HONDA Civic Type-R 2015-2016

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

HONDA Civic Type-R 2015-2016

Przejdź do galerii zdjęćHONDA Civic Type-R 2015-2016

Po pięciu długich latach oczekiwania, fani Hondy w Europie mogli cieszyć się z czwartej generacji modelu Civic Type R. To pierwsza wersja japońskiego hot-hatcha, która otrzymała turbosprężarkę w 2.0-litrowym silniku benzynowym. To dość nietypowe, że producent znany z silników wolnossących wprowadza turbosprężarkę do sportowego hot-hatcha, ale było to jedyne rozwiązanie, aby dotrzymać kroku innym europejskim producentom, takim jak Ford, Volkswagen czy Renault.

Od zewnątrz linie nadwozia zostały znacznie poprawione w porównaniu do zwykłego Civica. Większy tylny spojler, szersze nadkola i 19-calowe lekkie felgi dopełniają wizerunek kompaktowego samochodu bitewnego. Producent twierdzi, że wyolbrzymona aerodynamika została starannie przebadana, aby pojazd miał negatywny współczynnik siły nośnej, co jest rzadkością w tej klasie.

Wnętrze nowego modelu zdobią fotele Recaro obszyte alcantarą, które zapewnią odpowiednie wsparcie dla pasażerów. Tylna kanapa sprawia dość mdłe wrażenie, jakby miała spędzić całe życie na podłodze w garażu. Jest płaska i nie ma żadnego bocznego wsparcia, ale nadal ma alcantarowe wykończenie.

Główne elementy Civica Type R kryją się pod maską. Silnik oferuje moc 310 KM i 400 Nm (295 lb-ft) momentu obrotowego w zakresie od 2500 do 4500 obrotów na minutę. 6-biegowa ręczna skrzynia biegów została skalibrowana pod kątem maksymalnej wydajności, dzięki czemu prędkość maksymalna 270 km/h (168 mph) zostanie osiągnięta na 6. biegu przy 6500 obrotach na minutę. Sprint od 0 do 100 km/h (0-62 mph) zajmuje zaledwie 5.7 sekundy.

Po pięcioletnim oczekiwaniu, w 2015 roku zadebiutuje najbardziej oczekiwany hot hatch na świecie – Honda Civic Type R. Określany jako 'samochód wyścigowy na drodze’, zupełnie nowa Honda Civic Type R jest napędzana najpotężniejszym i najbardziej wydajnym silnikiem Type R, jaki kiedykolwiek zbudowano, i ustanowi nowe standardy w segmencie wydajnych hatchbacków z napędem na przednie koła.

Inspirowani japońskim słowem 'Buttigiri’, oznaczającym 'przełamać się i zostawić resztę w tyle’, inżynierowie Hondy dążyli do stworzenia Type R, który w pełni sprosta tym wysokim oczekiwaniom, które stawia czerwona odznaka. Nowa Civic Type R została zaprojektowana, aby zapewnić dynamiczną, wiodącą w klasie wydajność, zarówno na szybkim terenie, krętych drogach, jak i na torze. Jednocześnie oferuje łatwość obsługi i funkcjonalność, jakiej można się spodziewać od modelu Civic.

Światowa premiera nowego silnika Honda o pojemności 2.0 litra VTEC TURBO, sportowy dźwięk, agresywne wzornictwo funkcjonalne oraz innowacyjne technologie zawieszenia łączą się, aby dostarczyć jedno z najbardziej immersyjnych i satysfakcjonujących doświadczeń podczas jazdy, dostępnych w jakiejkolwiek kategorii. Civic Type R doskonale sprawdza się zarówno na drodze, jak i na torze, za naciśnięciem przycisku.

Nowa Civic Type R z 2015 roku oznacza początek nowej ery wydajności dla Hondy, czerpiąc z wyścigowego DNA marki, aby dostarczyć szczytowe osiągi w gamie modelowej Civica.

Część fali nowej generacji i zupełnie nowych pojazdów Hondy w 2015 roku, nowa Civic Type R pokazuje pionierskie podejście marki do innowacji technologicznych, które poprawiają życie jej klientów. Dostępna tylko jako pięciodrzwiowa, z dwiema wersjami wyposażenia, ma za zadanie ponownie wynieść Hondę na szczyt klasy wydajnych hatchbacków z napędem na dwie osie, gdy trafi do sprzedaży w Europie od lipca 2015 roku.

Silnik VTEC TURBO o pojemności 2.0 litra, cechujący się wyższymi mocą, momentem obrotowym i reakcją niż jakikolwiek wcześniejszy silnik Hondy Type R.

W sercu nowej Civic Type R znajduje się całkowicie nowy, bezpośredni wtrysk turbo doładowany silnik benzynowy o pojemności 2.0 litra VTEC TURBO, który oferuje moc, moment obrotowy oraz osiągi bez konkurencji w segmencie hot hatchy z napędem na przednie koła. Maksymalna moc wynosi 310 KM przy 6,500 obr./min, a maksymalny moment obrotowy to 400 Nm przy 2,500 i 4,500 obr./min – oba parametry wyższe niż w jakimkolwiek wcześniejszym modelu Honda Type R.

