CR-V była już bestsellerem Hondy, a w 2010 roku zadebiutował nowy design, który miał przyciągnąć jeszcze więcej nabywców.
Nazwa CR-V była obecna na rynku od 1997 roku, kiedy to zaprezentowano pierwszą generację. “CR-V” oznacza “komfortowy pojazd do codziennych jazd”. I dokładnie tak, jak sugeruje nazwa, crossover został zaprojektowany z myślą o rodzinach, które potrzebują komfortu i dużej przestrzeni.
Zmiany w designie zewnętrznym obejmowały przekształconą przednią kratkę, która dobrze współgrała z dużymi reflektorami, nowe przednie i tylne zderzaki oraz przeprojektowaną maskę.
CR-V dostępna była w czterech wersjach wyposażeniowych. Podstawowa wersja, LX, była już wyposażona w przydatne funkcje, takie jak tempomat, bezkluczykowy dostęp, przesuwane i pochylane tylne siedzenia oraz gniazdo audio.
Najwyższa wersja, E-XL z dodatkowymi funkcjami nawigacyjnymi, oferowała elektrycznie regulowane fotele kierowcy, skórzaną tapicerkę, podgrzewane fotele, klimatyzację z dwustrefową regulacją, łączność Bluetooth oraz kamerę cofania.
CR-V była dostępna tylko z jednym silnikiem, 2.4 o mocy 180 KM. Jednostka napędowa była połączona z 5-biegową automatyczną skrzynią biegów, nie oferując opcji wyboru skrzyni manualnej. Nowy silnik rozwijał o 14 KM więcej niż w starszej generacji.
Standardowo była to wersja z napędem na przednie koła, jednak użytkownicy mogli wybrać system AWD.
Przestrzeń bagażowa była obszerna, a sztywny pokrowiec bagażnika przydatny do układania.
CR-V dobrze się prowadziła z precyzyjnym układem kierowniczym, jednak przy wyższych prędkościach było słychać szum wiatru.
CR-V uzyskała doskonałe wyniki w testach zderzeniowych, co czyni ją dobrym wyborem pod względem bezpieczeństwa.
Honda CR-V zyskuje nowe cechy dla modelu 2010, wprowadzając ulepszenia i modyfikacje zarówno w wyglądzie zewnętrznym, jak i wewnętrznym, nowe funkcje, lepszą ekonomikę paliwową oraz większą moc.
Ulepszenia stylistyczne obejmują odświeżony przód z nową kratką i zderzakiem, przekształconą maskę oraz nowy kształt tylnego zderzaka. Dziesięcioramienne felgi aluminiowe, standardowe dla modeli Honda CR-V EX i EX-L, zastępują wcześniejsze siedmioramienne felgi aluminiowe. Ulepszenia wnętrza koncentrują się na nowych funkcjach i funkcjonalności. System Bluetooth® HandsFreeLink® jest teraz dostępny w modelach wyposażonych w opcjonalny system nawigacji Honda Satellite-Linked Navigation System™. Automatyczne światła włączają się i wyłączają w modelach Honda CR-V EX-L, a przednie fotele mają szersze podłokietniki na wszystkich modelach.
Ulepszenia silnika 2.4 litra czterocylindrowego zwiększają moc do 180 koni mechanicznych (hp), co stanowi wzrost o 14 hp. Szacowane przez EPA zużycie paliwa w cyklu miejskim i drogowym wzrasta do 21/28 mil na galon (mpg) w modelach 2WD oraz 21/27 mpg w modelach wyposażonych w Real Time™ 4WD – to wzrost o 1 mpg w zarówno w ruchu miejskim, jak i drogowym w wszystkich modelach.
„Honda CR-V łączy wiele korzystnych cech samochodu osobowego i SUV-a w stylowym, a zarazem funkcjonalnym i zdolnym pojeździe” – powiedziała Vicki Poponi, asystent wiceprezesa American Honda Motor Co., Inc. „W 2010 roku Honda CR-V stanowi jeszcze lepszą wartość z istotnymi ulepszeniami w całym pojeździe.”
Choć na zewnątrz jest kompaktowa, z rozstawem osi wynoszącym 103,1 cala i długością łatwą do zaparkowania, wynoszącą poniżej 15 stóp, wnętrze oferuje 103,8 stóp sześciennych objętości pasażerskiej (CR-V LX) dla maksymalnie pięciu pasażerów. Dodając do tego pojemność bagażnika wynoszącą 35,7 stóp sześciennych za tylnymi siedzeniami, Honda CR-V tworzy całkowitą objętość wnętrza, która z perspektywy efektywności przestrzennej przekracza definicję rozmiaru dużej limuzyny według amerykańskiej EPA wynoszącą 120 stóp sześciennych.
