HONDA Civic Hatchback 2021-Present

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

HONDA Civic Hatchback 2021-Present

Przejdź do galerii zdjęćHONDA Civic Hatchback 2021-Present

Honda zaprezentowała inspirowany europejskim wzornictwem model Civic hatchback na rynek północnoamerykański, oferując więcej niż tylko nową sylwetkę w porównaniu do wersji sedan.

Japoński producent miał nietypową politykę polegającą na oferowaniu różnych wersji nadwozia dla konkretnych rynków. Przez wiele lat dostarczał model Civic Coupe w Ameryce, ale nie w Europie, oraz hatchbacka na Starym Kontynencie, ale nie w Nowym Świecie. Rozpoczynając od modelu z 2022 roku, producent zmienił zdanie, zrezygnował z coupe i wprowadził hatchbacka jako drugą opcję obok wersji sedan.

Chociaż oba modele dzieliły większość komponentów, różniły się pewnymi detalami designu. Przykładowo, hatchback miał wklęsły przedni grill w kształcie plastra miodu. Dolny zderzak miał szeroki, A-kształtny grill, podobny do tego w wersji sedan. Mimo że oba samochody miały podobny design, hatchback oferował okrągłe światła przeciwmgielne zamiast kwadratowych. Z profilu, pięciodrzwiowa wersja miała czarne listwy boczne, co nadawało jej szczuplejszy wygląd, ale najbardziej zauważalną różnicą było tył. Honda zaprojektowała pojazd z europejskimi akcentami, czerpiąc inspirację stamtąd. Tak więc, pochylone C-słupki i tylna klapa tworzyły opadające zakończenie w stylu Kammback. Tylny zderzak był całkowicie inny i miał dwa chromowane, udawane rury wydechowe oraz dyfuzor.

Wnętrze wyróżniało się nietypowym wzorem plastra miodu na desce rozdzielczej. Honda wcześniej tego nie robiła, więc był to odważny ruch ze strony japońskiego producenta. Zainstalowano standardowy 7-calowy ekran dotykowy na górze centralnej konsoli, z fizycznymi pokrętłami do regulacji głośności i strojenia/wyboru. Jako opcję oferowano 9-calowy wyświetlacz w wersji Sport Touring. W zestawie wskaźników, Civic hatchback oferował siedmiocalowy wyświetlacz kolorowy i analogowy prędkościomierz, lub całkowicie cyfrowy 10,2-calowy TFT w wersji pełnej specyfikacji. Producent zainstalował tylną kanapę dzieloną w proporcji 60/40, co zapewniało większy bagażnik niż w wersji sedan.

Honda zastosowała te same jednostki napędowe co w wersji sedan: silnik 1.5 Turbo oraz naturalnie ssący 2.0. Oba silniki były połączone z przekładnią CVT, ale dodano także opcję sześciobiegowej manualnej skrzyni biegów.

 Honda zaprezentowała model Civic Hatchback 2022, najnowszy dodatek do zupełnie nowej 11. generacji serii Civic. Budując na podstawie Civica Sedan 2022, który zadebiutował w salonach Hondy na początku tego miesiąca, Civic Hatchback łączy w sobie niespotykaną dotąd radość z jazdy, przyciągający wzrok, europejski styl nadwozia oraz wszechstronność pięciodrzwiowego auta, oferując jeszcze bardziej sportowe doznania za kierownicą. Wersja z 6-biegową manualną skrzynią biegów została zaprojektowana z myślą o młodych, aktywnych nabywcach. Po raz pierwszy będzie produkowana w USA, a rozpoczęcie produkcji planowane jest na koniec 2021 roku w zakładzie Hondy w Greensburgu, Indiana. Civic Hatchback zadebiutował podczas występu Civic Tour „Remix” na kanale YouTube Honda Stage.

Zainspirowany stylistyką europejskich hatchbacków, model Civic Hatchback 2022 rozwija nowy, czysty i prosty kierunek projektowy Civica Sedan w świeży i ekscytujący sposób. Obiecuje również entuzjastom motoryzacji jeszcze bardziej dynamiczne doświadczenia, z poprawioną jazdą i prowadzeniem opracowanym w Europie oraz ulepszoną 6-biegową manualną skrzynią biegów dostępną z silnikami 2.0-litrowymi aspiracyjnymi i 1.5-litrowymi turbodoładowanymi.

