HONDA Jazz/Fit 2013-2017

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

HONDA Jazz/Fit 2013-2017

Przejdź do galerii zdjęćHONDA Jazz/Fit 2013-2017

Japoński producent samochodów próbował wprowadzić na rynek mały MPV w segmencie małych pojazdów i, pomimo wielu przeciwności, mu się to udało. I to z powodzeniem nie tylko w Europie. Trzecia generacja modelu Jazz/Fit była na to dowodem.

Choć niektórzy uważają Jazz za hatchbacka, w rzeczywistości bardziej przypomina minivana w klasie subkompaktowej. W Europie wielu producentów próbowało podobnych rozwiązań, ale nie odniosło sukcesu. Natomiast mały Jazz tak.

Trzecia generacja została wprowadzona na rynek japoński w 2013 roku, a rok później zaprezentowano ją na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Ameryce Północnej w 2014 roku jako model na 2015 rok. Projekt opierał się na konstrukcji przestrzennej używanej w budowie nadwozia. Dzięki zastosowaniu stalowych stopów o wysokiej wytrzymałości, producent mógł zbudować samochód jeszcze mniejszy niż dotychczas, mimo panującej na rynku tendencji do „powiększania” pojazdów. Nowe reflektory były w tej samej stylistyce co model Civic i HR-V. Wznosząca się linia boczna łączyła się z tylnymi, wysokoprofilowymi światłami.

W środku kabina była bardzo przestronna jak na tę klasę. Płaska platforma z tylnym zawieszeniem na belce skrętnej pozwoliła na zastosowanie specjalnego systemu wielokonfiguracyjnego wnętrza, który umożliwiał zarówno złożenie, jak i podniesienie tylnych siedzeń.

Pod maską dostępnych było więcej opcji silnikowych, w zależności od rynku. Podstawową jednostką był silnik 1.3-litrowy, natomiast najwyższa wersja to hybryda wyposażona w silnik Atkinsona o pojemności 1.5 litra oraz silnik elektryczny.

Honda Fit z 2015 roku to trzecia generacja wszechstronnego, pięciodrzwiowego subkompaktowego hatchbacka. Po raz pierwszy wprowadzony na rynek amerykański w 2006 roku jako model na 2007 rok, Fit przez siedem kolejnych lat zdobywał tytuł „10 najlepszych” pojazdów magazynu Car and Driver. Liczne nagrody, które zdobył Fit, świadczą o jego praktyczności, efektywności paliwowej i przystępności cenowej, a także bogatej ofercie wyposażenia, wysokiej jakości wnętrzu i przyjemności z jazdy. W całkowicie przeprojektowanym modelu Fit z 2015 roku unikalne połączenie tych cech oraz funkcjonalności, radości z jazdy i wyrafinowania zostało dodatkowo wzmocnione dzięki jeszcze większej wszechstronności, nowoczesnemu stylowi, bardziej dynamicznemu i dopracowanemu doświadczeniu jazdy oraz znacznie ulepszonym technologiom i luksusowym funkcjom.

Wszechstronność Hondy Fit z 2015 roku jest fundamentalna dla jej konstrukcji. Dzięki przestronności wnętrza i wszechstronności, oferowanej przez umieszczony na środku zbiornik paliwa oraz pomysłowe siedzenie Magic Seat®, Fit epitomizuje inteligentną funkcjonalność z przestronnymi i wygodnymi miejscami dla pięciu osób oraz możliwością przewożenia dużych ładunków, w tym długich i wysokich przedmiotów. Większe wnętrze charakteryzuje się imponującym wzrostem objętości pasażerskiej o 4,9 stopy sześciennej oraz zwiększoną o 4,8 cala przestrzenią na nogi z tyłu, co jest tym bardziej imponujące, biorąc pod uwagę jeszcze bardziej kompaktowe wymiary zewnętrzne, w tym zmniejszenie całkowitej długości o 1,6 cala.

