Po latach dominacji na rynku SUV-ów w Stanach Zjednoczonych, Honda CR-V powróciła w 2016 roku z nową generacją. Nowa, śmiała i wyrafinowana stylistyka charakteryzowała się przednim pasem z dwoma reflektorami, które przypominały oczy samuraja. Ogólny design był odważny i wyrafinowany, co wywołało kontrowersje. To był projekt, który jedni uwielbiali, a inni nienawidzili.
Wewnątrz było mnóstwo miejsca dla wszystkich. Płaska podłoga z tyłu ułatwiała dostęp i zapewniała lepszy komfort, nawet gdy siedziało tam trzech dorosłych. Wnętrze miało niżej umieszczoną deskę rozdzielczą z bardzo czytelnym zestawem wskaźników. Jednostka multimedialna nie dorównywała tym z modelu Civic z tej samej epoki, ponieważ nie była zgodna z Android Auto i Apple CarPlay.
W zależności od rynku, model CR-V z 2018 roku oferował pięć opcji silnikowych oraz kilka skrzyń biegów. Był to pierwszy CR-V z silnikiem benzynowym z turbodoładowaniem w wersji 1.5 litra. Zachowano także starsze silniki 2.4-litra i 2.0-litra, ale dostosowano je do najnowszych norm emisji. Silnik turbodiesel 1.6-litra został zaktualizowany w porównaniu do poprzedniej generacji, a dodatkowo wprowadzono wersję hybrydową.
W kwestii napędu, CR-V oferowano w wersji 2WD lub 4WD. W przypadku hybrydy dostępna była tylko skrzynia CVT, natomiast pozostałe modele mogły być wyposażone w 6-biegową skrzynię manualną lub 9-biegową automatyczną.
Całkowicie przebudowany i przekształcony model Honda CR-V z 2017 roku to piąta generacja niezwykle popularnego kompaktowego SUV-a dla pięciu pasażerów, który od 20 lat jest najlepiej sprzedającym się SUV-em w Stanach Zjednoczonych. Od momentu wprowadzenia modelu na rynek w 1997 roku sprzedaż w USA wyniosła blisko 4 miliony sztuk.
CR-V z 2017 roku może pochwalić się odważnym i eleganckim wzornictwem, bardziej przestronnym, wszechstronnym i wysokiej jakości wnętrzem, a także pierwszym w historii modelu silnikiem turbo. Oferuje także szereg nowych funkcji i technologii, które poprawiają łączność, komfort i wygodę. Opierając się na nowej platformie konstrukcyjnej, nowy CR-V osiąga najwyższe poziomy jakości i precyzji prowadzenia w swojej klasie, w tym najlepszą w swojej klasie precyzję kierownicy, komfort jazdy oraz ciszę w kabinie.
CR-V z 2017 roku rozszerza zastosowanie zestawu zaawansowanych technologii bezpieczeństwa i wsparcia kierowcy Honda SensingTM, które są teraz oferowane jako standardowe wyposażenie w wersjach EX i wyższych. Po raz pierwszy w CR-V znajdują się również systemy Road Departure Mitigation (RDM) oraz Adaptive Cruise Control (ACC) z funkcją Low-Speed Follow (LSF). Dodatkowe nowe funkcje asystujące to m.in. monitorowanie ruchu poprzecznego z tyłu, system informacji o martwym punkcie (BSI), automatyczne światła drogowe (AHB) oraz nowy monitor uwagi kierowcy.
Wykorzystując strukturę nadwozia Honda Advanced Compatibility EngineeringTM (ACETM) nowy CR-V celuje w najwyższe oceny bezpieczeństwa zderzeniowego, w tym 5-gwiazdkową ocenę ogólną NCAP od NHTSA oraz TOP SAFETY PICK+ od IIHS, w tym ocenę SUPERIOR za zapobieganie zderzeniom czołowym w przypadku wyposażenia w system Honda Sensing.
Nowy design zewnętrzny i pakowanie pojazdu
Nowe wzornictwo Hondy CR-V kieruje się w świeżą stronę z agresywnym podejściem, dzięki ostrym elementom frontowym, stylizowanym reflektorom LED w kształcie skrzydeł, szerokim i muskularnym nadkolom oraz długiemu przodowi. Długi kapelusz, wydłużony rozstaw osi, krótki tył oraz nowe podwójne wydechy nadają CR-V z 2017 roku bardziej elegancki i sportowy wygląd.
Nowy wygląd przedniej części CR-V zawiera charakterystyczne reflektory LED (w wersji Touring), system aktywnej kratki grilla, który zmniejsza opór aerodynamiczny, powiększone rozmiary kół aluminiowych do 17 lub 18 cali we wszystkich wersjach, węższe słupki A dla lepszej widoczności oraz sportowy podwójny wydech. Dodatkowo, po raz pierwszy w Hondzie, dostępna jest funkcja bezdotykowego otwierania tylnej klapy, która umożliwia otwarcie i zamknięcie klapy za pomocą jednego kopnięcia w czujnik pod tyłem pojazdu.