Honda Civic Hatchback zawiera wszystkie technologiczne aktualizacje wprowadzone w Civicu Sedan 2022, w tym nowy, standardowy pakiet systemów bezpieczeństwa i asystentów kierowcy Honda Sensing® z pojedynczą kamerą. Kluczowe opcje to 9″ kolorowy ekran dotykowy, system audio Bose premium oraz 10.2-calowy, w pełni cyfrowy wyświetlacz instrumentów.

„Civic Hatchback odgrywa kluczową rolę w gamie Hondy i spodziewamy się, że zupełnie nowy model 11. generacji będzie jeszcze bardziej popularny niż jego poprzednik” – powiedział Dave Gardner, wiceprezydent wykonawczy ds. operacji krajowych w American Honda Motor Co., Inc. „Dzięki sportowemu charakterowi jazdy, europejskiej stylistyce nadwozia i elastycznemu wnętrzu, nowy Civic Hatchback przypadnie do gustu młodym i aktywnym nabywcom.”

Civic Hatchback został ponownie wprowadzony na rynek USA z 10. generacją Civica w 2016 roku i okazał się wielkim hitem, stanowiąc ponad 20 procent wszystkich sprzedaży modelu Civic. Z ponad 1.7 miliona sprzedanych egzemplarzy w formie 10. generacji, Honda Civic była najczęściej sprzedawanym pojazdem w Ameryce – samochodem osobowym lub lekkim dostawczym – wśród nabywców po raz pierwszy, Milenialsów, pokolenia Z oraz klientów z różnych kultur w ciągu ostatnich pięciu lat.

Co nowego:

Sportowa, europejska stylistyka nadwozia z sylwetką przypominającą coupe
Prosty, czysty design wnętrza z lepszą widocznością na zewnątrz
Nowa, lekka kompozytowa konstrukcja tylnej klapy zmniejsza rozmiar zawiasów, co wpływa na czystą linię dachu
Ulepszona konstrukcja z 19-procentowym wzrostem sztywności skrętnej
Szerokość otwarcia bagażnika zwiększona o 1.6 cala
Wyraźny styl przedniego końca dodaje sportowego charakteru
Dostępna krótka 6-biegowa manualna skrzynia biegów (Sport i Sport Touring)
Dostępny silnik 1.5-litrowy turbodoładowany generujący 180 koni mocy i 177 lb-ft momentu obrotowego przy użyciu paliwa bezołowiowego
Nowe kolory nadwozia: Boost Blue Pearl i Smoky Mauve Pearl
Kluczowe funkcje (wspólne z Civiciem Sedan)

Standardowy nowy 7″ kolorowy ekran dotykowy z integracją Apple CarPlay® i Android Auto™
Dostępny nowy HD 9″ kolorowy ekran dotykowy z bezprzewodową integracją Apple CarPlay® i Android Auto™
System audio Bose premium z 12 głośnikami (Sport Touring)
Bezprzewodowe ładowanie zgodne z Qi (Sport Touring)
Ulepszona sztywność konstrukcji nadwozia i właściwości w zakresie bezpieczeństwa w razie wypadku
Zaktualizowane strojenie zawieszenia i układu kierowniczego w celu poprawy prowadzenia i komfortu jazdy, a także nieco sportowego charakteru w porównaniu do Civica Sedan
Innowacyjne nowe poduszki powietrzne z przodu zaprojektowane w celu zmniejszenia ryzyka urazów głowy i szyi
Poduszki powietrzne boczne w tylnej kanapie
Zaktualizowany system Honda Sensing® z nowym asystentem w korkach (w standardzie) oraz kontrolą hamowania przy niskich prędkościach (Sport Touring)
Sportowy design zewnętrzny

Z sylwetką przypominającą coupe, inspirowaną europejskimi hatchbackami, Honda Civic Hatchback 2022 rozwija nowy design zewnętrzny Civica Sedan w wyróżniający się i sportowy sposób. Jego niska maska, przednie błotniki oraz pozioma linia dachu podkreślają nadwozie, akcentując koła i opony, a także zapewniają przestronną, przewiewną przestrzeń wewnętrzną. W porównaniu z 10. generacją Hondy Civic Hatchback, słupki przedniej szyby zostały przesunięte do tyłu o prawie 2 cale (1.96 cala), rozstaw osi wydłużono o 1.4 cala, a tylny rozstaw kół zwiększono o 0.5 cala.

