Honda wprowadziła dziewiątą generację modelu Civic Coupe w 2012 roku, a fani oczekiwali na jej najsilniejszą wersję, Si.
Podczas gdy w Europie dostępna była doładowana wersja TypeR, klienci w Stanach Zjednoczonych musieli zadowolić się naturalnie aspirującym silnikiem czterocylindrowym, który był nieco mocniejszy od Si ósmej generacji. Na szczęście, ta wersja była dostępna jako coupe z niezależnym zawieszeniem we wszystkich narożnikach, w przeciwieństwie do europejskiej wersji, która miała tylną belkę skrętną.
Wygląd zewnętrzny był krokiem naprzód w porównaniu do poprzednika, chociaż nie można go było nazwać arcydziełem. W wersji Si Honda zamontowała agresywnie wyglądający zderzak z szeroką kratką w stylu plastra miodu. Para świateł przeciwmgielnych zdobiła boczne wloty powietrza. Z boku unikalne 17-calowe felgi ze stopów lekkich oraz naklejki VTEC umieszczone na tylnych błotnikach podkreślały sportowy charakter pojazdu, a małe skrzydło zamontowane na klapie bagażnika dopełniało sportowy wizerunek.
Wewnątrz Honda włożyła wiele wysiłku w ulepszanie wnętrza samochodu z nowymi technologiami. Za kierownicą umieszczono obrotomierz, a prędkościomierz i inne wskaźniki przeniesiono na górną tablicę wskaźników na dole szyby. Jednostka infotainment znajdowała się na szczycie centralnej konsoli, która była pochylona w kierunku kierowcy. Jak wszystkie wcześniejsze modele Civica Si, dziewiąta generacja charakteryzowała się zestawem sportowych foteli kubełkowych z przodu, ozdobionych czerwonym przeszyciem Si na oparciach.
Pod maską Honda zrezygnowała z kwadratowego silnika 2.0 litra i zastąpiła go jednostką 2.4 litra, przejętą z modelu Accord. W porównaniu do ósmym generacji Civica zyskał jedynie cztery konie mechaniczne, ale zyskał więcej momentu obrotowego. Jedyną opcją była sześciobiegowa, blisko zestopniowana skrzynia manualna.
Honda Civic Si Coupe
Całkowicie nowy model Honda Civic z 2012 roku reprezentuje dziewiątą generację jednego z najpopularniejszych i najbardziej rozpoznawalnych produktów firmy. Zyskał reputację jako kompaktowy samochód, który jest jednocześnie oszczędny w zużyciu paliwa, sportowy, stylowy i trwały. Honda Civic stała się ukochanym i niezawodnym członkiem rodziny transportowej na całym świecie. Łącznie, od momentu swojego debiutu w 1973 roku, Civic dotarł do 8,8 miliona klientów w Stanach Zjednoczonych do roku 2010.
Każda generacja Honda Civic wprowadzała usprawnienia z myślą o konkretnym temacie rozwoju. Civic z 2012 roku przyjmuje podstawową koncepcję „futurystycznego i charakterystycznego kompaktu”, co wprowadza nowe wartości, które wyprzedzają obecne potrzeby i podnoszą doświadczenie, jakie oferuje Honda Civic. Główne zmiany obejmują udoskonalenia w zakresie wykończenia, zwiększoną efektywność paliwową we wszystkich modelach, dodatkowe interaktywne technologie dla personalizacji i wygody, a także poprawę osiągów, komfortu jazdy i przestronności wnętrza.
Klienci Civica przychodzą z różnych środowisk. To absolwenci szkół średnich i studenci, którzy dopiero rozpoczynają dorosłe życie; to rodziny z małymi dziećmi; nauczyciele, rodzice kibicujący na boiskach, profesjonaliści, ekolodzy i miłośnicy osiągów; to przedstawiciele pokolenia Y, baby boomers oraz emeryci. Mieszkają w stanach Snow Belt, Sunbelt, w środkowej części USA, a także na Hawajach i Alasce. Jednak niezależnie od ich demografii, klienci Hondy Civica łączy jedna rzecz – są młodzi duchem. Bo na koniec dnia, poza wieloma atrybutami (w tym bezpieczeństwem, ekonomią, trwałością, komfortem i stylem), Civic jest po prostu przyjemny w prowadzeniu.
Linia modeli Honda Civic z 2012 roku
Krajobraz motoryzacyjny szybko ewoluował w ostatniej dekadzie, z rosnącym zainteresowaniem oszczędnością paliwa, niskimi emisjami i ogólną przystępnością. Wszystkie te cechy są jednymi z największych zalet Civica. Nowa linia modelowa Civica z 2012 roku jeszcze bardziej przyjmuje te koncepcje, oferując sześć różnych wersji, od ultraefektywnych po wysokowydajne, z konkretnymi modelami zaprojektowanymi, aby lepiej spełnić indywidualne potrzeby i preferencje. W 2012 roku dodano wysokooszczędny i przystępny model Honda Civic HF. Civic HF, ze wzmocnioną aerodynamiką, osiąga szacunkowy wynik 41 mil na galon na autostradzie, o dwa mpg więcej niż standardowy model Civic Sedan, co czyni go modelem o najwyższej efektywności paliwowej w Ameryce w segmencie kompaktowych sedanów napędzanych tylko benzyną i wyposażonych w automatyczną skrzynię biegów.
