Model SI z 2015 roku może być jednym z ostatnich, prawdziwych sportowych coupe VTEC produkowanych przez Hondę. Miał wygląd, silnik i skrzynię biegów, jakich potrzebował.
Odświeżony Civic Si Coupe nawiązuje do niektórych starych elementów designu, wprowadzając jednocześnie nowe, ale reakcje na to były mieszane. To był samochód, który kupowano ze względu na to, co potrafił na ulicy, a nie na parkingu.
Civic Si prezentował podobny wygląd do swojego poprzednika, z szeroką i wąską osłoną chłodnicy, która miała na celu schłodzenie silnika. W przednim zderzaku znajdowały się inne wloty powietrza: jeden do komory silnika i dwa do układu hamulcowego. Projektanci umieścili światła przeciwmgłowe w bocznych wlotach. Nachylona szyba czołowa była jeszcze bardziej pochylona niż w pięciodrzwiowej wersji, a opadający dach przypominał linie z ósmanej generacji Accorda Coupe. Spojler na klapie bagażnika dopełniał sylwetkę samochodu. W przeciwieństwie do innych producentów, którzy zdecydowali się na dwa wydechy, aby wywrzeć silniejsze wrażenie, Honda wybrała tylko jedną rurę wydechową po stronie.
Wnętrze potrzebowało pewnych aktualizacji, a Honda je wprowadziła. Zainstalowano fotele kubełkowe z tapicerką w dwóch kolorach. Tak jak w innych modelach Civica, zestaw wskaźników podzielono na dwie części: obrotomierz za kierownicą oraz pozostałe informacje na górnym wyświetlaczu. Jednak Honda zapomniała o pokrętle do regulacji głośności, myśląc, że suwak dotykowy wystarczy. Rzeczywiście, spełniał swoją funkcję, ale był irytujący i wszyscy na to narzekali.
Pod maską Si znajdował się ten sam niezawodny silnik K24. W przeciwieństwie do innych turbo wersji Civica, oferował więcej momentu obrotowego przy niskich obrotach. 6-biegowa skrzynia biegów była wyposażona w standardowy, mechaniczny dyferencjał o ograniczonym poślizgu.
Honda Civic Si Coupe
Po dużym odświeżeniu stylistyki modelu Civic Sedan w 2013 roku, Honda skupia się na modelach Honda Civic Coupe oraz Coupe Si, wprowadzając szereg zmian w wyglądzie zewnętrznym, takich jak bardziej agresywna kratka, maska, przednie błotniki i projektowanie reflektorów. Dodatkowe zmiany w wyglądzie Coupe obejmują nowe soczewki tylnych świateł, sportowe zderzaki z przodu i z tyłu, nowe lusterka boczne oraz nowe wzory felg.
Honda Civic Si Coupe korzysta z tych samych udoskonaleń stylistycznych co standardowe Civic Coupe, ale dodaje unikalne cechy charakterystyczne dla Si, w tym wyjątkowy element ozdobny dolnego zderzaka przedniego, większy spojler na tylnej klapie, charakterystyczny spojler z przodu oraz sportowy dyfuzor powietrza z tyłu. Civic Si Sedan przejmuje te same cechy, a zarówno Si Coupe, jak i Si Sedan otrzymują większe koła o średnicy 18 cali (+1 cal) z nowymi wzorami felg.