W 2012 roku Honda wprowadziła na rynek amerykański pojazd o lepszej efektywności paliwowej. Nazwano go Civic HF, a jego nazwa nawiązywała do specjalnej edycji Hondy CRX z lat 90., która również nosiła oznaczenie HF i charakteryzowała się niskim zużyciem paliwa.
Na zewnątrz było mało elementów, które wyróżniały model HF Civic spośród innych wersji. Pojazd wyposażono w mniejsze, 15-calowe felgi aluminiowe z oponami o niskim oporze toczenia. Dodatkowe panele podwozia zostały zamontowane w celu zmniejszenia oporu powietrza. Ostatnim akcentem poprawiającym ekonomię był spoiler na klapie bagażnika, który redukował turbulencje za samochodem, poprawiając aerodynamikę.
W tamtym czasie Honda miała w swojej ofercie kilka silników benzynowych, ale zdecydowała się na zamontowanie jednostki o pojemności 1.8 litra, która była skalibrowana pod kątem efektywności paliwowej. Silnik o mocy 142 KM połączono z automatyczną, pięciobiegową skrzynią biegów. Ostatecznym rezultatem było zmniejszenie zużycia paliwa – model HF osiągał 41 mpg (5,7 l/100 km), podczas gdy inne wersje zużywały 37 mpg (6,3 l/100 km).
Jak na Hondę przystało, pojazd był wystarczająco sportowy, aby przyciągać młodszych klientów. Jego niezależne zawieszenie na cztery koła stanowiło dobrą nagrodę dla bardziej sportowych kierowców. W 2012 roku, gdy światowa gospodarka zaczęła wychodzić z kryzysu, popyt na pojazdy flotowe wzrósł, a wersja HF idealnie nadawała się do tej roli, aż do momentu, gdy na rynku pojawiła się Civic CNG, która przejęła klientów swojego „brata”.
Najlepiej sprzedająca się i nagradzana Honda Civic powraca w 2013 roku z wieloma modernizacjami designu oraz nowymi funkcjami standardowymi, przy zachowaniu efektywności i wartości, które uczyniły Hondę Civic motoryzacyjną ikoną przez ostatnie 40 lat. Sedan Honda Civic z 2013 roku zyskał całkowicie nowe przednie i tylne nadwozie oraz rozbudowane wnętrze we wszystkich modelach. Zmodyfikowane układy kierowniczy i zawieszenia poprawiają prowadzenie Civica, a liczne ulepszenia nadwozia i podwozia podnoszą komfort jazdy i ciszę w kabinie.
Każdy model Civica z 2013 roku jest wyposażony w szereg standardowych funkcji wiodących w swojej klasie. W wyposażeniu standardowym każdej Hondy Civic znajdują się: Bluetooth® HandsFreeLink®, Bluetooth® Audio, kamera tylna, kolorowy wyświetlacz i-MID, złącze USB/iPod®, interfejs Pandora®, funkcja SMS, sterowanie dźwiękiem na kierownicy, wskaźnik temperatury zewnętrznej oraz przesuwany podłokietnik centralny. Mimo dodania setek dolarów wartości standardowego wyposażenia, 2013 Civic zaledwie nieznacznie podnosi cenę o 160 dolarów w całej gamie, a cena wyjątkowo dobrze wyposażonego modelu 2013 Civic LX Sedan zaczyna się od 18,165 dolarów.
Nowe technologie bezpieczeństwa wbudowane w Hondę Civic 2013 obejmują zastosowanie nowej struktury nadwozia zaawansowanej inżynierii kompatybilności™ II (ACE™ II), która zawiera dodatkowe elementy z przodu mające na celu zwiększenie ochrony pasażerów poprzez rozpraszanie energii w przypadku wypadku czołowego z wąskim nakładaniem, co powinno pomóc Civicowi uzyskać najwyższą ocenę w nowym teście zderzeniowym na małe nakładanie przeprowadzanym przez Instytut Ubezpieczeń Drogowych (IIHS). Nowością są także boczne poduszki powietrzne SmartVent™, poduszki powietrzne kurtynowe z czujnikiem przewrócenia oraz dostępność systemów ostrzegania o kolizji (FCW) i ostrzegania o opuszczeniu pasa ruchu (LDW), które debiutują w klasie kompaktowej w Hondzie Civic Hybrid z 2013 roku.
