HONDA Insight 2018-Present

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

HONDA Insight 2018-Present

Przejdź do galerii zdjęćHONDA Insight 2018-Present

Choć większość dostępnych hybryd wyglądała dziwnie, Honda Insight nie dawała żadnych widocznych oznak tego, że jest hybrydą, poza emblematem z tyłu.

Bardziej atrakcyjna od większości sedanów, Insight przyciągała wzrok detalami zaczerpniętymi z modelu Accord.

Oparta na platformie Civic, sedan pożyczył dach i tylne błotniki, podczas gdy reszta była unikalna i charakterystyczna dla Insight.

Wewnątrz, cicha kabina była wyposażona w standardowy system aktywnej redukcji hałasu. Nawet w podstawowej wersji, Insight oferował miękkie w dotyku materiały oraz 5-calowy wyświetlacz, a wyższe wersje wyposażeniowe miały eleganckie fotele z perforowanej skóry.

Najwyższa wersja miała podgrzewane fotele, które były niezwykle komfortowe i odpowiednie na długie podróże, jednak regulacja wsparcia lędźwiowego nie była dostępna.

Przestronna kabina oferowała dużo miejsca dla wszystkich pasażerów i była wyposażona w liczne duże schowki. Aby zwiększyć wygodę, w pakiecie znalazły się port USB oraz bezprzewodowa ładowarka.

Wyposażona w 1,5-litrowy silnik czterocylindrowy cyklu Atkinsona, pakiet baterii litowo-jonowych oraz hybrydowy system napędowy Honda z dwoma silnikami, Insight oferował zmniejszone zużycie paliwa.

Dostępne tryby jazdy pozwalały na pokonywanie kilometrów przy użyciu tylko energii elektrycznej, obok trybu Normal i Sport, który zapewniał szybszą reakcję na przyspieszenie.

Kolejną świetną cechą była możliwość regulacji intensywności rekuperacji energii za pomocą łopatek umieszczonych za kierownicą: lewa strona na większą intensywność, prawa na mniejszą.

Przestrzeń bagażowa była obszerna, a dzięki umiejscowieniu akumulatorów pod tylnymi siedzeniami, te mogły składać się jak normalne fotele, co zwiększało pojemność bagażnika.

Podstawowa wersja była bardzo dobrze wyposażona w liczne funkcje bezpieczeństwa w ramach Honda Sensing: dynamiczny tempomat, asystent utrzymania pasa ruchu oraz ostrzeżenie o kolizji z automatycznym hamowaniem.

Inne funkcje to automatyczne światła drogowe, rozpoznawanie znaków drogowych, kamerka parkingowa z wieloma kątami, zdalne uruchamianie silnika, kamera martwego pola oraz inteligentny dostęp z automatycznym zamykaniem po oddaleniu się.

 Nowa, produkcyjna wersja modelu Insight z 2019 roku zadebiutuje na globalnym rynku podczas 2018 New York International Auto Show (NYIAS), oferując pierwszy rzut oka na najnowszy model w coraz szerszej ofercie pojazdów elektrycznych Hondy. Nowy Honda Insight trafi do salonów Hondy w całym kraju na początku lata 2018 roku.

Jako luksusowy kompaktowy sedan, Honda Insight zajmuje miejsce i jest wyceniana pomiędzy modelami Civic a Accord w ofercie samochodów osobowych Hondy. Insight wyróżnia się wszechstronnie atrakcyjnym stylem, łącząc w sobie cechy eleganckiego kompaktowego sedana z wydajnością paliwową konkurującą z wiodącymi modelami hybrydowymi typu hatchback. Napędzany przez trzecią generację innowacyjnego i efektywnego systemu hybrydowego z dwoma silnikami, Honda Insight dysponuje mocą 151 KM, co w połączeniu z lekką konstrukcją zapewnia najlepszy stosunek mocy do wagi w swojej klasie oraz osiągi do 55 mpg w mieście.

„Honda Insight pokazuje konsumentom, że efektywność hybrydowego samochodu nie oznacza rezygnacji z stylu, elegancji czy osiągów,” powiedział Henio Arcangeli, Jr., wiceprezydent American Honda Motor Co., Inc. „Insight to kolejny symbol nowej ery w ewolucji elektrycznych pojazdów Hondy, w której klienci mogą mieć wszystko, czego pragną, bez żadnych kompromisów.”