Jako wizualne odniesienie do inspiracji stojącej za marką Type R, jasnoczerwony pokryw silnika oraz aluminiowa rura wlotowa nawiązują do udanych samochodów wyścigowych Civic uczestniczących w Mistrzostwach Świata Samochodów Turystycznych w 2015 roku.

Silnik osiąga maksymalne obroty przy 7,000 obr./min, a w skład technologii nowego silnika wchodzi zaawansowany system doładowania, który łączy legendarną technologię Honda Variable Timing and Lift Electronic Control (VTEC) oraz Dual-Variable Timing Control (VTC), aby poprawić reakcję na niskich obrotach przy jednoczesnym utrzymaniu płynnej akceleracji.

Połączenie turbosprężarki z technologiami VTEC i Dual-VTC przynosi szereg korzyści w zakresie wydajności, efektywności i pakowania. Dual-VTC umożliwia pewien nakład czasowy zaworów, który jest precyzyjnie kontrolowany w szerokim zakresie obrotów, aby poprawić reakcję i wydajność. VTEC zmienia stopień podnoszenia zaworów wydechowych, aby zredukować opóźnienie turbosprężarki, zwiększając ciśnienie wydechowe przy niższych obrotach, jednocześnie osiągając wysoką moc przy wyższych obrotach. Dzięki korzyściom tych technologii, możliwe jest wykorzystanie turbosprężarki mono-scroll do osiągnięcia najwyższej klasy mocy szczytowej, przy zachowaniu reakcji przy niższych prędkościach obrotowych silnika i dostarczając moc przy wysokich obrotach. Aby further poprawić reakcję, system doładowania zastosowano elektroniczny zawór upustowy, który oferuje wyższy stopień swobody w kontrolowaniu ciśnienia indukcji w porównaniu do konwencjonalnych jednostek.

Turbosprężarka mono-scroll łączy się z odlewanymi aluminiowymi tłokami, aluminiowymi dźwigienkami VTEC, kutymi korbowodami i lekkim wałem korbowym, co minimalizuje całkowitą wagę, rozmiar i masę rotacyjną silnika.

Technologie spalania o wysokiej precyzji nie tylko wspierają poprawę mocy silnika, ale także prowadzą do poprawy wydajności paliwowej i konkurencyjnych emisji. W sercu tych technologii znajduje się system bezpośredniego wtrysku, który zapobiega przyklejaniu się paliwa do portów wlotowych, wtryskując paliwo bezpośrednio do cylindrów i ciągnąc tylko powietrze przez porty, wspomagany przez wielopunktową kontrolę wtrysku Hondy. Wysokociśnieniowy (20MPa) wtryskiwacz jest używany do znacznego zwiększenia atomizacji paliwa i jest wspierany przez 85% poprawę w przepływie oraz 45% wzrost ciśnienia paliwa w porównaniu do konwencjonalnego systemu zasilania.

Inżynierowie Hondy ciężko pracowali, aby zapewnić, że po wtrysku paliwa do cylindra, silne porty wlotowe sprzyjają spójności mieszanki paliwowej wewnątrz cylindra. Kształty portów wlotowych i koron tłoków zostały zoptymalizowane poprzez rozbudowane modelowanie i analizy komputera wspomaganego inżynierią, aby zapewnić, że łączą się w celu generowania silnego przepływu rotacyjnego. To optymalizuje mieszankę paliwowo-powietrzną, a co za tym idzie, efektywność spalania. Funkcja Idling Stop dodatkowo zwiększa wydajność, a szybka odpowiedź zapłonu zapewnia kierowcy szybkie przyspieszenie z miejsca. Funkcja Idling Stop jest wyłączona w trybie +R.

Nowa Civic Type R osiąga niewiarygodne wyniki w segmencie hot hatchy z napędem na przednie koła: sprint od 0 do 100 km/h (62 mph) zajmuje zaledwie 5,7 sekundy, a maksymalna prędkość, gdzie to dozwolone, wynosi 270 km/h (167 mph), co stanowi najlepszy wynik w klasie. Pomimo swoich niesamowitych osiągów, Civic Type R osiąga niskie emisje CO2 wynoszące zaledwie 170 g/km, wyjątkowe zużycie paliwa przy wysokich prędkościach i spełnia normy emisji Euro 6b.

Silnik nowego Civic Type R ma wysoką kompresję wynoszącą 9.8 i jest doładowany, co czyni zarządzanie termiczne szczególnie ważnym. W rezultacie zespół inżynieryjny zastosował liczne technologie chłodzenia, takie jak chłodzenie głowicy cylindrów i tłoków, zawory wydechowe napełnione sodem oraz wysokowydajny intercooler powietrze-powietrze. Głowica cylindrów ma dwuczęściowy płaszcz wody, co obniża temperaturę spalin i efektywnie obniża temperaturę komory spalania, podczas gdy każdy tłok indywidualnie ma kanał chłodzący, aby zwiększyć przepływ oleju. Wspólnie, technologie chłodzenia zapewniają, że silnik zawsze dostarcza wysoką moc, nawet przy wysokich obciążeniach i szybkiej jeździe na torze.

