HONDA Crosstour 2013-2016

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

HONDA Crosstour 2013-2016

Przejdź do galerii zdjęćHONDA Crosstour 2013-2016

Honda wprowadziła na rynek pięciodrzwiowy samochód GT o nazwie Accord Crosstour, zaczynając od 2009 roku, ale auto nie przekonało zbyt wielu nabywców. W 2013 roku odświeżono jego wygląd i zmieniono nazwę na Crosstour, rezygnując z Accorda.

Świat był już na drodze do odbudowy po kryzysie gospodarczym, a producenci samochodów zaczęli tworzyć różne modele, aby testować rynek. W segmencie SUV-ów pojazdy o stylistyce coupe, takie jak X6, odniosły wielki sukces. Czterodrzwiowe coupe, takie jak CLS i Volkswagen Passat CC, również były hitem. Honda próbowała przebić się do nowego segmentu – crossoverów, wprowadzając fastback oparty na rodzinnym sedanie. W 2013 roku nazwa Accord została usunięta z nazwy samochodu, a odświeżona wersja była sprzedawana pod jedynie nazwą Crosstour.

Fani Hondy uważali design za wielką porażkę. Crosstour miał przednią część przypominającą Accorda (model amerykański), ale z większym prześwitem i sztuczną osłoną pod zderzakiem. Na przednim pasie zamontowano dużą chromowaną kratkę. Z tyłu wprowadzono drobne zmiany w zderzaku i dodano kolejną osłonę pod spodem.

Wewnątrz najważniejszą cechą samochodu w porównaniu do zwykłego Accorda był bagażnik, który oferował dużą wyjmowaną przestrzeń do przechowywania pod podłogą. Był to głęboki plastikowy pojemnik, idealny na mokre lub brudne przedmioty. Wprowadzono również system bezkluczykowego dostępu i uruchamiania przyciskiem.

Pod maską Honda zaoferowała ulepszony silnik V6 połączony z 6-biegową automatyczną skrzynią biegów. Model z 2010 roku miał poprzednią jednostkę o pojemności 3,5 litra, ale połączoną z 5-biegową skrzynią.

 Model 2013 Honda Crosstour trafi do sprzedaży w Stanach Zjednoczonych 20 listopada 2012 roku, a jego cena zaczyna się od 27 230 dolarów – co oznacza, że jest o 525 dolarów tańszy niż w roku 2012. Nowy model otrzymał szereg istotnych aktualizacji, w tym bardziej funkcjonalny wygląd nadwozia, znaczące ulepszenia wnętrza oraz bardziej wydajny silnik V-6 Earth Dreams™ w połączeniu z automatyczną skrzynią biegów o sześciu biegach z możliwością ręcznej zmiany biegów. Nowoczesna stylistyka, połączona z liderującą w klasie wydajnością paliwową oraz niższą ceną bazowego modelu z czterocylindrowym silnikiem sprawia, że 2013 Honda Crosstour jest mądrym wyborem w kategorii luksusowych crossoverów średniej wielkości.

Standardowe wyposażenie wszystkich modeli Crosstour obejmuje kamerę cofną, Bluetooth® HandsFreeLink™, złącze USB/iPod®, światła przeciwmgielne, kierunkowskazy z funkcją jednokrotnego włączenia oraz lusterko boczne z poszerzonym widokiem dla kierowcy. Model Crosstour z napędem na przednie koła oferuje dwa poziomy wyposażenia (EX, EX-L), dostępne z silnikami czterocylindrowymi lub V-6, z opcjonalnym napędem na wszystkie koła Real Time™ dostępnym w modelu EX-L V-6. Nowe, bogate kolory nadwozia na rok 2013 to m.in. Kona Coffee Metallic i Mountain Air Metallic.

Model 2013 Crosstour jest jednym z pierwszych modeli Hondy, który oferuje nowy system bezkluczykowego dostępu Smart Entry z przyciskiem startu. W 2013 roku Crosstour może także pochwalić się systemem LaneWatch™ do monitorowania martwego pola, który wykorzystuje kamerę zamontowaną w lusterku pasażera, aby zapewnić lepszy widok na drogę po stronie pasażera. Inne standardowe funkcje poprawiające widoczność to kamera tylna oraz nowe, przekształcone zagłówki tylne.

Model Honda Crosstour 2013 został również wzbogacony o nowe funkcje bezpieczeństwa, w tym opcjonalny system ostrzegania o opuszczeniu pasa ruchu (LDW) oraz system ostrzegania o kolizji (FCW). Dodatkowe ulepszenia w zakresie bezpieczeństwa mają na celu uzyskanie najwyższych ocen w testach zderzeniowych IIHS, a także pięciogwiazdkowej oceny NCAP.

Napęd

Dwa różne modele czterocylindrowe Honda Crosstour, EX oraz EX-L z napędem na wszystkie koła, są napędzane przez silnik 2.4-litra, 16-zaworowy DOHC i-VTEC®. Modele czterocylindrowe znacznie poszerzają atrakcyjność Crosstour, oferując niższą cenę oraz oszacowaną przez EPA efektywność paliwową na poziomie 22 mpg w mieście, 31 mpg na autostradzie i 25 mpg w cyklu mieszanym. Silnik czterocylindrowy generuje moc 192 KM przy 7000 obr./min i 162 lb-ft momentu obrotowego przy 4400 obr./min. Standardowo dostępna jest zaawansowana technologicznie automatyczna skrzynia biegów o pięciu biegach z funkcją Grade Logic Control.