Szeroki wachlarz aktualizacji wnętrza na 2010 rok obejmuje modyfikacje funkcji radia i układu kontroli, wprowadzenie nowych tekstur materiałów siedzeń oraz ulepszony design uchwytów drzwiowych wewnętrznych z gumowym uchwytem. Przerobione panele wykończeniowe dla kierownicy, selektora biegów, górnego schowka na rękawiczki oraz konsoli centralnej (tylko w modelach z nawigacją) mają na celu rozjaśnienie ogólnego motywu kolorystycznego wnętrza. Modele z jasnym wnętrzem teraz mają ciemniejszy brązowy dywan zamiast jasnobrązowego, co jest bardziej przyjazne dla pasażerów.
System audio AM/FM/CD integruje szaro-czarną kolorystykę z niebieskim podświetleniem, zastępując czarne. Honda CR-V EX-L (modele z nawigacją i bez nawigacji) otrzymuje interfejs audio USB, który umożliwia bezpośredni dostęp do plików muzycznych z kompatybilnych urządzeń, korzystając z istniejących środków kontroli pojazdu.
Zgodnie z nowym podświetleniem systemu audio, tło Wyświetlacza Informacji Wielofunkcyjnej (MID) teraz ma niebieski kolor (wcześniej czarny). Funkcje wyświetlania MID, które obejmują licznik kilometrów, komputer pokładowy i wskaźniki konserwacji pojazdu, teraz w 2010 roku zawierają funkcję kompasu w modelach Honda CR-V EX i EX-L (bez nawigacji). W modelach wyposażonych w nawigację nowo dodany status Bluetooth HandsFreeLink i pokrewne funkcje są wyświetlane w MID.
Dla komfortu, podłokietniki dla kierowcy i pasażera z przodu są szersze o 1 cal w porównaniu do poprzedniego modelu. Strefy przechowywania w pierwszym rzędu nadal oferują tę samą funkcjonalność, z miejscami przeznaczonymi na takie przedmioty jak torebka między siedzeniami do rzeczy tak małych jak telefony komórkowe i odtwarzacze muzyczne na przesuwanym stole środkowym. Konsola centralna zastępuje przesuwany stół centralny w modelu Honda CR-V EX-L z nawigacją.
Przesuwane tylne siedzenie 60/40 z 40/20/40 składanym oparciem oferuje wszechstronność bagażnika, przesuwając się do przodu w celu zwiększenia przestrzeni bagażowej, składając się do przodu w celu pomieszczenia długich przedmiotów lub składając i przewracając się do przodu w celu stworzenia dużego, płaskiego obszaru bagażowego. Maksymalna możliwa objętość bagażowa wynosi 72,9 stóp sześciennych z przybliżonymi wymiarami podłogi wynoszącymi 51 cali długości i 39 cali szerokości (przy nadkolach). Potencjał przechowywania za tylnym siedzeniem jest zwiększony przez podwójną półkę bagażową (CR-V EX i EX-L), która może strategicznie pomieścić przedmioty takie jak złożony wózek dziecięcy na dolnym poziomie oraz torby z zakupami na górnym poziomie. Tylne siedzenie obejmuje system mocowania fotelików dziecięcych Lower Anchors and Tethers for Children (LATCH) we wszystkich pozycjach tylnych siedzeń, co pozwala na zamontowanie dwóch fotelików dziecięcych zewnętrznych lub jednego centralnego.
Standardowe wyposażenie bezpieczeństwa obejmuje: strukturę nadwozia Advanced Compatibility Engineering™ (ACE™); System Stabilizacji Pojazdu™ (VSA®), powszechnie określany jako elektroniczna kontrola stabilności; oraz projekt bezpieczeństwa pieszych z przodu pojazdu. Dodatkowe standardowe wyposażenie obejmuje poduszki powietrzne kurtynowe z czujnikiem przewrócenia; boczne poduszki powietrzne z przodu z systemem wykrywania pozycji pasażera (OPDS); aktywne zagłówki foteli przednich; system ABS z Elektronicznym Rozdziałem Hamowania (EBD) i Wspomaganiem Hamowania; oraz System Monitorowania Ciśnienia w Oponach (TPMS).
