HONDA Civic Tourer 2013-2017

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

HONDA Civic Tourer 2013-2017

Przejdź do galerii zdjęćHONDA Civic Tourer 2013-2017

Oparty na udanej 9. generacji Hondy Civic Hatchback, Civic Tourer dzielił z nią niektóre części, ale miał inną tylną część.

9. generacja Hondy Civic była ostatnią, która w Europie oferowała silniki benzynowe z wolnossącym układem. Pod nową sylwetką kryła się ta sama platforma co w poprzedniku, z pewnymi modyfikacjami zawieszenia. Była to pierwsza Civic, która nie miała wersji 3-drzwiowej, ale oferowana była jako kombi.

Honda nie była zbyt chętna do oferowania kombi w swojej gamie Civic. Taki kształt nadwozia zazwyczaj oferowany był dla modelu Accord. Od przednich reflektorów do słupków B, Tourer był taki sam jak hatchback, na którym był oparty. Wydłużona linia dachu była nachylona w stronę tylnej części, a klapa bagażnika miała kąt nachylenia.

Wewnątrz, pasażerowie z przodu siedzieli na wysokich siedzeniach z powodu zbiornika paliwa, który znajdował się pod fotelem kierowcy. Zestaw wskaźników był podzielony na dwie części, z górną częścią pokazującą prędkościomierz oraz kilka świateł ostrzegawczych, a dolną częścią, która wyświetlała obrotomierz i inne wskaźniki. System infotainment zainstalowany był na środkowej konsoli i w niektórych rynkach oferowany był jako standard. Dzięki systemowi składania tylnych siedzeń, nazwanym „Magic seats”, można było je podnieść, aby transportować wyższe przedmioty lub złożyć na płasko, aby uzyskać większą przestrzeń bagażową.

System zawieszenia był mocno krytykowany przez klientów Hondy. Przednie zawieszenie McPherson i tylne z belką skrętną nie oferowały tego samego poziomu komfortu ani zdolności do pokonywania zakrętów, co 7. generacja Hondy Civic. W komorze silnikowej Honda oferowała jeden silnik benzynowy o pojemności 1,8 litra oraz silnik wysokoprężny turbo o pojemności 1,6 litra.

Honda Civic Tourer z 2014 roku został opracowany i zaprojektowany w Europie, co pozwoliło europejskiemu zespołowi badawczo-rozwojowemu Hondy na przewodzenie procesowi kreatywnego i technicznego projektowania. Samochód został specjalnie zaprojektowany, aby spełnić wymagania europejskich klientów i warunki jazdy w Europie. Nazwa Civic, która kojarzy się z wielowymiarowymi, kompaktowymi samochodami, jest doskonałym punktem wyjścia dla zespołu projektowego, bazując na solidnych fundamentach modelu Civic 5-drzwiowego.

Civici z lat 70. i 80. charakteryzowały się niskim i smukłym stylem zewnętrznym, co podkreślało sportowe cechy samochodu; jednocześnie w środku oferowały przestronność i wszechstronność.

W miarę jak Civic ewoluował przez ostatnie 40 lat, pozostał wierny połączeniu smukłego, sportowego wyglądu z praktycznością. Znany z czystego, dynamicznego i charakterystycznego designu, obecny Civic 5-drzwiowy wykorzystuje unikalny układ zbiornika paliwa umiejscowiony pod przednimi siedzeniami. To umożliwia niespotykaną przestronność wnętrza oraz innowacyjny system Magic Seat Hondy. To rozwiązanie zostało przeniesione do modelu Honda Civic Tourer.

„Civic Tourer to najbardziej kompaktowe kombi w segmencie C – jest tylko o 235 mm dłuższy niż Civic 5-drzwiowy. Jest także najniższym kombi w segmencie C, ale ma największą pojemność bagażnika w tej kategorii.” Patrik Ponec, Lider Projektu, Planista Projektu, Civic Tourer

Silne dziedzictwo Hondy w samochodach typu kombi w Europie

Zespół rozwoju Honda Civic Tourer czerpie z wieloletniego doświadczenia w tworzeniu nadwozi typu kombi. Pierwsze kombi Hondy to Accord w wersji AeroDeck z 1986 roku, a następnie Accord Wagon (dostępny tylko w UE) w 1991 roku. Kolejne modele Accord Wagon pojawiły się przed Accord Tourer, który został wprowadzony w 2002 roku.

Pierwszy Civic AeroDeck został zaprezentowany w 1998 roku i był pierwszym modelem Hondy zaprojektowanym wyłącznie dla Europy oraz trzecim samochodem produkowanym w Honda of the UK Manufacturing (HUM) w Swindon, Wielka Brytania. Wierny korzeniom Hondy w samochodach typu kombi, zespół rozwoju postanowił połączyć praktyczność i styl na ponadprzeciętnym poziomie wydajności. Zespół uznał, że „kombii” mogą być praktyczne, ale rzadko oferują styl, który zainteresowałby zapalonych kierowców. W tamtym czasie sprzedaż kombi w Europie stanowiła 16% rynku segmentu C i stale rosła w popularności.

Civic AeroDeck ustanowił nowe standardy praktyczności, nie rezygnując z równie ważnych cech, takich jak przyjemność z jazdy, komfort i wyrafinowanie. To silna reputacja i dziedzictwo pomogły zespołowi rozwojowemu Honda Civic Tourer w 2013 roku stworzyć samochód, który przewyższy oczekiwania klientów i zapewni przestronność dominującą w klasie.