Linia modeli Honda Civic 2012 składa się z:
Sedan Civic (Civic DX, Civic LX, Civic EX i Civic EX-L)
Coupe Civic (Civic DX, Civic LX, Civic EX i Civic EX-L)
Wysoce efektywny i korzystny cenowo Civic HF (nowość)
Wysokowydajny Civic Si Sedan i Civic Si Coupe
Ultraefektywny Civic Hybrid (z nowymi akumulatorami litowo-jonowymi)
Ultraekologiczny Civic Natural Gas, wcześniej znany jako Civic GX (dostępny u kwalifikowanych dealerów na terenie całego kraju)
Podstawa Civica
Pod aerodynamiczną powłoką każdego Civica z 2012 roku kryje się zobowiązanie Hondy do fundamentalnych filarów bezpieczeństwa, przyjemności z jazdy, stylu, komfortu, wygody, trwałości, jakości i wykończenia. Ostatecznym efektem jest pojazd, który nie tylko jest mądrym wyborem w momencie zakupu, ale także może zapewnić długoterminową radość z posiadania, unikalną dla tej klasy pojazdów.
Bezpieczeństwo – Zaawansowane systemy bezpieczeństwa obejmują unikalną dla Hondy strukturę nadwozia Advanced Compatibility Engineering™ (ACE)™, która zarządza energią zderzenia czołowego i pozwala na kompatybilność zderzeń między pojazdami. Długi wykaz standardowego sprzętu bezpieczeństwa obejmuje poduszki powietrzne zasłonowe z dwu-rzędowym systemem, poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera z przodu w dwuetapowym, wielokrotnym progu, boczne poduszki powietrzne. System Vehicle Stability Assist™ (VSA®), układ antyblokujący (ABS) z asystentem hamowania i nowy system Motion Adaptive Electric Power Steering, który pomaga kierowcy w prowadzeniu w idealnym kierunku, aby zminimalizować sytuacje nadsterowności lub podsterowności. Wewnętrzne informacje z testów zderzeniowych wskazują, że nowy Honda Civic powinien osiągnąć najwyższe oceny zarówno w programie oceny nowych samochodów National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA), jak i w niezależnym instytucie Insurance Institute for Highway Safety (IIHS) jako „TOP SAFETY PICK”.
Przyjemność z jazdy – Każdy model Honda Civic jest zaprojektowany tak, aby był przyjemny w prowadzeniu, z przednim zawieszeniem typu MacPherson, tylnym zawieszeniem wielowahaczowym oraz stabilizatorami z przodu i z tyłu. Motion-Adaptive Electric Power Steering (EPS) poprawia reakcję na ruchy kierownicy przy niskich prędkościach, a jednocześnie daje kierowcy znakomite odczucie przy większych prędkościach. Dodatkowo, dzięki EPS nie występują straty mocy do silnika, co jest typowe dla tradycyjnych systemów wspomagania hydraulicznego – co korzystnie wpływa na moc i oszczędność paliwa. Standardowe 15-calowe koła z oponami całorocznymi, 16-calowe koła w modelach Civic EX i Civic EX-L oraz 17-calowe koła w modelach Civic Si (dostępne z oponami letnimi) zapewniają satysfakcjonującą równowagę między komfortem jazdy a przyczepnością w każdych warunkach. Civic Si Sedan i Civic Si Coupe dodatkowo zwiększają radość z jazdy dzięki nowemu, większemu silnikowi (201 koni mechanicznych) oraz specjalnie dostosowanemu zawieszeniu.
Wyrazisty, aerodynamiczny design – Jako nowa interpretacja kultowego kształtu „jedno-ruchowego” Civica, model z 2012 roku został zaprojektowany w celu wyrażenia jeszcze bardziej substancjalnego, pełnego energii wyglądu. Stylistyka zewnętrzna zarówno modeli Civic Sedan, jak i Coupe pokazuje czyste, a zarazem mocne linie nadwozia z elegancko nachylonymi szybami, szeroką postawą i wyraźnymi liniami charakterystycznymi w profilu. Wygląd Civica Coupe wyraża agresywną postawę z bardziej kanciastym przodem, kratką i opadającym dachem, który gładko przechodzi w bagażnik. Ukryte elementy aerodynamiczne, takie jak konstrukcja jednostkowa z płaskim dnem, precyzyjnie umiejscowione wloty powietrza i inne cechy współpracują, aby pomóc Hondzie Civic osiągnąć doskonałe wskaźniki oszczędności paliwa.
