HONDA Civic Sedan Natural Gas 2012-2016

HONDA Civic Sedan Natural Gas 2012-2016

Przejdź do galerii zdjęćHONDA Civic Sedan Natural Gas 2012-2016

Honda Civic znana jest z dynamicznych silników i swojego osiągnięć w segmencie sportowych hatchbacków. Nie zapominajmy jednak o ekologicznych modelach. Od pierwszego Honda Insight po hybrydowe wersje dostępne dzisiaj, japoński producent starał się tworzyć silniki dla każdego. Wersja zasilana gazem CNG to jedna z nich, dostępna już w większości Stanów Zjednoczonych. Mając to na uwadze, Honda Civic Natural Gas pozostaje jedynym seryjnie produkowanym sedanem na gaz ziemny dostępnym w USA od momentu swojego debiutu w 2013 roku.

Pod maską inżynierowie zamontowali silnik o pojemności 1,8 litra i mocy 110 KM. Choć jego osiągi nie porażają, to efektywność paliwowa już tak. Z oceną ekonomii paliwowej EPA wynoszącą 27/38/31 mpg (miasto/autostrada/średnio) jest to bardzo użyteczny pojazd dla osób, które potrzebują zarówno dalekiego zasięgu, jak i ekonomicznego wyboru paliwa.

Honda Civic Sedan z 2013 roku ma nowy przód oraz kilka technicznych ulepszeń, które sprawią, że samochód będzie lepiej trzymał się drogi i będzie bardziej komfortowy w prowadzeniu. Tylne zawieszenie zostało wzmocnione szerszą belką stabilizacyjną i nowymi poduszkami. Dzięki temu, twarde zawieszenie, z którego słynie Civic, stało się bardziej komfortowe i łatwiejsze do użytkowania na co dzień.

W wnętrzu kabiny, Honda Civic z 2013 roku oferuje szereg nowych standardowych funkcji, w tym Bluetooth HandsFreeLink, interfejs USB/iPod oraz funkcję SMS. Dostępny w Honda Civic Natural Gas, system nawigacji połączony z satelitą Honda zapewnia trasowanie i wskazówki do poszczególnych adresów.

Najlepiej sprzedający się i nagradzany Honda Civic powraca w 2013 roku z szeregiem ulepszeń stylizacji oraz nowymi standardowymi funkcjami, jednocześnie zachowując efektywność i wartość, które uczyniły Hondę Civic ikona motoryzacji przez ostatnie 40 lat. Sedan Honda Civic 2013 zyskał zupełnie nowy wygląd z przodu i z tyłu, a wszystkie modele mają rozbudowane ulepszenia wnętrza. Przeprojektowane układ kierowniczy i zawieszenie poprawiają prowadzenie Civica, a liczne ulepszenia nadwozia i podwozia zwiększają komfort jazdy oraz ciszę wewnątrz.

Każdy model Civica z 2013 roku wyposażony jest w zestaw najnowocześniejszych standardowych funkcji. Standardowe wyposażenie każdego Civica obejmuje Bluetooth® HandsFreeLink®, Bluetooth® Audio, kamerę tylną, kolorowy wyświetlacz i-MID, złącze USB/iPod®, interfejs Pandora®, funkcję SMS, przyciski sterujące audio na kole kierownicy, wskaźnik temperatury zewnętrznej oraz przesuwany podłokietnik w konsoli środkowej. Pomimo dodania setek dolarów wartości standardowych funkcji, Honda Civic 2013 przybywa na rynek z jedynie skromnym wzrostem ceny MSRP o 160 dolarów w całej ofercie, a cena wyjątkowo dobrze wyposażonego Civica LX Sedan zaczyna się od 18 165 dolarów.

Nowe technologie bezpieczeństwa w Hondzie Civic 2013 obejmują zastosowanie nowoczesnej struktury nadwozia Advanced Compatibility Engineering™ II (ACE™ II), która zawiera dodatkowe elementy z przodu mające na celu zwiększenie ochrony pasażerów poprzez rozkład energii uderzenia w wąskich kolizjach czołowych, co powinno pomóc Civicowi uzyskać najwyższą ocenę w nowym teście małego przesunięcia wykonanym przez Instytut Ubezpieczeń dla Bezpieczeństwa Drogowego (IIHS). Nowością są również poduszki powietrzne SmartVent™, poduszki boczne z zasłonami oraz systemy ostrzegania o kolizji (FCW) i ostrzegania o opuszczeniu pasa (LDW), które zadebiutowały w klasie samochodów kompaktowych w Hondzie Civic Hybrid 2013.