Nowy design zewnętrzny uzupełnia najlepsza w swojej klasie efektywność przestrzenna nowej platformy CR-V. Szeroka postawa i dłuższy rozstaw osi korzystnie wpływają na przestronność wnętrza – całkowita objętość wnętrza wzrosła o 1.8 stopy sześciennej, przestrzeń na nogi w tylnych fotelach zwiększyła się o 2.1 cala, a całkowita długość bagażnika po złożeniu tylnych siedzeń wzrosła o 9.8 cala w porównaniu do poprzedniego modelu. Przekształcanie pojazdu z pasażerskiego na transportowy stało się prostsze dzięki nowemu systemowi jednodotykowego składania tylnych siedzeń 60/40 oraz dostępnej elektrycznej tylnej klapie z bezdotykową obsługą.
Nowa technologia układu napędowego i podwozia
CR-V z 2017 roku w wersjach EX i wyższych jest napędzany pierwszym w historii CR-V silnikiem turbo, 1.5-litrowym DOHC z bezpośrednim wtryskiem i doładowaniem, który zapewnia wyjątkowo elegancką i responsywną wydajność w całym zakresie pracy silnika. W połączeniu z bardziej aerodynamiczną sylwetką CR-V, modele wyposażone w nowy silnik turbo mają najwyższe oceny oszczędności paliwa w klasie kompaktowych SUV-ów (nie-hybrydowych). Wersje CR-V LX są napędzane 2.4-litrowym silnikiem DOHC z bezpośrednim wtryskiem i systemem VTEC. Oba silniki połączone są z gładko działającą i sportową ciągłą skrzynią biegów (CVT) z logiką sterowania Honda G-Shift.
Modele z napędem na wszystkie koła mają ulepszony system Real Time AWD z wyraźnym zwiększeniem maksymalnego momentu obrotowego na tylną oś i nową elektroniką zapewniającą płynne sterowanie w codziennych warunkach drogowych oraz zwiększoną pewność i kontrolę w trudnych warunkach atmosferycznych. Całkowicie nowa konstrukcja nadwozia i podwozia w CR-V z 2017 roku zapewnia bardziej zwrotne i pewne prowadzenie, większą elegancję, dodatkowy prześwit i doskonałą wszechstronność. Jego przednie zawieszenie MacPhersona i nowe tylne zawieszenie wielowahaczowe wykorzystują specjalnie dostrojone amortyzatory o niskim współczynniku tarcia, a modele FWD i AWD zawierają rurkowe przednie oraz solidne tylne stabilizatory, które promują responsywne wchodzenie w zakręty i płaskie pokonywanie zakrętów. Podwójna zębatka, zmienna proporcja elektrycznego wspomagania kierownicy (EPS) również przyczynia się do bezpośredniego i satysfakcjonującego uczucia prowadzenia CR-V.
Wyższej jakości i technologicznie zaawansowane wnętrze
CR-V z 2017 roku podnosi poprzeczkę dla wykończenia wnętrza, użyteczności i premium funkcji w klasie kompaktowych SUV-ów. Bardziej przestronna kabina korzysta z znacznie ulepszonych materiałów, w tym nowej miękkiej deski rozdzielczej i bardziej skomplikowanie haftowanych siedzeń. Nowy wyświetlacz TFT z kolorowym interfejsem dla kierowcy (DII) dodaje elegancji nowemu wzornictwu.
Honda CR-V oferuje najnowsze wrażenia z łączności w pojeździe i wydajności audio dzięki nowej generacji zaawansowanych technologii. Dostępne funkcje obejmują 7-calowy interfejs Display Audio z systemem operacyjnym Android, który teraz zawiera fizyczny pokrętło głośności oraz nowy system nawigacji satelitarnej Honda™ stworzony we współpracy z ekspertami z Garmin®. System Display Audio w CR-V jest zgodny z platformami Apple CarPlayTM i Android Auto™, co daje klientom płynne zintegrowanie kluczowych funkcji i możliwości telefonu smartfonowego, w tym nawigację GPS zasilaną przez smartfon i możliwości wyszukiwania głosowego.
Niektóre kluczowe nowe funkcje komfortu i wygody dostępne w Hondzie CR-V z 2017 roku to zdalne uruchamianie silnika, dwustrefowa kontrola klimatu, podgrzewane lusterka boczne, elektryczny hamulec postojowy (EPB), tylne porty USB do ładowania, fotel pasażera z 4-kierunkową regulacją, a fotel kierowcy z 8-kierunkową regulacją i 4-kierunkowym wsparciem lędźwiowym.
Projektowanie, rozwój i produkcja
Łącząc amerykański projekt zewnętrzny z japońskim wnętrzem, CR-V z 2017 roku został zaprojektowany i opracowany przez Honda R&D Co., Ltd. w Japonii. Nowy CR-V będzie produkowany w trzech zakładach w Ameryce Północnej – w East Liberty w Ohio, w Alliston w Ontario w Kanadzie oraz po raz pierwszy w Greensburgu w Indianie. Silniki do nowego CR-V będą produkowane w Anna w Ohio i w Alliston w Ontario, podczas gdy CVT będzie produkowane przez Hondę w Russells Point w Ohio.