Niezależnie czy chodzi o ustalanie czasów okrążeń na torach wyścigowych, angażowanie kierowcy na ulubionej drodze czy zapewnianie komfortu na co dzień, wyjątkowy silnik wymaga wyjątkowej skrzyni biegów. Wybrano gładko działającą, sześciobiegową skrzynię manualną, aby zapewnić intymne, satysfakcjonujące połączenie z kierowcą, maksymalizując moc silnika, silny moment obrotowy i wysokie obroty.

Odczucie zmiany biegów zaprojektowano, aby było najlepsze w historii Type R. Szybkość zmiany biegów ma bezpośredni wpływ na czasy okrążeń na torze, podczas gdy odczucie zmiany biegów jest fundamentem radości z jazdy. Ta sama długość skoku zmiany biegów wynosząca 40 mm, co w modelu NSX-R z 2002 roku, przyczynia się do wyjątkowo szybkiego czasu zmiany biegów, ale byłoby to niemożliwe bez równoczesnego zmniejszenia siły potrzebnej do poruszenia dźwigni zmiany biegów. Znaczące zmniejszenie oporu mechanicznego osiągnięto dzięki dużej pojemności synchronizatora, a wibracje przy każdym włączeniu sprzęgła są tłumione przez dwumasowe koło zamachowe. Poprzez zwiększenie sztywności każdej składowej, kontrola zmiany biegów podczas zmiany między drugim a trzecim oraz czwartym i piątym biegiem została znacznie poprawiona.

Każdy z sześciu biegów został zoptymalizowany pod kątem wydajności i jest dopasowany do charakterystyki mocy i momentu obrotowego silnika. Na przykład, maksymalna prędkość 270 km/h osiągana jest na szóstym biegu, gdy moc szczytowa jest osiągana przy 6,500 obr./min.

Napęd końcowy realizowany jest poprzez wyjątkowo responsywny, helicalny ograniczający różnicowy. Tego typu różnicowy wspomaga silną przyczepność podczas pokonywania zakrętów, nawet przy dużych prędkościach. Ta technologia, w porównaniu do tradycyjnego różnicowego, redukuje czas okrążeń nowej Civic Type R o pięć sekund na okrążeniu wokół Nürburgring Nordschleife.

Zgodnie z fokusowaniem nowej Civic Type R, chłodnica oleju specyficzna dla skrzyni biegów zapewnia wydajność chłodzenia zdolną do wytrzymania ciągłych, wysokich obciążeń, takich jak te napotykane na torze wyścigowym. Chłodnica oleju jest zamontowana w dolnej części skrzyni biegów i dostaje chłodne powietrze przez-osłonę skrzyni, która współpracuje z panelami aerodynamicznymi w osłonie silnika. Pomimo dodania chłodnicy oleju, zastosowanie skrzyni o wysokiej sztywności pomaga uczynić nową Civic Type R najlżejszą w swojej klasie.

Od pierwszego uruchomienia silnika, cel nowej Civic Type R staje się jasny, a czteroodcinkowy wydech jest dostrajany zarówno pod kątem dźwięku, jak i osiągów. System jest w stanie obsłużyć wyższy przepływ spalin dzięki prostemu rurze z usuniętym tłumikiem w przedniej części, podczas gdy dźwięk wydechu wzmacniany jest przez usunięcie tłumika zazwyczaj używanego do tłumienia hałasu. Zamiast tego, rezonator w tylnej części utrzymuje dźwięk w ramach poziomów certyfikacji i redukuje tylko specyficznie wybrane pasma częstotliwości. Wsporniki wydechu również zostały dostrojone, aby umożliwić dodanie drugiego elementu hałasu do ogólnego dźwięku przy jednoczesnym zapewnieniu, że moc dźwięku wydechu rośnie w zależności od momentu obrotowego silnika.

Funkcja dyktuje formę – zwracające uwagę elementy stylistyczne optymalizują przepływ powietrza w celu wsparcia wydajności i stabilności

Zmiany stylistyczne zastosowane w nowej Civic Type R nadają jej agresywny, celowy wygląd, a niemal wszystkie mają funkcjonalne przeznaczenie. Rozmiar otworów w siatce zderzaka przedniego, które służą do doprowadzania powietrza do intercoolera, został specjalnie ukształtowany, aby zminimalizować straty aerodynamiczne. Smukły i aerodynamiki-wydajny design odzwierciedla samochód opracowany w pierwszej kolejności pod kątem osiągów przy prędkości. Skupienie na aerodynamice zapewniło zerowy współczynnik siły nośnej i minimalny opór, co zapewnia wiodącą w klasie ogólną wydajność aerodynamiczną.

Unikalny pakiet aerodynamiczny Civic Type R wykorzystuje specyficzne elementy generujące siłę nośną, aby stworzyć ogólną siłę nośną ujemną, co jest nietypowe w branży i wyjątkowe w tej klasie. Skupienie na przepływie powietrza, nie tylko wokół, ale także przez samochód, zapewniło siłę nośną ujemną (lub przepływ powietrza popychające samochód na drogę) przy obu osiach w połączeniu z minimalnym oporem. Jest to szczególnie istotne z przodu samochodu i zapewnia stabilność przy dużych prędkościach z wiodącą w klasie maksymalną prędkością 270 km/h.