Honda Civic oferuje najszerszy wybór układów napędowych w swoim segmencie, co pozwala spełniać zróżnicowane potrzeby dzisiejszych nabywców samochodów kompaktowych. Sedan i Coupe Honda Civic 2013 będą dostępne w modelach LX, EX, EX-L oraz Si, a także w formie sedana będą dostępne Civic Hybrid, Civic Natural Gas i Civic HF. Model wejściowy Civic DX został wycofany w 2013 roku.
Układy napędowe
Seria Honda Civic 2013 obejmuje modele sedana i coupe z konwencjonalnym silnikiem benzynowym oraz sportowe modele „Si”. Civic oferuje także model o wysokiej efektywności paliwowej „HF”, wersję hybrydową i sedany na gaz ziemny.
W znacznym stopniu zmodyfikowany na potrzeby wprowadzenia dziewiątej generacji Civica w roku modelowym 2012, aluminiowy silnik i-VTEC® o pojemności 1.8 litra i mocy 140 KM pozostał bez zmian w 2013 roku, nadal zapewniając wyjątkową responsywność, wyrafinowanie oraz efektywność paliwową. Silnik generuje 128 lb-ft momentu obrotowego przy 4300 obr/min i współpracuje z 5-biegową skrzynią manualną lub automatyczną. W Hondzie Civic Sedan i Coupe, ten układ napędowy osiąga ocenę efektywności paliwowej EPA wynoszącą 28/39/32 mpg w trybie miejskim/na autostradzie/łączonym, gdy jest wyposażony w automatyczną skrzynię biegów. W modelu Civic HF Sedan te liczby rosną do 29/41/33 mpg.
Teraz dostępna w 37 stanach, Honda Civic Natural Gas 2013 pozostaje jedynym masowo produkowanym sedanem na gaz ziemny dostępnym w USA. W modelu Civic Natural Gas silnik 1.8-litra generuje 110 KM, osiągając ocenę efektywności paliwowej EPA wynoszącą 27/38/31 mpg (miasto/autostrada/łączony). Honda Civic Hybrid z 2013 roku ma silnik czterocylindrowy o pojemności 1.5-litra, wyposażony w system zintegrowanej pomocy silnikowej (IMA®), który w połączeniu z akumulatorem litowo-jonowym generuje 110 KM i 127 lb-ft momentu obrotowego. W połączeniu z bezstopniową skrzynią biegów (CVT), Honda Civic Hybrid osiąga w mieście/na autostradzie/łączonym wynik EPA wynoszący 44/44/44 mpg. Modele Civic Sedan i Coupe, Civic Natural Gas oraz Civic Hybrid są wyposażone w technologię Honda ECO Assist™, która za pomocą zielonego przycisku „ECON” na desce rozdzielczej pomaga kierowcom w bardziej efektywnym prowadzeniu pojazdu.
Oprócz znakomitej efektywności paliwowej, seria Civic oferuje także doskonałe osiągi. Modele Civic Si Sedan i Si Coupe są wyposażone w aluminiowy silnik i-VTEC® o pojemności 2.4-litra i mocy 201 KM, współpracujący z 6-biegową skrzynią manualną. Mimo że dostarcza 170 lb-ft momentu obrotowego i oferuje ekscytujące osiągi, Honda Civic Si ma imponującą ocenę efektywności paliwowej wynoszącą 31 mpg w cyklu drogowym.