Nadwozie i zewnętrzne
Zewnętrzna konstrukcja piątej generacji CR-V oferuje sportowe i innowacyjne wzornictwo dopasowane do komfortowego i przestronnego wnętrza, a jednocześnie zapewnia maksymalną wartość użyteczności dla szerokiego kręgu użytkowników. Nowy model jest nieco dłuższy, szerszy i wyższy niż poprzednia generacja CR-V, co czyni go idealnym rozmiarem, aby prowadzić segment kompaktowych SUV-ów.
Definiujące elementy wzornictwa, które dodają mocy i energii CR-V z 2017 roku to atletyczne nadkola, długi kapelusz z agresywnymi detalami aerodynamicznymi na przodzie, krótki tył oraz zwiększony prześwit. W designie wyróżnia się także o 1.6 cala dłuższy rozstaw osi, co poprawia przestronność tylnych siedzeń i jakość jazdy.
Choć sylwetka nowego pojazdu przypomina poprzednią Hondę CR-V, jego detale wyraźnie definiują go jako następną generację. Obejmuje to nowy wygląd przedniej części, w tym charakterystyczne reflektory LED Hondy (w wersji Touring), system aktywnej kratki grilla, który obniża opór aerodynamiczny, powiększone rozmiary kół aluminiowych, węższe słupki A dla lepszej widoczności oraz podwójne wydechy. Dodatkowo, po raz pierwszy w Hondzie, dostępna jest funkcja bezdotykowego dostępu do tylnej klapy, która pozwala na otwieranie i zamykanie klapy przy pomocy ruchu nogi pod tyłem pojazdu. Dostępne chromowane akcenty, wycieraczki z czujnikiem deszczu, relingi dachowe oraz liczne oryginalne akcesoria Hondy również zwiększają piękno, wygodę i funkcjonalność.
Styl zewnętrzny
Rozwijając zewnętrzny wygląd CR-V dzięki dynamicznemu i ekscytującemu nowemu projektowi, CR-V z 2017 roku mocno opiera się na czterech poprzednich generacjach. Jak te pojazdy, nowa CR-V jest ukierunkowana na użyteczność, zapewniając przestronność, elastyczne możliwości przechowywania oraz możliwości terenowe, które są użyteczne dla wielu ludzi. Nowa CR-V zmierza w świeżym kierunku z agresywnym nowym podejściem, dzięki ostrym elementom frontowym, stylizowanym reflektorom LED w kształcie skrzydeł oraz szerokim, muskularnym nadkolom. Długi kapelusz, wydłużony rozstaw osi, krótki tył oraz podwójne wydechy nadają nowej CR-V elegancki wygląd.
Kabina CR-V została przetestowana w tunelu aerodynamicznym, aby zminimalizować opór powietrza, i zawiera szklane panele osadzone na poziomie, znacznie węższe słupki A oraz precyzyjnie ukształtowane lusterka. Przepływ powietrza oddziela się gładko od tylnej części pojazdu dzięki spojlerowi umieszczonemu nad tylną szybą. Wyraźne linie charakterystyczne na bokach nadwozia oraz zwiększone rozmiary kół do 17 cali (LX, EX i EX-L) oraz 18 cali (Touring) – wszystkie aluminiowe po raz pierwszy w historii CR-V – dodatkowo zwiększają młodzieńczy urok pojazdu. Duże otwarcie tylnej klapy pozwala na łatwe załadunek i rozładunek nawet dużego bagażu. Wreszcie, jasne tylne światła LED ułożone w charakterystycznym dla Hondy designie skrzydeł pomagają wyróżnić piątą generację CR-V na pierwszy rzut oka.
Wymiary zewnętrzne
CR-V z 2017 roku ma o 1.6 cala dłuższy rozstaw osi niż poprzednia generacja (104.7 cali w porównaniu do 103.1 cali), co zapewnia lepszą przestronność tylnych siedzeń, łatwiejszy dostęp i doskonały komfort jazdy. Mimo tej aktualizacji, całkowita długość wzrasta jedynie o 0.6 cala, co wynika z krótszego tyłu, co także dodaje sportowego wyglądu nowej generacji CR-V. Przedni overhang pozostaje taki sam jak w 2016 roku.
Nowa Honda CR-V ma również o 1.4 cala szerszą postawę, co dodatkowo poprawia przestronność wnętrza, pojemność bagażnika i trzymanie drogi, a także przyczynia się do bardziej atletycznej postawy CR-V. Ślad kół wzrasta o 0.7 cala z przodu i 1.3 cala z tyłu, co znacząco poprawia prowadzenie. Ostatecznie, nieco wyższa całkowita wysokość w porównaniu do CR-V z 2016 roku przyczynia się zarówno do przestronności wnętrza, jak i pojemności bagażnika.
