W modelu z 2008 roku Honda Civic Sedan otrzymała również wersję Si. Z radośnie pracującym silnikiem pod maską i czterodrzwiowym nadwoziem, była to dobra opcja dla tych, którzy szukali niezawodnego sedana rodzinnego, ale z osiągami hot-hatcha.
W 2006 roku Honda wprowadziła ósmą generację swojego modelu Civic jako Sedan i Coupe w USA. W Europie wystąpił Sedan oraz hatchback z 3 lub 5 drzwiami. Jednak tylko w Stanach Zjednoczonych czterodrzwiowy sedan otrzymał lewostronny model Si.
Na zewnątrz, zmieniony przedni zderzak, przezroczyste reflektory i kierunkowskazy to niektóre z modyfikacji zewnętrznych, które dodano do sedana. Wersja Si otrzymała specyficzne 17-calowe felgi aluminiowe oraz niskoprofilowy spojler na pokrywie bagażnika. Na zewnątrz, jedynym sposobem na rozpoznanie, że to nie jest zwykły Civic Sedan, były tylko znaki Si z przodu i tyłu oraz naklejki na tylnej części drzwi.
Wewnątrz, głęboko wyprofilowane fotele zostały podkreślone czerwonymi przeszyciami. Czerwone podświetlane wskaźniki, aluminiowe pedały i kilka elementów ze skóry dopełniają wnętrze wersji Si. Dostępna była opcja systemu nawigacji 6,5” dla jednostki infotainment.
Układ napędowy Civic Si różnił się od pozostałych modeli Sedan. Oferował usztywnione zawieszenie, wyłącznie 6-biegową skrzynię manualną z ograniczonym poślizgiem. Były to dobre cechy dla samochodu, który generuje 197 KM.
Honda Civic na rok 2009 zyskała nowe elementy zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz. Oferuje nowy design nadwozia, ciekawe kolory oraz technologie, takie jak Bluetooth® HandsFreeLink® i interfejs audio USB 1. Na rynku zadebiutuje także model Civic LX-S Sedan, wyposażony w aluminiowe felgi i bardziej sportowe wnętrze. Nowa wersja Civic DX Value Package (DX-VP) Sedan rozbudowuje standardowe wyposażenie Civic DX Sedan, dodając klimatyzację i system audio.
„Linia modeli Civic w unikalny sposób łączy tradycyjne silniki benzynowe, hybrydowe, o wysokiej wydajności oraz napęd na gaz ziemny, jak żaden inny pojazd na świecie” – powiedział Dick Colliver, wiceprezydent American Honda Motor Co., Inc. „Udoskonalenia w stylu nadwozia oraz nowe dostępne funkcje pomogą wzmocnić pozycję Civic jako jednego z najlepiej sprzedających się pojazdów na rynku, który jeszcze bardziej stawia na małe samochody.”
Wszystkie modele Civic sedan i coupe z 2009 roku mają nowy design nadwozia, w tym nowy zderzak przedni, grille oraz nowe kombinacje kolorów świateł przednich i tylnych z przezroczystymi soczewkami kierunkowskazów z żółtymi żarówkami. W modelach Civic EX, Civic EX-L i Civic Si wprowadzono nowe wzory aluminiowych felg, a także dodano światła przeciwmgielne w modelu Civic Si.
Ulepszenia w wnętrzu dotyczą technologii. Bluetooth® HandsFreeLink® dodano do modeli z nawigacją, a interfejs audio USB zainstalowano w modelach Civic EX, EX-L, Hybrid i Si. Civic Hybrid zyskuje możliwość zastosowania skórzanych siedzeń z podgrzewanymi przednimi siedzeniami oraz lusterkami bocznymi. Dodatkowo, nowe materiały i wzory tapicerki na siedzeniach, wyściółkach drzwi i podłokietnikach (gdy są dostępne) zostały zaktualizowane, aby jeszcze bardziej poprawić wygląd i komfort wnętrza.