„Byłem kierownikiem projektu wnętrza Civic AeroDeck, to z pewnością moment w mojej karierze, który jest zakorzeniony w mojej pamięci. Ogólny koncept Civic Tourer pozostaje taki sam jak nasz koncept dla tamtego samochodu, chcieliśmy stworzyć kombi o charakterystycznym designie, klasycznej użyteczności i nowoczesnej technologii, co czyni go unikalnym i mocno konkurencyjnym na rynku. Właśnie to czuję, że osiągnęliśmy z Civic Tourer dzisiaj.” Adrian Killham, Lider dużego projektu, Civic Tourer.

Zbudowany w Europie, dla Europy

Podobnie jak Civic Aerodeck i obecny Civic, nowy Honda Civic Tourer będzie produkowany w europejskim zakładzie produkcyjnym Hondy, Honda of the UK Manufacturing Ltd (HUM), który został założony w 1985 roku w Swindon, Wielka Brytania. Honda jest zobowiązana do produkcji w Wielkiej Brytanii, a wiele nagród zdobytych przez produkty wytwarzane tu dowodzi zdolności zakładu do produkcji wysokiej jakości produktów na rynek europejski.

HUM to w pełni zintegrowany zakład produkcyjny samochodów, produkujący całe auta (odlewanie, montaż silników, tłoczenie, spawanie, malowanie i montaż ram) na jednym terenie o powierzchni 370 akrów (1,5 miliona m2). Silnik 1.6 i-DTEC, który znajduje się w Honda Civic Tourer, jest również tam produkowany, wyłącznie na rynek europejski. Demonstrując znaczenie tego nowego silnika diesla dla planów sprzedażowych Hondy w Europie, zainstalowano nową linię produkcyjną do silników diesla. Ta nowa linia jest w stanie produkować do 500 silników diesla dziennie. Pracująca w systemie dwuzmianowym, odpowiada to jednemu silnikowi co 138 sekund. Nowa linia produkuje zarówno silniki 1.6-litra i-DTEC, jak i 2.2-litra i-DTEC.

Okazje rynkowe

Honda wprowadziła Civic Tourer jako odpowiedź na zmieniające się warunki rynku europejskiego. Rynek kombi w segmencie C wykazuje stabilność w ostatnich latach i spodziewa się dalszego wzrostu w przyszłości. Zespół rozwoju Civic Tourer przeprowadził badania wśród klientów w Europie przed rozpoczęciem procesu rozwoju, aby potwierdzić, co jest ważne dla klientów przy wyborze kombi. Badania zidentyfikowały dwie główne grupy docelowe klientów Honda Civic Tourer; rodziny wychowujące małe dzieci, które przechodzą z mniejszych kategorii oraz rynek samochodów używanych, a także klienci z dziećmi, które opuściły dom i zmniejszający swoje wymagania z tradycyjnej wyższej kategorii.

Oba typy klientów podkreślały następujące cechy:

  • Duży bagażnik
  • Praktyczne funkcje przechowywania
  • Przestronność wnętrza dla kierowcy i pasażerów
  • Łatwość manewrowania podczas parkowania
  • Wysoki poziom wydajności dynamicznej i oszczędności paliwa

Ponadto, klienci zmieniający samochody z segmentu D oczekiwali wysokiego poziomu wyposażenia i komfortu.

DYNAMICZNY STYL I PROJEKT

Civic Tourer z 2014 roku dzieli wiele cech z modelem Civic 5-drzwiowym; ma wyrafinowane, aerodynamiczne nadwozie, które tworzy czysty, dynamiczny i elegancki wygląd. Współdzieli również sportowy i charakterystyczny przód z odnowionym Civic 5-drzwiowym, z nową czarną ozdobą zderzaka przedniego. Zachowuje również elegancki design wnętrza oraz wbudowany uchwyt tylnej klapy, który znajduje się w Civic 5-drzwiowym, jak również ciemniejsze ozdoby nadkoli i nowe 17-calowe aluminiowe felgi w kolorze srebrnym i czarnym.

Mimo związku z Civic 5-drzwiowym, Honda Civic Tourer ma także swoją własną tożsamość projektową. Wysublimowany, sportowy i unikalny design zewnętrzny definiowany jest przez odważną linię, która biegnie nieprzerwanie od przedniej kolumny A do kolumny D, tworząc wrażenie unoszącej się linii dachowej.

Zespół rozwojowy skupił się na nowych sposobach interpretacji tylnej części samochodu, aby nadać mu premium charakter. Szyba tylnego okna ćwiartkowego została wydłużona, aby pokryć nadwozie kolumny D, a zasłona tylnej klapy została podniesiona o 17 mm w porównaniu do Civic 5-drzwiowego, co tworzy wyraźną linię stylistyczną i elegancki wygląd.

„Na pierwszy rzut oka widać, że Civic Tourer nie wygląda jak inne kombi. Nowo wprowadzone samochody miały tendencję do podążania podobnym stylem. Civic Tourer ma inny balans i atrakcyjność.” Adrian Killham, Lider dużego projektu, Civic Tourer

Za tym wyrafinowanym i sportowym designem kryje się wszechstronność, która oferuje sprytną funkcjonalność i niezrównaną praktyczność. Wnętrze Honda Civic Tourer jest sportowe, ale jednocześnie wyrafinowane, przenosząc aktualizacje wnętrza wprowadzone do niedawno zaktualizowanego modelu Civic 5-drzwiowego, w tym białe przeszycia na kierownicy, siedzeniach i podkładce na kolana. Czarne przyciski znajdują się na panelu audio i przełącznikach kierownicy, a kratki wentylacyjne mają nowe plastikowe obramowanie w kolorze chromu.