Oferta Hondy Civic 2013 obejmuje najszerszą gamę wyboru jednostek napędowych w segmencie, zaprojektowaną, aby zaspokoić różnorodne potrzeby dzisiejszych nabywców samochodów kompaktowych. Honda Civic Sedan i Coupe 2013 będą dostępne w modelach LX, EX, EX-L oraz Si, a także jako Civic Hybrid, Civic na gaz ziemny i Civic HF w formie sedana. Model podstawowy Civic DX został wycofany z oferty na rok 2013.

Napęd

Linia Hondy Civic 2013 obejmuje modele sedan i coupe z konwencjonalnym silnikiem benzynowym oraz modele „Si” o wysokich osiągach. Civic oferuje również „HF” o wysokiej efektywności paliwowej, hybrydę oraz ekskluzywne sedany na gaz ziemny alternatywny.

Poważnie zmodyfikowany wprowadzeniu dziewiątej generacji Civica w roku modelowym 2012, aluminiowy silnik o mocy 140 KM, i-VTEC® 1.8 litra 16-zaworowy czterocylindrowy, nie zmienił się w 2013 roku, nadal oferując wyjątkową responsywność, wyrafinowanie i efektywność paliwową. Produkując 128 lb-ft momentu obrotowego przy 4300 obr./min, silnik Hondy jest sparowany albo z 5-biegową manualną, albo z 5-biegową automatyczną skrzynią biegów. W modelach Honda Civic Sedan i Coupe, ten układ napędowy uzyskał ocenę efektywności paliwowej EPA wynoszącą 28/39/32 mpg w mieście/na autostradzie/łącznym, gdy wyposażony jest w automatyczną skrzynię biegów. W modelu Civic HF Sedan te wartości wzrastają do 29/41/33 mpg.

Honda Civic Natural Gas 2013, dostępny teraz w 37 stanach, pozostaje jedynym masowo produkowanym sedana na gaz ziemny dostępnego w USA. W Civicu Natural Gas silnik o pojemności 1.8 litra produkuje 110 KM i uzyskuje ocenę efektywności paliwowej EPA wynoszącą 27/38/31 mpg2 (miasto/autostrada/łącznym). Honda Civic Hybrid 2013 wyposażona jest w silnik czterocylindrowy o pojemności 1.5 litra z systemem wspomagania silnika Honda Integrated Motor Assist (IMA®), który w połączeniu z akumulatorem litowo-jonowym, produkuje 110 KM i 127 lb-ft momentu obrotowego. Sprzężony z bezstopniową skrzynią biegów (CVT), Honda Civic Hybrid uzyskuje ocenę EPA wynoszącą 44/44/44 mpg w mieście/na autostradzie/łącznym. Modele Civic Sedan i Coupe, Civic Natural Gas oraz Civic Hybrid wyposażone są w technologię Honda ECO Assist™, która za naciśnięciem zielonego przycisku „ECON” na desce rozdzielczej, może pomóc kierowcom w efektywniejszej jeździe.

Oprócz silnej efektywności paliwowej, oferta Civica zapewnia także mocne osiągi. Modele Civic Si Sedan i Si Coupe są wyposażone w aluminiowy, 201-konnym silnik i-VTEC® 2.4 litra DOHC 16-zaworowy, sprzężony z 6-biegową manualną skrzynią biegów. Pomimo że generuje 170 lb-ft momentu obrotowego i oferuje ekscytujące osiągi, Honda Civic Si ma imponującą ocenę efektywności paliwowej wynoszącą 31 mpg na autostradzie wg EPA.

