HONDA Civic Sedan 2012-2016

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

HONDA Civic Sedan 2012-2016

Przejdź do galerii zdjęćHONDA Civic Sedan 2012-2016

Honda wprowadziła dziewiątą generację modelu Civic, również w wersji sedan, która nie zdradzała statusu społecznego właściciela.

Japoński producent samochodów podniósł poprzeczkę w dziewiątej generacji Civica, który przestał być tylko typowym samochodem do codziennych dojazdów. Okazał się to skuteczny przepis na sukces, oferujący więcej za mniej. Renoma Civica rosła nie dzięki jego wysokowydajnym modelom SI, ale przede wszystkim dzięki niezawodności pojazdu, a dziewiąta generacja dodała funkcje nastawione na potrzeby rodzin.

Z ostrym przodem i wyprofilowanymi kątowo reflektorami, Civic Sedan wyglądał bardziej jak sportowy sedan niż zwykły kompaktowy pojazd klasy trójboksowej. Jego pochylona szyba, niskie okno oraz opadająca tylna szyba przypominały kształt coupe. Wysoka klapa bagażnika wyglądała dość nieciekawie z tyłu, z powodu dużej metalowej powierzchni, ponieważ producent zamontował światła tylne tylko na błotnikach.

Wewnątrz Honda zainstalowała nowocześnie wyglądający zestaw wskaźników z podzieloną tablicą przyrządów. Podczas gdy obrotomierz znajdował się przed kierownicą, Civic wyświetlał prędkość i inne istotne informacje na oddzielnym panelu na górze deski rozdzielczej. W centralnej części znajdowała się jednostka multimedialna nad panelem sterującym klimatyzacją. Mimo sportowego wyglądu zewnętrznego, fotele miały niewielkie boczne podparcie. Kanapa zapewniała wystarczająco dużo miejsca dla dwóch dorosłych z tyłu, chociaż pasażer na środkowym miejscu miał mniej miejsca na nogi.

Pod maską Honda zamontowała niezawodny silnik benzynowy VTEC o pojemności 1.8 litra, który był sparowany z sześciobiegową skrzynią manualną lub pięciobiegową automatyczną.

Najlepiej sprzedający się i nagradzany model Honda Civic powraca na rok 2013, oferując szereg ulepszeń w designie oraz nowe funkcje standardowe, przy jednoczesnym zachowaniu efektywności i wartości, które uczyniły Hondę Civic motoryzacyjną ikoną przez ostatnie 40 lat. Sedan Honda Civic na rok 2013 otrzymuje zupełnie nowy wygląd przodu i tyłu, a także liczne ulepszenia wnętrza we wszystkich modelach. Przestrojone wspomaganie kierownicy i zawieszenie poprawiają prowadzenie Civic, natomiast liczne ulepszenia nadwozia i podwozia zwiększają komfort jazdy i ciszę wewnątrz pojazdu.

Wszystkie modele Civic z 2013 roku są wyposażone w zestaw standardowych funkcji, które są najlepsze w swojej klasie. Standardowe wyposażenie każdego modelu Honda Civic obejmuje Bluetooth® HandsFreeLink®, Bluetooth® Audio, kamerę cofania, kolorowy wyświetlacz i-MID, połączenia USB/iPod®, interfejs Pandora®, funkcję SMS, sterowanie audio na kierownicy, wskaźnik temperatury zewnętrznej oraz przesuwany podłokietnik środkowy. Mimo dodania setek dolarów wartości standardowych funkcji, model Civic z 2013 roku wchodzi na rynek z jedynie skromnym wzrostem ceny o 160 dolarów w całej gamie, przy czym cena wyjątkowo dobrze wyposażonego modelu Civic LX Sedan zaczyna się od 18,165 dolarów.