Oprócz stworzenia unikalnego profilu dla Civic Tourer, osiągnięcie doskonałej aerodynamiki było priorytetem dla zespołu rozwojowego. Efektywność aerodynamiczna jest sercem designu Civic 5-drzwiowego, a inżynierowie Civic Tourera poszli krok dalej, zmniejszając opór aerodynamiczny poprzez unikalne cechy projektowe, w tym tylne spojlery i spojlery boczne, co pozwala Civic Tourer emitować zaledwie 99 g/km CO2.

Dla mnie siłą samochodu jest synergiczne połączenie funkcjonalności, wszechstronności i dynamicznego wyrazu.” Adrian Killham, Lider dużego projektu, Civic Tourer

Przestronność i wszechstronność w klasie

Za wyrafinowanym i sportowym designem Civic Tourer kryje się wszechstronność, która oferuje sprytną funkcjonalność i niezrównaną praktyczność.

Mimo że Civic Tourer jest tylko o 235 mm dłuższy od Civic 5-drzwiowego, co czyni go najbardziej kompaktowym kombi w segmencie C, oferuje przestronność bagażnika, której lideruje w tej klasie. Przy podniesionych tylnych siedzeniach oferuje 624 litry pojemności bagażnika, do poziomu pokrywy, mieszcząc trzy duże walizki z pokrywą nałożoną. Alternatywnie, przy opuszczonych tylnych siedzeniach, oferuje 1668 litrów przestrzeni do poziomu podsufitki.

Jego szerokie i niskie nadwozie ukrywa jedno z najbardziej przestronnych wnętrz wśród samochodów segmentu C; zapewnia 1431 mm przestrzeni na ramiona między kierowcą i pasażerem z przodu oraz 795 mm między kierowcą a pasażerem z tyłu. Wysokość i szerokość Honda Civic Tourer są identyczne z Civic 5-drzwiowym, chociaż lekko podniesiona linia dachu Civic Tourer oznacza więcej przestrzeni nad głową dla pasażerów z tyłu.

Civic Tourer korzysta z tego samego unikalnego układu zbiornika paliwa, co Civic 5-drzwiowy. Zbiornik paliwa znajduje się pod przednimi siedzeniami, co pozwala Civic Tourer zaoferować niespotykaną przestronność wnętrza oraz konfigurację Magic Seat Hondy.

Unikalne fotele Magic Seat Hondy zapewniają jeszcze większą praktyczność i przestronność w Civic Tourer, umożliwiając różne konfiguracje siedzenia dla maksymalnej wszechstronności. Zestaw tylnych siedzeń składa się w jednym łatwym ruchu, a podłoga bagażnika została podniesiona, aby stworzyć zupełnie płaską przestrzeń, gdy siedzenia są złożone. Poduszki siedzeń tylnych można również podnieść, aby ujawnić wystarczającą przestrzeń na podłodze do przewożenia wysokich przedmiotów. Rozdział 60:40 w bazie siedzeń oferuje jeszcze więcej możliwości przewozu zarówno pasażerów, jak i ładunku, a także alternatywną powierzchnię załadunku, jeśli dostęp przez tylną klapę jest ograniczony.

Civic Tourer korzysta z wielu praktycznych rozwiązań zaprojektowanych, by uczynić go jeszcze bardziej wygodnym i funkcjonalnym. Pokrywa bagażnika jest konwencjonalną wersją rolowaną, która zakrywa przestrzeń ładunkową w bagażniku i może być usunięta i przechowywana. Jest to szczególnie przydatne przy przewożeniu przedmiotów, które przekraczają linię pokrywy bagażnika.

„Nazywamy to elastyczną pokrywą bagażnika; mała przestrzeń do przechowywania znajduje się poniżej poziomu podłogi i przed zderzakiem. Pokrywa bagażnika może być przechowywana w tej przestrzeni, ale podczas użytkowania inne przedmioty, jak parasol, mogą być przechowywane.” Adrian Killham, Lider dużego projektu, Civic Tourer

W bagażniku Civic Tourer znajduje się ten sam podłogowy zasobnik z dwupoziomową pokrywą, co w Civic 5-drzwiowym, jednak podłoga Civic Tourer została podniesiona, tworząc dodatkową pojemność w podłogowym boxie z 75 litrów do 117 litrów. Ta przestrzeń mieści dwa futerały z pokrywą w górnej pozycji lub alternatywnie, przy opuszczonej pokrywie do najniższej pozycji, tylna przestrzeń może pomieścić przedmioty o wysokości do 1 metra.

Co więcej, wysokość krawędzi załadunkowej została obniżona do poziomu podłogi (565 mm), co znacznie ułatwia załadunek i rozładunek bagażnika.

Relingi dachowe są standardem, co oznacza, że akcesoria do przewożenia na dachu mogą być łatwo zamocowane na relingach.