Nadwozie
W 2013 roku Honda Civic przeszła szereg zmian, które znacznie przekraczają typowe odświeżenie modelu. Przednie i tylne nadwozie sedana Honda Civic 2013 zostało całkowicie zmienione, aby nadać mu młodszy i bardziej premium charakter, w tym zmiany w blachach, które obejmują nową maskę silnika i pokrywę bagażnika. Z przodu nowe otwarte dolne zderzaki z poziomym wykończeniem z chromu oraz sportowa, czarna kratka osłony przedniej z zintegrowanym oświetleniem przeciwmgielnym w modelach EX-L i wyższych. Kratka jest otoczona nowymi lampami narożnymi z przezroczystymi soczewkami, co nadaje bardziej premium wygląd. Bardziej rzeźbione przednie nadwozie modelu Civic 2013 przechodzi w nową, wyższą, głębiej żłobioną maskę.
Z tyłu nowy projekt tylnego zderzaka i nowa pokrywa bagażnika są zakończone czystym, poziomym wykończeniem z chromu. Całkowicie nowa konstrukcja świateł tylnych, przypominających klejnoty, teraz wchodzi w obszar bagażnika, co nadaje bardziej wykończony i luksusowy wygląd. Tylni zderzak ma zintegrowane reflektory i nową dolną osłonę zaprojektowaną w stylu kratki. Choć ekspresyjny design zewnętrzny Hondy Civic Coupe z 2013 roku pozostaje bez zmian, przestylizowane koła we wszystkich modelach nadają nowy, wyrazisty wygląd.
Wykonana w 55 procentach z wysokowytrzymałej stali, konstrukcja nadwozia Hondy Civic 2013 minimalizuje wagę i maksymalizuje wytrzymałość dla większej sztywności. Nadwozie modelu Civic 2013 przeszło szereg zmian w przedniej podłodze, progach bocznych, słupkach A, górnych komorach kół oraz przedłużeniu zderzaka przedniego. Dodanie stali wysokowytrzymałej ma przynieść korzyści w postaci większej sztywności konstrukcji oraz umożliwić lepszą reakcję w związku z licznymi aktualizacjami podwozia w Civicu 2013. Ponadto nowa konstrukcja Civica ma na celu zapewnienie lepszej ochrony w nowym teście zderzeniowym na małe nakładanie przeprowadzanym przez Instytut Ubezpieczeń Drogowych (IIHS).
Podwozie
W konstrukcji Hondy Civic 2013 dokonano znacznych zmian mających na celu poprawę precyzji prowadzenia i izolacji akustycznej. Zmodernizowany system wspomagania kierownicy z elektrycznym wspomaganiem (EPS) zmniejsza tarcie i zapewnia szybszy współczynnik, podczas gdy sztywniejsze koła, twardsze sprężyny przednie i grubsza stabilizator przedni z nowymi bushings Teflonowymi są zaprojektowane, aby zapewnić płynniejsze działanie zawieszenia oraz lepszą reakcję na zakrętach.
Tylne zawieszenie również zyskało grubszy stabilizator, zwiększoną twardość sprężyn, nowe bushings stabilizatora wyłożone Teflonem oraz ulepszone bushings zawieszenia, aby zwiększyć sztywność w czasie uderzeń i przechyłów. Dzięki zmodyfikowanemu zawieszeniu przedniemu z McPhersonem oraz wielowahaczowemu tylnego, poprawiono linearność prowadzenia, responsywność oraz ogólną stabilność pojazdu, przy jednoczesnym zwiększeniu komfortu jazdy i charakterystycznego dla Hondy przyjemnego w prowadzeniu odczucia. W 2013 roku średnica tarcz hamulcowych z przodu w modelach Civic LX, EX i EX-L z automatyczną skrzynią biegów wzrosła o 20 mm z 262 do 282 mm, co poprawia skuteczność hamowania.
Szeroka gama nowych środków redukujących hałas, drgania i szumy (NVH) współpracuje ze sobą, aby zredukować hałas drogowy, silnikowy i wiatrowy we wnętrzu Civica 2013. Obejmuje to sztywniejszą przednią ramę, nowe grubsze szyby przednie i boczne, a także dodatkowe materiały wygłuszające na desce rozdzielczej, podłodze, drzwiach i tylnej półce, aby zredukować niepożądany hałas drogowy, zapewniając bardziej spokojną jazdę i cichszą kabinę.