Aby osiągnąć ten efekt, czwarta generacja Civic Type R została poddana wyczerpującej analizie aerodynamicznej, testom i rozwojowi. Zespół rozwojowy nieustannie dążył do realizacji swoich celów poprzez modelowanie CFD oraz testy w tunelu aerodynamicznym w dedykowanym obiekcie sportowym Hondy w Sakurze w Japonii, miejscu programu silników Hondy Formuły 1.

Prace rozwojowe były weryfikowane przez rozległe testy prototypów zarówno na drodze, jak i na torze, w tym na torze Formuły 1 w Suzuka, Nürburgring Nordschleife oraz w centrum testowym firmy Takasu.

Nowy, prawie całkowicie płaski spód pojazdu wspomaga przepływ powietrza pod pojazdem i łączy się z tylnym dyfuzorem w celu optymalizacji siły nośnej – skutecznie 'przyciągając’ samochód do drogi. Szeroki splitter z przodu i głębokie progi boczne również zarządzają przepływem powietrza, generując siłę nośną na przedniej osi i redukując siłę nośną, podczas gdy zderzak przedni został zaprojektowany specjalnie, aby hamować turbulencje powietrza wokół przednich kół, co zwiększa stabilność przy dużych prędkościach i dodatkowo redukuje siły nośne.

Struktura tylnego skrzydła – jego kąt, wysokość i kształt, a także pionowe końcówki – zostały starannie zaprojektowane w celu optymalizacji siły nośnej na tylnej osi bez powodowania znacznego wzrostu oporu przy wyższych prędkościach. Pomaga to poprawić właściwości drogowe, szczególnie w szybkich zakrętach.

Zarządzanie temperaturą było kolejnym ważnym punktem dla zespołu projektowego, wpływającym na wiele widocznych zmian w designie zewnętrznym. Powiększone górne i dolne kratki w zderzaku przednim pozwalają na większą ilość chłodzącego powietrza do silnika. Przepływ powietrza skierowany jest przez komorę silnika do wylotów nad kołami na przednich błotnikach i wylotów na końcach poszerzonych przednich nadkoli, aby zapewnić chłodzenie i wentylację dla silnika o dużej mocy, przy jednoczesnym minimalizowaniu oporu spowodowanego powiększonymi kratkami.

Nowa Civic Type R ma poszerzone nadkola z przodu i z tyłu, aby pomieścić większy rozstaw przedniej i tylnej osi. Zintegrowane rozszerzenia nadkoli wykonane są z aluminium, co zapewnia oszczędność masy o 42% w porównaniu do konwencjonalnej stalowej płyty.

Przednie spoilery i spoilery drzwi wykończone są w połysku na czarno, aby podkreślić szeroki i niski wygląd samochodu. Z tyłu pojazdu para końcówek podwójnego wydechu wyraźnie wystaje na bokach tylnego dyfuzora. Odległość między wykończeniami rur wydechowych a tylnym dyfuzorem w połysku została zmniejszona do absolutnego minimum. Nadaje to tyłowi samochodu dodatkowy stopień agresywnej napiętości.

Z przodu, wzdłuż dolnej krawędzi każdego połączenia reflektora, znajduje się LED-owa dzienna lampa. Jej ostro 'wychylony’ kształt, utworzony przy użyciu dwóch źródeł światła LED i przewodnika świetlnego, podkreśla kształt reflektora i tworzy bardziej atrakcyjną oraz agresywną przednią maskę. Tylne lampy kombinowane również mają charakterystyczne paski świetlne LED.

Nowe lekkie, o wysokiej sztywności 19-calowe felgi aluminiowe, unikalne dla nowej Civic Type R, uzupełniają zmiany wizualne. Wypełniają poszerzone nadkola o opony 235/35 R19, które zostały opracowane specjalnie dla Type R we współpracy z firmą Continental.

Nowa Civic Type R jest dostępna w pięciu wyrazistych kolorach, które nadają nowemu stylowi dodatkowy impakt. Oprócz Championship White – współdzielonego z kolejnymi generacjami ikonicznych modeli Type R – klienci mogą wybierać spośród Crystal Black (perłowy), Polished Metal (metaliczny), Brilliant Sporty Blue (metaliczny) oraz Milano Red.

Wewnątrz, szereg estetycznych i funkcjonalnych ulepszeń, zaprojektowanych wyłącznie dla nowego Type R, zapewnia kokpit, który nie tylko nadaje się do jazdy po torze, ale także sprawia, że codzienna jazda wydaje się sportowa. Fotele, kierownica i dźwignia zmiany biegów są unikalne dla modelu Type R i uwzględniają pozycję siedzenia, widoczność kluczowych informacji oraz wymagania dotyczące kontroli przez kierowcę.

