Honda wprowadziła facelift modelu Civic z roku 2008, który obejmował kilka ulepszeń w jej kompaktowym sedanie.
Civic była jednym z najlepiej sprzedających się modeli Honda, a jej popularność rosła dzięki niezawodnym silnikom, niskim kosztom utrzymania i komfortowej jeździe. Jednak wszystko to wiązało się z wyższą ceną niż u wielu konkurentów.
Aby przyciągnąć jeszcze więcej klientów do swoich salonów, japoński producent postanowił zastosować inne podejście, oferując bardziej wyrafinowany design na rok 2008. Z przodu, Civic posiadał nowy zderzak, szerszą, trójdzielną kratkę chłodnicy oraz boczne wloty powietrza. Były to głównie ulepszenia estetyczne, ponieważ samochód nie wymagał rzeczywistych usprawnień w obszarze chłodzenia. Po bokach, lusterka drzwiowe zyskały kierunkowskazy we wszystkich wersjach wyposażenia, a koła zyskały nowy wygląd. Z tyłu, chromowany pasek łączył dwa L-kształtne tylne światła.
Wnętrze przeszło najważniejsze zmiany dotyczące kierownicy i centralnego panelu. Kierownica otrzymała trójramienny design inspirowany wersją europejską, natomiast panel centralny zyskał system infotainment z nawigacją satelitarną. W najwyższej wersji wyposażenia EX, producent zainstalował system audio z siedmioma głośnikami, podczas gdy w niższych wersjach były tylko cztery.
Pod maską, Honda zamontowała swój silnik o pojemności 1,8 litra i mocy 140 koni mechanicznych w wersji podstawowej, połączony z pięciobiegową skrzynią manualną lub opcjonalnie z pięciobiegowym automatem. Wersja CNG była dostępna wyłącznie dla nabywców flotowych w większości stanów, z wyjątkiem Kalifornii i Nowego Jorku. Hybryda o pojemności 1,3 litra również była doskonałym wyborem dla osób dojeżdżających do pracy, dzięki swojej wysokiej efektywności paliwowej.
Wprowadzając dwa nowe warianty sedana dla nabywców Hondy Civic, oferta na 2009 rok prezentuje zupełnie nową Civica DX-VP oraz Civica LX-S. Sedana Civic DX-VP wzbogacono o klimatyzację, system audio AM/FM/CD oraz złącze do podłączenia dodatkowych urządzeń, a także standardowy silnik 1.8 litra SOHC i-VTEC o mocy 140 KM, pięciobiegową skrzynię manualną (dostępna również automatyczna), elektryczne szyby, stalowe felgi 15 cali z osłonami oraz opony P195/65R15.
Standardowe wyposażenie Hondy Civic LX obejmuje klimatyzację, tempomat, elektryczne zamki drzwi, stalowe felgi 16 cali z osłonami, opony P205/55R16, system bezkluczykowego dostępu, czterogłośnikowy system audio AM/FM o mocy 160 watów z odtwarzaczem CD (obsługującym MP3/WMA), złącze audio oraz centralną konsolę z przesuwanym podłokietnikiem, progresywne niebieskie podświetlenie wskaźników, automatyczne otwieranie i zamykanie szyby kierowcy oraz składane tylne siedzenie.
Oprócz dobrze wyposażonych funkcji Hondy Civic LX, Sedan Civic LX-S oferuje felgi aluminiowe, ekskluzywne sportowe fotele obszyte czarnym materiałem z syntetycznymi wzmocnieniami i srebrnymi przeszyciami, skórzaną kierownicę, spojler na tylnej klapie oraz chromowane wykończenie układu wydechowego.