W 2018 roku Honda zaprezentowała odświeżoną wersję crossovera HR-V. To była jednak nie tylko zmiana świateł i zderzaków, ale także wprowadzenie napędu AWD.
Pierwsza generacja HR-V zadebiutowała w 1999 roku, a jej nazwa pochodzi od Hybrid Recreational Vehicle. Nie chodziło tu o hybrydowy napęd, lecz o połączenie samochodu i SUV-a. W tamtym czasie nazwisko crossover nie było jeszcze obecne na rynku. Pierwsza generacja obejmowała pojazdy 3- i 5-drzwiowe z systemem AWD, podczas gdy druga generacja miała tylko wersje 5-drzwiowe i napęd na przednie koła. W 2018 roku to się zmieniło.
Choć zachowała tę samą sylwetkę co wcześniej, Honda HR-V 2019 oferowała nowy przód z grillem w stylu skrzydeł, który płynnie przechodził w reflektory. Zmodyfikowane zostały również zderzaki i tylnie światła. W wersji Sport Honda zainstalowała nowe, 18-calowe, aluminiowe felgi.
Wnętrze zostało zmienione dzięki nowemu zestawowi wskaźników dla kierowcy. Zawierał on centralnie umieszczony prędkościomierz, cyfrowy obrotomierz po lewej stronie oraz wyświetlacz TFT o przekątnej 4,2 cala po prawej stronie zestawu. Jednostka infotainment została zaktualizowana i była kompatybilna z Apple CarPlay oraz Android Auto, co umożliwiało współpracę z komputerem pokładowym.
Najważniejszą poprawą był napęd. Honda zainstalowała silnik o pojemności 1,8 litra pod maską. Połączono go z automatyczną skrzynią biegów CVT, która mogła przekazywać moment obrotowy na wszystkie cztery koła lub tylko na przednie.
2019 Honda HR-V zaczęła pojawiać się w salonach dealerskich w USA z ceną wyjściową wynoszącą 20 520 USD (bez opłaty za transport i obsługę w wysokości 995 USD). W 2019 roku HR-V poszerza swoją ofertę o nowe wersje Sport i Touring, odświeżony wygląd, nową technologię oraz bardziej wyrafinowane wrażenia z jazdy, dodając do już ugruntowanej reputacji wszechstronnego i sportowego pięciodrzwiowego subkompaktowego SUV-a.
Po raz pierwszy HR-V wyposażono w pakiet zaawansowanych technologii bezpieczeństwa i asystentów kierowcy Honda Sensing®, które obejmują m.in. System Hamowania w Razie Kolizji™ (CMBS™), System Ochrony Przed Wyjazdem z Drogi (RDM), Adaptacyjny Tempomat (ACC) oraz Asystent Utrzymania Pasa Ruchu (LKAS). Są one standardem w wersjach EX i wyższych, dzięki czemu Honda Sensing® jest dostępne w każdym modelu sprzedawanym przez Hondę.
Wszystkie modele HR-V z 2019 roku charakteryzują się nowym stylem, z przeprojektowanymi zderzakami, reflektorami, grillem i tylnymi światłami, podczas gdy nowe wersje HR-V Sport i Touring mają unikalny wygląd. Wersje Sport wyróżniają się czarnymi detalami oraz 18-calowymi felgami, podczas gdy wersja Touring z napędem na wszystkie koła otrzymuje wieloelementowe reflektory LED, ciemne chromowane wykończenie i lampy przeciwmgielne LED.
Wewnątrz HR-V zyskuje dzięki nowemu systemowi Display Audio z uproszczonym interfejsem, który zawiera pokrętło głośności oraz integrację z Apple CarPlay™ i Android Auto™. System nawigacji, dostępny wyłącznie w wersjach Touring, również został ulepszony dzięki ostrzejszej grafice i trójwymiarowym punktom orientacyjnym. Wszystkie modele wyposażone są w przearanżowany zestaw wskaźników dla kierowcy z dużym analogowym wskaźnikiem prędkości oraz cyfrowym obrotomierzem. Modele EX i wyższe otrzymują kolorowy wyświetlacz interfejsu informacji dla kierowcy o przekątnej 4,2 cala (TFT), oferujący dodatkowe wybieralne informacje, w tym dostępne wskazówki nawigacyjne.
Wersje Sport mają unikalne wykończenie wnętrza, które obejmuje czarny sufit, błyszczące czarne detale i sportowe pedały, podczas gdy modele EX i EX-L otrzymują nową tapicerkę siedzeń z kontrastowym przeszyciem. Wersje Touring mają podwójnie szyte skórzane fotele z 8-kierunkową regulacją dla kierowcy.