Ekskluzywnie zaprojektowane sportowe fotele z wysokim oparciem, wykończone w czarnej i czerwonej tkaninie przypominającej zamsz z czerwonym podwójnym szwem, idealnie dopasowują się do ciała, podczas gdy zmodyfikowana konstrukcja fotela zapewnia kierowcy i pasażerowi z przodu doskonałe wsparcie, zarówno podczas codziennej jazdy, jak i szybszych zakrętów. Ważnym czynnikiem w zapewnieniu odpowiedniej pozycji siedzenia dla nowej Civic Type R jest wysokość fotela. Dzięki przeglądowi gęstości i wysokości pianki uretanowej używanej w fotelu, inżynierowie byli w stanie uczynić przednie siedzenia o 20% niższymi, jednocześnie zachowując komfort podczas codziennej jazdy. To przełożyło się na fotel o niskiej konstrukcji i umożliwiło hip-point, który znajduje się 20 mm niżej niż w standardowym modelu. Podłoga również została obniżona o 10 mm, co oznacza, że ​​ogólny punkt bioder jest o 30 mm bliżej drogi niż w standardowym modelu.

Przeprojektowana tylna ławka, unikalna dla Type R, z poprawioną konstrukcją i zmniejszoną grubością materiału, pomieści dwóch pasażerów i oferuje funkcję składania w proporcjach 60/40 oraz płaską przestrzeń ładunkową po złożeniu. Modyfikacje skutkują oszczędnością masy o 17% w porównaniu do standardowego modelu pięciodrzwiowego, przy zachowaniu tej samej maksymalnej objętości ładunkowej.

W świetle niskiego punktu bioder w przednich siedzeniach, kierownica została obniżona, aby zapewnić dobrą widoczność informacji wyświetlanych. Płaska na dole kierownica zachowuje maksymalną przestrzeń na kolana. Uczucie kontroli kierowcy zostało wzmocnione poprzez zmniejszenie grubości ramion kierownicy, co sprawia, że poczucie i pozycja chwycenia stają się bardziej znajome. Czerwony znacznik na górze obręczy kierownicy daje kierowcy widoczny wskaźnik kąta skrętu podczas pokonywania zakrętów.

Czerwone podwójne szwy na skórzanej kierownicy i na osłonie dźwigni zmiany biegów pasują do tych znajdujących się na fotelach, a podsufitka jest wykończona czarną tkaniną, co podkreśla skoncentrowaną atmosferę. Jak w poprzednich modelach Type R, dźwignia zmiany biegów wykonana jest z wycinanego stopu aluminium.

Inteligentny wyświetlacz wieloinformacyjny (i-MID) zawiera informacje wyświetlane specyficzne dla Civic Type R. Dodatkowe ekrany informacyjne unikalne dla Type R mogą być indywidualnie wybierane przez kierowcę i obejmują:

  • G-wskaźnik oraz ciśnienie hamulca / pozycja pedału przyspieszenia
  • Ciśnienie doładowania, temperatura wody, ciśnienie oleju i temperatura oleju
  • Czas okrążenia
  • Czas przyspieszenia (0-100 km/h lub 0-60 mph)
  • Czas przyspieszenia (0-100 m lub 0-1/4 mili)

Wskaźnik obrotów nad głównym obrotomierzem dostarcza kierowcy wizualnych informacji, aby wspierać optymalne zmiany biegów. Gdy obroty silnika się zwiększają, światła z obu krawędzi wskaźnika zbliżają się do siebie, aby dać kierowcy wizualny wskazanie optymalnego momentu zmiany biegów bez rozpraszania uwagi od drogi. Wyświetlacz zmiany biegów pokazuje aktualnie wybrany bieg i reaguje w czasie 0,2 sekundy po zmianie biegu.

Zaawansowane nowe systemy zawieszenia, unikalne dla nowej Civic Type R, zapewniają satysfakcjonujące właściwości jezdne i maksymalizują transfer mocy

Wprowadzono szereg zaawansowanych nowych systemów zawieszenia, unikalnych dla nowej Civic Type R, aby uzyskać satysfakcjonujące właściwości jezdne oraz maksymalizować transfer mocy do drogi.

Nowy system adaptacyjnych amortyzatorów na cztery koła został opracowany specjalnie dla modelu Type R. Umożliwia ciągłą, niezależną kontrolę każdego koła, co pozwala na wyjątkową wydajność trzymania drogi, ogranicza transfer obciążenia kół podczas ostrego przyspieszania i hamowania oraz utrzymuje stabilną, płaską jazdę. Oznacza to również, że jazda jest wygodniejsza i bardziej elastyczna podczas codziennej jazdy i cruising.

System adaptacyjnych amortyzatorów wykorzystuje wiele czujników do monitorowania statusu samochodu w milisekundach. W czasie rzeczywistym, prąd do elektromagnetycznych cewek wewnątrz amortyzatorów jest regulowany, zmieniając kanały przepływu oleju i kontrolując w ten sposób siłę tłumienia. Niezależna kontrola każdego koła dzięki logice opracowanej specjalnie dla zawieszenia i opon poprawia kontakt z nawierzchnią drogi (w tym na nierównych nawierzchniach) i utrzymuje wysokie poziomy przyczepności przy wszystkich prędkościach. Dodatkowo, zapewnia ostrą kontrolę i stabilność podczas pokonywania zakrętów przy wyższych prędkościach, ograniczając przechyły nadwozia, podczas gdy w normalnej jeździe utrzymuje wyjątkowo elastyczną jazdę.