Komfort, wygoda i personalizacja – Nowy wnętrze Civica ma przestrzeń dla pięciu pasażerów i jest starannie zaprojektowane, łącząc funkcjonalność z estetyką, z zaawansowanym układem wskaźników, który jest unikalny w swojej klasie. Podejście do „inteligentnego interfejsu” dzieli wnętrze na różne obszary, przy czym kluczowe wyświetlacze wskaźników znajdują się nad kołem kierownicy. Informacje drugorzędne znajdują się w dolnej części obszaru widocznego przez kierownicę, a trzecia część, po prawej stronie kierowcy, grupuje kontrolki, które nie są niezbędne do jazdy. Nowością w 2012 roku jest inteligentny wyświetlacz Multi-Information Display (i-MID) we wszystkich modelach (z wyjątkiem Civic DX), który zapewnia 5-calowy kolorowy monitor wyświetlający informacje o pojeździe i dane audio, w tym okładki albumów (jeśli dostępne). Wraz z możliwością dostosowywania ustawień pojazdu, i-MID pozwala również na przesyłanie osobistych tapet. Civic może być jeszcze bardziej personalizowany za pomocą Eco Assist we wszystkich modelach (z wyjątkiem Civic Si), co jest po raz pierwszy w prezentacji dowolnego modelu Hondy w Ameryce. Model Civic Si, skoncentrowany na wydajności, ma ekskluzywnie nowy wskaźnik ograniczenia obrotów i ekran Power Monitor, który można wyświetlać na nowym i-MID.
Trwałość, jakość i niezawodność – Dla wielu klientów trwałość, jakość i niezawodność (DQR) Hondy Civica to powody, dla których wracają co roku. Te wspaniałe cechy, a także wartość odsprzedaży, jaką generują dla Civica, stają się silnym bodźcem do zakupu. Praktycznie każdy większy badanie wartości rezydualnej pojazdów wykazało, że Honda Civic zwykle ma jedną z najwyższych wartości rezydualnych w branży. W rezultacie wysoka wartość rezydualna lub odsprzedażowa sprawia, że prawdziwy koszt posiadania Civica jest niższy niż wielu tańszych konkurentów.
Układ napędowy
Honda od dawna znana jest z technologii silników światowej klasy oraz ciągłego procesu innowacji i ulepszania. W sercu inżynierii układów napędowych Hondy leży nieustanne dążenie do zwiększenia wydajności, poprawy efektywności paliwowej i niskich emisji. Linia modeli Civica z 2012 roku odzwierciedla ciągły wysiłek Hondy w oferowaniu szerokiego zakresu wyboru układów napędowych, w tym benzynowych, hybrydowych oraz zasilanych skroplonym gazem ziemnym (CNG), które oferują unikalne rozwiązania dla różnych nabywców.
Zaawansowany silnik 1.8-litra i-VTEC® o mocy 140 koni mechanicznych jest standardem w modelach Civic Sedan, Civic Coupe i Civic HF, z opcją 5-biegowej manualnej lub automatycznej skrzyni biegów (automatyczna tylko w modelach Civic EX-L Coupe, Civic EX oraz EX-L Sedan i Civic HF). Wersja tego samego silnika 1.8-litra w modelu Civic Natural Gas, zasilanym skroplonym gazem ziemnym (CNG), generuje 110 koni mechanicznych i jest standardowo wyposażona w 5-biegową automatyczną skrzynię. Wydajny model Si ma 2.4-litrowy silnik i-VTEC® o mocy 201 koni mechanicznych, współpracujący z 6-biegową manualną skrzynią biegów o bliskim rozrachunku. A na koniec, Civic Hybrid jest napędzany ultraefektywnym silnikiem 1.5-litra i-VTEC® z Integrated Motor Assist®, który generuje 110 koni mechanicznych. Jest on połączony z bezstopniową skrzynią biegów (CVT).
Układ napędowy Civic Sedan, Civic Coupe, Civic HF i Civic Natural Gas
Honda Civic Sedan, Civic Coupe, Civic HF i Civic Natural Gas korzystają z zaktualizowanej i udoskonalonej wersji silnika 1.8-litra I-4, który napędzał poprzednią generację Civica. Nowy silnik przeszedł szereg zmian, które zmniejszają tarcie, poprawiają osiągi emisji i zwiększają efektywność paliwową.
Silnik jest jednostkowym wałem rozrządu (SOHC) o pojemności 1.8-litra i 4 cylindry w rzędzie z 16 zaworami, i-VTEC® oraz dwustopniowym kolektorze dolotowym. W modelach Civic Sedan, Civic Coupe i Civic HF silnik wytwarza 140 koni mechanicznych przy 6300 obr./min oraz 128 lb-ft momentu obrotowego przy 4300 obr./min. W modelach Civic Sedan i Coupe silnik 1.8-litra osiąga szacunkowy wynik efektywności paliwowej EPA wynoszący 28/39 mil na galon, gdy jest wyposażony w automatyczną skrzynię biegów.