2019 Honda HR-V korzysta z udoskonaleń w standardowej bezstopniowej automatycznej skrzyni biegów (CVT), co skutkuje bardziej naturalnym odczuciem podczas jazdy oraz cichszą pracą. Inne środki mające na celu ograniczenie hałasu wewnętrznego obejmują dodatkowe wygłuszenie w błotnikach i podłodze oraz zastosowanie aktywnej redukcji hałasu w wersjach Sport i wyższych. Modele Sport zyskują również elektryczne wspomaganie kierownicy o zmiennym przełożeniu, natomiast udoskonalenia układu napędu na wszystkie koła poprawiają osiągi w warunkach niskiej przyczepności, takich jak śnieg.
EKSTERIOR I WNĘTRZE
W 2019 roku Honda HR-V zyskuje aktualizację stylizacji zewnętrznej, aby jeszcze bardziej zwiększyć swoją atrakcyjność. Grill został wzbogacony o nową interpretację „latającego skrzydła” w ciemnym chromie, sięgającą nowych reflektorów w stylu projektora. Pod chromowaną listwą otwór grila został przeprojektowany, aby podkreślić szeroki wygląd, a obudowy świateł przeciwmgielnych zostały powiększone, co nadaje HR-V bardziej agresywną postawę. Z tyłu nowe przyciemnione soczewki kierunkowskazów są połączone cienką chromowaną listwą, nadającą HR-V elegancki wygląd. Do palety HR-V dodano trzy nowe kolory: Metallic Orange Burst, Metallic Midnight Amethyst i Platinum White Pearl. Wewnątrz, oprócz nowego systemu Display Audio i łatwego w użyciu interfejsu, HR-V ma zaktualizowane wnętrze z nowymi tkaninami siedzeń i górnymi panelami drzwi oraz przearanżowanym uchwytem na kubki.
Nowością w 2019 roku jest wersja Sport HR-V. Umiejscowiona pomiędzy LX a EX, wersja Sport nadaje HR-V młodzieżowy klimat dzięki unikalnym elementom stylizacji. HR-V Sport charakteryzuje się unikalnymi dolnymi detalami nadwozia, pomalowanym błyszczącą czernią na dolnym przednim i tylnym zderzaku, progach i nadkolach, a także błyszczącymi czarnymi lusterkami zewnętrznymi. HR-V Sport otrzymuje również grill w wzór plastra miodu, ekskluzywne 18-calowe felgi aluminiowe oraz w tylnej części pojazdu chromowane wykończenie wydechu. Wewnątrz, wersje Sport mają nowy system Display Audio z integracją Apple CarPlay™ i Android Auto™, czarny sufit, kontrastowe przeszycia na siedzeniach, skórzaną kierownicę i dźwignię zmiany biegów oraz sportowe pedały.
Nowa wersja HR-V Touring flankuje swój grill w wzór plastra miodu z wieloelementowymi reflektorami LED Honda, które są wyjątkowe w ofercie HR-V, tak samo jak 5-elementowe światła przeciwmgielne LED. Modele Touring są wyposażone w ekskluzywne 17-calowe felgi aluminiowe, co nadaje im elegancki wygląd. HR-V Touring ma również podobne dolne detale nadwozia jak wersja Sport, ale w kolorze nadwozia, a nie błyszczącej czerni, wraz z lusterkami zewnętrznymi w kolorze nadwozia. Wewnątrz, wersje Touring posiadają podwójnie szyte perforowane skórzane fotele z 8-kierunkową regulacją dla kierowcy.
Wszystkie modele HR-V z 2019 roku korzystają z dodatkowych środków wygłuszających. Dodatkowe materiały dźwiękochłonne zostały umieszczone w strefie przeciwwstrząsowej, pod podłogą oraz w nogach pasażera. Wersje Sport i wyższe otrzymują również aktywne tłumienie hałasu, które przesyła odwrotne sygnały audio przez system audio HR-V, aby zredukować hałas o niskich częstotliwościach z drogi.
Bez względu na wersję, HR-V z 2019 roku oferuje przestronną przestrzeń wewnętrzną dla pasażerów i bagażu w kompaktowym i łatwym do zaparkowania pakiecie zewnętrznym. Dzięki zaktualizowanemu mechanizmowi sprężynowemu dla klapy bagażnika, dostęp do przestrzeni bagażowej HR-V wynoszącej 24,3 stopy sześciennej (23,2 stopy sześciennej z AWD) jest teraz łatwiejszy niż kiedykolwiek. HR-V wykorzystuje również system Magic Seat® w drugiej linii siedzeń, podobny do modelu Fit, który łatwo można przeorganizować w celu maksymalizacji pojemności bagażowej i pasażerskiej. HR-V oferuje również do 100,1 stopy sześciennej przestrzeni dla pasażerów z obfitym miejscem na głowę i nogi z tyłu, szczególnie biorąc pod uwagę kompaktowe wymiary zewnętrzne HR-V.
UKŁAD NAPĘDOWY
2019 Honda HR-V jest napędzana silnikiem 4-cylindrowym DOHC i-VTEC® o mocy 141 KM. Napędza on zarówno przednie, jak i cztery koła, a wszystkie modele HR-V korzystają teraz z bezstopniowej automatycznej skrzyni biegów (CVT). Skrzynia biegów ręczna 6-biegowa została wycofana w modelu na 2019 rok.