System adaptacyjnych amortyzatorów ogranicza również transfer obciążenia kół podczas przyspieszania (przez uniesienie przodu samochodu) i hamowania (przez nurkowanie przodu samochodu), co zapewnia lepszą przyczepność podczas przyspieszania i maksymalizuje wydajność hamowania. To pomaga osiągnąć stabilną i płaską jazdę wzdłuż (na nierównych drogach, na przykład) i w poprzecz (w silnych bocznych wiatrach, na przykład).

Zaawansowany system zawieszenia Dual Axis Strut Front zwiększa stabilność przy wysokich prędkościach, maksymalne wyczucie zakrętów i odczucie kierowania. W przeciwieństwie do systemu ADS, zawieszenie Dual Axis Strut Front jest systemem mechanicznym, który posiada dwa podpierające 'osie koła’. Zamiast zintegrowanego połączenia knykcia i słupa w konwencjonalnym systemie, knykcie i słupy są oddzielone, aby knykcie otrzymywały sygnały kierownicze, a słupy otrzymywały informacje z nawierzchni drogi. Niezależny knykieć przekłada się na mniejsze przesunięcie środka, dzięki zredukowanej inklinacji osi, co pomaga zredukować 'torque steer’ o 55% w porównaniu do systemu zawieszenia standardowej Civic. Również znacząco przyczyniają się do minimalizacji 'torque steer’ precyzyjnie wyważone wały napędowe oraz zmienione przesunięcie kół.

Zespół zawieszenia przodu jest w stanie zapewnić większy kąt pochylenia, co przekłada się na doskonałą stabilność na prostych przy dużych prędkościach. Równocześnie, starannie dostosowane cechy pochylenia utrzymują opony na drodze podczas skrętu, zwiększając wydajność zakrętów samochodu. W dążeniu do zwiększenia sztywności i obniżenia wagi, dolne ramiona i widły amortyzatorów zostały wykonane z aluminium, a bardzo wysokie opory elastyczne również przyczyniają się do responsywnego prowadzenia auta.

Zastosowane w modelu Type R wspomaganie kierownicy z podwójnym zębnikiem (EPS), rozwinięte z tej stosowanej w standardowej Civic, dostarcza szybkiej, ale liniowej reakcji na kierownicę oraz obfite odczucie kierowania z zwiększoną mocą i momentem obrotowym. Zębniki, które przekształcają ruchy kierownicy w prosty ruch, umieszczone są w dwóch miejscach. Ten układ umożliwia przekazywanie wejścia kierownicy i kół do kierowcy bez jakiegokolwiek negatywnego wpływu wspomagania mocy, które działa wyłącznie przez drugi zębatek. Dodatkowo, opracowano logikę sterowania odczuciem kąta, która zapewnia solidne odczucie podczas jazdy w okolicy pozycji centralnej, jednocześnie nadal oferując dobrą reakcję pod czas skrętu. Zwiększenie sztywności w obrębie obszaru wokół łożyska zębatki, aluminiowej obudowy i mocowania również pomaga dalszym zwiększeniu odczucia i reakcji.

Tylną zawieszenie w kształcie litery H zwiększa stabilność przy dużych prędkościach, nawet w szybkich zakrętach, dzięki swoim właściwościom maksymalizującym sztywność przechyłu. W odróżnieniu od standardowej Civic, tylny element w kształcie H w modelu Type R wykonany jest z mieszanych rur, co poprawia sztywność tylną o 177% i eliminuje potrzebę zastosowania tylniej belki anty-przechyłowej, co również obniża wagę. Bardzo wysokie opory amortyzatorów również przyczyniają się do poprawy sztywności poprzecznej.

Zwiększenie sztywności nadwozia o 18% osiągnięto poprzez optymalizację projektu uchwytów oraz zastosowanie kleju zamiast dodatkowych materiałów stalowych, co pozwoliło zaoszczędzić 4,5 kilograma.

Technologia Agile Handling Assist to kolejna zaawansowana technologia, która dodatkowo zwiększa stabilność dynamiczną samochodu, szczególnie przy reakcji na szybkie ruchy kierownicy lub duże obciążenia zakrętów, jakich doświadcza podczas manewrów unikania w sytuacjach awaryjnych. Agile Handling Assist działa poprzez system Vehicle Stability Assist i stosuje lekką siłę hamowania, niewyczuwalną dla kierowcy, na wewnętrzne koła podczas skrętu. Efektem jest zwiększona responsywność i stabilność pojazdu oraz bardziej satysfakcjonujące wrażenia z jazdy.

Nie mogąc znaleźć opony, która naturalnie odpowiadałaby charakterowi i naturze nowej Civic Type R, inżynierowie Hondy współpracowali z firmą Continental, aby stworzyć specjalną oponę, która zapewnia lepszą przyczepność i stabilność w zakrętach.

Samochód wyposażony jest również w wyspecjalizowany system hamulcowy Brembo, opracowany specjalnie dla Civic Type R. Z przodu czterotłokowe zaciski stosują siłę hamowania na dyski 350 mm – największe, jakie kiedykolwiek zainstalowano w produkcyjnym modelu Type R – które są nawiercane w celu stabilizacji tarcia hamulcowego między tarczą a klockiem przy wysokich temperaturach.

