HONDA Civic Type S 2008-2011

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

HONDA Civic Type S 2008-2011

Przejdź do galerii zdjęćHONDA Civic Type S 2008-2011

Honda Civic, odnosząc imponujące sukcesy na przestrzeni lat, dotarł do ósmej generacji w klasie kompaktowej.

Nowa sportowa wersja zadebiutowała w 2008 roku na Targach Motoryzacyjnych w Paryżu, razem ze swoim mocniejszym odpowiednikiem, Civic Type R. Podczas gdy R oznaczało Racing, S (Type S) oznaczało Sport.

Wnętrze było przestronne. Mądrym posunięciem Hondy było umieszczenie zbiornika paliwa centralnie pod przednim siedzeniem, co pozwoliło uzyskać niską i płaską podłogę z tyłu. Dzięki temu kabina była przestronna, oferując imponującą ilość miejsca na nogi i głowę dla wszystkich pasażerów.

Przednie siedzenia w wersji Type S zapewniały doskonałe trzymanie boczne, jednocześnie oferując wysoki poziom komfortu. Pokryte czarną Alcantarą z kontrastowym przeszyciem, siedzenia świetnie komponowały się z nowoczesnym designem wnętrza.

Bagażnik miał przyzwoitą pojemność, którą można było zwiększyć, składając tylne siedzenia, osiągając nawet 1,352 litra pojemności.

Napędzany silnikiem benzynowym o pojemności 1.8 litra lub silnikiem Diesla o pojemności 2.2 litra, oba jednostki generowały moc 140 KM. W porównaniu do modeli 5-drzwiowych, 3-drzwiowy Type S miał sztywniejszą konstrukcję i szerszy rozstaw osi, co poprawiało stabilność.

Jednostka 1.8-litrowa SOHC i-VTEC była wcześniej montowana w 5-drzwiowej wersji Civica. Oba silniki współpracowały z standardową 6-biegową skrzynią manualną, podczas gdy 6-biegowa automatyczna skrzynia manualna była opcjonalna.

Jeśli chodzi o bezpieczeństwo, Type S był wyposażony w standardowy system ABS, elektroniczną dystrybucję siły hamowania, asystenta stabilności pojazdu, boczne i kurtynowe poduszki powietrzne SRS oraz aktywne zagłówki przednich siedzeń, aby uniknąć skutków kolizji tylnych.

Indywidualność i praktyczność połączone z przyjemnością z jazdy w czystej postaci. Odważny design, niespotykany dotąd styl wnętrza oraz klasyczne zalety Hondy, takie jak gwarantowana przyjemność z jazdy połączona z wyjątkowo niskim zużyciem paliwa – to czynniki, które sprawiły, że hatchback ósmej generacji Civica stał się modelem sukcesu w klasie kompaktowej.

„Teraz nadszedł czas,” wyjaśnił Yasuhisa Maekawa, przewodniczący Honda R&D Europe oraz wiceprzewodniczący Honda Motor Europe, „aby ponownie rozszerzyć rodzinę o sportowe warianty Type S i Type R.” I obiecał: „Ich nazwy są już w programie: S oznacza Sport, a R Racing.” Oba nowe modele 3-drzwiowe różnią się od 5-drzwiowego własnym designem, specjalnymi ustawieniami do jazdy, a w przypadku Type R – świetnym sportowym silnikiem, gwarantującym niesamowitą przyjemność z jazdy przy jednoczesnej codziennej użyteczności.

„Rozszerzenie oferty produktowej,” kontynuował Maekawa, „ma na celu spełnienie oczekiwań młodszych klientów oraz tych z młodym duchem, dla których sportowy charakter pojazdu ma ogromne znaczenie.” Ponieważ „stary” Civic Type R zyskał ogromne grono entuzjastów w ciągu ostatnich lat, osiągając sprzedaż przekraczającą wszelkie prognozy, „Byłoby głupotą,” powiedział Maekawa, „nie spełnić życzeń tych wiernych klientów.” I na dodatek, to wystarczający powód dla Hondy, aby po raz pierwszy wprowadzić na rynek najbardziej ekstremalny model Civica w trzech różnych wersjach.

Śmiała moc i sztywne ustawienia zawieszenia

Type S napędzany jest silnikiem benzynowym 1.8-litrowym lub dieslem 2.2-litrowym. Oba silniki mają moc 140 KM. Zawieszenie jest sztywniejsze niż w wersji 5-drzwiowej i ma szerszy tylni rozstaw kół o 20 mm dla większej stabilności. Civic Type S będzie dostępny od stycznia.