Nowa, wysoce efektywna struktura nadwozia łączy się z całkowicie nowym podwoziem, tworząc zupełnie nową, sztywniejszą i lżejszą globalną platformę subkompaktową z licznymi ulepszeniami w systemach zawieszenia przedniego i tylnego oraz układu kierowniczego, co poprawia ogólną dynamikę jazdy. Nowa platforma jest również lżejsza i sztywniejsza, a także ma dłuższy rozstaw osi niż poprzedni model Fit. Efektem tych ulepszeń jest bardziej stabilna i komfortowa jazda, a także zwinność i sportowe prowadzenie, z liniowością kierownicy, która daje kierowcy poczucie jedności z pojazdem. Wiele z tych ulepszeń dodatkowo poprawia komfort jazdy i ciszę, podczas gdy przyjęcie nowej struktury ramy, w tym nowej generacji struktury nadwozia Honda Advanced Compatibility Engineering (ACE), korzysta na bezpieczeństwie, dążąc do uzyskania najwyższych dostępnych ocen bezpieczeństwa zderzeniowego zarówno od rządu USA, jak i Instytutu Ubezpieczeń na Drogach (IIHS).

Charakter Hondy Fit, który cieszy się przyjemnością z jazdy, obejmuje również osiągi przyspieszenia, a model z 2015 roku zwiększa radość z jazdy dzięki znacznym postępom w układzie napędowym. Nowy silnik Earth Dreams Technology™ znacząco zwiększa moc, moment obrotowy i reakcję na gaz, a dwa nowo opracowane przekładnie – płynnie zmieniająca się sześciobiegowa manualna oraz nowa bezstopniowa przekładnia CVT z kontrolą G-Shift – zwiększają zarówno osiągi, jak i efektywność paliwową. Czterocylindrowy silnik 1,5L ma głowicę DOHC z i-VTEC+VTC i bezpośrednim wtryskiem paliwa, co jest pierwszym zastosowaniem takiego systemu w subkompakcie Hondy. Dzięki zmniejszonej wadze i tarciu, zwiększonemu współczynnikowi sprężania i innym zmianom, silnik osiąga 11-procentowy wzrost maksymalnej mocy do 130 KM i 7,5% wzrost maksymalnego momentu obrotowego do 114 lb-ft.

W połączeniu z nowym silnikiem i przekładniami, Fit uzyskuje ocenę na poziomie 29/37/32 MPG (miasto/trasa/suma)1 dla wersji z manualną skrzynią biegów, 33/41/36 dla wersji LX z CVT i 32/38/35 dla wersji EX i EX-L z CVT. 6MT to całkowicie nowa konstrukcja dla subkompaktowego Fit z optymalizowanymi bliższymi indywidualnymi przełożeniami w celu poprawy wydajności, a także szerszym zakresem przełożeń, aby poprawić efektywność paliwową. Nowo opracowane CVT wzmacnia responsywność silnika poprzez szybsze i płynniejsze przyspieszenie, jednocześnie poprawiając efektywność paliwową dzięki szerszemu zakresowi przełożeń i zmniejszonemu tarciu wewnętrznemu.

Nowoczesny i sportowy design zewnętrzny Hondy Fit z 2015 roku wyraża poprawioną obsługę i moc. Progresywny i celowy styl osiągnięto dzięki węższym reflektorom, które integrowane są w solidny grill, agresywnemu dolnemu wlotowi oraz liniowej linii dachu i szyby. Celowy styl kontynuuje się z mocnym wzornictwem wyraźnych boków, które podkreślają koła, oraz dynamicznie zwężoną linią dachu kończącą się kolorystycznie dopasowanym spoilerem. Aby uwydatnić nowoczesny styl zewnętrzny, Fit będzie dostępny w ośmiu kolorach, w tym kilku żywych opcjach.

Wewnątrz zwiększona przestrzeń i widoczność tworzą poczucie przestronności, które dopełniają ulepszone, miękkie materiały dotykowe, podnoszące poczucie jakości. Bogate i wyrafinowane czarne wnętrze z srebrnymi akcentami na powierzchniach i panelach sterujących oraz podświetlane na niebiesko wskaźniki są stylowe i funkcjonalne. Dostępny interfejs dotykowy Display Audio oraz pierwszy raz skórzane fotele (modele EX-L) dodatkowo zwiększają luksusowy charakter nowego Fit.

Nowa Fit wyróżnia się dużą liczbą standardowych i dostępnych funkcji. W 2015 roku Fit zostaje włączony do oferty innych modeli Hondy z wersjami LX, EX i EX-L, z każdą z nich mającą lepsze wyposażenie niż wcześniejszy odpowiednik. Nowe standardowe funkcje we wszystkich modelach Fit obejmują automatyczne włączanie i wyłączanie świateł, LED-owe światła hamowania, Bluetooth® HandsFreeLink® oraz centralną konsolę do przechowywania z podłokietnikiem. Do nowych opcji, dostępnych po raz pierwszy w modelu Fit, należą takie elementy jak Smart Entry Push Button Start, sterowane jednym dotknięciem szyberdach, 7-calowy ekran dotykowy Display Audio z systemem HondaLink następnej generacji oraz podgrzewane skórzane fotele.