JAZDA, KOMFORT I PROWADZENIE

Honda Civic Tourer to pierwszy na świecie samochód produkcyjny posiadający system adaptacyjnych amortyzatorów tylnej osi. Nowo opracowany system adaptacyjnych amortyzatorów tylnej osi automatycznie dostosowuje sztywność tłumienia tylnego zawieszenia w ułamku sekundy, w zależności od warunków jazdy. Pozwala to samochodowi zachować komfort podczas jazdy na autostradzie, a jednocześnie być sztywnym i zwinnym, gdy wymagane jest wysokowydajne prowadzenie. System ma trzy ustawienia – komfort, normalne i dynamiczne – które zostały opracowane w celu poprawy stabilności i komfortu w różnych warunkach obciążenia i jazdy.

Amortyzatory, znane również jako tłumiki, są wyposażone w zawór solenoidowy, który kontroluje przepływ oleju w amortyzatorze, co wpływa na siłę tłumienia. Aby osiągnąć spójną i komfortową jazdę, jednostka sterująca ECU oblicza ruch nadwozia, korzystając z sygnałów z zintegrowanych czujników nadwozia w trzech osiach. Dodatkowo jednostka sterująca ECU wykorzystuje informacje z systemu CAN pojazdu, a następnie kontroluje siłę tłumienia tylnej osi, zmieniając ją między miękką a sztywną, stosując więcej lub mniej prądu do amortyzatora.

Jeśli wybrane jest ustawienie Komfort, tworzy to łagodniejszą podstawę dla amortyzatorów, podczas gdy ustawienie Dynamiczne wyznacza sztywniejszą podstawę dla amortyzatorów, co prowadzi do dynamicznego prowadzenia. Bez względu na wybrane ustawienie, system adaptacyjnych amortyzatorów tylnej osi dostosuje siłę tłumienia zgodnie z reakcją kierowcy i warunkami jazdy.

System adaptacyjnych amortyzatorów tylnej osi, pierwszy wprowadzony w samochodzie produkcyjnym, został specjalnie opracowany z myślą o kliencie Civic Tourer. System zapewnia, że spełnia wszystkie rodzaje użytkowania w segmencie C, a zarazem pozostaje dostępny dla jak najszerszej grupy klientów.

„Wprowadzając technologię w tym formacie, spodziewamy się, że wielu klientów będzie miało możliwość skorzystania z zalet tego zaawansowanego systemu.” Adrian Killham, Lider dużego projektu, Civic Tourer

Z naciskiem na rozwijanie nowego Civic Tourer dla europejskiego klienta, przeprowadzono obszerne testy i regulacje na drogach w całej Europie, uwzględniając różnorodne nawierzchnie, cechy i prędkości dróg. Celem zespołu rozwojowego było stworzenie przewidywalnych, komfortowych i bezpiecznych charakterystyk prowadzenia, znanych jako „Dojrzała Dynamika”.

„Mieliśmy podstawowy cel, a ten cel jest znany jako dojrzała dynamika, charakterystyki prowadzenia muszą być przewidywalne, komfortowe i bezpieczne. Chcieliśmy dostarczyć uczucie jakości wraz z wyjątkową zdolnością do absorbcji nierówności.” John Hargreaves, Kierownik projektu zawieszenia, Civic Tourer

Honda Civic Tourer dziedziczy to samo zawieszenie przednie na kolumnach McPhersona i tylną belkę skrętną, co w modelu 5-drzwiowym, ale przeszło kilka małych dostosowań przynoszących znaczące korzyści, w tym dostrojenie ustawień amortyzatorów przednich, aby poprawić komfort jazdy.

Dalsze udoskonalenia systemu kierowniczego poprzez regulację systemu EPS sprawiają, że Civic Tourer ma responsywną i przewidywalną kierownicę na wijących się drogach oraz przy dużych prędkościach, zapewniając dokładne i budzące zaufanie doświadczenie za kierownicą.

Stabilność przy dużych prędkościach była również kluczowym celem rozwoju, aby zwiększyć poczucie bezpieczeństwa. Osiągnięto to dzięki wysokiemu poziomowi sztywności nadwozia, dodając nowe tylne filary ćwiartkowe oraz dobrą równowagę aerodynamiczną tylnej części z obszerną regulacją widocznych elementów, takich jak klapa bagażnika i tylne spojlery oraz niektóre niewidoczne, takie jak osłony podwozia.

„Zmodyfikowaliśmy części pojazdu, aby osiągnąć bardzo dobrą równowagę unoszenia z przodu i z tyłu: prawie zerowe unoszenie z przodu i z tyłu, co jest doskonałe dla stabilności przy wysokich prędkościach.” John Hargreaves.

Efektywne układy napędowe

Pod maską Civic Tourer klienci znajdą nowy silnik diesla 1.6-litra i-DTEC lub benzynowy silnik 1.8-litra i-VTEC.

Najlżejszy w klasie silnik 1.6 i-DTEC

Nowy silnik diesla 1.6 i-DTEC jest pierwszym modelem z serii technologii Earth Dreams Hondy, który zostanie wprowadzony w Europie. Filozofia stojąca za technologią Earth Dreams polega na dostarczeniu imponującej równowagi między oszczędnością paliwa a wydajnością jazdy, i z pewnością tak jest w przypadku Civic Tourer. Najlżejszy w klasie, dostarcza 300 Nm momentu obrotowego i emisję zaledwie 99 g/km.