Civic Hatchback wprowadza unikalne elementy stylizacji, aby nadać mu jeszcze bardziej sportowy charakter, w tym charakterystyczny wzór kratki grilla o lekko wklęsłym kształcie. Dla bardziej sportowego profilu, tylne zwis i całkowita długość Hatchbacka są o 4.9 cala krótsze niż Civica Sedana.

Gładsza, smuklejsza linia dachu Hatchbacka jest możliwa dzięki nowej, lekkiej kompozytowej tylnej klapie oraz przesunięciu mechanizmu zawiasów na zewnątrz, co umożliwia obniżenie wysokości dachu w obszarze zawiasów o 50 mm. Unikalny design tylnej lampy, a także centralna lampka stopu (CHMSL), która przebiega prawie przez całą szerokość tylnej klapy, dodatkowo akcentuje szerszy rozstaw tylnych kół.

Do wyboru dostępne są osiem kolorów w modelu Civic Hatchback 2022, w tym dwa nowe odcienie: Boost Blue Pearl i Smoky Mauve Pearl.

Wszechstronny, skierowany na ludzi design wnętrza

Wnętrze Hondy Civic Hatchback zawiera wiele tych samych elementów stylistycznych i pakietowych, co nowoczesna i uznawana za znakomitą kabina Civica Sedana. Odwołując się do skoncentrowanego na człowieku designu kabiny z wczesnych generacji Civica, nowe wnętrze Hatchbacka jest proste, czyste i nieskomplikowane, z wyjątkową widocznością, intuicyjną ergonomią, niezwykłą przestronnością dla pasażerów oraz technologią skoncentrowaną na kierowcy.

Podobnie jak w Civicu Sedan, widoczność na zewnątrz została poprawiona dzięki cofniętym słupkom A, niskiej masce, płaskiej desce rozdzielczej, niskim krawędziom oraz przestawionym lusterkom zewnętrznym, które są teraz montowane na drzwiach. Panel instrumentów zaprojektowano z minimalną liczbą cięć, aby zredukować odbicia ze szyby czołowej i wizualne rozpr distraction, a atrakcyjny nowy metalowy akcent na panelu instrumentów nie tylko wygląda imponująco, ale również ukrywa wloty powietrza. Wykorzystano materiały z wyższej półki, zwłaszcza w miejscach dotykowych, a starannie zadbano o premium jakość wszystkich przełączników i elementów sterujących.

Z tyłu, Civic Hatchback oferuje większe okna boczne, nowe małe okno w górnym rogu słupka C oraz jednolitą tylną szybę, aby poprawić widoczność wsteczną, co tworzy poczucie przestronności i przewiewności dla pasażerów tylnej kanapy.

Przestronność w tylnej części Civica Hatchback poprawiła się o prawie 1.4 cala, a przestrzeń nad głową została zachowana dzięki nowemu projektowi zawiasów dla nowej kompozytowej tylnej klapy.

Wszechstronność wnętrza jest kluczowym elementem charakteru Civica Hatchback, z hojną przestrzenią bagażową, która jest łatwiej dostępna dzięki szerszemu o 1.6 cala dolnemu otwarciu tylnej klapy i niskiej wysokości załadunku. Standardowe oparcie dzielone w proporcji 60/40 można szybko złożyć w celu zwiększenia pojemności, a boczna osłona bagażnika ułatwia szybkie otwieranie lub zakrywanie tylnej przestrzeni bagażowej.

W standardzie we wszystkich wersjach Civica Hatchback, nowe siedzenie stabilizujące ciało Hondy zwiększa komfort podczas długich podróży. Ponadto, Civic Hatchback jest dostępny w wersji EX-L, oferującej te same perforowane skórzane siedzenia z dodatkowymi podporami na ramiona, co w wersjach Sport Touring. Civic Hatchback LX i Sport mają odpowiednio tapicerkę materiałową i kombinowaną.