Średnica tylnych tarcz została zwiększona o 20 mm oraz grubość, aby zwiększyć pojemność cieplną i poprawić wydajność.

Nowy tryb +R zwiększa reakcję zawieszenia i silnika, aby potęgować wrażenia z jazdy

Nowa Civic Type R zadebiutuje z nowym trybem '+R’, który zwiększa reakcję różnych systemów podwozia i napędu. To zapewnia jeszcze bardziej intensywne wrażenia z jazdy, idealne na tor i z pewnością doceniane przez prawdziwego entuzjastę sportowej jazdy.

Przycisk +R znajduje się po lewej stronie kolumny kierowniczej w samochodach z kierownicą po lewej stronie oraz po prawej stronie w samochodach z kierownicą po prawej stronie. Po włączeniu trybu +R wprowadza się szereg zmian wizualnych, które informują kierowcę. Otoczenia wskaźnika prędkości w kokpicie zmieniają się z białego na czerwony. Logo +R jest wyświetlane po lewej stronie wskaźnika obrotów, a system Idling Stop zostaje wyłączony.

Po aktywacji trybu +R, w Civic Type R zachodzą różne zmiany dynamiczne w układzie napędowym i systemach dynamicznych.

Reakcja silnika wzrasta, a mapowanie momentu obrotowego zmienia się na bardziej agresywne i zorientowane na wydajność, uwalniając większy dostępny moment obrotowy przy niższych obrotach silnika. Elektryczne wspomaganie kierownicy zmniejsza poziom wspomagania, aby zapewnić cięższe i bardziej precyzyjne odczucie kierowania.

Podstawowa siła tłumienia w nowym czteropunktowym systemie adaptacyjnych amortyzatorów zwiększa się o 30%, co sprawia, że zachowanie samochodu staje się bardziej sztywne i zwrotne dla wysokowydajnego prowadzenia. Program Vehicle Stability Assist jest dostosowywany do skupienia się na przyspieszeniu i wydajności, pozwalając na większą kąt oraz wskaźnik poślizgu przed interwencją.

Tryb +R również przynosi bardziej dynamiczne skupienie na ekranie i-MID przed kierowcą. Gdy jest w trybie +R, można uzyskać dostęp do warstw Type R bezpośrednio z dowolnego z czterech podstawowych ekranów informacyjnych lub bezpośrednio uzyskać dostęp do pierwszego specyficznego ekranu Type R. Wybór konkretnego ekranu wydajności wskazywany jest przez wyświetlanie obrazu Type R. W trybie +R można również wyświetlić zawartość informacji o pojeździe, nawet podczas gdy stoper jest uruchomiony.

Standardowe wyposażenie i bezpieczeństwo

Nowy system multimedialny Honda Connect jest standardem w nowej Civic Type R, oferując wygodę i łączność w drodze. Łatwy i intuicyjny w użyciu, Honda Connect działa na systemie Android, najpopularniejszym na świecie systemie operacyjnym dla smartfonów – i korzysta z familiarnej funkcji 'zgniatania, przesuwania i dotykania’ smartfona, aby uzyskać dostęp do swoich funkcji.

Honda Connect zapewnia pasażerom z przodu szybki dostęp do wszystkiego, od informacji o pojeździe, kamery parkingowej, muzyki, po łączność Bluetooth. Funkcje nowego systemu obejmują: dostęp do internetu, preinstalowane aplikacje, Centrum aplikacji Hondy, radio AM/FM/DAB i internetowe, interfejs telefoniczny oraz łączność Bluetooth, a także kontrolki na kierownicy oraz kamerę parkingową z dynamicznymi liniami. Dźwięk płynie przez sześciogłośnikowy system dźwiękowy o mocy 180 watów.

Nowy system Honda Connect – który zadebiutował w 2015 roku na modelu CR-V – oferuje doskonałą łączność, aby zapewnić właścicielom Hondy bezpieczną komunikację w drodze. Honda Connect obsługuje również technologię MirrorLink, umożliwiającą płynne połączenie między systemem a zgodnym smartfonem użytkownika – pod warunkiem, że jest on kompatybilny. Technologia ta umożliwia użytkownikowi lusterkowanie wyświetlacza swojego smartfona przez Honda Connect oraz uzyskiwanie dostępu do aplikacji swojego smartfona.

Dzięki Honda Connect można również połączyć się z internetem przez tethering WiFi ze smartfona lub mobilny router Wi-Fi, umożliwiając pełne przeglądanie internetu podczas jazdy, o ile pojazd jest w ruchu, co pozwala na wyszukiwanie lokalnych usług lub poznawanie zabytków w pobliżu lokalizacji pojazdu.

System wyposażony jest w szereg wstępnie zainstalowanych aplikacji, a użytkownik może pobierać inne aplikacje z Centrum aplikacji Hondy.