Stal o wysokiej wytrzymałości
W konstrukcji nadwozia CR-V stosuje się różne stopnie stali o wysokiej wytrzymałości, aby uzyskać doskonałe ogólne właściwości jezdne, zoptymalizować wydajność bezpieczeństwa, zmniejszyć wagę oraz obniżyć poziom hałasu, wibracji i szumów (NVH). Pięćdziesiąt siedem procent nadwozia składa się z wysokowytrzymałych stali. Ultra-wysokowytrzymała stal gorąco formowana jest stosowana po raz pierwszy w CR-V i stanowi 13.8 procent struktury nadwozia.
Zaawansowane inżynierie kompatybilności następnej generacji™ (ACE™)
Jako integralna część struktury CR-V, opracowany przez Hondę system Advanced Compatibility Engineering™ (ACE™) poprawia ochronę pasażerów i kompatybilność zderzeniową w przypadku kolizji czołowych. ACE wykorzystuje sieć połączonych elementów strukturalnych do równomiernego rozkładu energii zderzeniowej w przedniej części pojazdu, co zmniejsza siły przenoszone do kabiny pasażerskiej. ACE kieruje energię zderzeniową czołową zarówno do górnych, jak i dolnych elementów strukturalnych, w tym do ramy podłogowej, progów bocznych i słupków A.
Sztywność nadwozia
Korzyści z sztywności nadwozia CR-V są liczne, w tym możliwość dostosowania zawieszenia dla optymalnej wydajności jazdy i prowadzenia. Sztywna struktura nadwozia bezpośrednio wpływa również na cichsze i bardziej komfortowe doświadczenie jazdy pasażerów, z mniejszym odczuwanym NVH w szerokim zakresie warunków drogowych. Kluczowe ulepszenia w strukturze nadwozia obejmują:
W nadwoziu
Niektóre obszary połączeń – gdzie słupki A łączą się z progami, a słupki B z relingami dachu – poprawiają sztywność.
Duże panele karoserii formowane są przy użyciu inżynierii wspomaganej komputerowo (CAE), aby zredukować drgania.
Wewnętrzny pierścień strukturalny z tyłu usztywnia nadwozie, co poprawia prowadzenie.
Krótkie spawania umieszczają spawki punktowe w odległości 20 mm (0.8 cala) w krytycznych miejscach nadwozia, w porównaniu do tradycyjnego odstępu 40 mm do 45 mm (1.6 cala do 1.8 cala), co zwiększa sztywność i trwałość.
Pod autem
Lateralny człon i struktura tłumika, zlokalizowane między tylnymi kołami, poprawiają prowadzenie.
Przekładnia krzyżowa z przodu pojazdu poprawia prowadzenie.
Aerodynamika
Opracowany poprzez połączenie dynamiki płynów obliczeniowych, testów w tunelach aerodynamicznych w skali modelowej oraz pierwszego pełnoskalowego testu w tunelu z napędem, CR-V z 2017 roku jest bardzo optymalizowane pod kątem aerodynamiki. Zaawansowana inżynieria i prace rozwojowe, w połączeniu z kluczowymi cechami zewnętrznymi, skutkują poprawą oporu aerodynamicznego (CdA) o 2 procent w porównaniu do poprzedniej generacji CR-V. W związku z tym piąta generacja Hondy CR-V to nie tylko najbardziej aerodynamiczna CR-V dotychczas, ale także najbardziej aerodynamiczny pojazd w swojej klasie (na podstawie wewnętrznych danych testowych Hondy). To bezpośrednio wpływa na zarówno oszczędność paliwa, jak i ciszę wnętrza.
Oprócz starannie dopasowanych paneli nadwozia, CR-V wykorzystuje szczegóły, takie jak wąskie słupki A i gładko osadzone szkło, ukryte wycieraczki z płaskimi ostrzami, aerodynamicznie ukształtowane lusterka składane z uszczelnionymi zawiasami oraz uszczelnione zawiasy pokrywy. Dodatkowe funkcje redukujące opór powietrza obejmują aerodynamicznie ukształtowane światła i tłumiki wydechu, a także rozległe osłony podwozia, które wygładzają przepływ powietrza pod silnikiem, skrzynią biegów, obszarem środkowym i tunelu centralnym. Funkcjonalny tylni spojler, umieszczony na tylnej krawędzi linii dachu nad tylną szybą, pomaga w bardziej gładkim oddzieleniu powietrza od nadwozia, co dodatkowo poprawia efektywność aerodynamiczną. Detaile zarządzania przepływem powietrza w komorze silnika, specyficzne projekty kół oraz system aktywnej kratki grilla, o którym mowa poniżej, również przyczyniają się do efektywności przechodzenia CR-V przez powietrze.