Nowy 1.6-litrowy silnik i-DTEC Hondy składa się z aluminiowej głowicy cylindrów połączonej z aluminiowym blokiem otwartym, ważącym 47 kg mniej niż silnik 2.2-litra i-DTEC. Wszystkie poszczególne komponenty zostały zaprojektowane na nowo, aby zminimalizować ich masę i rozmiar, a zaawansowane techniki produkcyjne pomogły jeszcze bardziej zredukować wagę. Grubość ścianek cylindrów została zmniejszona do 8 mm, w porównaniu do 9 mm w silniku 2.2-litra i-DTEC. To niezwykłe osiągnięcie dla silnika diesla. Dodatkowo zastosowano lżejsze tłoki i korbowody. Silnik 1.6 i-DTEC jest również dostępny w najnowszych modelach CR-V i Civic 5-drzwiowym.

Wypróbowany i przetestowany silnik 1.8-litra i-VTEC

Civic Tourer będzie również oferowany z silnikiem 1.8 i-VTEC Hondy z manualną lub automatyczną skrzynią biegów, z emisją CO2 zaczynającą się od zaledwie 148 g na km. Silnik 1.8-litra i-VTEC demonstruje technologię VTEC Hondy oraz systemy zarządzania silnikiem. Silnik został zaprojektowany jako część wysokiej jakości, łatwego w obsłudze układu napędowego. Uruchamianie jest szybkie i łatwe, zmiany biegów są płynne, a kontrola przyspieszenia jest bezproblemowa i przewidywalna. Przyspieszenie i zwalnianie są zawsze płynne i komfortowe, zarówno w mieście, jak i na przedmieściach. Tak samo jest przy przyspieszaniu i wysokich prędkościach na autostradach.

Technologie zwiększające wydajność z systemem Idle Stop w standardzie w modelu manualnym

Nowy Civic Tourer oferuje unikalną technologię Eco Assist™ Hondy, aby pomóc właścicielom jeździć z optymalną wydajnością, bazując na spostrzeżeniu, że różne style jazdy mogą powodować nawet 15-procentową różnicę w oszczędności paliwa. System wykorzystuje prędkościomierz samochodu, aby informować kierowców, jak ich styl jazdy wpływa na zużycie paliwa. Jeśli samochód jest prowadzony oszczędnie, wskaźnik na desce rozdzielczej świeci się na zielono. Jeśli kierowca lekko przekracza najlepszy poziom kontroli gazu, wskaźnik świeci na biało/zielono. W końcu, podczas intensywnego przyspieszania i zwalniania, świeci się na biało. System jest dodatkowo wzbogacony opcją trybu ECON, który po aktywowaniu zmienia mapowanie systemu gazu, aby zapewnić płynniejszy wzrost momentu obrotowego dla bardziej relaksującej jazdy i większej oszczędności paliwa.

Aby dodatkowo zwiększyć efektywność, technologia Idle Stop jest standardem we wszystkich modelach Honda Civic Tourer z manualną skrzynią biegów; bezproblemowy system, który może przyczynić się do oszczędności do 5 g/km CO2 dla silnika diesla. Gdy kierowca osiąga zatrzymanie i wybiera bieg jałowy, silnik automatycznie wyłączy się, gdy zwolni sprzęgło. Następnie automatycznie uruchamia się ponownie, gdy wciśnie sprzęgło, aby wybrać bieg. Na desce rozdzielczej znajduje się wyświetlacz wskazujący działanie Idle Stop, a system można wyłączyć przyciskiem na desce rozdzielczej.

’Bezpieczeństwo dla wszystkich’

Zobowiązanie Hondy do bezpieczeństwa wciela się w termin „Bezpieczeństwo dla wszystkich”; bezpieczeństwo dla kierowców, pasażerów, pieszych i pasażerów wszystkich pojazdów. Honda osiąga to poprzez wiele zarówno pasywnych, jak i aktywnych funkcji bezpieczeństwa, które mają na celu zapobieganie lub łagodzenie wypadków i obrażeń.

Civic Tourer posiada pełną listę technologii bezpieczeństwa dostępnych w Civic 5-drzwiowym, co pozwala mu uzyskać tę samą pożądaną pięciogwiazdkową ocenę Euro NCAP w zakresie bezpieczeństwa.

Całkowite bezpieczeństwo, każdego dnia

Jak w każdym samochodzie Hondy, bezpieczeństwo było na pierwszym miejscu w myślach zespołu rozwojowego podczas projektowania Civic Tourer, szczególnie integracja systemów aktywnego bezpieczeństwa znanych jako Zaawansowane Systemy Asysty Kierowcy. W związku z tym Civic Tourer korzysta z nowego zestawu zaawansowanych funkcji aktywnego bezpieczeństwa zaprojektowanych w celu zapewnienia codziennego bezpieczeństwa. Technologie te mają na celu zapewnienie, że bezpieczeństwo jest przystępne i dostępne dla klientów w segmencie C.

Niezależnie od tego, czy odwożą dzieci do szkoły na przedmieściach, poruszają się po zatłoczonym mieście, czy podróżują autostradą, systemy technologii bezpieczeństwa Hondy pracują ciężko, aby zapobiegać wypadkom, gdzie tylko to możliwe, a gdy wypadek jest nieunikniony, intensywnie pracują nad złagodzeniem skutków.