Fit również oferuje długą listę standardowych funkcji bezpieczeństwa. Obejmuje ona system Vehicle Stability Assist™ (VSA®) z kontrolą trakcji, poduszki powietrzne chroniące bocznie z czujnikiem przewrócenia, elektroniczną dystrybucję siły hamowania (EBD), pomoc w hamowaniu oraz nową generację struktury nadwozia Honda Advanced Compatibility Engineering™ (ACE™). Nowy Fit dąży do uzyskania najwyższych dostępnych ocen bezpieczeństwa zderzeniowego: pięciogwiazdkowej oceny ogólnej pojazdu od Narodowej Administracji Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego (NHTSA) oraz oceny TOP SAFETY PICK od IIHS. Standardowe funkcje asystujące na wszystkich poziomach wyposażenia obejmują wielokątna kamerę tylnego widoku z liniami oraz powiększonym lusterkiem bocznym dla kierowcy. Wyświetlacz Honda LaneWatch jest standardowy w wersjach EX i wyższych. Nowy model Fit na rynek amerykański będzie produkowany po raz pierwszy w Ameryce Północnej w nowej fabryce w Celaya w Meksyku.

Stylizacja

Nowy Fit ma świeży i sportowy styl, który podkreśla jego poprawioną obsługę i moc. Aerodynamiczny i celowy design całego pojazdu jest zintegrowany z mocnymi liniami płynącymi od przodu do tyłu, nad pokrywą silnika i linią dachu, wzdłuż boków. Linie te zaczynają się od mocnego kształtu X przedniego zderzaka. Górne linie V w kształcie X dzielą się, owinięty dolnym krawędzią reflektorów i nad pokrywą silnika. Silne linie charakterystyczne na pokrywie silnika gładko prowadzą się wzdłuż słupków A do bardziej wysuniętego wierzchołka dachu, a następnie zstępują w dół do kolorystycznie dopasowanego spojlera na tylnej krawędzi dachu. Odwrócone dolne linie V również się dzielą, aby wykadrować kątowe dolne wloty powietrza, które mieszczą światła przeciwmgielne w wersjach EX i EX-L.

Prezentujące mocny i stabilny wygląd, linie na krawędzi dolnego wlotu powietrza wybrzuszają się, przechodzą przez podkreślające koła przednie błotniki i kontynuują w kształcie klinu, obejmując tylną architekturę kół. Wyraźna linia w połowie wysokości emanuje z przedniego koła i przebiega przez uchwyty drzwiowe, aby rozszerzyć się wokół tylnej lampy. Nad przednim zderzakiem, solidny grill i umiejscowione niżej reflektory tworzą gładką, jednoczesną powierzchnię, która kontynuuje liniowy przepływ nad pokrywą silnika, przednią szybą i dachem. Od dolnego wlotu powietrza w tył, solidna dolna krawędź mocno trzyma projekt przy ziemi.

Wszystkie linie kulminują na tyle w znacznej wielkości formie wielo poziomowej i schludnym dyfuzorze tylnej części. Siła tylnej stylizacji jest podkreślona przez spojler dachowy i nachyloną osłonę tylnej szyby. Kombinowane lampy tylne rozszerzają się mocno w kątowy kształt z odblaskami sięgającymi do dachu. Lampy są zrównoważone przez dolne krawędzie zderzaka, które mają podobny, lecz odwrócony kształt. Solidna listwa dekoracyjna między tylną szybą i klapą bagażnika nawiązuje do projektu przedniego grilla, aby zachować spójność; w modelach EX i EX-L listwa jest bogato chromowana.

Aerodynamika

Jako istotny element wpływający na efektywność paliwową, Honda Fit z 2015 roku znacznie poprawiła aerodynamikę. Powierzchnia frontalna (m2) jest podobna do poprzedniego modelu, ale inżynierowie zdołali sprostać trudnemu wyzwaniu znacznego poprawienia współczynnika oporu (Cd) dzięki nowemu projektowi. Oprócz bardziej aerodynamicznej nadwozia, w tym ozdobnych detali na słupkach szyby i konstrukcji słupków A, które wygładzają przepływ powietrza, największe korzyści w redukcji oporu wynikają z projektu podwozia. Spoiler przedni, osłona silnika, osłony podłogowe oraz tylny dyfuzor pomagają optymalizować przepływ powietrza pod pojazdem.