Nowa sztywna konstrukcja poprawia dynamikę i bezpieczeństwo

Nowa konstrukcja nadwozia Civica Hatchback wykazuje znaczące poprawy w zakresie sztywności, z 19-procentowym wzrostem sztywności skrętnej w porównaniu do poprzedniej generacji. Sztywniejsza konstrukcja wspiera poprawę jakości jazdy, prowadzenia i wykończenia. Redukcje hałasu, drgań i wibracji są dodatkowo wspierane przez szerokie użycie klejów strukturalnych, pianki wtryskiwanej w słupki oraz dodatkowe wytłumienie dźwięku w przegrodzie czołowej i pod podłogą.

Aby sprostać obecnym i przewidywanym przyszłym normom zderzeniowym przy minimalizowaniu dodatkowej wagi, Honda Civic Hatchback wykorzystuje nową generację struktury nadwozia Advanced Compatibility Engineering™ (ACE™). Osiąga się to dzięki starannemu projektowaniu w połączeniu z użyciem lekkich materiałów, takich jak aluminium i różne gatunki stali o wysokiej wytrzymałości, a także dodatkowymi klejami strukturalnymi.

Sportowe i przyjemne napędy

W 11. generacji Civic Hatchback oferuje po raz pierwszy dwa silniki, z których obie wersje będą dostępne z 6-biegową manualną skrzynią biegów. Wersje LX i Sport mają 2.0-litrowy silnik czterocylindrowy z wolnym ssaniem, generujący 158 koni mocy przy 6 500 obr./min (SAE net) oraz 138 lb-ft momentu obrotowego przy 4 200 obr./min (SAE net).

Jest połączony z ulepszonym CVT, który zwiększa efektywność paliwową poprzez zastosowanie bardziej wydajnej elektrycznej pompy hydraulicznej, która redukuje obciążenie dla pompy mechanicznej, oraz wałka drugorzędnego z łożyskami kulkowymi w celu zmniejszenia tarcia. CVT został również zaprogramowany tak, aby zapewniał wcześniejsze redukcje biegów podczas hamowania i oferuje zmienione programowanie Step-Shift, które symuluje fizyczne zmiany biegów podczas mocnego przyspieszania, co zapewnia bardziej znane i przyjemne doświadczenie jazdy. Efektywność paliwowa i emisje zostały wyraźnie poprawione, częściowo dzięki nowemu standardowemu systemowi zatrzymywania biegu na jałowym (tylko CVT) oraz nowemu projektowi katalizatorów.

Napędzane przez wersje EX-L i Sport Touring jest 1.5-litrowy silnik czterocylindrowy z turbodoładowaniem, generujący 180 koni mocy przy 6 000 obr./min (SAE net) oraz 177 lb-ft momentu obrotowego w zakresie 1 700 do 4 500 obr./min (SAE net) przy użyciu benzyny o liczbie oktanowej 87. Wiele działań przyczynia się do poprawy wyników efektywności paliwowej, w tym nowa, bardziej efektywna instalacja turbo oraz dodanie systemu VTEC® z Zmiennym czasowaniem i podnoszeniem na zaworach wydechowych. CVT dla silnika 1.5-litrowego ma ulepszony performance konwertera momentu, przy jednoczesnym zastosowaniu zmienionego programowania Step-Shift.

Nowa 6-biegowa manualna skrzynia biegów dostępna jest w wersjach Sport i Sport Touring. Skrzynia została zmodyfikowana w celu uzyskania jeszcze bardziej sportowego odczucia, z poprawioną sztywnością zmiany biegów i krótszym skokiem zmiany. Nowe koło dwumasowe pomaga zredukować hałas i wibracje przekazywane przez napęd.

Oprócz standardowych trybów jazdy Normal i Eco, wersje 2.0L Sport i 1.5L Sport Touring modelu Civic Hatchback 2022 z CVT mają teraz wybieralny przez użytkownika tryb Sport. Używając przełącznika na konsoli środkowej, nowy tryb Sport zmienia przełożenia oraz mapowanie dla bardziej sportowego odczucia. Tryb Eco redukuje wrażliwość na gaz i przekładnię, a także moc klimatyzacji, aby pomóc w zachowaniu efektywności paliwowej.