Konstrukcja nadwozia Honda CR-V w dużym stopniu wykorzystuje stal o wysokiej wytrzymałości (58 procent), aby zaoszczędzić na wadze i stworzyć sztywną strukturę nadwozia, co znacząco przyczynia się do jakości jazdy pojazdu, ekonomiczności paliwowej oraz wydajności bezpieczeństwa.
Dynamiczna kabina z przodu łączy eleganckie linie nadwozia Honda CR-V z rzeźbioną dolną częścią nadwozia o solidnym wyglądzie i trwałym wykończeniu. Dwupoziomowa kratka i profil boczny z wygiętym kształtem okna oraz chromowanym akcentem podkreślają charakterystyczną i elegancką obecność Honda CR-V.
W 2010 roku górna kratka przedniego zderzaka ma jedną poziomą listwę wykończeniową w stylu chromowanym, w przeciwieństwie do podwójnej listwy z wcześniejszego projektu. Blacha metalowa maski teraz płynnie wchodzi w górną część kratki zamiast okrążać ją.
Dolna część kratki zyskuje dziesięciokątny wzór, który zastępuje wcześniejszy projekt z poziomą listwą trzypaskową. Dodano chromowany element wykończeniowy w miejscu, w którym dolna sekcja kratki przecina górną część zderzaka (tylko w EX i EX-L). Okrągły otwór na oryginalne światła przeciwmgielne Honda znajduje się w obrębie powierzchni malowanej przedniego zderzaka, który sięga niżej w pojeździe, a nie w dolnym czarnym wykończeniu nadwozia. Odpowiednio, przekształcona powierzchnia malowana tylnego zderzaka teraz obejmuje czerwone tylne odblaski, które wcześniej znajdowały się w czarnym wykończeniu.
Zawieszenie składa się z układu przednich kolumn MacPhersona i tylnego zawieszenia wielowahaczowego. Sztywna konstrukcja nadwozia i niezależne zawieszenie zapewniają komfortowe i angażujące doznania podczas jazdy crossoverem SUV. Najnowocześniejsze materiały do absorpcji dźwięku pomagają zredukować hałas silnika i drogi, zapewniając cichsze wnętrze.
Silnik i-VTEC o pojemności 2,4 litra, z 16 zaworami, Dual Overhead Camshaft (DOHC) integruje „inteligentną” wersję elektronicznej kontroli fazy zaworów oraz kontroli podnoszenia, a także Kontrolę Czasu Zmiennego (VTC), które są zaawansowanymi technologiami zaworowymi Hondy, mającymi na celu poprawę efektywności paliwowej i wydajności mocy, jednocześnie redukując emisje spalin. Część VTEC systemu hydraulicznie dostosowuje dźwigary zaworów ssących dla podnoszenia i czasu, aby zoptymalizować wydajność silnika w niskim i wysokim zakresie obrotów. Aspekt Kontroli Czasu Zmiennego (VTC) i-VTEC pozwala na ciągłe, zmienne fazowanie wałka rozrządu ssącego, co pomaga poprawić moment obrotowy silnika, promować płynny bieg jałowy silnika oraz tworzyć efekt recyrkulacji spalin wewnętrznych, co zmniejsza emisje tworzące smog (NOx).
W 2010 roku poprawa mocy i efektywności wynika z podniesienia stopnia sprężania silnika do 10:5:1 z 9,7:1, wtryskiwaczy paliwa z drobniejszym wzorem rozpylania, większymi zaworami ssącymi, świec zapłonowych z wydłużonymi elektrodami, pierścieniami tłokowymi zwiększającymi wydajność oraz czujnika rozdzielczości wyższej precyzji oraz wyższego przepływu układu wydechowego.
Honda CR-V standardowo wyposażona jest w elektronicznie sterowaną 5-biegową automatyczną skrzynię biegów, która wykorzystuje aktywny konwerter momentu. Szerokie ogólne przełożenia pomagają maksymalizować przyspieszenie w biegach od pierwszego do czwartego oraz optymalizować ekonomikę paliwową w piątym biegu z nadbiegiem.