Nowe funkcje: Zaawansowane Systemy Asysty Kierowcy

Honda wprowadziła nowy zestaw systemów aktywnego bezpieczeństwa opartych na czujnikach w Civic Tourer, które wykorzystują połączenie kamer, lidar (laserowy radar) o krótkim zasięgu i technologii radarowej. Civic Tourer wykorzystuje te technologie oraz wiele innych zaawansowanych funkcji bezpieczeństwa, aby zapewnić wysoki standard bezpieczeństwa w każdych warunkach, dając kierowcom i pasażerom całkowite poczucie bezpieczeństwa.

Informacje o martwym polu

Informacje o martwym polu wykorzystują technologię radarową do automatycznego wykrywania pojazdów w martwym polu kierowcy i ostrzegania o potencjalnych zagrożeniach, gdy pojazd porusza się z prędkością powyżej 20 km/h. System został zaprojektowany do wykrywania samochodów i ciężarówek i może pomóc kierowcom w sytuacjach takich jak wyprzedzanie innych pojazdów oraz zmiana pasów ruchu.

Gdy pojazd wchodzi w martwe pole kierowcy, na lusterku bocznym wyświetlane jest ostrzeżenie wizualne. Ostrzeżenie to pozostaje, aż pojazd opuści martwe pole. Jeśli kierowca włączy kierunkowskaz, gdy pojazd znajduje się w martwym polu, ostrzeżenie wizualne zaczyna migać, a dźwięk ostrzegawczy dodatkowo alarmuje kierowcę o potencjalnym niebezpieczeństwie. System może być wyłączany przez kierowcę, gdy pojazd jest zatrzymany.

Monitor ruchu poprzecznego

System Monitor ruchu poprzecznego Hondy wykorzystuje tylne czujniki radarowe do ostrzegania kierowcy o nadjeżdżających pojazdach podczas cofania. Kierunek nadjeżdżającego pojazdu jest wyświetlany na ekranie kamery tylnej lub za pomocą strzałek pokazujących kierunek poruszającego się pojazdu na i-MID oraz dźwięk ostrzegawczy. System został zaprojektowany do wykrywania samochodów i ciężarówek poruszających się z prędkością do 25 km/h i może być wyłączany przez kierowcę, gdy pojazd jest zatrzymany.

Adaptacyjny tempomat

Adaptacyjny tempomat pozwala kierowcy wybrać zarówno swoją prędkość, jak i odległość od pojazdu przed nim. Jeśli ta odległość spadnie poniżej ustawionego poziomu, system natychmiast zwalnia pojazd. Gdy potrzebne jest szybsze zwolnienie, system ostrzeże kierowcę o konieczności naciśnięcia hamulca, używając wizualnych i dźwiękowych ostrzeżeń.

System hamowania łagodzącego kolizję

System ten monitoruje odległość i prędkość zbliżania się między samochodem a pojazdem (samochód lub ciężarówka) bezpośrednio przed nim, ostrzegając kierowcę o prawdopodobieństwie kolizji i pomagając zmniejszyć prędkość uderzenia, gdy kolizja staje się nieunikniona.

INNE FUNKCJE BEZPIECZEŃSTWA

Honda Civic Tourer wyposażona jest również w szeroką gamę aktywnych funkcji bezpieczeństwa dostępnych w obecnym modelu Civic 5-drzwiowym. Należą do nich:

Asystent stabilności pojazdu (VSA)

Asystent stabilności pojazdu (VSA) ma na celu pomaganie kierowcy w utrzymaniu kontroli podczas pokonywania zakrętów, przyspieszania i nagłych manewrów poprzez zastosowanie pomocy hamulcowej do dowolnego koła w razie potrzeby oraz modulowanie momentu obrotowego silnika, gdy jest to wymagane.

System zapobiegający blokowaniu kół (ABS) oraz System awaryjnego hamowania (ESS)

Civic Tourer jest wyposażony w ABS, kontrolowany przez kompaktowy i lekki modulator VSA. Uzupełnia go elektroniczna dystrybucja siły hamowania (EBD), która dostosowuje wysiłek hamulca z przodu i z tyłu, aby osiągnąć maksymalną wydajność hamowania i stabilność w zależności od prędkości pojazdu.

Uzupełnia to System awaryjnego hamowania (ESS), który automatycznie aktywuje hamulce oraz światła awaryjne (wskaźniki), gdy wykrywa sytuację awaryjnego zatrzymania. Światła błyskają szybko, aby ostrzec nadjeżdżające pojazdy, że pojazd gwałtownie się zatrzymuje, zmniejszając ryzyko kolizji.

Struktura nadwozia z zaawansowaną inżynierią kompatybilności (ACE™)

Opracowana w laboratoriach testów zderzeniowych pojazdów w Tochigi, struktura nadwozia ACE™ to dobrze znany atut bezpieczeństwa Hondy. Struktura nadwozia ACE™ zapewnia znacznie lepszą ochronę pasażerów w różnych warunkach rzeczywistych zderzeń. Przednia poligonowa rama główna zapobiega deformacji kabiny, rozkładając siły przez wiele głównych dróg nośnych – oraz z dala od przedziału pasażerskiego. Dodatkowo, pomaga zminimalizować potencjał sytuacji pod- lub nad-toczenia, co jest szczególnie ważne w przypadku zderzeń czołowych między pojazdami o różnej wysokości, wadze lub konstrukcji ramy.