Układ napędowy Honda Civic Si
Civic Si z 2012 roku jest napędzany nowym silnikiem 2.4-litra w rzędzie 4-cylindrowym, który jest największy i najmocniejszy spośród wszelkich Civiców wprowadzonych na rynek w Stanach Zjednoczonych. Dwuzaworowy silnik (DOHC) jest całkowicie aluminiową konstrukcją, która wykorzystuje cztery zawory na cylinder (16 łącznie), wysoce wydajną wersję systemu i-VTEC® oraz specjalnie dostosowany kolektor dolotowy o dużej objętości. Civic Si generuje 201 koni mechanicznych – o cztery więcej niż silnik 2.0-litra, który zastępuje. System kontroli zaworów i-VTEC®, nowe technologie redukcji tarcia oraz rozległe działania w zakresie kontroli masy pomagają Civica Si osiągnąć ekscytujące przyspieszenie, poprawioną efektywność paliwową i niskie emisje spalin.
Nowy, większy silnik w Civic Si osiąga maksymalną moc przy bardziej dostępnych 7000 obr./min w porównaniu do szczytowej mocy poprzedniego silnika Si przy 7800 obr./min. Zwiększenie pojemności silnika skutkuje znacznym wzrostem momentu obrotowego o 22 procent. Nowa wartość 170 lb-ft występuje przy jedynie 4400 obr./min, o 1700 obr./min niżej niż poprzedni silnik, który osiągał 139 lb-ft przy 6100 obr./min. Pomimo zwiększenia pojemności, mocy i momentu obrotowego, Civic Si z 2012 roku osiąga szacunkowy wynik EPA w mieście wynoszący 22 mpg (wzrost o 1 mpg w porównaniu do Civica Si z 2011 roku) i zwiększa efektywność paliwową na autostradzie, osiągając wynik 31 mpg (wzrost o 2 mpg w porównaniu do Civica Si z 2011 roku). Dodatkowo silnik Civica Si spełnia surowe normy emisji Ultra-Low Emission Vehicle (ULEV-2).
Honda Civic Si dostępna jest wyłącznie z 6-biegową manualną skrzynią biegów z krótkim skokiem. Zaprojektowana z myślą o kompaktowości i niskiej wadze, 6-biegowa skrzynia została również zaprojektowana tak, aby zapewniać szybkie i precyzyjne zmiany biegów. Civic Si zawiera również sprzęgło z mechanizmem skrętnym, które poprawia jakość w zakresie zaangażowania i odczucia.
Układ napędowy Honda Civic Hybrid
Nowa generacja systemu Integrated Motor Assist (IMA) w modelu Civic Hybrid wykorzystuje silnik benzynowy jako główne źródło mocy, podczas gdy silnik elektryczny dostarcza dodatkową moc i zdolność regeneracji energii. Nowy system IMA składa się z większego 1.5-litrowego silnika i-VTEC® 4-cylindrowego połączonego z bardziej wydajnym silnikiem elektrycznym oraz bezstopniową skrzynią biegów (CVT). Nowy akumulator litowo-jonowy (Li-Ion) jest wykorzystywany do przechwytywania i magazynowania energii dla znacznie mocniejszego silnika elektrycznego o mocy 23 koni mechanicznych. Nowy akumulator litowo-jonowy jest bardziej wydajny, lżejszy i bardziej kompaktowy niż akumulator niklowo-wodorkowy (NiMH), który zastępuje.
Razem, silnik benzynowy i silnik elektryczny produkują 110 koni mechanicznych przy 5500 obr./min i 127 lb-ft momentu obrotowego przy 1000-3500 obr./min. W porównaniu do poprzedniej generacji Civica Hybrid, nowy Civic Hybrid ma tę samą maksymalną moc, ale osiąga ją przy o 500 obr./min niższych obrotach. Nowy model zyskał 4 lb-ft momentu obrotowego, a jego rozkład objętości momentu obrotowego występuje w szerszym zakresie obrotów (od 1000 obr./min do 3500 obr./min), co poprawia osiągi podczas normalnej jazdy w mieście.
Podczas przyspieszania, pojazd napędzany jest silnikiem lub silnikiem elektrycznym i silnikiem. Podczas długich jazd, silnik benzynowy i/lub silnik elektryczny mogą napędzać pojazd indywidualnie. Podczas hamowania, silnik benzynowy wyłącza się, a silnik elektryczny działa jako generator, aby uzupełnić akumulator Li-Ion. Gdy pojazd jest zatrzymany, silnik może przejść w tryb bezczynności, aby oszczędzać paliwo i zmniejszać emisję – a silnik pozostaje wyłączony aż do zwolnienia pedału hamulca.
W porównaniu do poprzedniej Hondy Civic Hybrid, piąta generacja układu napędowego Honda IMA zapewnia poprawione przyspieszenie przy prędkościach autostradowych, jednocześnie oferując szacunkowy łączony wynik efektywności paliwowej EPA wynoszący 44 mpg – o 3 mpg więcej niż w poprzednim modelu.