Kontrola Logiki Podjazdu pomaga zredukować „polowanie” na bieg na pagórkowatych drogach. Dostępny system Real Time™ 4WD – idealny do zwiększonej trakcji w warunkach śniegu, deszczu, na drogach gruntowych i piaszczystych – przekazuje moc na tylne koła, gdy jest to potrzebne. System podwójnej pompy Real Time 4WD jest zawsze gotowy i automatyczny, hydraulicznie proporcjonalnie dostosowuje moment obrotowy tylnego koła za pomocą sprzęgieł wielopłytkowych. System Maintenance Minder wskaże, że płyn w podwójnej pompie powinien zostać wymieniony przy około 60 000 mil.
Honda CR-V jest dostępna w trzech wersjach, z których każda oferowana jest zarówno w napędzie na przednie koła, jak i Real Time 4WD. Standardowe funkcje komfortu i wygody w modelu Honda CR-V LX obejmują klimatyzację z systemem filtrowania powietrza, bezkluczykowy dostęp, teleskopową kolumnę kierowniczą, tempomat, elektrycznie sterowane szyby z automatycznym wznoszeniem/opuszczaniem szyby kierowcy, elektryczne zamki drzwi i tylnej klapy, system audio AM/FM/CD z czterema głośnikami, wskaźnik zużycia paliwa oraz stalowe felgi 17-calowe.
Honda CR-V EX dodaje jednoprstowy otwór dachowy z funkcją uchylną, chromowaną kratkę i wykończenie tablicy rejestracyjnej z tyłu, przyciemniane szyby tylne, system zabezpieczeń, sterowanie audio na kierownicy, podwójną półkę bagażową, system audio z 6-płytowym zmieniarką oraz sześcioma głośnikami, wskaźnik temperatury zewnętrznej, oświetlenie lusterek do makijażu (nowe), cyfrowy kompas (nowy) oraz 17-calowe felgi aluminiowe (nowy design).
Honda CR-V EX-L dodaje skórzane wykończenie siedzeń i podłokietników, podgrzewane fotele przednie, lusterka boczne i uchwyty drzwiowe w kolorze nadwozia, XM® Radio, interfejs audio USB (nowy) oraz automatyczne światła włączające i wyłączające (nowe). W modelu Honda CR-V EX-L dostępny jest system nawigacji Honda Satellite-Linked z rozpoznawaniem głosu i kamerą cofania, który również dodaje premium system audio z 7 głośnikami w tym subwoofer oraz Bluetooth HandsFreeLink, jednostkę przechowywania w konsoli centralnej (zastępuje przesuwany stół centralny) oraz 6-płytową zmieniarkę w konsoli centralnej (zastępuje zmieniarkę w desce rozdzielczej).
Kolory dostępne w 2010 roku to Opal Sage Metallic (nowy), Royal Blue Pearl, Taffeta White, Glacier Blue Metallic, Polished Metal Metallic (nowy), Alabaster Silver Metallic, Crystal Black Pearl, Tango Red Pearl i Urban Titanium Metallic. Wybory kolorystyczne wnętrza, określone przez kolor nadwozia, to Ivory, Black lub Gray.
Honda CR-V stała się najlepiej sprzedającym się SUV-em w Stanach Zjednoczonych, osiągając w roku kalendarzowym 2008 wynik 197,279, plasując się również wśród dziesięciu najlepiej sprzedających się pojazdów tego roku. Honda CR-V jest globalnym produktem Hondy i sprzedawana jest w 160 krajach na całym świecie, w tym w Ameryce Północnej, Europie, Azji, Ameryce Południowej i Afryce. Na całym świecie Honda CR-V jest składana z krajowych i globalnych części, w tym w zakładzie Honda of America Manufacturing, Inc. w East Liberty w Ohio.
Specyfikacje techniczne
Silnik: 2.4-litrowy i-VTEC 4-cylindrowy
Moc: 180 hp @ 6800 rpm
Moment obrotowy: 161 lb-ft. @ 4400 rpm
Szacowane zużycie paliwa EPA (miasto/trasa/połączenie)
2WD: 21/28/24 mpg
4WD: 21/27/23 mpg
Pojemność miejsc: 5
Objętość pasażerska: 103.8 cu-ft.
Objętość bagażowa: 34.7 cu-ft.
Standardowe poduszki powietrzne: Poduszki powietrzne o podwójnej fazie dla kierowcy i pasażera z przodu, boczne poduszki powietrzne z systemem wykrywania pozycji pasażera (OPDS); oraz boczne poduszki powietrzne z czujnikiem przewrócenia.