Nowy silnik V-6 Earth Dreams™ o pojemności 3.5-litra i 24 zaworach SOHC i-VTEC® wykorzystuje technologię zarządzania cylindrami (VCM), aby maksymalizować wydajność, umożliwiając działanie silnika na 3 lub 6 cylindrach, w zależności od obciążenia i prędkości. W modelu z 2013 roku moc wzrasta do 278 KM przy 6200 obr./min, co oznacza wzrost o 7 KM w porównaniu do modelu 2012 Honda Crosstour V-6. Maksymalny moment obrotowy wynosi 252 lb-ft przy 4900 obr./min, co zapewnia znacznie szerszy zakres momentu obrotowego. Rezultatem jest bardziej responsywny silnik w całym zakresie obrotów, który kierowcy używają na co dzień, w połączeniu z lepszą mocą szczytową dla szybkiej akceleracji, wyprzedzania i pokonywania wzniesień. Nowa automatyczna skrzynia biegów o sześciu biegach w modelu V-6 Crosstour również zawiera nowe, montowane przy kierownicy łopatki do zmiany biegów.

Efektywność paliwowa dla silnika V-6 również znacząco się poprawiła, osiągając oszacowaną przez EPA wydajność paliwową w mieście/na autostradzie/w cyklu mieszanym wynoszącą 20/29/23 mpg w modelach Crosstour 2WD oraz 18/28/22 mpg w modelu Honda Crosstour EX-L z napędem Real Time™ 4WD. W porównaniu do modelu 2WD z 2012 roku Crosstour V-6, stanowi to poprawę o 2 mpg w cyklu miejskim/na autostradzie/w cyklu mieszanym.

Nadwozie

Od chwili debiutu jako model 2010, Honda Crosstour zyskała swoją unikalną tożsamość crossovera SUV z wyraźnie smukłą, sportową i wydajną stylistyką. Kontynuowane jest to w 2013 roku dzięki odświeżonemu wyglądowi, który nadaje bardziej solidny, aktywny i premium wygląd, jednocześnie skrywając przestronną przestrzeń bagażową z dużą klapą. Podłogowy schowek w tylnej części pojazdu zwiększa funkcjonalność, a odwracalne panele podłogowe umożliwiają przewożenie brudnych ładunków.

Standardowe funkcje zewnętrzne w modelu Crosstour EX obejmują chromowane klamki drzwi, 17-calowe felgi aluminiowe i opony całoroczne P225/65R-17. Dodatkowe funkcje zewnętrzne w modelu Honda Crosstour EX to automatyczne włączanie/wyłączanie reflektorów projektorowych, szyberdach z funkcją otwierania i zamykania, składane boczne lusterka w kolorze nadwozia z ogrzewaniem, automatycznie unoszone opuszczane szyby kierowcy i pasażera z przodu oraz przyciemniane szyby tylne. Najwyższy model Crosstour EX-L V-6 ma również 18-calowe felgi aluminiowe z oponami całorocznymi P225/60R-18.

Podwozie

Crosstour oferuje doskonałą przyczepność, dzięki podwójnym wahaczom z przodu oraz niezależnemu zawieszeniu wielowahaczowemu z tyłu, stabilizatorom z przodu i z tyłu oraz belce stabilizującej kolumny. Wszystkie modele Honda Crosstour są wyposażone w hamulce tarczowe wentylowane z przodu i solidne z tyłu z wspomaganiem. Dla prawdziwej funkcjonalności pojazdów użytkowych, Crosstour oferuje maksymalny prześwit wynoszący 6.2 cala, a także dostępny system Real Time™ 4WD.

Wnętrze

Premium stylistyka wnętrza, wykończenia i detale są obecne w całej wszechstronnej kabinie pasażerskiej Crosstour, która w 2013 roku została dodatkowo poprawiona dzięki ulepszonym wzorom wnętrza oraz materiałom. Wnętrze Honda Crosstour EX wyposażone jest w automatyczną klimatyzację z systemem filtracji powietrza (automatyczna klimatyzacja dwustrefowa w EX-L V-6), system audio AM/FM o mocy 360 watów z sześcioma głośnikami, Bluetooth™ HandsFreeLink®, interfejs audio USB, montowane przy kierownicy sterowanie tempomatem, audio i telefonem, automatyczne lusterko wsteczne z funkcją ściemniania, a także łatwo składane tylne oparcie w układzie 60/40, ukryty demontowalny schowek i wiele innych.