Design i Pakowanie

Honda Insight z 2019 roku charakteryzuje się smukłym designem sedana z niskim i szerokim staniem, wyróżniającym się charakterystycznym grillem Hondy w kształcie „latającego skrzydła” oraz odważną przednią osłoną, niskoprofilowymi lampami LED oraz dynamicznymi liniami nadwozia i opływowym dachem w stylu coupe. W środku nowy Insight oferuje luksusowe wykończenie kabiny, w tym panel instrumentów z miękkiego tworzywa z prawdziwymi szwami, ergonomicznie ukształtowane fotele, 7-calowy cyfrowy wyświetlacz dla kierowcy oraz dostępne podgrzewane fotele wykończone skórą oraz 8-calowy ekran dotykowy Display Audio z integracją Apple CarPlay i Android Auto.

Nowy Honda Insight oferuje stosunkowo dużą bazę kół (106,3 cala) oraz wyjątkową efektywność pakowania, co skutkuje najlepszą w klasie przestrzenią na nogi z tyłu – 37,4 cala, a także przestronnym bagażnikiem o pojemności 15,1 stopy sześciennej, który dorównuje wersjom benzynowym samochodów średniej wielkości. Umiejscowienie akumulatora hybrydowego litowo-jonowego pod tylnymi siedzeniami pozwala na złożenie tylnych siedzeń (60/40 w wersjach EX i Touring), maksymalizując elastyczność przechowywania towarów i przewozu pasażerów.

Wersje i Funkcje

Honda Insight z 2019 roku będzie dostępna w trzech wersjach – dobrze wyposażonej Honda Insight LX, EX i topowej wersji Insight Touring. Standardowe wyposażenie obejmuje pełne reflektory LED, LED-owe światła do jazdy dziennej i tylne lampy, 16-calowe aluminiowe felgi, podgrzewane lusterka boczne, 7-calowy cyfrowy wyświetlacz dla kierowcy, system startu przyciskiem, 6-głośnikowy system audio, Bluetooth, kompatybilność z Pandorą oraz składane tylne siedzenia.

Wersja Honda Insight EX dodaje Smart Entry, dodatkowe dwa głośniki audio, radio SiriusXM oraz 8-calowy ekran dotykowy Display Audio z funkcjami podobnymi do smartfona, w tym konfigurowalnymi kafelkami aplikacji i skrótami na ekranie głównym.

Topowa wersja Insight Touring wzbogaca pojazd o 17-calowe aluminiowe felgi, LED-owe światła przeciwmgielne, wycieraczki z czujnikiem deszczu, dach panoramiczny, LED-owe kierunkowskazy w lusterkach bocznych, perforowane skórzane fotele, podgrzewane fotele z przodu z 8-stopniową regulacją dla kierowcy i 4-stopniową dla pasażera, podwójną strefę klimatyzacji, wbudowany system nawigacji Honda Satellite-Linked, Honda HD Digital Traffic, łączność 4G LTE Wi-Fi z możliwością hotspotu mobilnego oraz aktualizacje systemu bezprzewodowego Wi-Fi, usługi subskrypcyjne nowej generacji HondaLink, 10-głośnikowy system audio premium oraz system zdalnego sterowania HomeLink.

Nadwozie i Podwozie

Honda Insight dzieli podstawową architekturę płyty podłogowej z wysoko ocenianym modelem Civic 10. generacji. W związku z charakterem luksusowego kompaktowego sedana, Honda Insight zyskała wiele ulepszeń inżynieryjnych, które dodatkowo poprawiają jakość jazdy, ciszę w kabinie i efektywność. Nadwozie posiada strukturę samochodową Hondy Advance Compatibility Engineering™ (ACE). Aluminiowa maska, charakterystyczna dla modelu Insight, zmniejsza wagę, a dodatkowa izolacja akustyczna w komorze silnikowej, przednich błotnikach, przedniej ściance oraz podłodze z przodu i z tyłu dodatkowo wspomaga ciszę w kabinie.