Nowe technologie bezpieczeństwa wbudowane w modelu Honda Civic 2013 obejmują zastosowanie nowej struktury nadwozia Advanced Compatibility Engineering™ II (ACE™ II), która posiada dodatkowe struktury z przodu, mające na celu zwiększenie ochrony pasażerów przez rozpraszanie energii uderzenia w wąskich zderzeniach czołowych. Ta technologia powinna pomóc Civic uzyskać najwyższą ocenę w nowym teście zderzeniowym o małym nakładzie przeprowadzanym przez Instytut Ubezpieczeń dla Bezpieczeństwa Drogowego (IIHS). Nowe są również boczne poduszki powietrzne SmartVent™, poduszki powietrzne z zasłonami bocznymi z czujnikiem przewrócenia oraz systemy ostrzegania o kolizji z przodu (FCW) i ostrzegania o opuszczeniu pasa ruchu (LDW), które zadebiutują w klasie pojazdów kompaktowych w modelu Honda Civic Hybrid 2013.

Z szeroką gamą dostępnych opcji napędowych, linia modelu Honda Civic jest zaprojektowana, aby spełniać różnorodne potrzeby dzisiejszych nabywców pojazdów kompaktowych. Honda Civic Sedan i Coupe 2013 będą dostępne w modelach LX, EX, EX-L oraz Si, a Civic Hybrid, Civic Natural Gas i Civic HF również będą dostępne w wersji sedan. Model podstawowy Civic DX został wycofany w 2013 roku.

Linia modelu Honda Civic z 2013 roku obejmuje zarówno modele sedan, jak i coupe z konwencjonalnym silnikiem benzynowym oraz modele o wysokich osiągach „Si”. Civic oferuje również wariant „HF” o wysokiej efektywności paliwowej, model hybrydowy oraz ekskluzywne sedany z napędem na gaz ziemny.

Znacznie zmodyfikowany na potrzeby wprowadzenia dziewiątej generacji Civic w roku modelowym 2012, stalowy silnik 1.8-litrowy i-VTEC® o mocy 140 KM pozostał niezmieniony w roku 2013, kontynuując dostarczanie wyjątkowej reakcji, wyrafinowania i efektywności paliwowej. Zapewniając 128 lb-ft momentu obrotowego przy 4300 rpm, silnik Hondy jest połączony z sześciobiegową manualną lub pięciobiegową automatyczną skrzynią biegów. W modelu Civic Sedan i Coupe, ten napęd uzyskał ocenę efektywności paliwowej EPA wynoszącą 28/39/32 mpg w trybie miejskim, na drodze i w trybie łączonym w przypadku skrzyni automatycznej. W modelu Civic HF Sedan te wartości wzrastają do 29/41/33 mpg.

Obecnie dostępny w 37 stanach, Honda Civic Natural Gas 2013 pozostaje jedynym masowo produkowanym sedanem na gaz ziemny dostępnym w USA. W modelu Civic Natural Gas silnik 1.8-litrowy produkuje 110 KM i uzyskuje ocenę efektywności paliwowej EPA wynoszącą 27/38/31 mpg2 (miasto/trasa/średnio). Model Civic Hybrid 2013 dysponuje silnikiem czterocylindrowym o pojemności 1.5 litra, wyposażonym w system Honda Integrated Motor Assist (IMA®), który w połączeniu z akumulatorem litowo-jonowym produkuje 110 KM i 127 lb-ft momentu obrotowego. Połączony z bezstopniową skrzynią biegów (CVT), Honda Civic Hybrid uzyskuje ocenę EPA 44/44/44 mpg w trybie miejskim, na drodze i w trybie łączonym. Modele Civic Sedan i Coupe, Civic Natural Gas oraz Civic Hybrid wszystkie wspierają technologię Honda ECO Assist™, która przy użyciu zielonego przycisku „ECON” na desce rozdzielczej, może pomóc kierowcom w bardziej efektywnym prowadzeniu pojazdu.