Nadwozie
Nowy model Honda Civic Sedan i Civic Coupe z 2012 roku to najbardziej aerodynamiczne i agresywnie stylizowane modele w historii tej serii – a jednocześnie najbardziej funkcjonalne i wszechstronne w użytkowaniu przez większość klientów Civica. Tak jak w poprzednich latach, dostępne są zarówno wersje sedan, jak i coupe dla pięciu pasażerów. Projekt sedana jest wyrafinowany i efektywny, podczas gdy coupe ma bardziej dramatyczny i ekscytujący wygląd. Oba są bardzo aerodynamiczne, z elegancko nachyloną szybą przednią i wąskimi słupkami A (oraz cieńszymi słupkami C w Coupe) dla doskonałej widoczności, licznymi elementami aerodynamicznymi pod pojazdem, a także oponami o niskim oporze toczenia we wszystkich modelach z wyjątkiem Civica Si.
Oprócz reflektorów, maski i przednich błotników, żadne widoczne zewnętrzne panele karoseryjne, światła, szkło, kratki czy zderzaki nie są wspólne między Civic Sedan a Civic Coupe. Różnice między modelami obejmują agresywną przednią kratkę, przednie i tylne zderzaki oraz inne elementy dla Civic Si Coupe i Civic Si Sedan, a także liczne elementy aerodynamiczne dla Civica HF o wysokiej efektywności paliwowej. Mimo to, pod względem konstrukcji podwozia Civic Sedan i Civic Coupe są takie same, z wyjątkiem tego, że rozstaw osi Civica Sedan wynosi 105.1 cala, co sprawia, że jest o dwa cale dłuższy od Civica Coupe.
Design Civica Sedan
Choć wnętrze modelu Civic Sedan z 2012 roku jest przestronniejsze niż w poprzednich wersjach, zachowuje wyrafinowany styl, a jednocześnie utrzymuje dramatyczny charakter stylizacji coupe. Cztery drzwi zapewniają lepszą funkcjonalność, z doskonałym dostępem dla wszystkich pasażerów. Z tyłu, klapa bagażnika elegancko łączy się z tylną szybą i bezproblemowo wpisuje się w ogólną stylistykę samochodu. Standardowo zamontowane są stalowe koła o średnicy 15 cali z pełnymi pokrywkami, 15-calowe koła aluminiowe dla Civica HF, 16-calowe koła aluminiowe dla modeli Civic EX i Civic EX-L oraz 17-calowe koła aluminiowe dla Civica Si.
Design Civica Coupe
Wszystko w Honda Civic Coupe mówi, że jest to samochód stworzony z myślą o kierowcy, z krótkim, szerokim przodem generującym agresywny wygląd. Dodatkowo, szerokie, kanciaste reflektory, śmiała kratka i otwory na światła przeciwmgielne w dolnym zderzaku dodają wyraźnie sportowego i dynamicznego charakteru. Projekt w kształcie klina kontynuuje się wzdłuż bocznych linii nadwozia Civica Coupe, z maską, szybą czołową i kabiną tworzącymi zdecydowane linie charakterystyczne, które nadają poczucie ruchu. Wysoki tył jeszcze bardziej podkreśla dynamiczny styl coupe, a funkcjonalny spojler z tyłu i 16-calowe koła aluminiowe w modelach Civic EX i Civic EX-L (17-calowe koła w Civicu Si) podkreślają jego sportowe zamiary.
Zaawansowana struktura nadwozia Advanced Compatibility Engineering (ACE™)
Struktura nadwozia Advanced Compatibility Engineering™ (ACE™) to nowatorska technologia konstrukcji nadwozia Honda. Wprowadzona do Civica w modelu z 2006 roku, zwiększa zdolność nadwozia do rozpraszania energii zderzenia w przypadku kolizji czołowej i przewiduje pomoc w uzyskaniu najwyższych ocen bezpieczeństwa.
Sztywna konstrukcja jednostkowa i strefy zgniotu pochłaniające energię
Aerodynamiczna konstrukcja jednostkowa Civica odgrywa istotną rolę w pomaganiu zarówno coupe, jak i sedanowi w osiąganiu oczekiwanej wysokiej efektywności paliwowej i prognozowanych najwyższych ocen bezpieczeństwa, a także przyczynia się do płynnej i cichej jazdy oraz charakteru przyjemności z jazdy. Sztywna konstrukcja pozwala na bardziej efektywne izolowanie hałasu i innych zakłóceń dzięki poduszkowym elementom i innym tłumikom w całym pojeździe.
Zwiększone wykorzystanie stali o wysokiej wytrzymałości
Zarówno Honda Civic Sedan, jak i Civic Coupe charakteryzują się sztywną i lekką konstrukcją jednostkową, co zostało osiągnięte dzięki zwiększonemu wykorzystaniu stali o wysokiej wytrzymałości. Civic Sedan z 2012 roku używa teraz 55 procent stali o wysokiej wytrzymałości, w porównaniu do 50 procent w poprzedniej generacji. Przyczynia się to do redukcji masy nadwozia o 7 procent w porównaniu do Civica Sedan z 2011 roku. Mimo że struktura nadwozia jest teraz lżejsza, statyczna i dynamiczna sztywność poprawiły się o 10 procent.
Ponadto cieńsze słupki A (również wykonane z stali o wysokiej wytrzymałości) zapewniają lepsze pole widzenia, nie kompromitując przy tym wytrzymałości konstrukcji. Wraz z nowym kształtem lustra bocznego cieńsze słupki A także pomagają zminimalizować hałas wiatru przy większych prędkościach.
