Honda podjęła odważny krok, atakując rynek przystępnych roadsterów, oferując samochód oparty na platformie hatchbacka oraz unikalny mechanizm otwierania dachu dla tych, którzy nie chcieli siedzieć obok pojazdu i demontować środkowej części dachu.
Drugim samochodem kiedykolwiek opracowanym przez Hondę był roadster S500, a japoński producent kontynuował produkcję pojazdów z otwartym dachem przez całą swoją historię. Jednak Civic CRX del Sol różnił się od wszystkiego innego na rynku. Był to pojazd targa z napędem na przednie koła, który mógł pomieścić dwie osoby i zapewnić świetną zabawę dla wszystkich, jednocześnie nadając się do codziennej jazdy dzięki niskim kosztom eksploatacji oraz znanej niezawodności Hondy, udowodnionej nie tylko przez del Sol, ale także przez jego brata, piątą generację Civica.
Przedni zderzak, przypominający jego hatchbackowego brata, del Sol wyposażony był w drugą parę okrągłych świateł zintegrowanych z górną częścią zderzaka. Na przednim zderzaku Honda umieściła szeroki wlot powietrza, potrzebny do chłodzenia silnika. Sygnalizatory skrętu umieszczone w rogach podkreślały szerokość pojazdu.
Profil CRX del Sol ukazywał zaokrąglony kształt z krótką kabiną i dachem, z pionowymi, grubymi słupkami B z tyłu oraz płaskim, poziomym dachem, który kończył pojazd. Niski profil samochodu sprawiał, że japoński pojazd wydawał się mały w porównaniu do innych aut. Niemniej jednak był nieco większy niż coupe CRX. Lekka aluminiowa płyta dachu była łatwa do zdjęcia i przechowywania w bagażniku na specjalnie przystosowanym stelażu. Jako opcję producent oferował dach elektryczny o nazwie TransTop, który automatycznie podnosił pokrywę bagażnika, chwytając dach i przechowując go w komorze bagażowej. To była unikalna cecha. CRX del Sol nie był w 100% kabrioletem, ponieważ jego słupki B pozostały na miejscu, służąc jako elementy wzmacniające i rollbary, ale tylna szyba mogła zjechać w dół za pomocą przycisku, tworząc prawdziwe doświadczenie roadstera.
W środku, mała kabina oferowała miejsce dla dwóch osób i posiadała półkę za siedzeniami. Deska rozdzielcza o zaokrąglonym kształcie miała wskaźniki specyficzne dla del Sol, które nie były dzielone z żadnym innym modelem Civica. Znajdowała się w niej nawet lampka ostrzegawcza, informująca o tym, czy dach jest prawidłowo zablokowany. Na środkowej konsoli Honda umieściła sterowanie dostępną klimatyzacją i odtwarzaczem kasetowym. Między smukłymi fotelem kubełkowymi znajdowała się konsola środkowa z dźwignią zmiany biegów, hamulcem ręcznym oraz małym miejscem do przechowywania.