Chassis dostosowane do responsywności, przyjemności z jazdy i komfortu

Aby maksymalnie zwiększyć przyjemność z jazdy, zawieszenie i układ kierowniczy Civica Hatchback zostały opracowane w Europie i dostosowane do północnoamerykańskich warunków. Civic od lat jest uznawany za wzór sportowego prowadzenia w klasie kompaktowej, a to jest najprzyjemniejszy Civic Hatchback, jaki kiedykolwiek powstał.

Podobnie jak w wersji Sedan, przednie kolumny MacPhersona mają nowe, niskotarciowe przeguby kulowe oraz łożyska amortyzatorów, które poprawiają odczucie kierowania i samo-centrowanie się. Wyrównanie sprężyn i amortyzatorów zostało zoptymalizowane w celu minimalizacji tarcia operacyjnego, a nowe, większe poduszki elastyczne z poprawioną osią poduszek minimalizują szorstkość.

Dodatkowa szerokość tylnego rozstawu kół o 0.5 cala zwiększa stabilność, a dodatkowe 1.4 cala rozstawu osi pomaga wygładzić jakość jazdy. Nowe dolne poduszki kontrolne tylne poprawiają stabilność na prostych odcinkach i w zakrętach, jednocześnie redukując hałas i wibracje wewnątrz kabiny. Elektroniczny układ kierowniczy został przestrojony w celu zapewnienia lepszej informacji zwrotnej i poprawy stabilności na prostych odcinkach.

Te ulepszenia zawieszenia i układu kierowniczego prowadzą do gładszego, bardziej liniowego i precyzyjnego odczucia w zakrętach. Zmniejszenie opóźnienia obrotu prowadzi do bardziej responsywnego i zsynchronizowanego odczucia za kierownicą. Dodatkowo, zmniejszone tarcie zawieszenia i ulepszone poduszki pomagają zredukować szorstkie wstrząsy drogowe, takie jak przejeżdżanie przez przejazdy kolejowe, o 20 procent.

Dodatkowe aktualizacje podwozia obejmują nowe, niskotarasowe zaciski hamulcowe z przodu oraz niskotarasowe łożyska kół z przodu i z tyłu, aby zmniejszyć opór toczenia, co pomaga poprawić wyniki efektywności paliwowej. Nowa aluminiowa przednia rama z efektywną strukturą kratową i żebrową zapewnia sztywność i stabilność.

Technologia służąca kierowcy

To także najnowocześniejszy technologicznie Honda Civic Hatchback w historii, oferujący po raz pierwszy cyfrowe wskaźniki i większe ekrany dotykowe w modelu 2022. Wersje Civic LX, Sport i EX-L wyposażone są w nowy 7-calowy kolorowy wyświetlacz LCD, który oferuje całkowicie cyfrowy prędkościomierz i obrotomierz po lewej stronie, oraz fizyczny wskaźnik prędkości po prawej stronie.

Nowy, całkowicie cyfrowy wyświetlacz LCD Hondy Civic jest standardem w modelu Hatchback Sport Touring. Ten 10.2-calowy wyświetlacz oferuje konfigurowalny, wysokiej rozdzielczości panel LCD pełnokolorowy, z tradycyjnym układem okrągłych wskaźników z igłami lub projektowaniem w stylu wykresu słupkowego.

Kierowcy mogą również wyświetlać różnorodne informacje, jak aktualny wybór muzyki i komputer pokładowy, po lewej i prawej stronie ekranu. Środkowa część wyświetlacza wskazuje status różnych systemów bezpieczeństwa i asystentów kierowcy Honda Sensing®, a ikona Civica na ekranie ma światła hamulcowe, reflektory i kierunkowskazy, które włączają się i wyłączają zgodnie z tymi funkcjami.

Wersje LX, Sport i EX-L mają w standardzie nowy 7-calowy kolorowy ekran dotykowy, największy standardowy ekran w historii Civica, z fizycznym pokrętłem zasilania/ głośności i pokrętłem do strojenia/wyboru. Integracja Apple CarPlay® i Android Auto™ jest standardowa, a rząd przycisków u dołu umożliwia kierowcom łatwe pomijanie utworów muzycznych, nawigację w menu audio i wybór między telefonem, radiem, Bluetooth® lub mediami USB.