Nowa konstrukcja podwozia Hondy Insight jest zaprojektowana, aby zapewnić wyrafinowane, pewne i stabilne doznania podczas jazdy. Posiada w pełni niezależny układ zawieszenia – z przodu kolumny MacPhersona, a z tyłu wielowahaczowe, z płynnie uszczelnionymi tulejami na obu końcach (tylko Touring). Podobnie jak w modelu Civic, Insight ma także elektryczne wspomaganie kierownicy o zmiennej przekładni. Pewna i linearnie działająca siła hamowania zapewniana jest przez system hamulcowy elektro-serwo, który bezproblemowo łączy efektywne hamowanie regeneracyjne z mechanicznym (tarciowym) dla optymalnych osiągów hamowania.

Nowy, zaawansowany napęd

Nowy model Insight jest napędzany przez trzecią generację dwusilnikowego systemu hybrydowego Hondy, z wysokoefektywnym silnikiem 1.5 litra cyklu Atkinsona, potężnym silnikiem elektrycznym oraz akumulatorem litowo-jonowym. Całkowita moc systemu wynosi 151 KM oraz 197 lb-ft momentu obrotowego silnika elektrycznego. W większości warunków Honda Insight działa jako hybryda szeregowa, w której silnik benzynowy, połączony z silnikiem generatora, produkuje energię elektryczną, która jest dostarczana do silnika elektrycznego i/lub akumulatora litowo-jonowego o pojemności 60 ogniw.

Model Insight oferuje trzy wybieralne tryby jazdy – NORMAL, ECON i SPORT – pozwalając kierowcom dostosować swoje doświadczenia, maksymalizując efektywność lub osiągi jazdy. Ponadto wszystkie modele Insight mają zamontowane na kierownicy selektory deacceleracji, umożliwiające wybór spośród trzech poziomów wydajności hamowania regeneracyjnego, w zależności od warunków jazdy. W trybie normalnym Honda Insight jest zdolna do jazdy w trybie elektrycznym na krótkich dystansach wynoszących około jednej mili. W przeciwieństwie do konkurencyjnych systemów, technologia hybrydowa Hondy z dwoma silnikami działa bez potrzeby stosowania konwencjonalnej automatycznej skrzyni biegów, a silnik elektryczny bezpośrednio napędza osie napędowe. Przy wyższych prędkościach sprzęgło blokujące łączy silnik z osiami napędowymi, zapewniając najbardziej efektywną pracę podczas jazdy po autostradzie i drogach ekspresowych.

Zaawansowana technologia bezpieczeństwa

Honda Insight z 2019 roku będzie standardowo wyposażona w pakiet zaawansowanych technologii bezpieczeństwa i asystujących kierowcy Honda Sensing, który obejmuje system ostrzegania przed kolizją (FCW), system hamowania zapobiegającego kolizjom (CMBS), ostrzeżenie o opuszczaniu pasa ruchu, system wspomagania utrzymania pasa ruchu, system zapobiegający opuszczeniu drogi, adaptacyjny tempomat z niską prędkością oraz rozpoznawanie znaków drogowych. Wersje EX i Touring będą również wyposażone w system Honda LaneWatch, a wszystkie wersje będą miały kamerę tylnego widoku z kilkoma kątami. Honda Insight dąży do uzyskania najwyższych ocen bezpieczeństwa przy zderzeniach, w tym 5-gwiazdkowej oceny ogólnej NCAP oraz tytułu IIHS TOP SAFETY PICK z oceną „Dobrą” we wszystkich testach zderzeniowych oraz oceną „Wyjątkową” w zakresie ochrony przed zderzeniem czołowym.

Produkcja

1.5L CVT (151 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1499 Cm3
Moc111.1 Kw @ 6000 Rpm
151 Hp @ 6000 Rpm
149 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy99 Lb-Ft @ 5000 Rpm
134 Nm @ 5000 Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoHybrydowy
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegówBezstopniowa skrzynia CVT
Długość183.6 In (4663 Mm)
Szerokość71.6 In (1819 Mm)
Wysokość55.6 In (1412 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)2.4/2.4 In (61/61 Mm)
Rozstaw osi106.3 In (2700 Mm)
Pojemność bagażnika15.1 Cuft (428 L)
Spalanie miasto55 Mpg Us (4.3 L/100Km)
Spalanie trasa49 Mpg Us (4.8 L/100Km)
Średnie spalanie52 Mpg Us (4.5 L/100Km)
Power PackLithium

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.