Udoskonalenia aerodynamiczne
Civic Sedan i Civic Coupe z 2012 roku są równie aerodynamiczne jak ich wygląd sugeruje, co skutkuje lepszą efektywnością paliwową, niższymi emisjami, lepszym prowadzeniem przy wyższych prędkościach i mniejszym poziomem hałasu wewnętrznego. Udoskonalenia są wynikiem rozległego modelowania i testowania przeprowadzonego w trakcie procesu projektowania. Przykłady to:
Przewodnik pod przednim zderzakiem kieruje przepływem powietrza do komory silnika w celu chłodzenia.
Lekkie tworzywa sztuczne pod komorą silnika, zbiornikiem paliwa i niektórymi elementami tylnej części wzmocnienia poprawiają przepływ powietrza.
Przedni spojler i wloty powietrza przed przednimi i tylnymi oponami pomagają kierować przepływ powietrza wokół opon i nadkoli.
Nowa płaska podłoga znacznie poprawia efektywność aerodynamiczną, pomagając powietrzu przepływać nad, wokół i pod pojazdem – co skutkuje znacznym spadkiem współczynnika oporu o 3.4 procent w porównaniu do Civica z 2011 roku.
Lustra boczne o niskim oporze zmniejszają hałas wiatru, minimalizując turbulencje (modele Civic EX i Civic EX-L również mają podgrzewane lustra boczne).
Reflektory halogenowe wielo-reflektorowe
Wszystkie modele Honda Civic z 2012 roku są wyposażone w reflektory halogenowe wielo-reflektorowe z funkcją automatycznego wyłączania (Auto On/Off w EX-L, Hybrid i Si) zapewniając pewność podczas jazdy nocą oraz dynamiczny i efektowny wygląd. Funkcja automatycznego wyłączania automatycznie wyłącza reflektory, gdy klucz zostaje usunięty z pojazdu. Halogenowe światła drogowe umieszczone bliżej środka oferują dodatkową pewność podczas nocnej jazdy, emitując jasne, skoncentrowane światło. Halogenowe światła drogowe pełnią również podwójną funkcję jako światła do jazdy dziennej (DRL) działając na niższym napięciu. Wszystkie modele Civica mają przypomnienie o włączeniu świateł.
W międzyczasie modele Honda Civic Si Sedan i Coupe mają dodatkowe światła przeciwmgielne umieszczone w otworach poniżej przedniego zderzaka. Zintegrowane światła przeciwmgielne są również dostępne jako akcesoria montowane przez dealerów w innych modelach Civica z 2012 roku.
Światła hamulcowe LED w Civic Hybrid
System tylnych świateł w Hondzie Civic Hybrid z 2012 roku charakteryzuje się przyciągającym wzrok podświetleniem LED dla świateł hamulcowych oraz delikatnym oświetleniem przyciągającym uwagę dla świateł tylnych. Rzeźbiony, trójwymiarowy wygląd tych elementów dodaje wyrazistego i technicznego stylu do tylnej części Civica. Dodatkowo, oświetlenie LED zużywa mniej energii i ma dłuższą żywotność w porównaniu do tradycyjnych żarówek tungstenowych, co jest zgodne z naciskiem pojazdu na efektywność.
Windows z elektrycznym napędem
Wszystkie modele Hondy Civic z 2012 roku (z wyjątkiem modelu Civic DX) mają elektryczne szyby z funkcją automatycznego wycofania. Wszystkie poziomy wyposażenia (z wyjątkiem Civic DX) mają również elektryczne okno kierowcy z funkcją automatycznego podnoszenia/opuszczania dla większej wygody.
Moonroof z funkcją jednowymiarowego otwierania
Modele Civic EX, Civic EX-L i Civic Si mają moonroof z jedną funkcją automatycznego otwierania i zamykania, która otworzy lub zamknie przy jednorazowym naciśnięciu przełącznika. Cienka konstrukcja moonroofa zapewnia maksymalną przestronność i wygodę. W zestawie jest również przesuwna osłona przeciwsłoneczna, która automatycznie otwiera się razem z moonroofem, a osłona może być zamknięta, aby zablokować światło słoneczne. W funkcji moonroofa wbudowany jest mechanizm automatycznego wycofania.
System zabezpieczeń z zdalnym dostępem
Systemy zdalnego dostępu i zdalnego otwierania bagażnika są teraz standardem we wszystkich modelach Civica z 2012 roku, z wyjątkiem modelu DX. Używając klucza z falą zintegrowanego z przyciskami zdalnymi, wszystkie drzwi można zablokować jednym naciśnięciem przycisku LOCK. Naciśnięcie UNLOCK raz odblokowuje drzwi kierowcy, natomiast naciśnięcie go dwukrotnie odblokowuje wszystkie drzwi. Bagażnik można również odblokować za pomocą osobnego przycisku. Zasięg działania systemu wynosi do 50 stóp.