System aktywnej kratki grilla
Debiutujący w Hondzie w CR-V z 2017 roku, nowy system aktywnej kratki grilla redukuje opór aerodynamiczny przy prędkościach krużowniczych, co bezpośrednio przyczynia się do poprawy efektywności paliwowej na autostradzie. System ten wykorzystuje elektryczny silnik krokowy sterowany procesorem, który monitoruje kluczowe parametry temperatury, w tym temperaturę płynu chłodzącego silnika, temperaturę oleju w skrzyni biegów oraz wymagania dotyczące klimatyzacji. System otwiera lub zamyka jednocześnie górne i dolne przesłony, aby kontrolować ilość powietrza przepływającego przez chłodnicę silnika i skraplacz klimatyzacji (plus intercooler, w wersjach z silnikiem 1.5L turbo). Dolne przesłony pozostawiają mały otwór zawsze otwarty dla optymalnego przepływu powietrza, nawet gdy przesłony są zamknięte. System zaprojektowano tak, aby maksymalnie utrzymywał przesłony zamknięte – nawet podczas jazdy w mieście – dla poprawy wydajności aerodynamicznej i efektywności paliwowej.
Aerodynamika podwozia
Lateralne żeberka znajdujące się przed każdym kołem i oponą pomagają skierować przepływ powietrza wokół opon w celu uzyskania dodatkowych zysków w wydajności aerodynamicznej. Nawet stalowe tłumiki wydechu mają aerodynamiczny kształt, co eliminuje potrzebę używania osłony podwozia z tyłu pojazdu. To zmniejsza liczbę części, złożoność i wagę, jednocześnie pomagając zapewnić optymalną wydajność aerodynamiczną.
Strefa miękka In-Die
Nowa CR-V wykorzystuje selektywnie utwardzoną technologię „złotej strefy”. Ta specjalna technika formowania umożliwia tworzenie specjalnie utwardzonych obszarów, czyli stref miękkich, w ultra-wysokowytrzymałej części ze stali gorąco formowanej. W wyniku tego prostsze, lżejsze elementy mogą zapewnić odpowiednie ścieżki energetyczne, konieczne do absorpcji sił uderzeniowych. Technologia ta minimalizuje zarówno liczbę części, jak i wagę.
Proces tworzenia stref miękkich polega na nagrzewaniu blachy stalowej do 930 stopni Celsjusza, a następnie równoczesnym formowaniu i chłodzeniu kluczowych obszarów części. Proces cięcia laserowego kończy składnik.
Tylne końce ramy unibody zawierają parę stref miękkich zaprojektowanych do zginania w kontrolowany sposób w przypadku uderzenia z tyłu, co pomaga pochłaniać energię w trakcie wypadku. Wysokość materiału tych stref miękkich wynosi 650-800 MPa, w porównaniu do znacznie mocniejszej stali gorąco formowanej o wytrzymałości 1,400-1,700 MPa w całej tylnej ramie. Zastosowanie tej technologii w tylnych ramach pozwala zaoszczędzić 3.3 funta.
Klasa prowadzenia do przodu
Sekcja słupka A w Hondzie CR-V z 2017 roku jest o 5.2 mm (0.2 cala) węższa niż w poprzedniej generacji CR-V, co skutkuje 4.5 procentową poprawą kąta widzenia i zapewnia widoczność do zakrętów oraz skrzyżowań na najwyższym poziomie w swojej klasie. Wydajność bezpieczeństwa jest zachowana dzięki kształtowi słupków, precyzyjnemu projektowi ścieżek obciążenia podczas zderzenia czołowego lub wywrócenia, a także zastosowaniu stali gorąco formowanej o ultra-wysokiej wytrzymałości 1500 MPa.
Funkcja automatycznego zamykania drzwi
Dostępna w wersjach EX i wyższych, funkcja automatycznego zamykania drzwi zamyka pojazd automatycznie (1) gdy kierowca opuszcza pojazd; (2) gdy odległość od klucza przekracza 6.5 stopy przez 2 sekundy; oraz (3) gdy wewnątrz pojazdu nie jest wykrywany żaden inny klucz. Dźwięk sygnału i migające światła awaryjne potwierdzają zamek. Funkcję automatycznego zamykania drzwi można zaprogramować, i można ją włączyć lub wyłączyć według uznania kierowcy.
Lusterka boczne z napędem
Lusterka boczne CR-V są zoptymalizowane aerodynamicznie, aby zredukować szum wiatru i minimalizować turbulencje. W wersjach EX i wyższych dodawane są podgrzewane lusterka w kolorze nadwozia z wbudowanymi wskaźnikami LED. Lusterka boczne można składać ręcznie dla większej wygody w ciasnych miejscach parkingowych, a także zawierają uszczelnione zawiasy, aby further reduce wind noise. Wcześniej, podgrzewane lusterka boczne z wskaźnikami LED były dostępne tylko w wersjach Touring.
Środki ograniczające hałas, wibracje i szum (NVH)
Rozległe środki ograniczające hałas, wibracje i szum (NVH) umiejscawiają CR-V na szczycie konkurencji, zarówno podczas przyspieszania, jak i przy prędkościach jazdy. Oprócz pływających podzespołów zawieszenia, strategicznie umiejscowione uszczelniacze, akustyczne separatory w słupkach A, B i C oraz gładko osadzone szyby i wycieraczki szyby czołowej dodatkowo poprawiają ciszę w kabinie.