Honda Civic Hatchback Sport Touring oferuje nowy 9-calowy kolorowy ekran dotykowy, który jest największym ekranem dotykowym, jaki kiedykolwiek oferowano w Civicu, bezprzewodową integrację Apple CarPlay® i Android Auto™ oraz standardowe ładowanie bezprzewodowe zgodne z Qi.

Oprócz dużych, łatwych do rozpoznania ikon oraz uproszczonej struktury nawigacyjnej z mniejszą liczbą osadzonych menu, 9-calowy ekran dotykowy ma fizyczne pokrętło głośności oraz przyciski do funkcji Home i Back. Wysokość 0.8 cala pod ekranem we wszystkich Civikach zapewnia stabilną powierzchnię, na której można oprzeć rękę, co ułatwia korzystanie z ekranu dotykowego i zmniejsza rozproszenie uwagi podczas jazdy.

System audio Bose Premium

Nowy system audio Bose wznosi dźwięk w Civicu na wyższy poziom, dzięki technologii Centerpoint 2 i cyfrowego przetwarzania sygnału Bose SurroundStage, które zostały dostosowane specjalnie dla nowego wnętrza Civica. Niezależnie od miejsca siedzenia, kierowcy i pasażerowie są umieszczani w centrum muzyki, zapewniając wyraźne i przestrzenne doznania słuchowe dla wszystkich treści audio.

Ekspert audio opracował system Bose z zaawansowanymi komponentami i technologiami, ściśle współpracując z inżynierami Hondy, aby zintegrować system na wczesnym etapie projektowania pojazdu, zapewniając optymalną wydajność. Czysty i wyrazisty dźwięk jest dostarczany przez wydajne głośniki Bose, starannie rozmieszczone w całym wnętrzu Civica, aby zapewnić wyjątkową reprodukcję muzyki na wszystkich częstotliwościach, od niskich do wysokich.

Aby zachować jakość doświadczenia słuchowego, technologia Dynamic Speed Compensation automatycznie dostosowuje głośność i ton w zależności od prędkości pojazdu, redukując potrzebę ręcznego dostosowywania ustawień przez kierowców podczas jazdy.

Szczegóły systemu audio Bose Premium:

Jeden 3.25-calowy (80 mm) głośnik Bose Twiddler średnio-wysokotonowy umieszczony w centrum deski rozdzielczej
Cztery 1-calowe (25 mm) lekkie głośniki neodymowe – jeden w każdym słupku A i jeden w każdym tylnym drzwiach
Dwa 6.5-calowe (165 mm) głośniki szerokopasmowe – jeden w każdym przednim drzwiach
Dwa 5.25-calowe (130 mm) głośniki szerokopasmowe – jeden w każdym tylnym drzwiach
Dwa 3.25-calowe (80 mm) głośniki Bose Twiddler średnio-wysokotonowe – jeden w każdym słupku C
Jeden 8-calowy (200 mm) subwoofer umieszczony w specjalnej obudowie zamontowanej w prawym tylnym boku
Wzmacniacz cyfrowy Bose z 12 kanałami dostosowanej equalizacji i zaawansowanym przetwarzaniem sygnału cyfrowego
Nowe i zaawansowane osiągi bezpieczeństwa

Podobnie jak w wersji Sedan, Honda Civic Hatchback zawiera wiele nowych systemów aktywnego i pasywnego bezpieczeństwa. Obejmują one pierwszą na świecie aplikację poduszek powietrznych z przodu dla kierowcy i pasażera, które mają na celu lepsze zmniejszenie prawdopodobieństwa urazów spowodowanych ciężkimi urazami mózgu związanymi z zderzeniami czołowymi pod kątem. Nowa poduszka powietrzna dla kierowcy z przodu używa innowacyjnej struktury w kształcie oponki, aby otulać i przytrzymywać głowę, zmniejszając rotację. Poduszka powietrzna pasażera z przodu wykorzystuje trójkomorowy design, aby osiągnąć podobny rezultat, z dwiema zewnętrznymi komorami zaprojektowanymi do otulania i kontrolowania rotacji głowy.