Nowością w 2009 roku jest standardowe wyposażenie w system Vehicle Stability Assist™ (VSA®), znany również jako elektroniczna kontrola stabilności, w modelach Civic EX-L oraz Civic Hybrid, a także w Civic Si. Cała linia utrzymuje standardowy zestaw technologii bezpieczeństwa, w tym Advanced Compatibility Engineering™ (ACE™) w konstrukcji nadwozia; poduszki powietrzne kurtynowe; boczne poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera z przodu z systemem detekcji pozycji pasażera (OPDS); oraz poduszki powietrzne kierowcy i pasażera z przodu z podwójną fazą i podwójnym progiem (SRS). Aktywne zagłówki przednich siedzeń zostały zaprojektowane w celu zmniejszenia ryzyka urazu szyi w przypadku kolizji od tyłu. Standardowe funkcje bezpieczeństwa obejmują system ABS, elektroniczną dystrybucję siły hamowania, pasy bezpieczeństwa z automatycznym napięciem oraz konstrukcję zmniejszającą ryzyko obrażeń dla pieszych, wbudowaną w przód pojazdu. Przypomnienia o zapięciu pasów bezpieczeństwa dla kierowcy i pasażera z przodu oraz światła do jazdy dziennej to standardowe wyposażenie.
Klienci mają do wyboru cztery silniki i cztery skrzynie biegów, zaczynając od 140-konnego silnika 1.8-litra i-VTEC (Civic DX, DX-VP, LX, EX i EX-L), z 5-biegową skrzynią manualną lub dostępną 5-biegową automatyczną, aż po 197-konny silnik 2.0-litra i-VTEC (Civic Si) z 6-biegową skrzynią manualną. Civic Hybrid napędzany jest silnikiem 1.3-litra i-VTEC z technologią Integrated Motor Assist (IMA), która zwiększa zarówno oszczędność paliwa, jak i osiągi, a także wyposażony jest w bezstopniową skrzynię biegów. Civic GX korzysta z dedykowanej wersji silnika 1.8-litra i-VTEC przystosowanej do zasilania gazem ziemnym i jest wyposażony w 5-biegową automatyczną skrzynię biegów. Zarówno Civic Hybrid, jak i Civic GX klasyfikowane są jako pojazdy o zaawansowanej technologii z częściowymi zerowymi emisjami (AT-PZEV) przez Kalifornijską Radę Zasobów Powietrza (CARB). Civic GX certyfikowany przez EPA jako Pojazd o Niskich Emisjach (ILEV).
Civic zbudowany jest na sztywnej płycie podłogowej, co pozwala na precyzyjne i wyrafinowane prowadzenie dzięki przedniemu zawieszeniu MacPhersona i wielowahaczowemu zawieszeniu tylnemu.
System nawigacji satelitarnej Honda 2, dostępny w modelach Civic EX, EX-L, Si i Hybrid, ma 6.5-calowy wyświetlacz elektryczny, który otwiera się i zamyka, aby uzyskać dostęp do wewnętrznego odtwarzacza CD oraz cyfrowego czytnika kart audio, który może odtwarzać pliki MP3 i Windows Media®3 Audio (WMA) z kart CompactFlash®4 (za pomocą adaptera do kart PC). System nawigacji zawiera ponad 7 milionów punktów zainteresowania, a głosowe aktywacje mogą kontrolować menu nawigacyjne oraz system audio, a także pozwalać na wprowadzanie nazw miast i ulic. Nowością w 2009 roku jest obecność Bluetooth HandsFreeLink, interfejsu telefonicznego działającego z telefonami mobilnymi obsługującymi Bluetooth, umożliwiającego bezdotykową obsługę przez kontrolki na kierownicy.
Gniazda wejścia audio są standardowym wyposażeniem w modelach Civic LX i wyższych i umożliwiają odtwarzanie muzyki z przenośnych urządzeń audio przez system audio. Civic LX Coupe ma sześciogłośnikowy system audio o mocy 160 watów z odtwarzaczem CD (cztery głośniki w modelu LX sedan). Wszystkie systemy audio mogą odtwarzać płyty CD zakodowane w formacie MP3 i WMA. Standardowa funkcja Speed-sensitive Volume Control (SVC) automatycznie dostosowuje głośność w zależności od prędkości pojazdu. Wyświetlacze audio obejmują tekst CD/MP3, a wszystkie coupe (oprócz modelu DX) oraz Civic Si Sedan mają możliwość dostosowania powitalnego ekranu (wyłącznie w modelach bez dostępnego systemu nawigacji).
Civic Sedan i Civic Coupe (silnik 1.8-litra i-VTEC 4-cylindrowy)
W ofercie Civic dla nabywców pojawiły się dwie nowe opcje sedan. W linii 2009 pojawił się nowy model Civic DX-VP oraz Civic LX-S. Civic DX-VP Sedan dodaje klimatyzację, system audio AM/FM/CD oraz gniazdo wejścia audio, w dodatku do standardowego silnika 140 koni mechanicznych 1.8-litra SOHC i-VTEC 4-cylindrowego, 5-biegowej skrzyni manualnej (dostępna 5-biegowa automatyczna), elektrycznych szyb, stalowych felg 15-calowych z osłonami i opon P195/65R15.