Przestrzeń ładunkowa
Kolejną mocną stroną nowego Civica Coupe i Sedan z 2012 roku jest imponująca pojemność bagażnika. Civic Sedan oferuje 12.5 stóp sześciennych przestrzeni (12.1 stóp sześciennych dla Sedan EX-L), przewyższając 12.0 stóp sześciennych pojemności bagażnika poprzedniej generacji – co stanowi poprawę o 0.5 stóp sześciennych lub 4.2 procent. Bagażnik Civica Coupe oferuje 11.6 stóp sześciennych przestrzeni, co jest niewielkim wzrostem w porównaniu do 11.5 stóp sześciennych w poprzednim modelu. Składanie oparcia drugiego rzędu siedzeń daje dodatkową przestrzeń do przechowywania większych przedmiotów. Civic Hybrid i Civic Natural Gas mają stałe oparcia tylne.
Dogodnie umieszczone zaczepy umożliwiają klientów obniżenie składanego oparcia tylnego z bagażnika. Modele Civic EX, Civic EX-L oraz Civic Si dodają jeszcze większą wygodę z oparciami tylnej kanapy dzielonymi w stosunku 60/40, które umożliwiają jednoczesne przewożenie pasażerów i bagażu.
Kolory zewnętrzne
Honda Civic z 2012 roku oferuje dynamiczną paletę kolorów, która dodaje charakteru i odważności całej linii modeli. Nowe kolory dla Civica Sedan z 2012 roku obejmują Dyno Blue Pearl, Cool Mist Metallic i Crimson Pearl. W modelu Civic Coupe, nowe kolory to Dyno Blue Pearl i Cool Mist Metallic. Modele Civic Si Coupe i Civic Si Sedan oferują unikalny kolor Sunburst Orange Pearl, a Civic Hybrid występuje w kolorze Green Opal Metallic. Wszystkie nowe kolory zmieniają swój wygląd w zależności od warunków oświetlenia, co dodatkowo podkreśla dramatyczne linie nadwozia Civica.
Podwozie
Podwozie Civica z 2012 roku zostało zaprojektowane tak, aby maksymalizować przyjemność z jazdy oraz komfort i bezpieczeństwo pasażerów. Podwozie charakteryzuje się wysoko rozwiniętymi systemami zawieszenia typu MacPherson z przodu oraz zawieszeniem wielowahaczowym z tyłu, z Motion-Adaptive Electric Power Steering, zapewniając doskonałą wydajność kierowania i poprawioną efektywność. Niezależnie od tego, czy to wszechstronny Civic Sedan, czy Coupe, sportowy Civic Si, czy efektywny Civic Hybrid, ekologiczny Civic Natural Gas lub skoncentrowany na wartości model Civic HF, każdy model Hondy z 2012 roku oferuje wysoki poziom wykończenia, pewne prowadzenie i przyjemność z jazdy – a także zapewnia doskonałe bezpieczeństwo.
Koła i opony
Modele Honda Civic Sedan i Civic Coupe z 2012 roku charakteryzują się różnorodnymi kołami o średnicy 15, 16 i 17 cali oraz oponami całorocznymi, z oponą zapasową znajdującą się pod podłogą bagażnika. Szczegóły obejmują:
Civic DX Sedan, Civic DX Coupe i Civic LX – 15×6 stalowe koła z pełnymi pokrywkami i opony P195/65R15
Civic EX Sedan, Civic EX Coupe i Civic EX-L – 16×6.5-cala aluminiowe koła i opony P205/55R16
Civic Hybrid – 15×6-cala aluminiowe koła i opony P195/65R15
Civic Si Sedan i Civic Si Coupe – 17×7-cala aluminiowe koła i opony P215/45R17 (dostępne z oponami letnimi)
Civic Hybrid – 15×6-cala aluminiowe koła i opony P195/65R15 o niskim oporze toczenia
Civic Natural Gas – 15×6-cala stalowe koła z pełnymi pokrywkami i opony P195/65R15
Civic Sedan HF Sedan – 15×6-cala aluminiowe koła i opony P195/65R15 o niskim oporze toczenia
Dla poprawy efektywności paliwowej, Civic z 2012 roku wykorzystuje nowe opony, które są o 5 procent lżejsze, z 10-procentową poprawą współczynnika oporu toczenia (RRC) w porównaniu do opon w poprzednim Civicu. Wykonane z materiału o niskiej masie, cieńszych bokach i zoptymalizowanej strukturze, nowe opony pomagają zmniejszyć zużycie paliwa – wszystko to przy zachowaniu porównywalnej trwałości i prognozowanej żywotności. Civic HF dodatkowo obniża opór toczenia opon o dodatkowe 21 procent w porównaniu do standardowych opon Civica.