Lusterka

Kształt dwukolorowych, czarnych i kolorystycznie dopasowanych lusterek bocznych uzupełnia styl zewnętrzny Fit i został zaprojektowany z myślą o niskim oporze aerodynamicznym, aby poprawić efektywność paliwową i zredukować hałas wiatru. Podstawa i punkt mocowania lusterek zostały przeprojektowane w nowym Fit, aby zapewnić lepszą widoczność wokół lustra. Łatwo regulowane elektryczne lusterka, po raz pierwszy, zawierają również poszerzone lusterka dla kierowcy. Wyższe modele EX-L posiadają również podgrzewane lusterka, co daje większą wygodę w trudnych warunkach atmosferycznych oraz wbudowane wskaźniki kierunkowskazów, co zwiększa widoczność w ruchu drogowym. Lusterko pasażera w wersjach EX i EX-L zawiera zintegrowaną kamerę Honda LaneWatch™. (Zobacz sekcję Bezpieczeństwo i technologie asystujące kierowcę, aby uzyskać więcej informacji.)

Oświetlenie

Zestaw przednich świateł obejmuje reflektory halogenowe wielopromieniowe z automatycznym włączeniem/wyłączeniem, światła do jazdy dziennej (DRL) oraz kierunkowskazy z przezroczystymi soczewkami i pomarańczowymi żarówkami. Zestaw tylnych świateł obejmuje lampy tylne, nowe LED-owe światła hamowania i światła cofania. Fit EX i EX-L zawiera światła przeciwmgielne w dolnych wlotach bocznych, a w EX-L również posiada kierunkowskazy zintegrowane z lusterkami bocznymi.

Szyby

Honda Fit z 2015 roku charakteryzuje się dużą powierzchnią szyb, co zapewnia doskonałą widoczność kierowcy i poczucie przestronności dla wszystkich pasażerów. Doskonała widoczność na zewnątrz jest znakiem rozpoznawczym designu Hondy i kluczową cechą Fit, zapewniającą doskonałe linie widoku zarówno z przodu, jak i z tyłu, w tym wysoką pozycję oczu dla kierowcy.

Szyberdach elektryczny z funkcją otwierania/zamykania jednym dotknięciem

Po raz pierwszy w modelu Fit, modele EX i EX-L wyposażone są w szyberdach elektryczny z funkcją otwierania/zamykania jednym dotknięciem, który całkowicie otwiera lub zamyka się za pomocą jednego naciśnięcia przycisku. Konstrukt szyberdachu został zaprojektowany tak, aby zapewnić odpowiednią ilość miejsca na głowę. Szyberdach ma przesuwaną osłonę przeciwsłoneczną, która automatycznie otwiera się razem z dachem i może być ręcznie zamknięta, aby zablokować światło słoneczne. Aby przechylić lub przesunąć szyberdach, kierowca lub pasażer z przodu musi tylko jednokrotnie wcisnąć przycisk umieszczony na suficie (zamiast przytrzymywać go przez kilka sekund). Szyberdach całkowicie otwiera lub zamyka się automatycznie. Jednak jeśli operator chce otworzyć lub zamknąć szyberdach tylko częściowo (na przykład aby uzyskać częściową wentylację), lżejsze naciśnięcie umożliwia pełną ręczną kontrolę. Szyberdach może być również przechylony, aby poprawić wentylację. Wbudowana funkcja automatycznego cofania zapewnia, że szyberdach nie zamknie się całkowicie, jeśli napotka na wystarczający opór z przeszkodą, taką jak ręka lub ramię. Jeśli wykryje wystarczający opór, mechanizm automatycznego cofania ponownie otworzy szyberdach.

Wnętrze

Nowy Fit z 2015 roku przeszedł całkowity redesign wnętrza. Mimo że pozostaje wierny swojej ultraefektywnej koncepcji, szczyci się teraz licznymi standardowymi funkcjami „wyższej klasy” i opcjonalnymi funkcjami premium, które czynią go bardziej komfortowym, wygodnym oraz pozwalają kierowcy pozostać poinformowanym, połączonym i rozrywkowym. Główne zmiany, ulepszenia i nowe funkcje obejmują znacznie powiększoną kabinę, nową konsolę centralną z podłokietnikiem i łącznością z tabletem, dostępny pakiet wykończeń skórzanych oraz dostępne funkcje premium, takie jak Smart Entry z przyciskiem startowym i 7-calowy dotykowy wyświetlacz audio.

