Jednym z najlepiej znanych modeli Hondy, Civic, zadebiutował na rynku w 1995 roku, oferując większe wymiary niż jego poprzednik.
Po 23 latach od premiery pierwszego Civica, szósta generacja była ostatnią, która należała do segmentu subkompaktowego. Była dostępna w czterech wersjach nadwozia, a jedyną wersją sprzedawaną na całym świecie był sedan z czterema drzwiami. Oferowała zaawansowane rozwiązania techniczne jak na swoje czasy i pozostaje jedną z najbardziej cenionych generacji w historii Civica.
Mimo że dzieliła podobny trend wzorniczy z poprzednikiem, Civic z 1995 roku był dłuższy i wyższy, ale nie szerszy. Z przodu reflektory były chronione przez przezroczyste soczewki. Charakterystyczna dla wersji sedan była centralna atrapa chłodnicy z chromowanym znakiem w środku i chromowaną listwą na górze. W dolnej części zderzaka, japońscy projektanci zainstalowali szerszy i wyższy wlot powietrza, aby schłodzić silnik oraz sprężarkę klimatyzacji. Tylnie światła miały niżej umieszczone światła cofania przed liftingiem w 1998 roku, które przeniesiono na górną część później.
Wnętrze pozostało proste, z czarną deską rozdzielczą oraz materiałowymi siedzeniami. Klasyczny zestaw wskaźników, z białymi napisami na czarnym tle, zapewniał łatwe odczyty i zrozumienie wskaźników. W środkowej części znalazła się półka, w której umieszczono radio oraz sterowanie klimatyzacją. W zależności od wersji wyposażenia, samochód oferował okna manualne lub elektryczne, a także szyberdach. Dzięki wyjątkowo długiemu rozstawowi osi w swoim segmencie, zapewniał przyzwoitą przestrzeń na nogi dla pasażerów z tyłu.