Honda odświeżyła ósmą generację modelu Civic w 2008 roku, a wersja Coupe Si również doczekała się aktualizacji, jednak bez zmian pod względem silnika.
Civic Coupe Si stał się kultowym autem wśród nastolatków, a jego sportowe właściwości zachęcały do nauki jazdy na manualnej skrzyni biegów, ponieważ Honda nie oferowała wersji automatycznej. Był to również wydajny pojazd, odpowiedni na co dzień, wystarczający, by pomieścić cztery osoby wewnątrz.
Podobnie jak jego nie-Si brat, najbardziej sportowy kompaktowy coupe od Hondy miał nowe, przejrzyste reflektory oraz zmieniony projekt przedniego zderzaka. Górna, czarna siatka grilla zdobiła czerwona odznaka Si oraz czarne wykończenia. Producent samochodów wprowadził szeroki grill z trzema poziomymi, czarnymi lamelami na dolnej części, flankowanymi parą wlotów powietrza dla świateł przeciwmgielnych. Pełniły one także funkcję kanałów chłodzących dla przednich hamulców tarczowych. Zestaw 17-calowych kół ze stopów lekkich podkreślał sportowy wygląd auta, a z tyłu mały spojler zdobił klapę bagażnika.
Wewnątrz wersja Si oferowała sportowe fotele kubełkowe z wbudowanymi zagłówkami. Jak w każdej z wcześniejszych wersji, miała czerwony środkowy panel z czarnymi skrzydłami i bocznymi poduszkami. Nisko zamontowany kokpit zawierał dwa zestawy wskaźników: jeden dla prędkościomierza umieszczony na górze i drugi przed kierownicą dla obrotomierza oraz innych informacji dotyczących silnika. Honda do pakietu Si dodała także zestaw metalowych pedałów.
Pod maską japoński producent zachował ten sam silnik K20, co wcześniej, który oferował 197 KM, przekazywanych na przednie koła za pośrednictwem sześciobiegowej manualnej skrzyni biegów. Si miał niezależne zawieszenie we wszystkich rogach z twardszymi sprężynami i amortyzatorami niż standardowy Civic Coupe.
Uznawany za prototypowy nowoczesny samochód sportowy o kompaktowych wymiarach, właśnie zaktualizowany model 2009 Honda Civic Si Coupe, dostępny również jako sedan, idealnie odzwierciedla osiągi silników 4-cylindrowych w czasach, gdy wysokie ceny paliw sprawiły, że pojazdy o dużej pojemności silnika stały się mniej praktyczne. Honda Civic Si Coupe wchodzi w 2009 rok z poprawionym stylem oraz nowymi funkcjami, które obejmują standardowe zintegrowane światła przeciwmgielne, interfejs audio USB oraz system Bluetooth® HandsFreeLink® w modelach wyposażonych w dostępną nawigację Honda Satellite-Linked Navigation System™ z aktywacją głosową.
„Jako wysokowydajny wariant jednego z naszych głównych modeli, Honda Civic Si Coupe to prawdziwy sportowy samochód w ofercie Hondy,” powiedział Dick Colliver, wiceprezydent American Honda Motor Co., Inc. „To zestawienie lekkiej zwrotności i mocy 4-cylindrowego silnika w efektywnym pakiecie, który w 2009 roku uczyniliśmy jeszcze bardziej atrakcyjnym.”
Honda Civic Si Coupe pełni rolę sportowego wzoru dla marki Civic, kładąc nacisk na przyjemność z jazdy, dzięki silnikowi 2.0 litra i-VTEC® o mocy 197 koni mechanicznych i maksymalnych obrotach wynoszących 8000 rpm; 6-biegowej skrzyni manualnej o bliskim przełożeniu; oraz mechanizmowi różnicowemu typu helical dla lepszej trakcji w warunkach sportowej jazdy.
Honda Civic Si Coupe zwiększa potencjał osiągów architektury Civic. Wyjątkowe sportowe zawieszenie obejmuje twarde sprężyny, tłumiki i strojenie stabilizatora, a także ekskluzywne 17-calowe felgi aluminiowe i opony wysokowydajne P215/45 R17 87V. Zewnętrzne akcenty to tylny spojler (niski profil w sedanie) oraz emblematy Si z przodu i z tyłu.
Wnętrze zaprojektowane jest z myślą o sportowym stylu jazdy i oferuje ekskluzywne fotele z syntetycznego zamszu, mocno podpierające kierowcę, z czerwonymi przeszyciami, czerwonymi podświetleniami wskaźników oraz skórzaną kierownicą i gałką zmiany biegów.
Dwupoziomowy panel instrumentów wnętrza ma futurystyczny design z szybkim dostępem do wskaźników i zawiera wskaźnik ograniczenia obrotów. Standardowo dostępna jest skórzana, regulowana kolumna kierownicy oraz skórzana gałka zmiany biegów z aluminium. System audio premium z 7 głośnikami o mocy 350 watów zawiera subwoofer, kontrolę głośności w zależności od prędkości (SVC), możliwość odtwarzania MP3/WMA, gniazdo wejściowe audio, interfejs audio USB oraz radio satelitarne XM® dla modeli z nawigacją. Interfejs audio USB służy do bezpośredniego podłączenia i obsługi niektórych obecnych odtwarzaczy audio oraz innych urządzeń USB, które zawierają pliki muzyczne MP3, WMA lub AAC.
Dodatkowe funkcje obejmują tylną kanapę dzieloną w proporcjach 60/40, jednopunktowy elektryczny szyberdach, czerwone podświetlenie konsoli, bezkluczykowy dostęp z systemem zabezpieczeń, elektryczne szyby, centralny zamek, podwójny licznik kilometrów oraz wskaźnik Maintenance Minder™. Dostępny jest system nawigacji Honda Satellite-Linked z aktywacją głosową, który obejmuje Bluetooth HandsFreeLink, interfejs telefoniczny działający z telefonami mobilnymi obsługującymi Bluetooth, umożliwiający prowadzenie rozmów bez użycia rąk przy użyciu przycisków na kierownicy.
Każda Honda Civic 2009 została wyposażona w szeroką gamę standardowych technologii bezpieczeństwa, począwszy od struktury nadwozia Advanced Compatibility Engineering™ (ACE™); poduszek powietrznych bocznych; poduszek powietrznych dla kierowcy i pasażera z systemem wykrywania pozycji pasażera (OPDS); oraz poduszek powietrznych dla kierowcy i pasażera z podwójną fazą i podwójnym progiem (SRS).
Aktywne zagłówki przednich siedzeń mają na celu zmniejszenie ryzyka obrażeń szyi w przypadku kolizji tylnej. Standardowe funkcje aktywnego bezpieczeństwa obejmują system ABS z asystentem hamowania i elektronicznym rozkładem siły hamowania, pasy bezpieczeństwa z automatycznymi napięciami i ogranicznikami obciążenia z przodu oraz konstrukcję zmniejszającą ryzyko obrażeń pieszych w przedniej części pojazdu. Przypomnienia o pasach bezpieczeństwa dla kierowcy i pasażera oraz światła do jazdy dziennej są również standardowym wyposażeniem.