Stylizacja

Nowy, świeży i sportowy styl wnętrza Hondy Fit z 2015 roku zaczyna się od dużej powierzchni szklanej, co zapewnia otwarte, przestronne wnętrze i daje poczucie przestronności, a także zapewnia kierowcy doskonałą widoczność. Wyrafinowane i dynamiczne całkowicie czarne wnętrze z kontrastującymi ulepszonymi materiałami zawiera miękkie punkty dotykowe i jest podkreślone srebrnymi wykończeniami. Sportowy, niebiesko podświetlany panel wskaźników składający się z trzech tarcz, w tym Multi Information Display (MID), monitor audio 5-calowy (w wersji LX) lub po raz pierwszy oferowany w Fit 7-calowy dotykowy wyświetlacz audio w wersjach EX i EX-L. Wygodne i przestronne fotele o wysokiej jakości tkaninach mają atrakcyjny geometryczny wzór w wersji LX i sportowy, dynamiczny wzór w wersji EX. Po raz pierwszy Fit oferuje również luksusowe wnętrze wykończone skórą w wersji EX-L. Oprócz wykończenia skórą na fotelach, Fit EX-L zawiera skórzaną kierownicę i gałkę zmiany biegów, a także podgrzewane fotele z przodu. Płynne linie i kontrastujące materiały kabiny odzwierciedlają sportowy charakter zewnętrzny i zapewniają wyrafinowaną, relaksującą bogatość.

Interfejs kierowcy

W modelu z 2015 roku wnętrze Fit zostało całkowicie przeprojektowane w celu uzyskania jeszcze lepszej ergonomii. Nowe instrumenty i elementy sterujące są zorientowane w kierunku kierowcy, co zapewnia szybkie czytanie i łatwy, naturalny dostęp. Duży, centralny wskaźnik prędkościomierza jest umieszczony w centrum panelu wskaźników i po raz pierwszy ma oświetlenie Eco Assist, jego kolor zmienia się, aby pomóc kierowcy w osiągnięciu lepszej efektywności jazdy. Po lewej stronie znajduje się obrotomierz, a na prawo MID, który może cyklicznie przechodzić przez różne wyświetlacze informacyjne. Instrumenty i wyświetlacze dostarczają kluczowych i użytecznych informacji, w tym szacunkowej oszczędności paliwa, czasu, temperatury zewnętrznej, wskaźnika paliwa i pozycji biegu przekładni (w modelach z CVT). Monitor audio 5-calowy lub nowy 7-calowy dotykowy wyświetlacz audio są wygodnie umieszczone, aby kierowca lub pasażer z przodu mogli je kontrolować. Nowego stylu bardzo funkcjonalne przyciski na kierownicy zapewniają szybki i łatwy dostęp do różnych funkcji i informacji bez konieczności odrywania rąk od kierownicy.

Przyciski na kierownicy

Wszystkie kierownice Fit mają trzy zestawy przycisków, w tym nowe okrągłe przyciski. Dwa zestawy na lewym boku: jeden obsługuje system audio lub system Display Audio, jeśli jest wyposażony; drugi kontroluje Bluetooth® HandsFreeLink® oraz, jeśli jest, system nawigacji. Prawy zestaw obsługuje tempomat.

Lewy zestaw okrągłych przycisków audio zawiera cztery przyciski na jednym pierścieniu – jak cztery punkty na kompasie – aby uprościć układ i umożliwić intuicyjne przełączanie między funkcjami. Krótkie naciśnięcie przycisku MENU uruchamia system Display Audio. Wszystkie przyciski są również umieszczone ergonomicznie, gdzie można je łatwo dosięgnąć i obsługiwać przy minimalnym rozproszeniu dla kierowcy. Oferują również przyjemne wrażenia dotykowe.