Modele Crosstour EX-L wyposażone są w skórzane siedzenia z podgrzewanymi przednimi fotelami, pamięć pozycji fotela kierowcy oraz funkcję pamięci lusterka bocznego z odchylaniem przy wstecznym, automatyczną klimatyzację dwustrefową, skórzaną kierownicę i gałkę zmiany biegów, głośniki audio Kevlar®, głośniki tweeter typu kopułkowego z przodu, system HondaLink™ z kompatybilnością Aha™, kompatybilność z internetowym radiem Pandora®, radio XM®, wskaźnik kompasu oraz temperatury zewnętrznej (także w EX V-6) i inne. Model EX-L V-6 dodatkowo ma nadajnik HomeLink™.

System nawigacji powiązany z satelitą Honda jest dostępny w modelach Crosstour EX-L, a wszystkie modele Crosstour EX-L i wyższe charakteryzują się ulepszoną kamerą wsteczną z wieloma widokami oraz liniami prowadzącymi zintegrowanymi z wyświetlaczem. Napęd Real Time™ 4WD jest dostępny w modelu Honda Crosstour EX-L V-6.

Bezpieczeństwo

Technologia bezpieczeństwa Crosstour obejmuje zaawansowaną strukturę nadwozia Advanced Compatibility Engineering™ (ACE™), unikalny projekt nadwozia Hondy, który zwiększa ochronę pasażerów oraz kompatybilność w przypadku czołowych zderzeń. Dodatkowe wyposażenie bezpieczeństwa w modelu Honda Crosstour to system Vehicle Stability Assist™ (VSA®), hamulce z systemem ABS z elektroniczną dystrybucją siły hamowania oraz wspomaganiem hamulców, poduszki powietrzne kurtynowe z czujnikiem przewrócenia, boczne poduszki powietrzne kierowcy i pasażera z systemem detekcji pozycji pasażera (OPDS), poduszki powietrzne frontowe o podwójnym działaniu, oraz aktywne zagłówki siedzeń przednich.

Standardowo w modelach Crosstour EX-L znajdują się nowe systemy ostrzegania o kolizji (FCW) i opuszczeniu pasa ruchu (LDW) firmy Honda. FCW może ostrzegać kierowcę o potencjalnej kolizji z innym pojazdem znajdującym się przed nim, podczas gdy LDW może ostrzegać kierowcę o zbaczaniu z pasa bez użycia kierunkowskazu.

2.4L FWD 5AT (192 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność2354 Cm3
Moc141 Kw @ 7000 Rpm
192 Hp @ 7000 Rpm
189 Bhp @ 7000 Rpm
Moment obrotowy162 Lb-Ft @ 4400 Rpm
220 Nm @ 4400 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika18.5 Galony (70.0 L)
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów5 Speed Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze lite
Rozmiar opony225/65 R17
Długość196.8 In (4999 Mm)
Szerokość74.7 In (1897 Mm)
Wysokość65.7 In (1669 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)64.9 / 64.9 In (1
Rozstaw osi110.1 In (2797 Mm)
Prześwit6.2 In (157 Mm)
Pojemność bagażnika25.7 Cuft (728 L)
Masa własna3703 Lbs (1680 Kg)
Spalanie miasto23 Mpg Us (10.2 L/100Km)
Spalanie trasa31 Mpg Us (7.6 L/100Km)
Średnie spalanie25 Mpg Us (9.4 L/100Km)

3.5L AWD 6AT (278 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność3471 Cm3
Moc204 Kw @ 6200 Rpm
277 Hp @ 6200 Rpm
274 Bhp @ 6200 Rpm
Moment obrotowy252 Lb-Ft @ 4900 Rpm
342 Nm @ 4900 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika18.5 Galony (70.0 L)
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów6 Speed Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze lite
Rozmiar opony225/60 R18
Długość196.8 In (4999 Mm)
Szerokość74.7 In (1897 Mm)
Wysokość65.7 In (1669 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)64.9 / 64.9 In (1
Rozstaw osi110.1 In (2797 Mm)
Prześwit6.2 In (157 Mm)
Pojemność bagażnika25.7 Cuft (728 L)
Masa własna3934 Lbs (1784 Kg)
Spalanie miasto19 Mpg Us (12.4 L/100Km)
Spalanie trasa28 Mpg Us (8.4 L/100Km)
Średnie spalanie22 Mpg Us (10.7 L/100Km)

3.5L FWD 6AT (278 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność3471 Cm3
Moc204 Kw @ 6200 Rpm
277 Hp @ 6200 Rpm
274 Bhp @ 6200 Rpm
Moment obrotowy252 Lb-Ft @ 4900 Rpm
342 Nm @ 4900 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika18.5 Galony (70.0 L)
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6 Speed Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze lite
Rozmiar opony225/60 R18
Długość196.8 In (4999 Mm)
Szerokość74.7 In (1897 Mm)
Wysokość65.7 In (1669 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)64.9 / 64.9 In (1
Rozstaw osi110.1 In (2797 Mm)
Prześwit6.2 In (157 Mm)
Pojemność bagażnika25.7 Cuft (728 L)
Masa własna3917 Lbs (1777 Kg)
Spalanie miasto20 Mpg Us (11.8 L/100Km)
Spalanie trasa30 Mpg Us (7.8 L/100Km)
Średnie spalanie23 Mpg Us (10.2 L/100Km)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.