego oddzielnego kolektora wydechowego.

Cichonapędzana, niskotryskowa łańcuszek napędza dwa wały cam i cztery zawory na cylinder. Napęd wałka niskotryskowy jest bezobsługowy przez cały czas życia silnika. Aby jeszcze bardziej zredukować wagę, użyto nowych cienkościennych, pustych wałków rozrządu.

Aby skorzystać z efektywności paliwowej, emisji i mocy, silnik turbodoładowany wykorzystuje zawory wydechowe wypełnione sodem. W pustej komorze wewnątrz zaworu znajduje się sód, który jest chłodzony przez obieg wodny. Gdy komora zbliża się do głowy zaworu, sód pomaga schłodzić cały zawór. W miarę chłodzenia wewnętrznego, nie potrzebuje wzbogaconej mieszanki paliwowej, która była stosowana w silnikach turbodoładowanych do chłodzenia zaworu wydechowego. Ostatecznie chudsza mieszanka redukuje emisje, zwiększa efektywność paliwową i wspomaga wzrost mocy.

Głowica cylindrów zawiera mniejsze świeczki zapłonowe M12, w porównaniu do bardziej popularnych M14, co pozwala zaoszczędzić miejsce i masę. Głowica zawiera również wtryskiwacze wielootworowe o małej średnicy. Wyższe ciśnienie wtrysku optymalizuje atomizację paliwa, umożliwiając bardziej efektywne spalanie. Aby dostarczyć ładunek powietrzno-paliwowy o wysokim wirze, który dodatkowo poprawia efektywność spalania, zarówno port dolotowy, jak i kształt tłoka mają specjalne projekty.

Silnik Civic Turbo ma system zmiennego sterowania fazą zaworów (VTC), który może niezależnie zmieniać czas wałów dolotowego i wydechowego. Dzięki zmiennemu czasowi wałów w silniku turbodoładowanym, czas wałka można zoptymalizować w zależności od warunków jazdy. Przy lekkim obciążeniu, można zwiększyć nakład zaworowy, aby zredukować straty pompowania i poprawić efektywność paliwową. Gdy prędkość silnika jest niska, a obciążenie silnika duże, na przykład podczas początkowej akceleracji, stopień nakładów wzrasta, co zwiększa efekt odszumienia, poprawiając moment obrotowy i reakcję. Gdy prędkość silnika jest wysoka, a obciążenie też jest wysokie, na przykład podczas przyspieszania na pełnym gazie, poziom nakładów zmniejsza się, co poprawia zarówno wlot, jak i odszumienie oraz zwiększa moc silnika.

System wtrysku bezpośredniego

System wtrysku bezpośredniego umożliwia zwiększenie momentu obrotowego w całym zakresie pracy silnika, a także wyższą efektywność paliwową. System zawiera kompaktową, wysokociśnieniową pompę wtryskową, która pozwala na dużą przepustowość paliwa oraz tłumienie pulsacji, podczas gdy kontrola ciśnienia zmiennego optymalizuje pracę wtryskiwaczy. Wielootworowy wtryskiwacz dostarcza paliwo bezpośrednio do każdego cylindra (a nie do portu dolotowego, jak w tradycyjnych konstrukcjach wtrysku paliwa), co pozwala na bardziej efektywne spalanie.

Wtryskiwacze wielootworowe mogą stworzyć idealną stechiometryczną mieszankę paliwa/powietrza w cylindrach w celu dobrej kontroli emisji. Teoretycznie stechiometryczna mieszanka ma dokładnie wystarczającą ilość powietrza, aby całkowicie spalić dostępne paliwo. W zależności od warunków roboczych, system wtrysku bezpośredniego zmienia swoją funkcję, aby uzyskać najlepsze osiągi. Przy zimnym rozruchu silnika, paliwo jest wtryskiwane do cylindrów w fazie sprężania. To tworzy efekt osłony stratifikowanej, co poprawia rozruch silnika i redukuje emisje spalin zanim silnik osiągnie normalną temperaturę pracy.

Gdy silnik jest w pełni rozgrzany, dla maksymalnej mocy i efektywności paliwowej, wtryskiwanie paliwa odbywa się podczas fazy dolotu. To pomaga stworzyć bardziej jednorodną mieszankę paliwowo-powietrzną w cylindrze, co wspiera projekt wlotu z wysokim wirusem. To poprawia efektywność objętościową, a efekt chłodzenia nadchodzącego paliwa poprawia odporność na stukanie.

