HONDA Insight 2009-2012

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

HONDA Insight 2009-2012

Przejdź do galerii zdjęćHONDA Insight 2009-2012

10 lat po zaprezentowaniu swojego pierwszego hybrydowego modelu, Honda wprowadziła nowy Insight w 2009 roku. Wielu twierdziło, że nowy Insight jest bardzo podobny do Toyoty Prius, jednak w rzeczywistości oparty był na pierwszym modelu Insight, czerpiąc z jego licznych cech.

Insight charakteryzował się futurystycznym i prostym designem, zapewniając kierowcy wysoką widoczność. Wydaje się, że model został zaprojektowany z myślą o komforcie, oferując niską pozycję za kierownicą i niezwykle wygodne fotele. Sterowanie było proste, logiczne i intuicyjne.

Honda stworzyła system, który zachęcał kierowców do ekonomicznej jazdy. Insight miał przycisk „eco”, który po naciśnięciu prowadził kierowcę, jak jeździć, aby uzyskać dobry wynik. Tak, dobrze przeczytałeś, faktycznie przyznawał kierowcom końcowy wynik. Wskaźnik prędkości był interaktywny, w kolorze niebieskim i zielonym. Niebieski kolor oznaczał tryb jazdy zanieczyszczający środowisko, niebieski i zielony – tryb jazdy o relatywnie małym zanieczyszczeniu, a zielony – odpowiedni sposób jazdy.

Insight był imponująco bezpieczny, zdobywając 5 na 5 w teście zderzeniowym Euro NCAP. Był wyposażony w ABS, ESP oraz poduszki powietrzne dla kierowcy, pasażera, boczne i zasłonowe.

Honda Insight nie zdobyła dużej popularności, przyciągając głównie nabywców, którzy chcieli wykazać trochę empatii wobec środowiska.

Nowy model hybrydowy Honda Insight z 2010 roku zadebiutował na światowej scenie podczas Międzynarodowego Salonu Motoryzacyjnego w Ameryce Północnej w 2009 roku. Wykorzystując najnowszą generację technologii zintegrowanej pomocy silnikowej Honda (IMA®) oraz nowe, bardziej efektywne metody produkcji, Honda Insight 2010 definiuje nowy etap w ewolucji technologii hybrydowej, oferując klientom hybrydowym nowy poziom przystępności cenowej, przyjemności z jazdy i ocenę ekonomiczności paliwowej w miastach/na autostradach wynoszącą 40/43 mile na galon. Nowy Honda Insight trafi do salonów Honda w Stanach Zjednoczonych na początku kwietnia 2009 roku i będzie dostępny w cenie poniżej modelu Civic Hybrid.

„Hybrydy Hondy zawsze oferowały doskonałą wartość, wysoką efektywność paliwową i dużą dozę przyjemności w średnim segmencie cenowym w ofercie Hondy,” powiedział John Mendel, wiceprezydent American Honda. „Wprowadzenie całkowicie nowego modelu Honda Insight otwiera nasze technologiczne osiągnięcia hybrydowe, które są zarówno przyjemne w prowadzeniu, jak i wszechstronne, przed zupełnie nową grupą nabywców, którzy wcześniej mogli nie brać pod uwagę hybrydy z powodu jej wizerunku lub kosztów.”

Inspirowany zaawansowanym i aerodynamicznym pięciodrzwiowym sedanem, zaprezentowanym po raz pierwszy w rewolucyjnej Hondzie FCX Clarity, nowy Honda Insight charakteryzuje się niskim środkiem ciężkości oraz przestronnym wnętrzem dla pięciu pasażerów, oferującym doświadczenie jazdy oraz przestronność, której klienci oczekują od Hondy.

Aby pomóc właścicielom Hondy Insight w pełni wykorzystać zalety technologii hybrydowej Honda, model ten będzie wyposażony w nową interaktywną technologię zwiększającą efektywność paliwową, nazwaną Ecological Drive Assist System (Eco Assist™). Eco Assist łączy w sobie kilka funkcji:

  • tryb ECON aktywowany przez kierowcę, który optymalizuje kontrolę nad bezstopniową automatyczną skrzynią biegów (CVT), silnikiem i związanymi z nimi komponentami napędu, aby jeszcze bardziej poprawić efektywność paliwową pojazdu;
  • funkcję informacji zwrotnej dla kierowcy, która wykorzystuje innowacyjną wyświetlacz prędkości z zmieniającymi się kolorami tła, aby w czasie rzeczywistym informować kierowcę o osiągnięciu większej efektywności paliwowej;
  • unikalną funkcję oceny efektywności paliwowej z graficznym obrazem liścia rośliny, która dostarcza kierowcy informacji zwrotnej na temat efektywności jazdy w trakcie obecnej podróży oraz osiągnięć w zakresie oszczędnej jazdy podczas całego okresu użytkowania.

