Ósma generacja sedana Honda Civic była sprzedawana na całym świecie. Choć nosiła tę samą nazwę co hatchback, miała bardzo niewiele wspólnego z jego wersją.
Zwykle, gdy producent samochodów tworzy hatchbacka i chce zbudować wersję kombi oraz sedana, wystarczy skrócić tył lub dodać kilka paneli karoseryjnych. Jednak Honda podeszła do tego inaczej.
Sedan był produkowany w Turcji z silnikiem benzynowym, w Japonii z hybrydowym i nie miał wersji z silnikiem diesla. Co więcej, wygląd pojazdu nie miał nic wspólnego z hatchbackiem. Większe reflektory i światła tylne były czymś wyjątkowym dla tego modelu.
Wewnątrz znajdowały się specyficzne fotele, a zbiornik paliwa umieszczony pod tylnymi siedzeniami pozwalał na niższą pozycję za kierownicą. Zestaw wskaźników był futurystyczny, z podzielonym systemem wyświetlania. W górnej części znajdował się prędkościomierz, a w dolnej inne mniej istotne dla prowadzenia informacje, takie jak licznik kilometrów czy kontrolki.
Pod maską znajdował się silnik o pojemności 1.8 litra, wspólny z hatchbackiem, połączony z tą samą 6-biegową manualną skrzynią biegów. Dostępna była również opcja automatycznej skrzyni biegów. Największą różnicą w komorze silnikowej było wprowadzenie jednostki hybrydowej, która była połączona z automatyczną skrzynią CVT. Ta opcja nie była dostępna dla hatchbacka.