Standardowe wyposażenie Civic LX obejmuje klimatyzację, tempomat, elektryczne zamki drzwi, stalowe felgi 16-calowe z osłonami, opony P205/55R16, bezkluczykowy dostęp, 4-głośnikowy system audio AM/FM o mocy 160 watów z odtwarzaczem CD (obsługującym MP3/WMA), gniazdo wejścia audio, środkowy kokpit z wysuwanym podłokietnikiem, podświetlane niebieskie wskaźniki deski rozdzielczej, automatyczne otwieranie i zamykanie elektrycznego okna kierowcy oraz składane tylne siedzenie.
Oprócz dobrze wyposażonych funkcji Civic LX, sedan Civic LX-S otrzymuje aluminiowe felgi, ekskluzywne fotele obszyte czarnym materiałem z syntetycznymi wzmocnieniami z zamszu i srebrnym przeszyciem, skórzaną kierownicę, spoiler tylny oraz chromowany wydech.
Civic EX Sedan i Coupe mają nowo zaprojektowane aluminiowe felgi, tylne siedzenie dzielone w stosunku 60/40, otwierany panoramiczny dach, podświetlenie konsoli oraz sterowanie audio na kierownicy, a także możliwość skorzystania z systemu nawigacji satelitarnej Honda z głosowym sterowaniem, który zawiera również radio satelitarne XM5. Civic EX-L dodatkowo ma skórzane wykończenie wnętrza, podgrzewane siedzenia oraz podgrzewane lusterka boczne w porównaniu do modelu Civic EX. Modele Civic EX i EX-L Coupe mają wyłącznie 7-głośnikowy system audio AM/FM z subwooferem i odtwarzaczem CD (obsługującym MP3/WMA). Wszystkie sedany Civic otrzymują sportową kierownicę o trzech ramionach na 2009 rok oraz tylną chromowaną listwę ozdobną nad tablicą rejestracyjną.
Civic Si Sedan i Coupe (silnik 2.0-litra i-VTEC 4-cylindrowy)
Civic Si Sedan i Coupe to sportowe modele w ofercie Civic, z silnikiem 197 koni mechanicznych, 16-zaworowym, DOHC 2.0-litra i-VTEC, połączonym z precyzyjną 6-biegową skrzynią manualną. Ograniczający poślizg mechanizm różnicowy typu helical zwiększa przyczepność w sytuacjach wysokowydajnego prowadzenia. Sportowe zawieszenie Civic Si ma sztywniejsze sprężyny, tłumiki oraz stabilizatory, a także ekskluzywne 17-calowe aluminiowe felgi i opony wysokiej wydajności. Ekskluzywne cechy zewnętrzne obejmują tylny spoiler (niskoprofilowy w wersji sedan) oraz emblematy Si. Sportowe wnętrze ma fotele o wyraźnym podparciu z czerwoną tapicerką i syntetycznymi wzmocnieniami. Standardowe światła przeciwmgielne oraz nowy wzór felg aluminiowych to nowości na 2009 rok.
Civic Hybrid (silnik 1.3-litra i-VTEC 4-cylindrowy z IMA)
Civic Hybrid z zaawansowaną technologią IMA osiąga szacowaną przez EPA oszczędność paliwa w trybie miejskim/drogowym na poziomie 40/45 mil na galon6 i w 2009 roku zyskał nowy system Vehicle Stability Assist (VSA) oraz możliwość skórzanego wykończenia wnętrza, które obejmuje podgrzewane siedzenia z przodu, skórzaną kierownicę oraz podgrzewane lusterka boczne. Civic Hybrid jest certyfikowany przez Kalifornijską Radę Zasobów Powietrza (CARB) jako pojazd o zaawansowanej technologii z częściowymi zerowymi emisjami (AT-PZEV). Standardowo wyposażony jest w bezstopniową skrzynię biegów (CVT). Civic Hybrid może dezaktywować wszystkie cztery cylindry i działać tylko na silniku elektrycznym w niektórych sytuacjach jazdy z niską prędkością. Zasilanie Civic Hybrid pochodzi z silnika 1.3-litra i-VTEC i 15-kilowattowego silnika elektrycznego, produkującego łącznie 110 koni mechanicznych przy 6000 obr./min i łącznie 123 lb-ft. momentu obrotowego przy 1000-2500 obr./min.