Źródłem napędu nowego Type R jest najnowsza wersja silnika 2.0L DOHC i-VTEC. Bardzo poprawiony silnik, o mocy 201 KM, jest niemal tak samo mocny jak w poprzednim modelu, ale jeszcze bardziej responsywny. Znacznie sztywniejsza karoseria – nawet w porównaniu do modelu 5-drzwiowego – oraz ustawienia zawieszenia z naciskiem na sportową regulację, tylko pomagają zapewnić, że najgorętszy Civic w historii to doświadczenie za kierownicą wyjątkowego rodzaju. Ten szczytowy model sportowy będzie dostępny u dealerów od marca 2007 roku.

Podkreślona sylwetka w stylu coupé

Sylwetka nowego modelu jest podobna do aktualnego Civica 5-drzwiowego. Indywidualna osobowość została zrealizowana nie poprzez radykalną zmianę linii, ale raczej poprzez szereg unikalnych detali. Wyraźnie zwężające się tylne okno boczne podkreśla coupé-kształt tylnej części. Zwężający się kształt tylnych szyb również nadaje smukły profil. Odważne progi boczne, wyraźnie poszerzony rozstaw kół oraz duże koła (17-calowe w Type S i 18-calowe w Type R) znacznie podnoszą dynamiczny wygląd obu sportowych modeli. Dodatkowo, drzwi, tylne panele boczne oraz przedni i tylny zderzak zostały przekształcone.

Specjalny charakter Civic Type R podkreślają elegancko wymodelowane, pomalowane na kolor nadwozia przednie i tylne progi, tylni spoiler oraz powiększona kratka chłodnicy. Logo Type R na przednich zaciskach hamulcowych wzmacnia ogólny sportowy obraz.

Przestronne wnętrze

W Type R i Type S układ wnętrza oparty jest na tym samym rozwiązaniu co w Civicu 5-drzwiowym. We wszystkich modelach ósmej generacji Civica indywidualny design zapewnia również dużą ilość przestrzeni dla pasażerów. Unikalna koncepcja z umieszczonym centralnie zbiornikiem paliwa pod przednim siedzeniem pozwala uzyskać niski, płaski tylny podłogę. Po złożeniu tylnych siedzeń, bagażnik oferuje na tyle dużo miejsca, że można w nim zmieścić trzy rowery górskie (po zdjęciu przednich kół). Pojemność schowka za przednimi siedzeniami wynosi 1,352 litra.

Tylne siedzenia wyposażone są w specjalną kinematykę, dzięki której oparcia można łatwo i błyskawicznie obniżyć. Jeśli mechanizm blokujący oparcie zostanie zwolniony, a oparcie przesunięte do przodu, obniża się tak, że uzyskuje się idealnie płaską przestrzeń ładunkową. W razie potrzeby, przestrzeń bagażowa może być częściowo powiększona. W tym celu tylna kanapa jest dzielona asymetrycznie (60/40). Dzięki efektywnemu mechanizmowi z łatwo poruszającymi się zawiasami, powrót na pierwotne miejsce nie nastręcza żadnych trudności. Pod poziomem podłogi bagażnika znajduje się dodatkowy schowek o pojemności 70 litrów – odpowiednie miejsce na przedmioty, które powinny być zawsze wożone, ale rzadko potrzebne.

Type S i Type R mają deskę rozdzielczą, która jest równie nowoczesna i funkcjonalnie rozplanowana jak w wersji 5-drzwiowej. Najważniejsze informacje umieszczone są na samej górze wyświetlacza i stosunkowo daleko na przód, co mniej rozprasza kierowcę od rzeczywistej sytuacji na drodze i wymaga mniej adaptacji wzroku. Drugorzędne informacje są rozmieszczone wokół tego centralnego punktu. Zawsze znajdują się w polu widzenia, ale nie rozpraszają kierowcy nadmierną dominacją.

W porównaniu z poprzednią generacją Civica, kierownica jest ustawiona pod bardziej pionowym i ergonomicznie korzystnym kątem. Zarówno kierowca, jak i pasażer na przednim siedzeniu korzystają z dodatkowej przestrzeni na nogi oraz większej swobody ruchu w ogóle. Kierownica jest regulowana w zakresie wysokości i odległości.

Przednie siedzenia w Type S mają różne grubości pianki w różnych miejscach siedzenia, co zapewnia lepsze trzymanie boczne przy jednoczesnym dobrym komforcie siedzenia. Tapicerka pokryta jest czarnym Alcantarą i ozdobiona srebrnymi ściegami.