Izolacja komory silnika
Środki mające na celu izolowanie dźwięku i ciepła pochodzącego z komory silnika obejmują dedykowane uszczelki na przedniej, bocznych i tylnych szybach, strategicznie umiejscowione bariery cieplne, panel izolacyjny komory silnika (w wersjach EX i wyższych), osłonę silnika oraz dedykowaną izolację w desce rozdzielczej. Wewnątrz pojazdu jedna, formowana izolowana wykładzina podłogowa dodatkowo poprawia izolację cieplną i redukcję hałasu w CR-V.
Uszczelnienie nadwozia
Honda CR-V z 2017 roku ma wysoki poziom uszczelnienia, co znacznie redukuje hałas wewnętrzny. Specyficzne środki obejmują:
Separator słupków uszczelnia puste słupki A, B i C, aby zredukować przenoszenie hałasu z obszaru podłogi do kabiny pasażerskiej.
Trzy uszczelnienia drzwi wykorzystują uszczelki formowane 360-stopni, aby zredukować hałas wiatru i poprawić izolację.
Uszczelki krawędzi drzwi na tylnych krawędziach dołączają potrójnie uszczelnione otwory drzwiowe i dolne uszczelki krawędzi drzwi w celu zminimalizowania hałasu wiatru dostającego się do kabiny.
Aby zredukować hałas w dolnych narożnikach okien bocznych, do każdej drzwi dodano dwie uszczelki gumowe, jedną w dolnym przednim narożniku, a drugą w dolnym tylnym narożniku, aby wypełnić luki między nadwoziem a szkłem.
Osiem uszczelnień i klipsów redukujących powietrzenie w kluczowych miejscach, gdzie okna boczne przesuwają się w drzwiach bocznych, pomaga zredukować możliwość wystąpienia słyszalnych nieszczelności powietrznych w tych miejscach.
Wraz z wewnętrznym wzmocnieniem, akustyczne uszczelki wypełniają otwarte obszary w strukturach drzwi, znacząco zmniejszając hałas wiatru i drogi, który może dotrzeć do kabiny. Ten sam materiał Thinsulate™, który używany jest w drzwiach, znajduje się również w celu zminimalizowania transmisji dźwięku przez dach i tylną szybę.
Akustyczne osłony i izolatory dla przednich i tylnych błotników, podłogi i bagażnika, wewnętrznych drzwi oraz pod deską rozdzielczą dodatkowo tłumią hałas, wibracje i szumy.
Automatyczne światła włączające/wyłączające
WERSJE EX i wyższe CR-V są wyposażone w automatyczne światła włączające/wyłączające dla większej wygody. Reflektory to jednostki wieloreflektorowe/z projektorem we wszystkich modelach Honda CR-V, z wyjątkiem wersji Touring, która ma automatyczne LED włączające/wyłączające, opisane poniżej.
WERSJE EX i wyższe zawierają również funkcję automatycznych świateł drogowych (AHB), pierwszy raz w CR-V.
Oświetlenie LED
Wszystkie wersje CR-V zawierają szeroką gamę funkcji oświetlenia diodowego LED, w tym standardowe LED-owe światła do jazdy dziennej (DRL), LED-owe sygnalizatory jedno-dotykowe oraz LED-owe tylne światła, światła hamulcowe, światła tablicy rejestracyjnej oraz centralne światło hamulcowe umieszczone wysoko.
Wersja CR-V Touring zawiera LED-owe reflektory robocze i drogowe. Ułożone w eleganckiej linii wyświetlacza, która pasuje do nowych aerodynamicznych linii nadwozia, LED-owe reflektory drogowe zapewniają dłuższy i szerszy zasięg widoczności podczas jazdy w nocy.
Diodowe lampy są wolne od rtęci i ołowiu, co korzystnie wpływa na środowisko. Wymagają mniejszej mocy do działania niż tradycyjne oświetlenie żarowe, co przyczynia się do efektywności paliwa. Wszechstronność diod LED także przyczynia się do ostrego i eleganckiego wyglądu CR-V. Wreszcie, diody LED mają dłuższą żywotność i nie wymagają konserwacji.
Jedno-dotykowy szklany dach z funkcją przechylania
Wersje EX i wyższe CR-V oferują szklany dach z jedną dotykową funkcją, która całkowicie otwiera lub zamyka dach przy jednym dotknięciu przełącznika. Mechanizm dachu zaprojektowano specjalnie, aby zapewnić wystarczającą przestronność. Dach ma przesuwaną osłonę przeciwsłoneczną, która otwiera się wraz z dachem i może być zamknięta, aby blokować światło słoneczne.
Wycieraczki
Wersja CR-V LX ma 2-biegowe wycieraczki, podczas gdy wersje EX i EX-L mają płynne wycieraczki. Honda CR-V Touring zawiera możliwość detekcji deszczu.
Światła synchronizowane z wycieraczkami
W niektórych stanach przepisy wymagają, aby kierowcy włączali światła wtedy, gdy wycieraczki pracują w deszczu. W każdej wersji nowego CR-V pomaga swojemu kierowcy przestrzegać tych przepisów, automatycznie włączając światła, gdy wycieraczki są aktywowane w deszczowych warunkach (przy przełączniku świateł w trybie Auto).