Oprócz silnej efektywności paliwowej, linia Civic oferuje również doskonałe osiągi. Modele Civic Si Sedan i Si Coupe są wyposażone w silnik 2.4-litrowy DOHC 16-zaworowy i-VTEC® o mocy 201 KM, połączony z sześciobiegową skrzynią manualną. Mimo że dostarcza 170 lb-ft momentu obrotowego i oferuje ekscytujące osiągi, Honda Civic Si ma niezwykłą ocenę 31 mpg EPA na trasie.

Nadwozie

Dla modelu 2013, Honda Civic otrzymała szereg zmian, które znacznie wykraczają poza typowy odświeżenie modelu. Przód i tył sedana Honda Civic 2013 zostały całkowicie przekształcone, by nadać mu młodszy i bardziej premium charakter, w tym zmiany blacharskie, które obejmują zupełnie nową maskę i pokrywę bagażnika. Z przodu znajduje się nowy dolny zderzak z otwartym wlotem powietrza i poziomym akcentem chromowym, a także sportowa, czarna kratka o strukturze plastra miodu z nowymi wbudowanymi lampami przeciwmgielnymi w wersjach EX-L i wyższych. Kratka jest flankowana nowymi lampami kącikowymi z przezroczystą soczewką, co nadaje pojazdowi bardziej luksusowy wygląd. Bardziej wyrazisty przód modelu Civic 2013 płynnie przechodzi w nową wyższą, bardziej kanciastą maskę.

Z tyłu nowy projekt zderzaka i pokrywy bagażnika zostały zwieńczone czystym, poziomym elementem wykończeniowym w kolorze chromu. Całkowicie nowa konstrukcja świateł tylnych, przypominających klejnoty, teraz przechodzi na tylną część bagażnika, nadając mu bardziej wykończony i premium wygląd. Tylni zderzak ma zintegrowane reflektory oraz nowy dolny panel dyfuzora wykończony w kratkę plastra miodu. Chociaż ekspresyjny styl zewnętrzny Hondy Civic Coupe z 2013 roku pozostaje niezmieniony, przeprojektowane koła we wszystkich modelach pomagają ostrzej przedstawiać wygląd Civic 2013.

Konstrukcja nadwozia modelu Honda Civic 2013 składa się w 55% ze stali o wysokiej wytrzymałości, co minimalizuje masę i maksymalizuje siłę, by zwiększyć sztywność. Nadwozie Civic 2013 przeszło szereg zmian w przednim podwoziu, progach, słupku A, górnej osłonie koła i przedłużeniu zderzaka. Dodanie stali o wysokiej wytrzymałości ma przynieść korzyści w zakresie wyrafinowania oraz zapewnić sztywniejszą konstrukcję dla licznych aktualizacji podwozia w modelu Civic 2013. Dodatkowo nowa struktura Civic została zaprojektowana, aby zapewnić lepsze wyniki w nowym teście zderzeniowym o małym nakładzie przeprowadzanym przez Instytut Ubezpieczeń dla Bezpieczeństwa Drogowego (IIHS).

Podwozie

Pod względem technicznym, Honda Civic 2013 przeszła znaczące zmiany mające na celu poprawę komfortu prowadzenia i izolacji akustycznej. Przerobiony układ Elektronicznego Wspomagania Kierownicy (EPS) redukuje tarcie i zapewnia szybszy stosunek, podczas gdy sztywniejsze koła, sztywniejsze sprężyny przednie oraz grubsza przednia belka stabilizatora z nowymi uchwytami wyłożonymi teflonem są zaprojektowane dla bardziej płynnej pracy zawieszenia oraz lepszego prowadzenia na zakrętach.