Struktura nadwozia ACE™ to ekskluzywny projekt Hondy, który zwiększa ochronę pasażerów i kompatybilność zderzeniową przy zderzeniach czołowych. Projekt wykorzystuje sieć połączonych elementów strukturalnych, aby rozłożyć energię zderzenia równomiernie w całym przodzie pojazdu. To ulepszone zarządzanie energią zderzeniową z przodu pomaga zmniejszyć siły przenoszone do przedziału pasażerskiego i może pomóc w bardziej równomiernym rozkładzie sił przenoszonych na inne pojazdy w czasie zderzenia.

Projekt łagodzenia urazów pieszych

Nowy Civic Tourer zawiera zaawansowane funkcje ochrony pieszych. Badania pokazują, że te cechy mogą znacznie poprawić szanse przeżycia pieszego w przypadku uderzenia przez poruszający się pojazd. Cechy obejmują zawiasy wycieraczek zaprojektowane do łamania się przy uderzeniu, pochłaniające energię mocowania przednich skrzydeł i zawiasy maski, a także niezakłóconą przestrzeń pod maską, co pozwala na większą deformację.

Pasy bezpieczeństwa

Civic Tourer wyposażony jest w trzypunktyowe pasy bezpieczeństwa z automatycznym blokowaniem (ELR) na wszystkich miejscach siedzących. Przednie pasy bezpieczeństwa mają również dwustopniowe napinacze ograniczające obciążenie (EA). W tylnej części zamocowane są punkty ISOFIX, które zapewniają bezpieczne i poprawne mocowanie fotelików dziecięcych.

Dla dodatkowego spokoju Civic Tourer ma również innowacyjny system przypominania o zapięciu pasów bezpieczeństwa dla pasażerów.

Gdy silnik jest uruchomiony, czujnik wagi wykrywa, czy siedzenie pasażera z przodu jest zajęte. Jeśli kierowca lub pasażer z przodu jeszcze nie zapięli pasów, ikona w zestawie wskaźników się podświetla, a sygnał dźwiękowy przypomina o konieczności zapięcia.

We wszystkich modelach przednie i boczne poduszki powietrzne systemu uzupełniającego systemu bezpieczeństwa (SRS) kierowcy i pasażera są uzupełnione bocznymi poduszkami powietrznymi o pełnej długości, aby chronić wszystkich pasażerów.

AKCESORIA

Nowi klienci Honda Civic Tourer mogą wybierać spośród szerokiej gamy pakietów akcesoryjnych i pojedynczych opcji, aby spersonalizować swój samochód zgodnie z własnym stylem, potrzebami i preferencjami.

Pakiet sportowy

Dla bardziej skoncentrowanego, lepszego wyglądu, przednie, boczne i tylne zderzaki mają wykończenie inspirowane węglem, aby nadać dynamicznemu profilowi samochodu dodatkowej wyrazistości. Wygląd można dodatkowo wzmocnić zestawem opcjonalnych 18-calowych felg aluminiowych Hydrogen, wykończonych matowym lakierem i posiadających okna w kolorze Rombo Silver.

Pakiet ładunkowy

Idealny dla osób często przewożących bagaż lub specjalistyczny sprzęt, ten pakiet oferuje unikalne połączenie rozwiązań do przechowywania, w tym siatkę separacyjną, ozdobę przestrzeni ładunkowej, siatkę na bok bagażnika i tacę bagażnika z przegrodami, które również zwiększają przestrzeń ładunkową Civic Tourer.

Pakiet wygodny

Specjalna kolekcja akcesoriów zaprojektowanych w celu ochrony samochodu przed warunkami atmosferycznymi oraz zużyciem powierzchni. Cechy obejmują ozdobniki drzwi, błotniki i nadkola w kolorze nadwozia, aby chronić przed zadrapaniami, błotem i piaskiem, a także opcję 17-calowych kół aluminiowych Cobalt.

Pakiet Aero

Połączenie korzyści estetycznych, w tym zderzak przedni Aero, który odzwierciedla sportowy wygląd samochodu, podczas gdy tylny zderzak idealnie współgra z przednim zderzakiem. Wygląd można dodatkowo wzbogacić opcją pięcioramiennej felgi aluminiowej 17 lub 18 cali Argon o powierzchni diamentowej, wykończonej matowym lakierem, w kolorze Gun Powder Black.

Pakiet designu

Szeroka gama stylowych detali projektowych, aby spersonalizować Civic Tourer, w tym ozdobne elementy klapy bagażnika, sportowa pokrywa zbiornika, pokrywy lusterek, ozdoby wlotów powietrza i sportowa kratka z przodu, wszystko w matowym wykończeniu metalicznym. Opcjonalne 18-calowe felgi aluminiowe Krypton mogą być dodane dla jeszcze większej atrakcyjności.

Przydatna technologia

Klienci Civic Tourer mają możliwość korzystania z nawigacji Honda SD. Z 6.1-calowym ekranem dotykowym WVGA, system oferuje pełną funkcjonalność nawigacji z poleceniami głosowymi i menu w 12 różnych językach. System nawigacji z wieloma czujnikami dokładnie określa Twoją pozycję, a mapy obejmują 34 różne kraje UE i mogą być aktualizowane za pomocą karty SD. System posiada również łączność Bluetooth HFT z wbudowanym mikrofonem i przesyłaniem audio.

Dodatkowo dostępne są czujniki parkowania z przodu i z tyłu, aby parkowanie było bezpieczne i bezproblemowe.