System turbo o niskiej bezwładności z elektrycznym zaworem upustowym

Silnik turbodoładowany Civic stosuje turbinę małej średnicy dla maksymalnej reakcji. Konstrukcja mono-scroll pozwala turbosprężarce budować ciśnienie nawet przy stosunkowo małych otwarciach przepustnicy i niskich obrotach. Elektrycznie sterowany zawór upustowy pozwala precyzyjnie kontrolować ciśnienie doładowania.

Duży chłodnica powietrza o niskiej rezystancji jest umiejscowiona nisko z przodu samochodu, gdzie otrzymuje niezakłócony przepływ powietrza podczas ruchu pojazdu. Powietrze dolotowe przemieszcza się od filtra powietrza, do sprężarki turbo, do chłodnicy, a następnie do portów dolotowych silnika. Chłodnica pomaga obniżyć temperaturę powietrza dostającego się do silnika, co czyni go gęstszym dla lepszej wydajności. Aby zredukować wagę, system turbo jest wyposażony w sztywne, lekkie rurki kompozytowe, które prowadzą powietrze dolotowe do i z chłodnicy.

Bezstopniowe skrzynie biegów (CVT)

W nowym Civic oferowane są dwie różne skrzynie biegów CVT, aby najlepiej dopasować się do mocy i charakterystyki pracy każdego dostępnego silnika. Obie bezstopniowe skrzynie biegów (CVT) oferują płynne i przewidywalne przejścia między przełożeniami oraz doskonałe przyspieszenie w połączeniu z efektywnym cruise low-rpm. Szerokie rozstaw przełożeń skutkuje mocnym przyspieszeniem połączonym z redukcją obrotów silnika przy wysokich prędkościach drogi.

Każda skrzynia CVT składa się z napędzanego silnikiem konwertera momentu obrotowego, który z kolei napędza dwa zmienne szerokości koła połączone stalowym paskiem. Dzięki kątowym wewnętrznym ściankom, pasek może okrążać kątowane ścianki kół o różnej średnicy, w zależności od szerokości koła, co zmienia efektywne przełożenie między kołami. Ponieważ nie ma kroków w ściankach kół, zakres możliwych przełożeń jest zasadniczo nieskończony. Ta ultra-fina kontrola przełożenia jest kluczowa dla większej efektywności CVT w porównaniu do konwencjonalnej automatycznej skrzyni biegów z ograniczoną liczbą oddzielnych przełożeń. Zamiast przybliżać właściwe przełożenie dla danych warunków jak robi to konwencjonalna automatyczna skrzynia, skrzynie CVT Civica mogą precyzyjnie wybierać optymalne przełożenie z chwili na chwilę bez skoków czy poślizgu. Sterowanie komputerowe skrzyni biegów pozwala na zmianę przełożenia między kołami niemal natychmiastowo, aby najlepiej odpowiadało warunkom jazdy i ustawieniom pedału przyspieszenia.

Bezstopniowa skrzynia biegów dla 2.0L i-VTEC

Civic LX i LX-P zasilane silnikiem 2.0-litrowym oferują CVT (dostępny w LX, standardowy w LX-P), który jest udoskonaloną wersją CVT, która była oferowana w poprzedniej generacji Civica. Oferuje dostosowany konwerter momentu obrotowego oraz nową generację logiki zmiany G-Design.

Bezstopniowa skrzynia biegów dla 1.5L Turbo

Modele Civic Turbo mają CVT, która jest ewolucją CVT oferowanej w modelach Accord z silnikami czterocylindrowymi. W tym zastosowaniu końcowe przełożenie skrzyni jest o 4,69% wyższe niż CVT w Accordzie, na którym się opiera, co pozwala na niższe obroty silnika podczas jazdy. Nowa generacja logiki zmiany G-Design wspomaga przyspieszenie i ma bardziej znane odczucie jazdy. Nowa konstrukcja turbiny z podwójnym tłumieniem dla konwertera momentu obrotowego zapewnia bardziej precyzyjną kontrolę i pomaga zredukować opóźnienie turbodoładowania podczas przyspieszania pojazdu.

Podwozie

Civic Coupe 2016 wykorzystuje najbardziej zaawansowany projekt podwozia w historii modelu, oferując szybsze i dokładniejsze sterowanie, bardziej responsywne prowadzenie i doskonałą jakość jazdy, która przewyższa klasyczne kompaktowe samochody, stawiając wyzwanie nawet luksusowym produktom z segmentu C.

