HONDA Civic Type-R Mugen 2009-2010

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

HONDA Civic Type-R Mugen 2009-2010

Przejdź do galerii zdjęćHONDA Civic Type-R Mugen 2009-2010

Praca Mugen była już znana wśród fanów Hondy, którzy błagali producenta o stworzenie specjalnej wersji dla europejskiego modelu Civic Type-R. I tak się stało w 2009 roku.

Ograniczona do zaledwie 20 egzemplarzy dla entuzjastów w Wielkiej Brytanii, przekształcona Mugen Type R była głównie wersją drogową samochodu wyścigowego z FIA Grupy N. Jak się można było spodziewać, prace nad pojazdem nie ograniczyły się jedynie do estetyki. Obejmowały cały samochód, od góry do dołu.

Tuner wziął standardowego trzydrzwiowego Civic Type-R i pozbawił go zderzaków, progów oraz tylnego spojlera. W ten sposób przód samochodu zyskał znacznie bardziej agresywny wygląd, a trójkątne światła przeciwmgielne zastąpiono okrągłymi wlotami powietrza, które flankowały szeroki dolny grill. Ponadto, górny grill został wymieniony na wersję z logo Mugen, a maska otrzymała dwa wloty powietrza, które odprowadzały gorące powietrze z komory silnika. Dodatkowo, progi zostały przerobione, z dodatkowymi rzeźbionymi elementami. Z tyłu z kolei, zderzak sportował dwa szerokie, okrągłe końcówki wydechu flanki dyfuzora. Na koniec, Mugen dodał powiększone skrzydło zamontowane na tylnej klapie.

Wewnątrz tuner wprowadził pewne zmiany w desce rozdzielczej i dodał, opcjonalnie, trzy dodatkowe wskaźniki nad dolnym zestawem instrumentów. Civic VIII miał dwa panele wskaźników; jeden dolny, w którym dominował obrotomierz, oraz górny do różnych informacji z komputera pokładowego, prędkości i świateł sygnalizacyjnych zmiany biegów.

Jednak główne zmiany miały miejsce pod maską, gdzie słynny, naturalnie aspirujący silnik K20 został powiększony, a jego pojemność zwiększona o około dziesięć procent, do 2,2 litra. Dzięki innym modyfikacjom oraz nowemu sterownikowi silnika moc wzrosła z 201 KM w standardowym Type-R do oszałamiających 260 KM (z 198 KM do 256 KM).

Honda Civic Type R Mugen zadebiutował w 2010 roku, zdobywając niemal powszechne uznanie, a limitowana edycja 20 ręcznie budowanych, wywodzących się z motorsportu maszyn trafiła na rynek dla entuzjastów w Wielkiej Brytanii.

Teraz technicy z Mugen Euro w Northampton znów dokonali swoich czarów, produkując unikalną wersję z jeszcze większą mocą i momentem obrotowym.

Średnica cylindra i skok tłoka zostały zwiększone, co dało całkowitą pojemność 2156 cm³, zatem samochód został ochrzczony jako Honda Civic Type R Mugen 2.2.

Efektem tej zmiany jest wzrost mocy silnika z 240 do 260 KM, a dodatkowy moment obrotowy dostępny jest w całym zakresie obrotów. Maksymalny moment obrotowy wynosi teraz 240 Nm przy 6000 obr./min. W porównaniu do standardowego Honda Civic Type R, moc i moment obrotowy wzrosły o 30 procent.

W połączeniu z szeregiem komponentów wywodzących się z motorsportu, stworzonych wyłącznie przez Mugen – w tym sportowym zawieszeniem, wzmocnionymi hamulcami i oszałamiającym zestawem nadwozia – Mugen 2.2 stanowi ostateczne wyrażenie filozofii Honda Civic Type R.

Został stworzony jako godny hołd dla niezwykle udanego silnika benzynowego Honda K20 o pojemności 2.0 litra, którego produkcja w Japonii została wstrzymana. Zatwierdzony przez Mugen jako silnik do wyścigów w kategorii FIA Group N, K20 od dawna jest preferowanym silnikiem wśród tunerów i zawodników motorsportowych, którzy chcą uzyskać to, co najlepsze w osiągach z wolnym ssaniem.

Co więcej, jego obecność była kluczowa dla wszystkiego, co osiągnęło Mugen Euro od momentu jego założenia w 2006 roku. Jego wykwalifikowani inżynierowie zbudowali lub dostosowali prawie 400 egzemplarzy dla zawodników wyścigowych i rajdowych na całym świecie.

Silnik Honda K20 zasilał również jedyne dwa kompletnie zbudowane samochody drogowe wyprodukowane przez Mugen: Honda Civic Mugen RR w wersji czterodrzwiowej sprzedawany w Japonii oraz limitowany Honda Civic Type R Mugen sprzedawany w Wielkiej Brytanii.

Hiro Toyoda, wiceprezydent Mugen Euro, skomentował: „Presje środowiskowe oznaczają, że silniki z wolnym ssaniem szybko ustępują miejsca innym architekturze silników i technologiom. Może już nigdy nie zobaczymy podobnego silnika jak K20 w samochodzie produkcyjnym, dlatego uważaliśmy, że to stosowne, aby uczcić tę okazję specjalną wersją 2.2 Honda Civic Type R”.

2.0 i-VTEC 6MT (240 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1998 Cm3
Moc179 Kw @ 8300 Rpm
240 Hp @ 8300 Rpm
240 Bhp @ 8300 Rpm
Moment obrotowy157 Lb-Ft @ 6250 Rpm
213 Nm @ 6250 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna150 Mph (241 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h6 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony225/40 R18
Długość168.5 In (4280 Mm)
Szerokość70.6 In (1793 Mm)
Wysokość56.7 In (1440 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)59.3/59.4 In (1
Rozstaw osi103.7 In (2634 Mm)
Prześwit5.3 In (135 Mm)
Pojemność bagażnika17.1 Cuft (484 L)
Aerodynamika (Cd)0.27
Masa własna2866 Lbs (1300 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3748 Lbs (1700 Kg)
Spalanie miasto18.5 Mpg Us (12.7 L/100Km)
Spalanie trasa33.6 Mpg Us (7 L/100Km)
Średnie spalanie26.1 Mpg Us (9 L/100Km)
Emisja CO2215 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.