Tylne zawieszenie również otrzymuje grubszą belkę stabilizatora, zwiększoną twardość sprężyn, nowe uchwyty stabilizatora wyłożone teflonem oraz przerobione przeguby zawieszenia w celu zwiększenia sztywności w zakresie ruchu bocznego i wstrząsów. Dzięki przestrojonemu przedniemu zawieszeniu MacPhersona oraz wielowahaczowemu tylnemu zawieszeniu, poprawiła się liniowość prowadzenia, reakcja oraz ogólna stabilność pojazdu, a jednocześnie poprawiono jakość jazdy oraz charakterystyczne dla Hondy wrażenie przyjemności z jazdy. W 2013 roku średnica tarcz hamulcowych z przodu w modelach Civic LX, EX i EX-L z automatyczną skrzynią biegów wzrosła o 20 mm z 262 mm do 282 mm, co poprawia osiągi hamulców.

Szeroki zakres nowych środków przeciwdziałających hałasowi, drganiom i szorstkości (NVH) współpracuje ze sobą, aby zredukować hałas drogowy, silnikowy oraz wiatrowy w wnętrzu modelu Civic 2013. Obejmuje to sztywniejszą przednią subramę, nowe grubsze szybki przednie oraz przednie drzwi oraz dodatkowy materiał dźwiękochłonny w desce rozdzielczej, podłodze, drzwiach i tylnej półce, aby pomóc w redukcji niepożądanego hałasu drogowego oraz zapewnić bardziej spokojną jazdę i cichsze wnętrze.

Wnętrze

Wnętrze modelu Honda Civic 2013 zostało poddane licznym refinansowaniom w zakresie designu i konstrukcji, co nadaje całej linii modelu Civic bardziej premium charakter, z całkowicie nowym podsufitką trikotową, nowymi materiałami dotykowymi na desce rozdzielczej i górnej części drzwi oraz zmienionymi teksturami i połączeniami paneli w całej desce rozdzielczej i środkowej konsoli. Subtelne akcenty w kolorze srebrnym we wnętrzu nadają mu wyższej jakości wygląd, w połączeniu z ulepszonymi materiałami na panelach drzwi i siedziskach. Dla stworzenia bardziej luksusowego otoczenia, czarny dywan i wykończenie pokrywy bagażnika są teraz standardowe we wszystkich modelach Civic. Po raz pierwszy, Civic jest dostępny zarówno w wersji z tkaniny, jak i skórzanej, z całkowicie czarnym wnętrzem.

Honda Civic 2013 oferuje szereg nowych standardowych funkcji, które są liderami w swojej klasie, w tym Bluetooth® HandsFreeLink®, Bluetooth® Audio, kamerę cofania, kolorowy wyświetlacz i-MID, interfejs Pandora®, interfejs USB/iPod®, funkcję wiadomości SMS, sterowanie audio na kierownicy, wskaźnik temperatury zewnętrznej oraz przesuwany wykończony podłokietnik centralny. Dostępny w modelach Honda Civic EX, EX-L, Hybrid i Natural Gas, system nawigacji satelitarnej Honda™ z rozpoznawaniem głosu teraz obejmuje kamerę wielokątową i zapewnia prowadzenie do indywidualnych adresów oraz ponad 7 milionów punktów zainteresowania w Stanach Zjednoczonych. Dzięki systemowi pamięci flash o pojemności 16 GB, oferuje szybkie obliczanie tras oraz obejmuje ruch drogowy FM, usługę bezpłatną, która informuje kierowców o warunkach drogowych.

Bezpieczeństwo

Oznaczony jako „Najlepszy Wybór Bezpieczeństwa 2012” przez Instytut Ubezpieczeń dla Bezpieczeństwa Drogowego (IIHS), Civic powraca w 2013 roku z nową, przeprojektowaną strukturą nadwozia Advanced Compatibility Engineering™ II (ACE™ II). Zmiany, które wprowadzono w strukturze ACE II, zostały zaprojektowane, aby zwiększyć ochronę pasażerów w czasie zderzenia czołowego, w tym dodanie przednich struktur, które mają pomóc rozpraszać energię uderzenia w wąskich zderzeniach czołowych. Te zmiany powinny również pomóc Civic uzyskać najwyższe oceny w nowym teście zderzeniowym o małym nakładzie przeprowadzanym przez Instytut Ubezpieczeń dla Bezpieczeństwa Drogowego (IIHS).