Układ/Pakowanie

Honda Fit z 2015 roku jest mała z zewnątrz, ale duża wewnątrz. Nowy model jest o 1,6 cala krótszy od poprzedniego, ale z powodu dłuższego rozstawu osi o 1,2 cala – wydłużonego w celu zapewnienia większej przestrzeni dla pasażerów – Fit ma największą przestrzeń wewnętrzną w swojej klasie. Na ogromną przestronność wnętrza Fit wpływają sprytne pakowanie, przemyślane funkcje przechowywania oraz wielopozycyjne siedzenia Magic Seat® w drugiej linii, które zapewniają kilka konfiguracji wnętrza dla maksymalnej funkcjonalności.

Kluczowymi elementami wielu sprytnych zmian konstruktorskich i projektowych, które zapewniają doskonałe pakowanie Fit, są obniżony profil zbiornika paliwa, który zapewnia dodatkowe prawie 1 cal przestrzeni. Części ramy podłogowej, które wcześniej znajdowały się po bokach zbiornika paliwa, zostały przeniesione pod zbiornik, co umożliwiło szerszy profil zbiornika. Węższy, pojedynczy wentylator chłodnicy przyczynia się do skrócenia komory silnika o ponad 4 cale, co pozwala na dodatkową przestrzeń dla pasażerów. Nowy projekt tylnej architektury kół i krótszy ramienia zawieszenia tylnego pomagają zwiększyć przestrzeń na nogi pasażerów o 4,8 cala.

Obszar pasażerski

Nawet w momencie wsiadania do Hondy Fit z 2015 roku, kierowca i pasażerowie odczuwają poczucie przestrzeni dzięki szerokim, otwieranym drzwiom, dużym otworom drzwiowym i niższemu ustawieniu przednich siedzeń. Po zajęciu miejsca, dodatkowa przestrzeń pasażerska o 4,9 stopy sześciennej natychmiast jest odczuwana dzięki zwiększonej przestrzeni w niemal każdym kierunku, szczególnie w przypadku szerszej przestrzeni dla pasażerów obok siebie oraz z przodu do tyłu. Poczucie przestronności jest jeszcze bardziej potęgowane przez dużą powierzchnię szklano.

Obszar bagażowy

Otwierając tylną klapę Fit, uzyskujemy dostęp do niezwykle przestronnej i funkcjonalnej przestrzeni bagażowej. Dzięki niskiej wysokości załadunku, czterem dedykowanym trybom siedzeń oraz dziesiątkom konfiguracji, Fit jest ucieleśnieniem funkcjonalności i użyteczności. Złożenie tylnego siedzenia Magic Seat® do przodu daje Fitowi ogromną przestrzeń bagażową wynoszącą 52,7 stopy sześciennej – więcej niż jakikolwiek z jego kluczowych konkurentów w kategorii hatchback. Inne konfiguracje umożliwiają przewożenie długich i wysokich przedmiotów lub nawet sprawiają, że dwie osoby mogą odpoczywać z uniesionymi nogami, kiedy Fit jest zaparkowany.

2. rząd siedzeń Magic Seat®

Sekretem wyjątkowej użyteczności Fit jest 60/40 (prawa/lewa) dzielona tylna kanapa Magic Seat, ale dzięki powiększonej przestrzeni wnętrza, wielofunkcyjne siedzenie zapewnia jeszcze lepsze opcje transportowe. Magic Seat można skonfigurować na wiele sposobów, aby natychmiast dostosować się do różnych okoliczności i potrzeb. W standardowej pozycji oparcie siedzenia w górze/siedzenie w dół jest wystarczająco miejsca dla trzech pasażerów. Z racji, że oparcie siedzenia jest podzielone 60/40, nadal można pomieścić jednego lub dwóch pasażerów, jednocześnie zwiększając pojemność bagażową poprzez złożenie jednej z stron. A ponieważ siedzenia Fit oferują teraz wyjątkową przestrzeń na nogi w tylnej części, można również pomieścić dużą klatkę dla zwierząt. Magic Seat można łatwo złożyć w dowolnej pozycji za pomocą dźwigni dostępnych z tyłu samochodu lub tylnych drzwi.

Tryb użytkowy

Po złożeniu obu siedzeń 2. rzędu, tryb użytkowy pozwala na maksymalną pojemność bagażową – przestronną 52,7 stopy sześciennej. Płaska podłoga i regularny kształt przestrzeni pozwalają na najbardziej efektywne wykorzystanie miejsca. Dodatkowo, dzięki niskiej wysokości załadunku oraz niskiej wysokości podłogi, duże i ciężkie przedmioty można łatwo załadować. Cztery zaczepy w wersjach EX i EX-L ułatwiają zabezpieczenie ładunku.