Wstępnie zainstalowane aplikacje obejmują 'Aha’, co umożliwia bezproblemowy dostęp do treści i pozwala kierowcy skupić wzrok na drodze. Aha oferuje tysiące stacji audio – obejmujących muzykę, wiadomości, podcasty i książki audio – oraz informacje z mediów społecznościowych i usługi lokalizacyjne. Łatwy w obsłudze, zintegrowany interfejs sprawia, że znalezienie wszystkiego, od konta Twitter do aktualizacji pogody jest bezpieczne i łatwe jak naciśnięcie przycisku. Aha obejmuje również wyszukiwanie punktów zainteresowania, pomagając użytkownikom zlokalizować najbliższe restauracje lub hotele.

Automatyczna klimatyzacja oraz tempomat z ogranicznikiem prędkości dopełniają bogatą listę standardowego wyposażenia.

Nowa Civic Type R zachowuje tę samą pięciogwiazdkową ocenę Euro NCAP, co standardowa pięciodrzwiowa Civic. Dzieli tę samą strukturę nadwozia Advanced Compatibility Engineering™ (ACE™) oraz system poduszek powietrznych (kierowcy, pasażera, bocznych i kurtynowych), systemy zabezpieczeń (w tym zmniejszające ryzyko urazów szyi przednie zagłówki) oraz aktywne systemy bezpieczeństwa elektronicznego.

Opracowana w obiekcie testowym zderzeniowym w Tochigi, struktura nadwozia ACE™ jest obecnie dobrze ugruntowanym atutem w zakresie bezpieczeństwa Hondy. Struktura nadwozia ACE™ zapewnia znacznie zwiększoną ochronę pasażerów w różnych rzeczywistych warunkach zderzeniowych. Przedni montowany wielokątny główny szkielet zaprojektowano, aby zapobiegać deformacji kabiny, rozpraszając siły przez wiele głównych ścieżek nośnych – i z dala od przedziału pasażerskiego. Dodatkowo, pomaga zminimalizować potencjalne sytuacje rygorystyczne, co jest szczególnie ważne w przypadku kolizji czołowej pomiędzy pojazdami o różnych wysokościach, wagach lub konstrukcjach.

System City-Brake Active jest specjalnie zaprojektowany, aby pomóc uniknąć lub złagodzić wypadki niskoprędkościowe i wykorzystuje system radarowy laserowy, który skanuje drogę z przodu i automatycznie stosuje hamulce, jeśli wykryje nadchodzące ryzyko kolizji. System działa przy prędkościach poniżej 32 km/h i jest zaprojektowany do wykrywania samochodów i ciężarówek.

Pakiet GT

Klienci będą mieli możliwość wyboru całkowicie nowego pakietu GT, aby dodać kolejne elementy stylistyczne, wygodę, technologię infotainment i bezpieczeństwa do swojej nowej Civic Type R.

Zewnętrznie, pakiet GT dodaje charakterystyczne czerwone akcenty do przednich i tylnych splitterów, aby zyskać jeszcze większy efekt wizualny, lecz to pod względem mechanicznym pakiet GT oferuje najważniejsze aktualizacje.

Kierowca zyska dodatkowe funkcje wygody, takie jak czujniki parkowania z przodu i z tyłu, automatyczne światła, automatyczne wycieraczki deszczowe oraz elektrycznie składane lusterka.

Z pakietem GT w standardzie, dodano zintegrowaną nawigację satelitarną Garmin (w tym cztery lata darmowych aktualizacji map) do standardowego systemu infotainment Honda Connect. Miłośnicy dźwięku będą zadowoleni z dodania odtwarzacza CD oraz ulepszonego systemu audio ośmiogłośnikowego o mocy 212 watów.

Wszyscy pasażerowie docenią automatyczną klimatyzację z podziałem na dwie strefy, a wyrafinowanie w kabinie zwiększa czerwone oświetlenie ambientowe.

Pakiet GT zawiera również zaawansowane systemy asystujące kierowcy Hondy. Ta kompleksowa gama technologii bezpieczeństwa opartych na czujnikach obejmuje Ostrzeżenie o kolizji czołowej, Ostrzeżenie o opuszczeniu pasa, System wsparcia świateł drogowych, Informację o martwym polu, Monitorowanie ruchu poprzecznego, System rozpoznawania znaków drogowych i Inteligentny ogranicznik prędkości.

Ostrzeżenie o kolizji czołowej

2.0L VTEC 6MT FWD (310 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1998 Cm3
Moc228 Kw @ 6500 Rpm
310 Hp @ 6500 Rpm
306 Bhp @ 6500 Rpm
Moment obrotowy295 Lb-Ft @ 2500-4500 Rpm
400 Nm @ 2500-4500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna168 Mph (270 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h5.7 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony235/35 R19
Długość172.8 In (4389 Mm)
Szerokość73.9 In (1877 Mm)
Wysokość57.7 In (1466 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)63.2/60.2 In (1
Rozstaw osi102.1 In (2593 Mm)
Prześwit4.6 In (117 Mm)
Pojemność bagażnika17.6 Cuft (498 L)
Aerodynamika (Cd)0.27
Masa własna3203 Lbs (1453 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3748 Lbs (1700 Kg)
Spalanie miasto25 Mpg Us (9.4 L/100Km)
Spalanie trasa38.6 Mpg Us (6.1 L/100Km)
Średnie spalanie32.2 Mpg Us (7.3 L/100Km)
Emisja CO2170 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.