Kluczowe ulepszenia zawieszenia obejmują nową skomplikowaną tylną multi-link oraz sztywną tylną podwójną ramę; zawieszenie wypełnione płynem, które znacznie poprawia jakość jazdy, jednocześnie zapewniając solidną izolację od wibracji drogi; stabilizatory z zamontowanymi elastycznymi mocowaniami dla lepszej kontroli nad nadwoziem; podwójny mechanizm kierowniczy o zmiennym przełożeniu, który poprawia odczucie kierownicy, wydajność i komfort; oraz funkcję wsparcia w prostym prowadzeniu, która zmniejsza opór kierownicy podczas jazdy po pochyłej drodze. Dodatkowe nowe cechy podwozia Civica to Agile Handling Assist oraz elektryczny hamulec postojowy (EPB) z automatycznym wstrzymywaniem.

Przednie i tylne zawieszenie

1.5L 6MT FWD (174 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1497 Cm3
Moc129.8 Kw @ 6000 Rpm
176 Hp @ 6000 Rpm
174 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy162 Lb-Ft @ 1700-5500 Rpm
220 Nm @ 1700-5500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika12.2 Galony (46.2 L)
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony215/50 R17 91H
Długość176.9 In (4493 Mm)
Szerokość70.8 In (1798 Mm)
Wysokość54.9 In (1394 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.9/61.5 In (1
Rozstaw osi106.3 In (2700 Mm)
Pojemność bagażnika11.9 Cuft (337 L)
Aerodynamika (Cd)0.29
Masa własna2899 Lbs (1315 Kg)
Spalanie miasto30 Mpg Us (7.8 L/100Km)
Spalanie trasa41 Mpg Us (5.7 L/100Km)
Średnie spalanie35 Mpg Us (6.7 L/100Km)

1.5L CVT FWD (174 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1497 Cm3
Moc129.8 Kw @ 6000 Rpm
176 Hp @ 6000 Rpm
174 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy162 Lb-Ft @ 1700-5500 Rpm
220 Nm @ 1700-5500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika12.2 Galony (46.2 L)
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegówBezstopniowa skrzynia CVT
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony215/50 R17 91H
Długość176.9 In (4493 Mm)
Szerokość70.8 In (1798 Mm)
Wysokość54.9 In (1394 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.9/61.5 In (1
Rozstaw osi106.3 In (2700 Mm)
Prześwit5.1 In (130 Mm)
Pojemność bagażnika11.9 Cuft (337 L)
Aerodynamika (Cd)0.29
Masa własna2899 Lbs (1315 Kg)
Spalanie miasto31 Mpg Us (7.6 L/100Km)
Spalanie trasa41 Mpg Us (5.7 L/100Km)
Średnie spalanie35 Mpg Us (6.7 L/100Km)

2.0L 6MT FWD (158 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1996 Cm3
Moc116.2 Kw @ 6500 Rpm
158 Hp @ 6500 Rpm
156 Bhp @ 6500 Rpm
Moment obrotowy138 Lb-Ft @ 4200 Rpm
187 Nm @ 4200 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika12.2 Galony (46.2 L)
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony215/50 R 17 91H
Długość176.9 In (4493 Mm)
Szerokość70.8 In (1798 Mm)
Wysokość54.9 In (1394 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.9/61.5 In (1
Rozstaw osi106.3 In (2700 Mm)
Prześwit5.1 In (130 Mm)
Pojemność bagażnika11.9 Cuft (337 L)
Aerodynamika (Cd)0.29
Masa własna2738 Lbs (1242 Kg)
Spalanie miasto26 Mpg Us (9 L/100Km)
Spalanie trasa38 Mpg Us (6.2 L/100Km)
Średnie spalanie31 Mpg Us (7.6 L/100Km)

2.0L CVT FWD (158 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1996 Cm3
Moc117.8 Kw @ 6500 Rpm
160 Hp @ 6500 Rpm
158 Bhp @ 6500 Rpm
Moment obrotowy138 Lb-Ft @ 4200 Rpm
187 Nm @ 4200 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika12.2 Galony (46.2 L)
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegówBezstopniowa skrzynia CVT
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony215/50 R17 91H
Długość176.9 In (4493 Mm)
Szerokość70.8 In (1798 Mm)
Wysokość54.9 In (1394 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.9/61.5 In (1
Rozstaw osi106.3 In (2700 Mm)
Pojemność bagażnika11.9 Cuft (337 L)
Aerodynamika (Cd)0.29
Masa własna2751 Lbs (1248 Kg)
Spalanie miasto30 Mpg Us (7.8 L/100Km)
Spalanie trasa41 Mpg Us (5.7 L/100Km)
Średnie spalanie34 Mpg Us (6.9 L/100Km)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.