Skupiona na kierowcy kabina Type R

Wnętrze Civica Type R łączy elementy z wyścigów samochodowych oraz wysokiej klasy samochodów sportowych, co zapewnia odpowiedni poziom komfortu. Duże czarne boczki z Alcantary i czerwonymi szwami zapewniają kierowcy i pasażerowi przedniego siedzenia zarówno dobre trzymanie boczne, jak i ergonomicznie idealną pozycję siedzącą. Z ich czerwonej tkaniny, siedzenia, oparcia i tylne siedzenia oferują wizualny kontrast. Wskaźniki na desce rozdzielczej również są podświetlane na czerwono i wyróżniają się szczotkowanymi metalowymi panelami. Kierownica jest pokryta perforowaną skórą z czerwonymi szwami. Gałka zmiany biegów, wykonana z aluminium, elegancko wystaje z czarnego skórzanego pokrowca – również z czerwonymi szwami. Dodatkowy element ekskluzywności stanowi tabliczka z wygrawerowanym unikalnym numerem seryjnym Civica Type R.

Praktyczne schowki

Liczne schowki i przegródki umożliwiają przechowywanie akcesoriów do jazdy o różnych rozmiarach. Schowek ma pojemność 14 litrów i zawiera osobną kieszeń na mapy wewnątrz amortyzowanej pokrywy. W razie potrzeby, schowek może być schładzany przez klimatyzację, aby utrzymać przekąski i napoje w chłodzie podczas jazdy. Kieszenie w przednich drzwiach są przystosowane do przechowywania butelek o pojemności 500 ml i map.

Centralny schowek jest przeznaczony dla mniejszych przedmiotów, takich jak telefon komórkowy, natomiast z tyłu znajduje się podwójny uchwyt na kubki, ukryty za zapalniczką i popielniczką. Skrzynka konsoli centralnej jest w stanie pomieścić różne drobne przedmioty lub bibliotekę muzyczną do 22 CD.

Type S: doskonała moc 140 KM – wybór między benzyną a dieslem

Nabywca nowego Type S może wybierać między dwoma silnikami o mocy 140 KM (103 kW). Silnik benzynowy to 1.8-litrowy SOHC i-VTEC, który zadebiutował już w Civicu 5-drzwiowym. Jednostka dieslowska to nowoczesny silnik 2.2-litrowy i-CTDi. Oba silniki połączone są z 6-biegowymi skrzyniami manualnymi, których staranne rozłożenie przełożeń w pełni wykorzystuje ich potencjał. Opcjonalnie w modelu 1.8 Type S dostępna jest automatyczna skrzynia biegów z manualnym trybem i systemem i-SHIFT, która oferuje możliwość automatycznej lub manualnej zmiany biegów również za pomocą przycisków na kierownicy.

Wśród technicznych zalet silnika 1.8-litrowego, który chętnie wkręca się na obroty, znajdują się liczne środki redukujące tarcie oraz innowacyjny układ czasowania zaworów dolotowych. Podczas jazdy i w warunkach niskiego obciążenia, zamknięcie zaworów dolotowych jest opóźnione, a przepustnica otwierana szeroko, aby zminimalizować straty pompy. Dzięki temu możliwe jest ograniczenie straty mocy na skutek zamknięcia przepustnicy. Ponieważ otwarta przepustnica zwykle powodowałaby bardzo szybkie przyspieszenie, zastosowano techniczny trik. Opóźnione zamknięcie zaworów dolotowych pozwala na momentalne wyparcie części mieszanki powietrzno-paliwowej na zewnątrz komory spalania, zapobiegając wzrostowi prędkości. W porównaniu do konwencjonalnego inżynierii, zastosowanie tego urządzenia znacząco poprawia ekonomię paliwową.

W innych aspektach system i-VTEC działa tak jak dotychczas, przełączając czasowanie zaworów podczas przyspieszania, aby osiągnąć mocne i momentowe osiągi. System drive-by-wire zapewnia precyzyjną kontrolę przepustnicy, gdy czasowanie zaworów jest zmieniane, co zapewnia, że przełączania są niedostrzegalne dla kierowcy.

Te ulepszenia techniczne łączą się, aby osiągnąć przewodzące w klasie osiągi, które można porównać z silnikiem 2.0-litrowym. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 8.9 sekundy (i-SHIFT 10.9 sekundy) przy zużyciu paliwa wynoszącym 6.6 l/100 km (i-SHIFT 6.8), co ustala nowe standardy dla tej wielkości silnika.

Nowa konstrukcja silnika diesla i jego nowoczesne rozwiązania zapewniają maksymalny moment obrotowy wynoszący 340 Nm przy zaledwie 2,000 rpm. To jednostka czterocylindrowa, ustawiona poprzecznie, z czterema zaworami na cylinder, wałkiem wyrównawczym, drugiej generacji bezpośrednim wtryskiem common rail oraz turbosprężarką ze zmienną geometrią i intercoolerem. Zużycie paliwa w cyklu mieszanym wynosi jedynie 5.2 l/100 km, a silnik o zapłonie samoczynnym osiąga przyspieszenie od zera do 100 km/h w 8.6 sekundy.

