Honda odświeżyła dziesiątą generację modelu Civic w 2019 roku, zaledwie dwa lata po wprowadzeniu tego modelu na rynek, wprowadzając nie tylko poprawki techniczne, ale także kilka zmian.
Samochód już od założenia wyglądał, jakby przeszedł przez warsztat tunerski, chociaż był w pełni seryjny. Jednak Honda poszła jeszcze dalej, odświeżając ten model w 2019 roku na rok modelowy 2020, który był naznaczony pandemią na świecie, co wiązało się z kilkoma wstrzymaniami produkcji i problemami logistycznymi.
Z przodu samochód otrzymał nowe, nadwojowe szczeliny w lampach przeciwmgielnych oraz zaktualizowaną poprzeczkę „skrzydło”. Dodatkowo, reflektory przeszły zabieg przyciemnienia, a wersja Sport Touring zyskała reflektory LED. Co więcej, lusterka drzwiowe miały czarną dolną część. Na koniec, producent wprowadził nowe opcje dotyczące kół ze stopów lekkich.
Wnętrze pojazdu przeszło znaczną zmianę dzięki powrocie pokrętła do regulacji głośności. Użytkownicy krytykowali samochód, ponieważ model z 2017 roku miał jedynie dotykowy panel do regulacji głośności. Dodatkowo, jednostka infotainment została wzbogacona o integrację z Android Auto i Apple CarPlay. Honda zauważyła, że klienci są zaniepokojeni jakością dźwięku. Dlatego, mimo że musiała dodać nieco wagi, zwiększyła ilość materiałów wygłuszających w podłodze, bagażniku oraz nadkolach. Pojazdy wyposażone w dwustrefową klimatyzację otrzymały fizyczne przyciski do regulacji prędkości wentylatora.
W przypadku układu napędowego, Honda zachowała te same 1,5-litrowe silniki benzynowe z turbodoładowaniem i oferowała sześciobiegową skrzynię manualną dla wersji Sport Touring. Rozpoczynając od modelu 2020, producent ogłosił, że naprawił problem z rozcieńczaniem oleju, który dotyczył wielu samochodów wyprodukowanych wcześniej. Na koniec, elektryczny hamulec ręczny otrzymał wskaźnik świetlny.
Honda Civic Hatchback 2020 powraca z odświeżonym wyglądem zewnętrznym, nowymi detalami wnętrza oraz zmienioną wersją Sport, która dodaje funkcje Smart Start i Smart Entry oraz ulepszony system audio Display z integracją Apple CarPlay® i Android Auto™. Dodatkowo, wersja Sport Touring, która znajduje się na szczycie oferty, jest dostępna z 6-biegową manualną skrzynią biegów po raz pierwszy. Honda Civic Hatchback 2020 jest dostępna w sprzedaży z sugerowaną ceną detaliczną (MSRP) zaczynającą się od 21 650 USD (bez 930 USD za transport i obsługę), dołączając do modelu Civic Sedan i Civic Coupe, które zostały odświeżone w poprzednim roku modelowym.
Aktualizacje Zewnętrzne i Wewnętrzne
W zakresie wyglądu zewnętrznego, model Honda Civic Hatchback 2020 zyskał nowe detale, w tym zmieniony wygląd dolnych osłon świateł przeciwmgielnych, które teraz mają poprzeczkę w kolorze nadwozia. Zaktualizowano również charakterystyczną dla Hondy „skrzydlatą” poprzeczkę w grillu, a reflektory teraz mają sportowe, czarne wykończenie. Z tyłu, dolne otwory zderzaka otrzymują podobne zmiany jak z przodu, z nową poprzeczką w kolorze nadwozia. Wszystkie wersje mają nowe wzory kół, w ciemnoszarym lub czarnym kolorze. Wersje Sport Touring zyskują także ulepszone reflektory LED z szerszym i dłuższym strumieniem światła.
Wewnątrz modelu Honda Civic Hatchback 2020 nowa tapicerka deski rozdzielczej wyróżnia różne poziomy wyposażenia, z wersjami Sport, które otrzymują nowy geometryczny wzór, LX i EX z nowym malowanym wzorem, a EX-L i Sport Touring z ekskluzywnym szczotkowanym czarnym wykończeniem. Wersja EX dodaje także elektrycznie regulowane siedzenie kierowcy w ośmiu kierunkach, zamiast ręcznych regulacji, oraz nową skórzaną kierownicę i gałkę zmiany biegów. Wersje Sport Touring mają również w standardzie system HomeLink®, a także opcję 6-biegowej manualnej skrzyni biegów współpracującej z standardowym silnikiem turbo 1.5. Wszystkie modele Civic Hatchback zyskują dodatkową izolację akustyczną w podłodze, bagażniku oraz przednich i tylnych błotnikach.
Zmiany w tym modelu opierają się na aktualizacjach z roku modelowego 2019 (MY19), które obejmowały wprowadzenie pakietu systemów bezpieczeństwa i asystujących kierowcy Honda Sensing® jako standardowego wyposażenia we wszystkich wersjach oraz wiele aktualizacji użyteczności. Ulepszenia technologii i łączności w MY19 obejmowały zaktualizowany system audio Display w wersjach EX, EX-L i Sport Touring z fizycznymi przyciskami i pokrętłem głośności, ulepszonym rozpoznawaniem mowy i Bluetooth®, sub-przewodem USB, ulepszonymi przyciskami na kierownicy dla uproszczonej obsługi oraz fizycznymi przyciskami do regulacji prędkości wentylatora w modelach z dwustrefową klimatyzacją. Inne zmiany obejmowały nowy uchwyt na kubki w konsoli centralnej, lepiej trzymający większe napoje, oraz zaktualizowany elektroniczny hamulec parkingowy z lampką kontrolną.
Wersje Sport i Sport Touring