Także nowym elementem w 2013 roku, Honda Civic cechuje się nową konstrukcją bocznych poduszek powietrznych SmartVent™ dla przednich siedzeń, która po raz pierwszy pojawiła się w modelu Honda Accord 2013. Nowa konstrukcja poduszki powietrznej SmartVent™ pomaga zminimalizować ryzyko nadmiernego siły wypuszczenia poduszki powietrznej, a także eliminuje potrzebę stosowania systemu wykrywania pozycji pasażera (OPDS) w poprzednich modelach Hondy Civic. Eliminacja OPDS pozwala na udoskonalenie nagrzewania oparcia fotela w modelach Civic EX-L. Dodatkowo, Civic 2013 jest wyposażony w poduszkę powietrzną z zasłonami bocznymi z czujnikami przewrócenia, niemal dwa lata przed wymaganiami regulacyjnymi.

Po raz pierwszy w klasie kompaktowej, Honda Civic Hybrid 2013 będzie standardowo oferować systemy ostrzegania o kolizji z przodu (FCW) i ostrzegania o opuszczeniu pasa ruchu (LDW). System FCW ma na celu wykrywanie potencjalnej kolizji z innym pojazdem lub obiektem z przodu i dostarczanie widocznych i dźwiękowych ostrzeżeń do kierowcy. System LDW dostarcza widocznych i dźwiękowych ostrzeżeń, jeśli kierowca zaczyna dryfować poza wykryty pas bez używania kierunkowskazu.

1.8L i-VTEC 5AT (140 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1798 Cm3
Moc104.4 Kw @ 6500 Rpm
141.9 Hp @ 6500 Rpm
140 Bhp @ 6500 Rpm
Moment obrotowy128 Lb-Ft @ 4300 Rpm
174 Nm @ 4300 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna124 Mph (200 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h10.7 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów5-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar oponyP195 / 65 R15 89H
Długość177.3 In (4503 Mm)
Szerokość69 In (1753 Mm)
Wysokość56.5 In (1435 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)59/59.9 In (1
Rozstaw osi105.1 In (2670 Mm)
Prześwit5.5 In (140 Mm)
Pojemność bagażnika12.5 Cuft (354 L)
Aerodynamika (Cd)0.3
Masa własna2698 Lbs (1224 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3748 Lbs (1700 Kg)
Spalanie miasto25.6 Mpg Us (9.2 L/100Km)
Spalanie trasa46.1 Mpg Us (5.1 L/100Km)
Średnie spalanie35.6 Mpg Us (6.6 L/100Km)
Emisja CO2153 G/Km

1.8L i-VTEC 6MT (140 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1798 Cm3
Moc104.4 Kw @ 6500 Rpm
141.9 Hp @ 6500 Rpm
140 Bhp @ 6500 Rpm
Moment obrotowy128 Lb-Ft @ 4300 Rpm
174 Nm @ 4300 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna124 Mph (200 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h9 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar oponyP195 / 65 R15 89H
Długość177.3 In (4503 Mm)
Szerokość69 In (1753 Mm)
Wysokość56.5 In (1435 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)59/59.9 In (1
Rozstaw osi105.1 In (2670 Mm)
Prześwit5.5 In (140 Mm)
Pojemność bagażnika12.5 Cuft (354 L)
Aerodynamika (Cd)0.3
Masa własna2659 Lbs (1206 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3704 Lbs (1680 Kg)
Spalanie miasto26.7 Mpg Us (8.8 L/100Km)
Spalanie trasa42 Mpg Us (5.6 L/100Km)
Średnie spalanie35.1 Mpg Us (6.7 L/100Km)
Emisja CO2156 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.