Standardowa kontrola stabilności elektronicznej: System Stabilizacji Pojazdu™ (VSA®)
Standardowy system ABS: 4-kanałowy z Wspomaganiem Hamowania
#########################################################################
Nowy model Honda CR-V trafi do sprzedaży w styczniu 2010 roku, z nowym silnikiem diesla oraz długo oczekiwaną automatyczną skrzynią biegów dla modeli z dieslem.
Honda CR-V nieprzerwanie prowadziła w sprzedaży SUV-ów od momentu wprowadzenia na rynek w 2007 roku, zapewniając przestronną kabinę i dużą, dzieloną przestrzeń bagażową, co zapewnia praktyczność, a niski środek ciężkości nadaje Honda CR-V „samochodowe” cechy prowadzenia.
W 2010 roku popularny wygląd Honda CR-V został odświeżony, aby uwzględnić wyraźnie nowy przedni zderzak i kratkę, zmieniony tylny zderzak oraz zderzaki w kolorze nadwozia w wersjach EX. Oferowane są nowo zaprojektowane felgi aluminiowe o średnicy 17 cali (SE) i 18 cali (ES i EX) oraz ulepszone materiały i plastiki we wnętrzu, co nadaje wnętrzu Honda CR-V jeszcze bardziej premium wykończenie. Wprowadzono także nowy design konsoli audio, podczas gdy poprawiona izolacja dźwiękowa wokół silnika i kabiny sprawia, że Honda CR-V jest jeszcze cichszym i bardziej relaksującym samochodem do prowadzenia.
Zmieniona wersja Honda CR-V nadal będzie produkowana w Honda of the UK Manufacturing w Swindon, gdzie brytyjscy pracownicy dumnie produkują ten SUV dla ponad 60 krajów.
Nowy silnik i-DTEC i automatyczna skrzynia biegów diesla
Silnik diesla i-DTEC o pojemności 2,2 litra, który zadebiutował w najnowszej Hondzie Accord w 2008 roku, będzie dostępny w nowym CR-V. Silnik diesla produkuje 150PS przy 4000 rpm (wzrost o 10PS) i moment obrotowy 350Nm przy 2000 rpm (wzrost o 10Nm). Może być połączony z manualną skrzynią biegów lub nową 5-biegową automatyczną skrzynią biegów produkowaną przez Hondę.
Płynna i wyrafinowana automatyczna skrzynia biegów diesla będzie dostępna we wszystkich wersjach modelowych Honda CR-V od premiery w 2010 roku, a wszystkie silniki w ofercie Honda CR-V są zaprojektowane tak, aby spełniały normy Euro 5.
Wartość za pieniądze
Honda CR-V zawsze była uznawana za oferującą dobry stosunek jakości do ceny, a poziom wyposażenia nowego pojazdu będzie nadal imponować.
Wersje SE są wyposażone w 17-calowe felgi aluminiowe, klimatyzację, tapicerkę z tkaniny oraz podgrzewane lusterka drzwiowe. Ponadto wersje ES otrzymują 18-calowe felgi aluminiowe z 10 ramionami, lusterko przeciwsłoneczne z automatycznym przyciemnianiem, tempomat, dzieloną przestrzeń bagażową, dwustrefową klimatyzację, elektrycznie składane lusterka oraz spryskiwacze świateł, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, przednie światła przeciwmgielne, pół-skórzane i Alcantara podgrzewane fotele, skórzaną kierownicę oraz gałkę zmiany biegów, unikalne wykończenia wnętrza oraz złącze USB do podłączenia iPoda.
Tymczasem najdroższe wersje EX będą miały 8-kierunkowo elektrycznie regulowane fotele kierowcy z podparciem lędźwiowym, aluminiowe wykończenie, światła HID Xenon, zderzaki w pełnym kolorze nadwozia, pełne skórzane wykończenie z podgrzewanymi fotelami przednimi, panoramiczny szklany dach, czujnik deszczu i funkcję automatycznego włączania świateł, lusterko przeciwsłoneczne z funkcją przechylenia wstecznego, nawigację satelitarną DVD z premium systemem audio, 6-płytowym zmieniarką i subwooferem, oprócz wyposażenia ES.
Na 2010 rok dostępne są trzy nowe kolory lakieru: Premium White Pearl, Urban Titanium oraz Alabaster Silver. Dostępnych jest także pięć innych metalicznych lakierów – Crystal Black, Polished Metal, Sparkle Grey, Deep Bronze i Deep Sapphire Blue. Milano Red to dostępny kolor jednolity.
Zaawansowane technologie bezpieczeństwa