Wszystkie modele Insight są napędzane zaawansowanym silnikiem 1.3-litrowym SOHC z aluminium i CVT, w połączeniu z nową generacją systemu hybrydowego IMA Hondy, oferującym wyjątkową efektywność paliwową oraz przyjemność z jazdy.

System IMA w Hondzie Insight zawiera silnik elektryczny o mocy 10 kilowatów (13 KM) oraz kompaktową jednostkę energetyczną Intelligent Power Unit (IPU), która odzyskuje i przechowuje energię kinetyczną z hamowania i zwalniania pojazdu oraz dostarcza dodatkową moc przy przyspieszaniu, gdy jest to potrzebne. Umiejscowienie ultra-kompaktowej baterii IMA i IPU w tylnej części pojazdu pozwala na lepszą funkcjonalność z tylnymi siedzeniami dzielonymi w proporcji 60/40, które można złożyć.

System IMA Hondy Insight ma zdolność do pracy wyłącznie na zasilaniu elektrycznym w niektórych warunkach jazdy przy niskich i średnich prędkościach. Umożliwia również dezaktywację cylindrów w silniku benzynowym podczas zwalniania oraz wyłączenie silnika, gdy pojazd jest zatrzymany. Z zbiornikiem paliwa o pojemności 10.6 galonów, Honda Insight oferuje szacowany maksymalny zasięg jazdy wynoszący ponad 400 mil.

Standardowe funkcje bezpieczeństwa we wszystkich modelach Insight obejmują poduszki powietrzne przednie dwuetapowe, poduszki boczne przednie z systemem wykrywania pozycji pasażera (OPDS), system poduszek powietrznych w podsufitce, hamulce ABS z elektroniczną dystrybucją siły hamowania (EBD), aktywne zagłówki dla kierowcy i pasażera z przodu oraz przednią karoserię zaprojektowaną w celu złagodzenia obrażeń pieszych. Wszystkie nowe modele Insight wyposażone są również w strukturę nadwozia Honda Advanced Compatibility Engineering™ (ACE™), która zapewnia lepszą kompatybilność podczas zderzeń między pojazdami o różnej wielkości i wysokości zawieszenia, zwiększając bezpieczeństwo pasażerów Hondy Insight oraz zmniejszając ryzyko obrażeń dla pasażerów pojazdu przeciwnego w przypadku zderzenia czołowego.

Dodatkowe standardowe funkcje we wszystkich nowych modelach Insight obejmują tylne oparcia siedzeń dzielonych w proporcji 60/40, cyfrowe panele instrumentów w dwóch poziomach, automatyczną klimatyzację, elektryczne szyby, lusterka i zamki w drzwiach, regulowaną i teleskopową kierownicę oraz system audio AM/FM/CD o mocy 160 watów z odtwarzaniem audio MP3, dodatkowym gniazdem audio oraz regulacją głośności czułą na prędkość (SVC).

1.3 Hybrid CVT (98 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1339 Cm3
Moc64.7 Kw @ 5800 Rpm
88 Hp @ 5800 Rpm
87 Bhp @ 5800 Rpm
Moment obrotowy89 Lb-Ft @ 4500 Rpm
121 Nm @ 4500 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna113 Mph (182 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h12.4 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegówContinuously Variable Transmission (Bezstopniowa skrzynia CVT)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneDrum
Rozmiar opony175 / 65 R15
Długość172.3 In (4376 Mm)
Szerokość66.7 In (1694 Mm)
Wysokość56.2 In (1427 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)58.7/58.2 In (1
Rozstaw osi100.4 In (2550 Mm)
Prześwit5.7 In (145 Mm)
Pojemność bagażnika15.9 Cuft (450 L)
Aerodynamika (Cd)0.28
Masa własna2593 Lbs (1176 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3638 Lbs (1650 Kg)
Spalanie miasto39.9 Mpg Us (5.9 L/100Km)
Spalanie trasa43 Mpg Us (5.5 L/100Km)
Średnie spalanie41 Mpg Us (5.7 L/100Km)
Emisja CO2101 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.