Szczegóły obejmują:
Czujnik światła wykrywa poziom jasności i decyduje, kiedy włączyć lub wyłączyć światła, a także zwiększa oświetlenie przełącznika wycieraczek i wskaźników dla dobrej widoczności.
Jeśli deszcz jest przerywany, światła pozostają włączone przez ustalony czas, zanim automatycznie wyłączą się ponownie.
Wrażliwość świateł i oświetlenia można regulować w ustawieniach pojazdu.
Inteligentny dostęp i przycisk uruchamiania/wyłączania
Wszystkie nowe modele CR-V są wyposażone w przycisk uruchamiania/wyłączania, a wersje EX i wyższe dodają wygodę inteligentnego dostępu. System inteligentnego dostępu upraszcza podejście, wchodzenie i obsługę pojazdu. Aby uzyskać dostęp, kierowca/pasażer po prostu pociąga za jedną z przednich klamek, mając zdalny klucz w posiadaniu.
Inteligentny czujnik dotykowy
W wersjach EX i wyższych, klamki przednich drzwi mają inteligentny czujnik dotykowy, który zastępuje czarny gumowy przycisk blokady z poprzedniej generacji. Nowy inteligentny czujnik dotykowy znajduje się na górnej części tylnej klamki, co zmniejsza szansę na przypadkowe aktywowanie blokady drzwi przez kciuk kierowcy podczas chwytania za klamkę.
Funkcja automatycznego zamykania drzwi
W wersjach EX i wyższych, funkcja automatycznego zamykania drzwi automatycznie zamyka CR-V, gdy kierowca opuszcza pojazd. Ta funkcja zamykania bez użycia rąk dodaje codzienną wygodę, co jest szczególnie przydatne, gdy kierowca ma zajęte ręce lub jest rozproszony. W typowym użytkowaniu, gdy wszystkie drzwi są zamknięte, a kierowca odchodzi, CR-V automatycznie zablokuje się, gdy odległość klucza od pojazdu przekracza 6.5 stopy przez 2 sekundy lub dłużej, oraz gdy nie wykryto żadnego innego klucza wewnątrz pojazdu. Słychać dźwięk sygnału, a światła awaryjne migają, aby potwierdzić, że pojazd został zablokowany. Funkcja automatycznego zamykania drzwi jest programowalna i można ją włączyć lub wyłączyć według uznania kierowcy.
Zdalne uruchamianie silnika
W wersjach EX i wyższych, zdalne uruchamianie silnika pozwala kierowcy na zdalne uruchomienie Hondy CR-V za pomocą zdalnego klucza, aktywując system klimatyzacji z docelową temperaturą 72 stopni. System automatycznie uruchomi ogrzewanie, przednie i tylne dmuchawy, podgrzewane przednie siedzenia, podgrzewane lusterka boczne oraz klimatyzację w razie potrzeby.
Aby zdalnie uruchomić silnik, właściciel naciska przycisk ZAMKNIJ na pilocie, a następnie przytrzymuje przycisk URUCHOM przez sekundę. Światła awaryjne pojazdu będą migać, co wskazuje, że sygnał został odebrany. Gdy silnik zostanie uruchomiony zdalnie, wycieraczki, oświetlenie i system audio pozostają wyłączone, a system zabezpieczeń pozostaje aktywowany. Silnik będzie pracował do 10 minut po zdalnym uruchomieniu i można go wydłużyć o kolejne 10 minut przy użyciu tej samej procedury.
Elektryczna tylna klapa
W wersjach EX i wyższych CR-V znajduje się elektryczna tylna klapa. Zastępuje ona podwójny system sprężyn gazowych i oddzielny silnik elektryczny w poprzednim CR-V. Nowy CR-V wykorzystuje sprężynę typu wrzecionowego po lewej stronie. Ta „aktywną” sprężyna zawiera mały silnik elektryczny oraz układ planetarny. Całkowicie uszczelniona, sprężyna typu wrzecionowego nadaje obszarowi tylnej klapy czystszy wygląd, a także pomaga poprawić pojemność bagażnika. Sprężyna typu wrzecionowego jest również lżejsza o 3.1 funta niż system napędowy w poprzedniej generacji CR-V w wersji Touring.
Elektryczna tylna klapa może być obsługiwana za pomocą zdalnego klucza, przycisku na panelu drzwi kierowcy, przycisku nad tylną tablicą rejestracyjną (do otwierania) lub przycisku umieszczonego wewnątrz tylnej klapy (do zamykania).
Trzy różne funkcje dostępne w nowym CR-V (EX i wyższe):
Stop and Hold – Funkcja stop and hold pozwala zatrzymać klapę w dowolnej żądanej pozycji, co jest przydatne, gdy CR-V jest zaparkowane w ciasnych miejscach, takich jak zatłoczone parkingi, w garażu lub blisko ściany.
