Honda wprowadziła odświeżoną wersję europejskiego sedana Civic w 2008 roku, dostosowując go do norm emisji Euro 5.
Podczas gdy klienci w USA musieli czekać kilka lat na nową wersję sedana, Europejczycy już mogli cieszyć się odświeżoną wersją. Japoński producent samochodów uruchomił nową fabrykę w Turcji i potrzebował zleceń, aby ją zapełnić.
Odświeżona wersja miała podobne światła przednie i atrapę chłodnicy, ale z innym zderzakiem. W przeciwieństwie do swojego poprzednika, który miał prostokątne światła przeciwmgielne, model z 2008 roku otrzymał okrągłe. Jego dolna atrapa była trapezoidalna. Z tyłu producent zamontował nowe światła tylne z kierunkowskazem w dolnej zewnętrznej części.
Wnętrze samochodu również przeszło zmiany – wprowadzono nowe materiały oraz nową jednostkę infotainment. W średnim poziomie wyposażenia wnętrze otrzymało sportowe czarne siedzenia z tkaniny z zamszowymi wykończeniami. Honda standardowo zamontowała z tyłu kanapę dzieloną w proporcji 60/40, co zwiększyło pojemność bagażnika.
Pod maską producent oferował samochód tylko z jedną jednostką napędową na rynek europejski: silnikiem i-VTEC o pojemności 1.8 litra z pojedynczym wałkiem rozrządowym, pochodzącym z wersji hatchback. Połączono go z sześciobiegową skrzynią manualną, a pięciobiegowa automatyczna była dostępna na liście opcji. Dla wersji hybrydowej standardowo zastosowano ten sam silnik IMA (Integrated Motor Assist) o pojemności 1.3 litra, połączony z bezstopniową skrzynią biegów CVT.
Nowe opcje sedan dla nabywców Hondy Civic – w 2009 roku w ofercie pojawiły się zupełnie nowe modele Civic DX-VP i Civic LX-S. Civic DX-VP Sedan oferuje klimatyzację, system audio AM/FM/CD oraz gniazdo aux, obok standardowego silnika 1.8 litra SOHC i-VTEC o mocy 140 koni mechanicznych, 5-biegowej manualnej skrzyni biegów (dostępna także 5-biegowa automatyczna), elektrycznych szyb, stalowych felg 15 cali z osłonami oraz opon P195/65R15.
Standardowe wyposażenie Hondy Civic LX obejmuje klimatyzację, tempomat, elektryczne zamki w drzwiach, stalowe felgi 16 cali z osłonami, opony P205/55R16, bezkluczykowy dostęp, 4-głośnikowy system audio AM/FM o mocy 160 watów z odtwarzaczem CD (obsługującym MP3/WMA), gniazdo audio, centralny schowek z przesuwanym podłokietnikiem, podświetlenie panelu instrumentów w progresywnym niebieskim kolorze, elektrycznie otwieraną i zamykaną szybę kierowcy oraz składane tylne siedzenie.
Oprócz dobrze wyposażonych funkcji Hondy Civic LX, sedan Civic LX-S otrzymuje aluminiowe felgi, ekskluzywne sportowe fotele z czarnej tkaniny z syntetycznym zamszem i srebrnymi przeszyciami, skórzaną kierownicę, tylny spoiler oraz chromowany końcówkę wydechu.