Type R: wysokoobrotowy silnik 2.0-litrowy

Silnik 2.0-litrowy DOHC i-VTEC w modelu Type R z technologią zmiennego wałka rozrządu VTC przeszedł intensywne prace modernizacyjne. Jest teraz bardziej responsywny i, dzięki nowemu elektronicznemu zaworowi przepustnicy oraz dodatkowi wałka wyrównawczego, działa płynniej.

Silnik nadal oferuje ten sam wysoki moment obrotowy i ekscytujące wrażenia z jazdy co wcześniej, ale zakres wysokich obrotów VTEC jest teraz szerszy i bardziej dostępny. Przełączenie na długotrwałe czasowanie zaworów w zmodyfikowanym silniku pokrywa zakres obrotów od 5,400 do 8,000 rpm aż do maksymalnej mocy wynoszącej 201 KM. W poprzednich silnikach ta moc była dostępna do prędkości 7,900 rpm. Kierowca informowany jest o zmianie wałka za pośrednictwem wskaźnika i-VTEC, umieszczonego tuż obok cyfrowego prędkościomierza.

Przyspieszenie do 100 km/h zajmuje 6.6 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 235 km/h, co są wynikiami tożsamymi z poprzednią generacją Civica Type R, jednak dostarczanie mocy jest teraz bardziej harmonijne.

Udoskonalone aerodynamiczne osiągi w porównaniu z poprzednikiem, połączone z przełożeniem, które lepiej wykorzystuje wysokoobrotowy silnik, zapewniają, że dość większa waga własna jest w pełni skompensowana.

Ustawienia zawieszenia Type S i Type R

Pewne prowadzenie Civica 5-drzwiowego, opierającego się na zawieszeniu MacPhersona/rafa, stanowiło idealną bazę dla bardziej sportowych wymagań najnowszych wersji Civica.

Type S wprowadza zmodyfikowane ustawienia sprężyn i amortyzatorów, które dostarczają ostrzejszej dynamiki podwozia, a 20 mm szerszy tylni rozstaw kół oraz 17-calowe lekkie felgi z oponami 225/45 YR17 zapewniają lepszą przyczepność.

Sportowy charakter Type R odzwierciedla się w jeszcze bardziej wyrafinowanej konfiguracji, z unikalnymi cechami sprężyn, amortyzatorów i tulei oraz obniżoną o 15 mm wysokością prześwitu. Ponadto, wykorzystano już sztywną konstrukcję nadwozia Civica, wprowadzając dodatkowe wzmocnienia w przedniej części podłogi, w okolicy górnych mocowań zawieszenia oraz w przodzie komory silnika, aby zapewnić niezwykle solidną podstawę dla jeszcze bardziej responsywnego prowadzenia.

18-calowe felgi aluminiowe Type R i opony 225/40 YR18 oraz ekskluzywne ustawienia wspomagania kierownicy przyczyniają się do ostrej reakcji samochodu na polecenia kierowcy. Wentylowane tarcze hamulcowe z przodu mają średnicę 282 mm w modelach Type S i 300 mm w modelach Type R. Oba modele mają 260 mm solidne tarcze z tyłu.

Rozbudowane środki bezpieczeństwa

Civic Type S i Type R są wyposażone w ABS, elektroniczną dystrybucję siły hamowania (EBD) oraz system stabilizacji pojazdu (VSA), zaprojektowane w celu wspierania kierowcy w utrzymaniu kontroli podczas pokonywania zakrętów, przyspieszania i nagłych manewrów poprzez przydzielanie hamulców do prawego lub lewego koła w razie potrzeby i zarządzanie systemami przepustnicy i hamulców.

Pasywne bezpieczeństwo zawsze było priorytetem w Hondzie i poza przednimi, bocznymi i kurtynowymi poduszkami powietrznymi SRS oraz podwójnymi napinaczami na przednich pasach bezpieczeństwa, modele Civica mają innowacyjny system przypominania o zapięciu pasów bezpieczeństwa dla pasażerów tylnych, wyświetlany na desce rozdzielczej. Jednostka SRS określa status każdego zapięcia pasa i przesyła informacje do wyświetlacza.

Aktywne zagłówki przednich siedzeń w Type S odgrywają kluczową rolę w ochronie przed nieprzyjemnymi konsekwencjami kolizji tylnych. Zostały one wypychane do przodu przez ruch ciała i chronią tył głowy pasażera.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.