Wnętrze
Kreatywne i ekspresyjne, przestronny i praktyczny – wnętrze Hondy Civic z 2012 roku jest tak samo imponujące jak projekt nadwozia, a także charakteryzuje się śmiałym i zaawansowanym układem wskaźników, który jest niepodobny do czegokolwiek w tej klasie. Nowe wnętrze Civica opiera się na już wyrafinowanym designie obecnej generacji, przyjmując podejście „inteligentnego interfejsu”. Dzięki temu wnętrze dzieli się na różne obszary dla kluczowych wyświetlaczy wskaźników nad kołem kierownicy, drugorzędne informacje są umiejscowione w dolnej części widocznej przez kierownicę, a trzecia część znajduje się po prawej stronie kierowcy. W ogóle, kontrolki są jasne i łatwe w obsłudze, z czytelnie prostym układem i wysoko intuicyjnym działaniem.
Wszystkie kształty, tekstury i kolory współpracują, aby stworzyć nowoczesne, przyjazne dla oka środowisko, które jest zarówno wizualnie, jak i dotykowo satysfakcjonujące. Wszystko, czego potrzebuje kierowca, jest w zasięgu ręki, a materiały i wykończenia są tak starannie dobrane, jak cechy wyposażenia. Wyraźne górne i dolne części panelu wskaźników mają swoje unikalne materiały, które tworzą strefy wizualne, dodające piękna i bogactwa.
W oparciu na udanym pakowaniu poprzedniej generacji, Honda Civic Sedan z 2012 roku zyskała niewielką ilość objętości pasażerskiej i poprawiła przestronność w zakresie szerokości ramion i bioder. Civic Coupe zwiększa szerokość ramion z przodu. Zarówno Sedan, jak i Coupe są klasyfikowane jako pojazdy kompaktowe przez Agencję Ochrony Środowiska (EPA).
Wymiary wnętrza
Choć Civic Sedan z 2012 roku jest zewnętrznie tej samej szerokości i długości, zyskał objętość pasażerską wnętrza o 3.7 stóp sześciennych, a także większą przestronność w zakresie szerokości ramion z przodu oraz dodatkowej przestrzeni na biodra z przodu i z tyłu. Civic Coupe zyskał 1.2 cala dodatkowej szerokości ramion z przodu. Pozostałe wymiary wnętrza są w granicach jednego cala od poprzedniej generacji.
Koło kierownicy
Nowe, 3-ramienne koło kierownicy Hondy Civica ma mały rozmiar, co pasuje do sportowego charakteru samochodu i podkreśla jego szybkość reakcji kierownicy. Koła kierownicy w modelach Civic EX-L i Si są pokryte skórą, co jeszcze bardziej przyspiesza sportowy wygląd i odczucie. Wszystkie modele Civica mają ręczną regulację wysokości i odległości kolumny kierownicy, co lepiej dostosowuje je do kierowców o różnych rozmiarach. Modele Civic LX i wyższe mają teraz przyciski audio, i-MID oraz tempomatu. Przycisk Bluetooth® HandsFreeLink® jest obecny we wszystkich modelach z wyjątkiem Civic DX, Civic LX i Civic HF.
Materiały wnętrza
Powierzchnie wnętrza Civica z 2012 roku zostały zaprojektowane z myślą o przyjemności dotyku, z ergonomicznymi kontrolkami, które działają precyzyjnie. Tapicerka z materiału jest standardem w większości modeli Civica, podczas gdy Civic EX-L otrzymuje skórzane powierzchnie siedzeń. Skóra jest również dostępna w modelu Civic Hybrid.
Siedzenia
Jak w poprzedniej generacji Honda Civic, model z 2012 roku może pomieścić pięciu pasażerów. Dwa przednie fotele zostały całkowicie przeprojektowane, aby zapewnić lepsze wsparcie. Civic Coupe ma głębsze boczne podparcia niż Civic Sedan, a Civic Si jeszcze bardziej zwiększa boczne wsparcie dzięki sztywniejszym podparciom. Oba fotele przednie mają ręczną funkcję regulacji nachylenia, a fotel kierowcy ma ręczną regulację wysokości. Aby poprawić dostęp do tylnych siedzeń w Civic Coupe, fotel pasażera z przodu ma funkcję jednego naciśnięcia do zwolnienia oparcia i przesunięcia.
Płaska tylna podłoga poprawia komfort pasażerów, zapewniając znacznie więcej miejsca na nogi dla pasażera środkowego. Aby zwiększyć pojemność bagażnika, modele Civic DX, Civic LX i Civic HF mają jednoczęściowe składane oparcie tylnej kanapy, podczas gdy modele Civic EX, Civic EX-L i Civic Si mają dzielone oparcie tylnej kanapy w stosunku 60/40. Civic Hybrid i Civic Natural Gas mają stałe oparcia tylne.
Przechowywanie wnętrza
Przeprojektowany centralny podłokietnik z dużym podłokietnikiem łączy wygodę z funkcjonalnością. Dwa duże uchwyty na kubki są umieszczone w konsoli centralnej, a każde panel drzwiowy ma wbudowany schowek i uchwyt na butelki. Modele Civic Coupe mają uchwyty na butelki i schowki zintegrowane po obu stronach tylnej kabiny. Pojemny schowek i otwarta komora umieszczona po lewej stronie kierownicy zapewniają dodatkowe miejsce do przechowywania.
Systemy klimatyzacji