Wnętrze
Wewnątrz, obszerne zmiany w designie i wykonaniu nadają całej serii Hondy Civic 2013 bardziej premium charakter, z całkowicie nowym podsufitką tricot, nowymi materiałami w dotyku na desce rozdzielczej i górnej części drzwi oraz poprawionymi teksturami i połączeniami paneli w całej desce rozdzielczej i konsoli centralnej. Dyskretne, srebrne akcenty we wnętrzu nadają wyższą jakość, a także poprawioną tapicerkę na panelach drzwiowych i siedzeniach. Tworząc bardziej eleganckie otoczenie, czarna wykładzina dywanowa i wykończenie pokrywy bagażnika są teraz standardowe we wszystkich modelach Civica. Po raz pierwszy Civic dostępny jest w wersji z materiału oraz skórzanej z całkowicie czarnym wnętrzem.
Honda Civic 2013 oferuje szereg nowych standardowych funkcji wiodących w swojej klasie, w tym Bluetooth® HandsFreeLink®, Bluetooth® Audio, kamerę tylną, kolorowy wyświetlacz i-MID, interfejs Pandora®, złącze USB/iPod®, funkcję SMS, sterowanie dźwiękiem na kierownicy, wskaźnik temperatury zewnętrznej oraz przesuwany, wykończony podłokietnik centralny. Dostępny w modelach Honda Civic EX, EX-L, Hybrid i Natural Gas, system nawigacji satelitarnej Honda™ z rozpoznawaniem głosu teraz zawiera kamerę tylną z wieloma widokami i zapewnia trasowanie oraz prowadzenie do poszczególnych adresów oraz ponad 7 milionów punktów zainteresowania w Stanach Zjednoczonych. Dzięki systemowi pamięci flash o pojemności 16 GB, oferuje szybkie obliczanie tras i zawiera informację o ruchu drogowym FM, usługę bezabonamentową, która informuje kierowców o warunkach drogowych.
Bezpieczeństwo
W 2012 roku Honda Civic została uznana za „Top Safety Pick” przez Instytut Ubezpieczeń Drogowych (IIHS) i wraca w 2013 roku z nową, umocnioną konstrukcją nadwozia Advanced Compatibility Engineering™ II (ACE™ II). Zmiany w strukturze nadwozia ACE II mają na celu zwiększenie ochrony pasażerów w przypadku zderzenia czołowego, w tym dodanie elementów z przodu, które mają na celu rozproszenie energii w przypadku zderzeń czołowych z wąskim nakładaniem. Te zmiany powinny również pomóc Civicowi uzyskać najwyższe oceny w nowym teście zderzeniowym na małe nakładanie przeprowadzanym przez IIHS.
Nowością w 2013 roku jest konstrukcja poduszki powietrznej SmartVent™ w przednich siedzeniach, która zadebiutowała w 2013 roku w Hondzie Accord. Nowy design poduszki powietrznej SmartVent™ pomaga zminimalizować ryzyko nadmiernego ciśnienia podczas wystrzału poduszki powietrznej, eliminując jednocześnie potrzebę stosowania wcześniejszego systemu detekcji pozycji pasażera (OPDS). Usunięcie OPDS umożliwia lepsze nagrzewanie oparcia fotela w modelach Civic EX-L. Ponadto, Honda Civic 2013 jest wyposażona w kurtynową poduszkę powietrzną z czujnikami przewrócenia, niemal dwa lata przed wymogami regulacyjnymi.
Jako pierwsza w segmencie kompaktowym, Honda Civic Hybrid 2013 będzie standardowo wyposażona w systemy ostrzegania o kolizji (FCW) i ostrzegania o opuszczeniu pasa ruchu (LDW). FCW ma na celu wykrywanie potencjalnej kolizji z innym pojazdem lub obiektem z przodu i dostarczanie widocznych i dźwiękowych alertów dla kierowcy. LDW dostarcza widocznych i dźwiękowych ostrzeżeń, jeśli kierowca zacznie zbaczać z wykrytego pasa bez użycia kierunkowskazu.