CVT HR-V zyskała liczne ulepszenia na rok 2019, aby zapewnić bardziej naturalne uczucie podczas jazdy. Przy pełnym otwarciu przepustnicy, CVT teraz dysponuje zmienionym mapowaniem zmiany biegów, które, przy gwałtownym przyspieszeniu, bardziej przypomina stopniowe zmiany biegów w konwencjonalnej skrzyni biegów. To „stopniowe” odczucie sprawia, że HR-V ma bardziej znajome wrażenie podczas przyspieszania, a także pomaga w redukcji poziomu hałasu wewnętrznego. Dodatkowo, CVT HR-V korzysta z bardziej wyrafinowanego i naturalnego odczucia sprzężenia, pozostając przy niższych obrotach częściej. Inne poprawki obejmują przejście HR-V na wyższe obroty podczas zwalniania, co zapewnia pewną siłę hamowania silnikiem i lepszą reakcję, gdy kierowca wraca na pedał gazu.
W modelach wyposażonych w napęd na wszystkie koła, system Real Time AWD HR-V został ulepszony w celu lepszej wydajności w warunkach niskiej przyczepności, takich jak śnieg. Odczucie kierownicy w modelach Sport również zostało poprawione dzięki przyjęciu elektrycznego wspomagania kierownicy o zmiennym przełożeniu, które zmienia reakcję kierownicy w zależności od położenia kierownicy od środka. Kierownica HR-V staje się bardziej stabilna przy wyższych prędkościach, stając się mniej wrażliwa na drobne ruchy kierownicy. Przy niższych prędkościach, kierownica wymaga mniejszego ruchu, aby skręcić przednie koła, co sprawia, że HR-V wydaje się wyjątkowo zwrotna na parkingach.
BEZPIECZEŃSTWO I ASYSTA KIEROWCY
W roku modelowym 2019, wersje HR-V EX i wyższe są standardowo wyposażone w zestaw systemów bezpieczeństwa i asystentów kierowcy Honda Sensing®. Honda Sensing® obejmuje Adaptacyjny Tempomat (ACC), System Hamowania w Razie Kolizji™ (CMBS™), System Utrzymania Pasa Ruchu (LKAS) oraz System Ochrony Przed Wyjazdem z Drogi (RDM) z ostrzeżeniem o wyjeździe z pasa ruchu (LDW). Słupki A HR-V również zostały zaprojektowane na nowo, aby osiągnąć dobrą ocenę w teście Instytutu Ubezpieczeń na Ruch Drogowym (IIHS) dla małych kolizji czołowych. Na koniec, wersje EX i wyższe otrzymują standardowo system Honda LaneWatch™.
2019 Honda HR-V korzysta również z długiej listy standardowych aktywnych i pasywnych funkcji bezpieczeństwa. Obejmuje to System Stabilizacji Pojazdu™ (VSA®) z kontrolą trakcji, poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera z przodu oraz z boku, poduszki powietrzne kurtynowe z sensorem przewrócenia, elektroniczną dystrybucję siły hamowania (EBD), wspomaganie hamowania oraz nową generację struktury nadwozia Advanced Compatibility Engineering™ (ACE™) Hondy. Wszystkie modele HR-V wyposażone są w kamerę tylną z wieloma kątami widzenia; modele EX i wyższe otrzymują dynamiczne linie, które podążają za ruchem kierownicy.
TECHNOLOGIA
2019 HR-V wprowadza liczne udoskonalenia w swoich technologiach pokładowych. Na czoło zmian wysuwa się zaktualizowany system Display Audio, dostępny w wersjach Sport i wyższych. Jego 7-calowy ekran dotykowy został przearanżowany z nowymi ikonami dla łatwiejszej obsługi, a obecnie dostępne jest fizyczne pokrętło głośności. Integracja z Apple CarPlay™ i Android Auto™ jest teraz standardem w wersjach Sport i wyższych, podczas gdy modele Touring są dostępne z ulepszonym systemem nawigacji o wyższej rozdzielczości, trójwymiarowymi punktami orientacyjnymi i łatwym w użyciu interfejsem.
Standardowo w modelach EX i wyższych znajdują się zamki drzwi, które automatycznie zamykają drzwi HR-V, gdy wykryją, że brelok nie znajduje się już w pobliżu pojazdu. Wersje Sport i wyższe korzystają także z aktywnego tłumienia hałasu, co zapewnia cichsze wnętrze, inteligentnego dostępu oraz uruchamiania przyciskiem, radia SiriusXM® i HD radio™, w pełni automatycznych świateł oraz zmiennych wycieraczek. Wersje Touring korzystają z pełnych reflektorów i świateł przeciwmgielnych LED Hondy, 8-kierunkowego elektrycznie regulowanego fotela kierowcy oraz zdalnego systemu HomeLink®.
MODELE