Programowalna wysokość – Ta funkcja pozwala kierowcy CR-V ustawić wysokość otwierania tylnej klapy na żądany poziom. Umożliwia to kierowcom różnego wzrostu programowanie tylnej klapy na wysokość, która jest dla nich wygodna. Jak w funkcji stop and hold, funkcja programowalnej wysokości umożliwia bezpieczne korzystanie z tylnej klapy w zamkniętej przestrzeni, takiej jak garaż z niskim sufitem. Aby skorzystać z funkcji programowalnej wysokości, wystarczy przytrzymać przełącznik tylnej klapy przez 3 sekundy, gdy klapa osiągnie żądaną wysokość. System dwukrotnie piszczy, aby wskazać, że został zaprogramowany.
Bezdotykowy dostęp (tylko w wersji Touring) – Nowe dla Hondy i wyłącznie w CR-V Touring jest nowy system dostępu bezdotykowego. Wygodny i wszechstronny, ta funkcja premium ułatwia obsługę tylnej klapy dla kierowców o różnych potrzebach lub wzrostach. Elektryczna tylna klapa może być łatwo otwierana lub zamykana po prostu poprzez kopnięcie nogi pod jednym z dwóch czujników ruchu znajdujących się na tylnym środku pojazdu (jeden na dolnej krawędzi tylnego zderzaka, drugi pod tylnym zderzakiem). Czujniki potrafią wykryć ruch nogi (wymagany ruch nogi do przodu-do tyłu) (zakres podłużny: od 1.2 cala do 3.9 cala od czujnika, zakres boczny: wokół środka tylnego zderzaka). To umożliwia osobom niosącym przedmioty załadunek lub wyjmowanie przedmiotów, nawet gdy obie ręce są zajęte i nie mogą obsługiwać zdalnego sterowania. Umożliwia to również utrzymanie czystości rąk kierowcy, jeśli tylna klapa i uchwyt są brudne. Bezdotykowy dostęp działa tak długo, jak długo użytkownik ma ze sobą zdalny klucz CR-V.
Zwiększona pojemność bagażnika
CR-V z 2017 roku ma szeroki i głęboki bagażnik oferujący 39.2 stopy sześcienne (37.6 stopy sześcienne dla wersji Touring) po uniesieniu tylnych siedzeń (2 stopy sześcienne więcej niż w CR-V z 2016 roku) oraz 75.8 stopy sześcienne po złożeniu siedzeń (4.9 stopy sześcienne więcej niż w CR-V z 2016 roku). To umiejscawia nowego CR-V blisko szczytu konkurencji pod względem całkowitej objętości bagażnika. Po złożeniu tylnych siedzeń, obszar ładunkowy jest również o 9.8 cala dłuższy niż w CR-V z 2016 roku. Dodatkowo, funkcja składania tylnego siedzenia jednym ruchem ułatwia przekształcenie CR-V z trybu pasażerskiego na transportowy.
W krawędziach bagażnika znajdują się cztery pierścienie do mocowania. Standardowo dostępna jest także zwijana osłona (EX i wyżej), która pozwala na ukrycie przedmiotów przechowywanych w bagażniku. Podłoga wyłożona jest wykładziną, aby chronić bagaż w transporcie, a także, aby zredukować hałas drogi w kabinie pasażerskiej. Demontowalna płyta podłogowa kryje tymczasowe koło zapasowe, podnośnik i klucz, a dwa światła w bagażniku zapewniają oświetlenie, gdy tylna klapa jest otwarta.
Dwupoziomowa podłoga
Wygoda korzystania z przestrzeni ładunkowej również się poprawiła. W 2017 roku, obszar bagażowy ma nowy tryb „dwupoziomowej” podłogi. W tej funkcji, podłoga obszaru bagażowego może być zainstalowana na pozycji górnej lub dolnej. W pozycji górnej, gdy tylne siedzenia są złożone, CR-V ma całkowicie płaską podłogę bagażnika od otwarcia tylnej klapy do przednich siedzeń. Ułatwia to załadunek i zabezpieczanie dużych przedmiotów – lub podczas biwakowania, umożliwia całkowicie płaską powierzchnię do spania. Przesunięcie płyty podłogowej do dolnej pozycji maksymalizuje miejsce do przechowywania, gdy tylne siedzenia są uniesione. Sztywna i lekka płyta podłogowa waży zaledwie 5.5 funta – ponad funt lżejsza niż tylna płyta podłogowa w CR-V z 2016 roku.
Kolory
CR-V z 2017 roku jest dostępne w dziesięciu kolorach zewnętrznych, w tym pięciu metalicznych i pięciu perłowych. Odpowiadając na nowy elegancki i sportowy styl CR-V, gama kolorystyczna jest zarówno intrygująca, jak i ekscytująca, z czterema nowymi kolorami – Molten Lava Pearl, Dark Olive Metallic, Sandstorm Metallic i Gunmetal Metallic – które wcielają technologiczny motyw odpowiadający zaawansowanemu designowi i inżynierii CR-V.
Dziesięć kolorów zewnętrznych jest indywidualnie dopasowane do trzech dostępnych kolorów wnętrza CR-V: czarnym, szarym z czarnymi akcentami oraz kością słoniową z czarnymi akcentami.
Wnętrze