Nadwozie

W 2013 roku Honda Civic przeszła szereg zmian, które znacznie przewyższają typową odświeżenie modelu. Przód i tył sedana Honda Civic 2013 zostały całkowicie zmienione, aby nadać im bardziej młody i premium wygląd, w tym zmiany blacharskie, które obejmują nową maskę i pokrywę bagażnika. Z przodu znajduje się nowy zderzak z otwartym dolnym otworem, z poziomym akcentem chromowym oraz sportową, czarną, siatkową osłoną chłodnicy, wspieraną przez nowe zintegrowane światła przeciwmgielne w wersjach EX-L i wyższych. Osłona chłodnicy jest otoczona nowymi lampkami narożnymi z przezroczystymi soczewkami, aby nadać bardziej premium wygląd. Bardziej rzeźbiony przód Civica 2013 płynnie przechodzi w nową, wyższą, bardziej kanciastą maskę.

Z tyłu nowy projekt zderzaka oraz nowa pokrywa bagażnika są wykończone czystym, poziomym akcentem chromowym. Całkowicie nowy design lamp tylnych, przypominających biżuterię, ładnie wkomponowuje się w tylną część bagażnika, nadając jej bardziej wykończony i ekskluzywny wygląd. Tylni zderzak ma zintegrowane reflektory i nową dolną listwę z siatkowym wentylatorem. Chociaż ekspresyjna stylizacja zewnętrzna Hondy Civic Coupe 2013 pozostaje bez zmian, przekształcone koła w wszystkich modelach pomagają wyostrzyć wygląd Civica 2013.

Wykonane w 55% ze stali o wysokiej wytrzymałości, nadwozie Hondy Civic 2013 maksymalizuje wytrzymałość i minimalizuje wagę, aby zwiększyć sztywność. Nadwozie Civica 2013 przeszło szereg zmian w przedniej podłodze, progach bocznych, słupku A, górnym nadkola oraz przednim przedłużeniu zderzaka. Dodanie stali o wysokiej wytrzymałości ma przynieść korzyści refinacji i zapewnić sztywniejszą strukturę dla licznych aktualizacji podwozia w Hondzie Civic 2013. Ponadto nowa struktura Civica została zaprojektowana w celu osiągnięcia doskonałych wyników w nowym teście małego przesunięcia Instytutu Ubezpieczeń dla Bezpieczeństwa Drogowego (IIHS).

Podwozie

Pod maską, Honda Civic 2013 przeszła znaczące zmiany mające na celu poprawę precyzji prowadzenia i izolacji hałasu. Przerobiony system elektronicznego wspomagania kierownicy (EPS) zmniejsza tarcie i zapewnia szybszy przełożenie, podczas gdy sztywniejsze felgi, sztywniejsze sprężyny z przodu oraz grubsza przednia belka stabilizująca z nowymi tulejami zamontowanymi w teflonie są zaprojektowane w celu zapewnienia płynniejszego działania zawieszenia oraz bardziej responsywnego zachowania w zakrętach.

Tylne zawieszenie otrzymało również grubsze belki stabilizujące, zwiększoną twardość sprężyn, nowe tuleje belki stabilizującej oraz przerobione tuleje zawieszenia w celu zwiększenia sztywności w trakcie wstrząsów i przechyłów. Wraz z dostosowanym zawieszeniem typu MacPherson z przodu i wielowahaczowym z tyłu, poprawiono liniowość prowadzenia, responsywność oraz ogólną stabilność pojazdu, jednocześnie poprawiając komfort jazdy i charakterystyczne dla Hondy wrażenie z jazdy. Dla modelu 2013 średnica tarcz hamulcowych z przodu w automatycznie wyposażonych Civicu LX, EX oraz EX-L wzrosła o 20 mm z 262 do 282 mm, co poprawia wyniki hamowania.

Szeroki zakres nowych środków zaradczych dotyczących hałasu, wibracji i twardości (NVH) współdziała w celu zmniejszenia hałasu drogowego, silnika i wiatru wewnątrz Hondy Civic 2013. W skład tego wchodzi sztywniejsza przednia rama, nowa grubsza szyba przednia i szyby w przednich drzwiach oraz dodatkowe materiały dźwiękochłonne w desce rozdzielczej, podłodze, drzwiach i tylnej tacy, aby pomóc w redukcji niepożądanego hałasu drogowego i zapewnić bardziej spokojną jazdę oraz cichsze wnętrze.

