W 1981 roku Honda wprowadziła model City na swoim rodzimym rynku. Dwa lata później samochód zyskał nazwę Jazz w Europie.
Dzięki nietypowemu wyglądowi Jazz okazał się świetnym rozwiązaniem do walki z korkami. Niestety, były dwa obszary, w których japoński producent nie pomyślał o cenie i designie. Co więcej, Honda musiała użyć nazwy Jazz, ponieważ Opel zarejestrował nazwę City dla segmentu motoryzacyjnego w Europie.
Projektanci wykorzystali swoje umiejętności, aby zbudować jak najmniejszy samochód, oferując jednocześnie cztery miejsca siedzące w kabinie. Efektem tego był wysoki pojazd, bardzo krótki i węższy niż większość na rynku. Jego zaokrąglone czarne reflektory nie wpisywały się już w europejskie trendy wzornicze, a jedynie garstka pojazdów nadal je miała, zazwyczaj z podwójnymi lampami.
Honda stworzyła Jazz o bardzo minimalistycznym wnętrzu. W desce rozdzielczej znajdowały się trzy wskaźniki, jednostka sterująca wentylacją oraz kilka przycisków blisko kierownicy. Mimo krótkiej długości, producent zdołał zmieścić składany skuter w specjalnie przeznaczonej do tego komorze w bagażniku. Był to skuter o pojemności 50 cm³, który mógł być używany do przemieszczenia się pomiędzy parkingiem a miejscem docelowym.