Zaawansowana konstrukcja nadwozia Civic, Advanced Compatibility Engineering™ (ACE™), została poprawiona w celu zwiększenia kompatybilności z większymi pojazdami. Obejmuje to poprawioną ochronę pasażerów w przypadku zderzeń czołowych pod kątem, z nową górną konstrukcją słupka A, ramą boczną i dolną konstrukcją przegrody czołowej – wszystkie zaprojektowane do kierowania energią zderzenia wokół kabiny. Ochrona przed uderzeniami bocznymi została poprawiona dzięki sztywniejszym strukturom w dachu, progach, słupkach B, drzwiach oraz archiwum tylnym i słupku C.

W standardzie we wszystkich wersjach Civica Hatchback znajduje się nowy pakiet systemów aktywnego bezpieczeństwa i asystentów kierowcy Honda Sensing®, który wykorzystuje nowy system z pojedynczą kamerą, zapewniający dłuższe i szersze pole widzenia niż poprzedni system oparty na radarze i kamerze. W połączeniu z postępami w oprogramowaniu i nowym, bardziej wydajnym procesorem, system jest zdolny do szybszego i dokładniejszego identyfikowania pieszych, rowerzystów i innych pojazdów, a także linii i znaków drogowych.

Honda Sensing® dodaje również asystenta w korkach, a nowy system oparty na kamerze poprawia istniejące funkcje, takie jak bardziej naturalne stosowanie hamulców i szybsze reakcje podczas korzystania z adaptacyjnego tempomatu (ACC). Wprowadza także bardziej liniowe i naturalne działanie kierownicy podczas korzystania z systemu Lane Keeping Assist (LKAS). Wersje Sport Touring posiadają nową kontrolę hamowania przy niskich prędkościach oraz zapobieganiu fałszywym startom z przodu i z tyłu, dzięki dodatkowym ośmiu czujnikom sonarowym.

1.5L 16V VTEC 6MT (180 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1498 Cm3
Moc132.4 Kw @ 6000 Rpm
180 Hp @ 6000 Rpm
178 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy177 Lb-Ft @ 1700-4500 Rpm
240 Nm @ 1700-4500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony215/50R17 91H
Długość179.1 In (4549 Mm)
Szerokość70.9 In (1801 Mm)
Wysokość55.7 In (1415 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.9/62 In (1
Rozstaw osi107.7 In (2736 Mm)

1.5L 16V VTEC CVT (180 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1498 Cm3
Moc132.4 Kw @ 6000 Rpm
180 Hp @ 6000 Rpm
178 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy177 Lb-Ft @ 1700-4500 Rpm
240 Nm @ 1700-4500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegówBezstopniowa skrzynia CVT
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony235/40R18 91W
Długość179.1 In (4549 Mm)
Szerokość70.9 In (1801 Mm)
Wysokość55.7 In (1415 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.5/61.6 In (1
Rozstaw osi107.7 In (2736 Mm)

2.0L 16V i-VTEC 6MT (158 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1996 Cm3
Moc116.2 Kw @ 6500 Rpm
158 Hp @ 6500 Rpm
156 Bhp @ 6500 Rpm
Moment obrotowy138 Lb-Ft @ 4200-6800 Rpm
187 Nm @ 4200-6800 Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony215/55R16 93H
Długość179.1 In (4549 Mm)
Szerokość70.9 In (1801 Mm)
Wysokość55.7 In (1415 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.9/62 In (1
Rozstaw osi107.7 In (2736 Mm)

2.0L 16V i-VTEC CVT (158 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1996 Cm3
Moc116.2 Kw @ 6500 Rpm
158 Hp @ 6500 Rpm
156 Bhp @ 6500 Rpm
Moment obrotowy138 Lb-Ft @ 4200-6800 Rpm
187 Nm @ 4200-6800 Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegówBezstopniowa skrzynia CVT
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony235/40R18 91W
Długość179.1 In (4549 Mm)
Szerokość70.9 In (1801 Mm)
Wysokość55.7 In (1415 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.5/61.6 In (1
Rozstaw osi107.7 In (2736 Mm)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.