Felgi aluminiowe

Właściciele mają do wyboru pięć wzorów felg aluminiowych:

  • ’Argon’ – 17 lub 18 cali, z Diamentową wykończeniem A, matowym lakierem i oknami w kolorze GunPowder Black
  • ’Cobalt’ – 17 cali, z całkowitym wykończeniem Chrome Shadow z przezroczystym lakierem
  • ’Radium’ – 17 cali, łączący Diamentową wykończenie A z przezroczystym lakierem i oknami w kolorze Rombo Silver
  • ’Hydrogen’ – 18 cali, z oknami Rombo Silver i pokrywą środka w stylu karbonowym
  • ’Krypton’ – 18 cali, z Diamentową wykończeniem A z przezroczystym lakierem, oknami czarnymi perłowymi i pokrywą środka w stylu karbonowym

Akcesoria użytkowe

Dostępnych jest kilka akcesoriów użytkowych, które jeszcze bardziej zwiększają wszechstronność nowego Honda Civic Tourer. Jedną z opcji jest stały lub odczepiany hak holowniczy, do dopasowania do nadwozia samochodu, co zwiększa praktyczność i pozwala w pełni wykorzystać możliwości holownicze. Wersja odczepiana ma składany uchwyt, który jest niewidoczny, gdy nie jest używany.

Dodatkowo, belki dachowe wraz z wyborem akcesoriów pozwalają właścicielom przewozić wszystko, od nart po rowery i dodatkowy bagaż, co tworzy więcej przestrzeni i komfortu dla pasażerów. Opcja osłony dla psów pozwala utrzymać bagaż i zwierzęta w bezpieczeństwie w bagażniku. Wykonana z trwałej stali pokrytej proszkowo, może być łatwo zamontowana i zdjęta.

1.6L i-DTEC 6MT FWD (120 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1596 Cm3
Moc88 Kw @ 4000 Rpm
120 Hp @ 4000 Rpm
118 Bhp @ 4000 Rpm
Moment obrotowy221 Lb-Ft @ 2000 Rpm
300 Nm @ 2000 Rpm
Układ paliwowyCommon Rail Wtrysk bezpośredni
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika13.2 Galony (50.0 L)
Prędkość maksymalna121 Mph (195 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h10.1 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony225/45 R17
Długość178 In (4521 Mm)
Szerokość69.7 In (1770 Mm)
Wysokość56.7 In (1440 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.6/60.6 In (1
Rozstaw osi102.2 In (2596 Mm)
Prześwit5.7 In (145 Mm)
Pojemność bagażnika22 Cuft (623 L)
Aerodynamika (Cd)0.27
Masa własna2948 Lbs (1337 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4167 Lbs (1890 Kg)
Spalanie miasto53.5 Mpg Us (4.4 L/100Km)
Spalanie trasa61.9 Mpg Us (3.8 L/100Km)
Średnie spalanie58.8 Mpg Us (4 L/100Km)
Emisja CO299 G/Km

1.8L i-VTEC 6AT FWD (142 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1798 Cm3
Moc104 Kw @ 6500 Rpm
141 Hp @ 6500 Rpm
139 Bhp @ 6500 Rpm
Moment obrotowy128 Lb-Ft @ 4300 Rpm
174 Nm @ 4300 Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
Pojemność zbiornika13.2 Galony (50.0 L)
Prędkość maksymalna127 Mph (204 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h10.9 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-Automatyczna Speed
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze lite
Rozmiar opony225/45 R17
Długość167.3 In (4249 Mm)
Szerokość69.7 In (1770 Mm)
Wysokość56.7 In (1440 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.6/60.6 In (1
Rozstaw osi102.2 In (2596 Mm)
Prześwit5.5 In (140 Mm)
Pojemność bagażnika22 Cuft (623 L)
Aerodynamika (Cd)0.27
Masa własna2895 Lbs (1313 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4034 Lbs (1830 Kg)
Spalanie miasto25.8 Mpg Us (9.1 L/100Km)
Spalanie trasa42.8 Mpg Us (5.5 L/100Km)
Średnie spalanie35.1 Mpg Us (6.7 L/100Km)
Emisja CO2155 G/Km

1.8L i-VTEC 6MT FWD (142 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1798 Cm3
Moc104 Kw @ 6500 Rpm
141 Hp @ 6500 Rpm
139 Bhp @ 6500 Rpm
Moment obrotowy128 Lb-Ft @ 4300 Rpm
174 Nm @ 4300 Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
Pojemność zbiornika13.2 Galony (50.0 L)
Prędkość maksymalna130 Mph (209 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h9.2 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze lite
Rozmiar opony225/45 R17
Długość178 In (4521 Mm)
Szerokość69.7 In (1770 Mm)
Wysokość56.7 In (1440 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.6/60.6 In (1
Rozstaw osi102.2 In (2596 Mm)
Prześwit5.5 In (140 Mm)
Pojemność bagażnika22 Cuft (623 L)
Aerodynamika (Cd)0.27
Masa własna2822 Lbs (1280 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3946 Lbs (1790 Kg)
Spalanie miasto29.4 Mpg Us (8 L/100Km)
Spalanie trasa46.1 Mpg Us (5.1 L/100Km)
Średnie spalanie36.8 Mpg Us (6.4 L/100Km)
Emisja CO2148 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.