Civic Shuttle, znany również jako Wagon, był próbą Hondy stworzenia pojazdu inspirowanego minivanem, ale trudno było ocenić, czy to kombi czy mały MPV.
W latach 80-tych rynek minivanów zaczął się rozwijać, a Honda nie miała nic do zaoferowania w tym segmencie. Jednak w 1987 roku Honda wprowadziła czwartą generację modelu Civic, a na tej samej platformie zbudowano Shuttle, znany także jako Wagon, dostępny na wybranych rynkach, na przykład w USA. Efektem był nie tylko nowy minivan, ale crossover z inteligentnym systemem napędu na cztery koła.
Design w kształcie klina był wówczas na szczycie popularności, a Honda zaprojektowała Wagon z prostymi liniami. Z przodu połączenie z Civic było wyraźnie widoczne, z podobnymi reflektorami. Ponieważ przestrzeń nad głową była wyższa, maska była raczej nachylona niż płaska. Zbudowano dużą szybę, aby zminimalizować martwe pola i zwiększyć bezpieczeństwo pojazdu. Z tyłu zamontowano prawie pionową, płaską klapę bagażnika.
W środku Civic Shuttle oferował miejsce dla pięciu osób, z wystarczającą ilością przestrzeni na nogi i nad głowami pasażerów. Wyposażony był w płaski kokpit i kanciasty zestaw wskaźników. Ciekawostką było to, że w pojazdach z klimatyzacją znajdowały się dodatkowe uchylne nawiewy na środku deski rozdzielczej. Z drugiej strony, samochód nie miał wspomagania kierownicy, elektrycznych szyb ani zamków. Na szczęście bagażnik był wystarczająco duży na weekendową podróż.