Civic GX (silnik 1.8-litra i-VTEC, dedykowany pojazd zasilany gazem ziemnym)
Ultraekologiczny Civic GX produkuje niemal zerowe emisje, umożliwia właścicielom uzyskanie federalnego kredytu podatkowego w wysokości 4000 dolarów i można go tankować za pomocą dostępnego, innowacyjnego urządzenia do napełniania „Phill” firmy FuelMaker (dostępnego w autoryzowanych dealerach Hondy w Kalifornii). Civic GX z 2009 roku to pierwszy i jedyny dedykowany pasażerski pojazd zasilany gazem ziemnym dostępny dla klientów detalicznych w Stanach Zjednoczonych, osiągający szacowaną przez EPA oszczędność paliwa w trybie miejskim/drogowym na poziomie 24/36 mil na galon ekwiwalentny 6. Obecnie gaz ziemny jest około 35 procent tańszy od benzyny, gdy jest kupowany na stacji tankowania, a może być nawet o 50 procent tańszy, gdy jest dostarczany przez urządzenie do napełniania Phill. Civic GX to jedyny pojazd certyfikowany przez EPA, który spełnia zarówno standardy zerowych emisji parowania zarówno w kategorii Federal Tier 2-Bin 2, jak i Pojazd o Niskich Emisjach (ILEV). Civic GX jest dostępny dla konsumentów u uprawnionych dealerów Hondy w Kalifornii i Nowym Jorku, a także dla klientów flotowych w całym kraju u kwalifikowanych dealerów Hondy. Na nowy rok modelowy dodano zaktualizowane logo NGV z wyraźnym wyświetleniem na tylnych drzwiach.
Produkcja
Większość modeli Civic produkowana jest i montowana w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie przy użyciu krajowych i globalnie pozyskiwanych części. Modele Civic Coupe oraz Civic Si produkowane są i montowane wyłącznie w zakładzie Honda of Canada Manufacturing w Alliston w Ontario. Modele Civic Sedan przeznaczone na rynek amerykański są głównie produkowane i montowane w zakładzie Honda of America Manufacturing w East Liberty, Ohio. Modele Civic Sedan są również produkowane i montowane w Honda of Canada Manufacturing w Alliston w Ontario. Niektóre modele Civic Sedan oraz wszystkie modele Civic Hybrid produkowane są i montowane w zakładzie Honda Motor Co., Ltd., w Suzuce w Japonii. Jesienią 2008 roku nowy zakład produkcyjny Hondy w Greensburgu w Indianie rozpocznie produkcję modelu Civic, a jego roczna zdolność produkcyjna wyniesie 200 000 jednostek.
1 Interfejs audio USB służy do bezpośredniego podłączenia i kontrolowania niektórych współczesnych odtwarzaczy audio oraz innych urządzeń USB, które zawierają pliki muzyczne MP3, WMA lub AAC. Niektóre urządzenia USB z oprogramowaniem zabezpieczającym i plikami z prawami autorskimi mogą nie działać. Proszę skonsultować się z dealerem, aby uzyskać szczegóły dotyczące kompatybilności.
2 Niektóre funkcje, które zależą od sygnału satelitarnego, mogą nie działać poprawnie na Hawajach i Alaskach. Funkcje te obejmują między innymi automatyczne aktualizacje czasu oraz dostosowania strefy czasowej. Znak towarowy Bluetooth i logotypy są własnością Bluetooth SIG, Inc., a ich użycie przez Honda Motor Co., Ltd., odbywa się na podstawie licencji.
3 Windows Media® Audio jest zarejestrowanym znakiem towarowym Microsoft Corporation.
4 CompactFlash® jest zarejestrowanym znakiem towarowym Compact Flash Association.
5 Wymagana miesięczna subskrypcja XM® Radio sprzedawana oddzielnie po 90-dniowym okresie próbnym. Inne opłaty i podatki mogą obowiązywać po początkowym okresie próbnym, w tym jednorazowa opłata aktywacyjna. Opłata subskrypcyjna dotyczy tylko konsumentów. Wszystkie opłaty i programy mogą ulec zmianie. Subskrypcje podlegają Umowie Klienta dostępnej na xmradio.com. Usługa XM dostępna tylko w 48 sąsiadujących stanach USA. Nazwa XM jest zarejestrowanym znakiem towarowym XM Satellite Radio Inc.