Honda obrała nowy kurs, porzucając kształt czwórki w stylu klina i wprowadzając nową erę zainspirowaną biodesignem w modelu z 1991 roku.
W przeciwieństwie do swoich poprzedników, Honda postanowiła oferować Civic w różnych wersjach nadwozia dostosowanych do specyfiki rynku. Jedyną wersją dostępną na każdym rynku był sedan czterodrzwiowy. Dzięki wydłużonemu rozstawowi osi i różnorodnym opcjom, model ten wydawał się celować w wyższe segmenty rynku.
Projektanci Hondy uznali, że nadszedł czas na zmiany, a dzięki nowym, zaokrąglonym kształtom i płynnej linii nadwozia osiągnięto współczynnik oporu powietrza na poziomie 0,32, zbliżony do Nissana 300ZX. Nachylona szyba czołowa i pochylone tylne okno przyczyniły się do tego wyniku. Ponieważ był zbudowany na tej samej platformie co hatchback i coupe, wyróżniał się krótkim tylnym klapą, co nadawało mu wygląd cab-forward.
Wnętrze było proste, z szarymi wykończeniami na desce rozdzielczej i panelach drzwiowych. Honda nalegała na sportowe prowadzenie, nawet jeżeli był to zwykły pojazd rodzinny. W tym celu inżynierowie zamontowali niższe fotele. Nie przewidziano składanych oparć na tylnej ławce.