Wnętrze

Wewnątrz, rozbudowane ulepszenia w designie i konstrukcji nadają całej gamie Hondy Civic 2013 bardziej premium odczucie, z całkowicie nową podsufitką trikotową, nowymi materiałami o miękkim dotyku na desce rozdzielczej i górnej części drzwi, oraz poprawionymi teksturami i połączeniami paneli w całej desce rozdzielczej i konsoli centralnej. Subtelne srebrne akcenty wewnętrzne nadają wyższej jakości wygląd, wraz z ulepszonymi materiałami na panelach drzwiowych oraz siedzeniach. W celu zapewnienia bardziej luksusowego otoczenia, czarna wykładzina podłogowa i wykończenie pokrywy bagażnika są teraz standardem we wszystkich modelach Civica. Po raz pierwszy Civic oferowany jest zarówno w wersji materiałowej, jak i skórzanej z całkowicie czarnym wnętrzem.

Honda Civic 2013 wprowadza szereg nowych standardowych funkcji, które są liderami w swojej klasie, w tym Bluetooth® HandsFreeLink®, Bluetooth® Audio, kamerę tylną, kolorowy wyświetlacz i-MID, interfejs Pandora®, interfejs USB/iPod®, funkcję SMS, przyciski sterujące audio na kole kierownicy, wskaźnik temperatury zewnętrznej oraz przesuwany wykończony podłokietnik w konsoli centralnej. Dostępny w modelach Honda Civic EX, EX-L, Hybrid i Natural Gas, system nawigacji Honda Satellite-Linked Navigation System™ z rozpoznawaniem głosu teraz obejmuje kamerę tylną o wielu widokach i zapewnia nawigację i kierowanie do poszczególnych adresów oraz więcej niż 7 milionów punktów zainteresowania w Stanach Zjednoczonych kontynentalnych. Dzięki systemowi pamięci flash o pojemności 16 GB, oferuje szybkie obliczanie tras i zawiera informację o ruchu drogowym FM, usługi bez subskrypcji informującej kierowców o warunkach drogowych.

Bezpieczeństwo

Nazywany „Najlepszym Wyborem w zakresie Bezpieczeństwa 2012” przez Instytut Ubezpieczeń dla Bezpieczeństwa Drogowego (IIHS), Civic powraca w 2013 roku z przeprojektowaną strukturą nadwozia Advanced Compatibility Engineering™ II (ACE™ II). Zmiany w strukturze ACE II zostały zaprojektowane, aby zwiększyć ochronę pasażerów w przypadku kolizji czołowej, w tym dodanie konstrukcji z przodu, aby pomóc rozłożyć energię uderzenia w przypadku wąskich kolizji czołowych. Te zmiany powinny również pomóc w uzyskaniu najwyższych ocen w nowym teście małego przesunięcia Instytutu Ubezpieczeń dla Bezpieczeństwa Drogowego (IIHS).

Nowością w 2013 roku jest także konstrukcja poduszki powietrznej SmartVent™ w przednich fotelach, która zadebiutowała w Hondzie Accord 2013. Nowy projekt poduszki SmartVent™ pomaga zredukować ryzyko nadmiernej siły otwarcia poduszki powietrznej z boku, eliminując jednocześnie potrzebę stosowania systemu wykrywania pozycji pasażera (OPDS) w poprzednich modelach Civica. Eliminacja OPDS pozwala na lepsze ogrzewanie oparcia siedzenia w modelach Civic EX-L. Ponadto Honda Civic 2013 jest wyposażona w poduszkę powietrzną z zasłoną boczną z czujnikami przewracania, prawie dwa lata przed wymogami regulacyjnymi.

Po raz pierwszy w segmencie kompaktowym, Honda Civic Hybrid 2013 będzie standardowo wyposażona w systemy ostrzegania przed kolizją (FCW) oraz ostrzegania o opuszczeniu pasa (LDW). FCW jest zaprojektowany w celu wykrywania możliwości zderzenia z innym pojazdem lub obiektem z przodu i dostarczania widocznych oraz słyszalnych powiadomień kierowcy. LDW dostarcza widoczne i słyszalne powiadomienia, gdy kierowca zaczyna dryfować poza wykryty pas bez użycia kierunkowskazu.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.