Tryb wysoki

Tryb wysoki to kolejne przydatne ustawienie do przewożenia wysokich przedmiotów, które muszą pozostać w pozycji pionowej, takich jak duża roślina. To również byłoby przydatne do zabrania psa w klatce, ponieważ wejście boczne jest jeszcze niższe niż tylne, co ułatwia większości psów w każdym wieku wsiadanie i wysiadanie. Z ponad 4 stopami przestrzeni od podłogi do sufitu, przestrzeń ta może nawet pomieścić dwa rowery górskie z zdjętymi przednimi kołami. To lepsza alternatywa niż kładzenie jednego roweru na drugim, co może prowadzić do uszkodzeń spowodowanych wystającymi pedałami i kierownicami.

Tryb długi

Jeśli trzeba przewozić długie przedmioty, takie jak drewno, drabina lub nawet sprzęt rekreacyjny, taki jak deski surfingowe czy instrumenty muzyczne, tryb długi jest idealny. Przy złożonym tylnym siedzeniu pasażera i pochylonym do tyłu przednim siedzeniu pasażera można przewozić przedmioty o długości nawet 7 stóp 9 cali. Tryb długi Fit pomieści większe przedmioty bez konieczności używania bagażnika dachowego.

Tryb odświeżający

Gdy nie prowadzimy, tryb odświeżający zapewnia wygodne miejsce do relaksu dla dwóch osób z uniesionymi nogami. Tryb ten uzyskuje się poprzez zdjęcie zagłówków przednich siedzeń, przesunięcie siedzeń jak najdalej do przodu i pochylenie oparć do tyłu.

Układ napędowy

Zgodnie z misją Hondy, aby zapewnić zarówno efektywność paliwową, jak i przyjemność z prowadzenia na wysokim poziomie, Honda Fit z 2015 roku napędzana jest nowym silnikiem Earth Dreams Technology o pojemności 1,5 litra w połączeniu z nową sześciobiegową manualną skrzynią biegów (6MT) lub nową bezstopniową przekładnią CVT. Program oszczędności wagi, redukcja tarcia, zastosowanie nowoczesnych technologii oraz sprytna inżynieria przyniosły 11-procentowy wzrost mocy do 130 KM oraz 7,5% wzrost momentu obrotowego do 114 lb-ft w porównaniu do silnika w poprzednim modelu Fit. Podobne podejście przyniosło efektywne przekładnie, które pomagają zapewnić szybsze przyspieszenie, płynniejsze zmiany biegów i wiodące w swojej klasie oceny efektywności paliwowej EPA wynoszące 29/37/32 MPG (miasto/trasa/suma) dla modeli z manualną skrzynią biegów, 33/41/36 dla wersji LX z CVT oraz 32/38/35 dla wersji EX i EX-L z CVT.

Silnik

Nowy silnik Earth Dreams Technology™ Fit zachowuje tę samą pojemność 1,5 litra co poprzedni silnik, ale to jedyna cecha, która pozostaje. Główne zmiany w nowym silniku obejmują bezpośredni wtrysk i układ zaworowy DOHC i-VTEC+VTC – pierwszy w tej klasie, który zastępuje wtrysk portowy i SOHC i-VTEC w poprzednim silniku. Szereg innych usprawnień i udoskonaleń wprowadzono, aby zoptymalizować spalanie, zmniejszyć masę i zminimalizować tarcie, co zwiększa zarówno moc, jak i efektywność paliwową.

Układ zaworowy nowego silnika został ulepszony do DOHC z działaniem zaworów i-VTEC, które obejmuje zmienną kontrolę czasowania (VTC). Przy niskich prędkościach obrotowych silnika, system i-VTEC stosuje łagodniejsze profile wałka rozrządu, co skraca czas pracy zaworów oraz redukuje ich uniesienie, osiągając solidny moment obrotowy i efektywność paliwową. Przy wyższych prędkościach obrotowych i-VTEC wyzwala bardziej agresywne profile wałków, które produkują dłuższy czas pracy zaworów i większe uniesienie, co przekłada się na wyższą moc. System VTC wspomaga ten proces, dostosowując fazowanie wałka dolotowego, aby opóźnić czas zaworów przy niższych prędkościach obrotowych, co zwiększa efektywność paliwową, oraz przyspieszając czas przy wyższych prędkościach, aby zwiększyć nakładanie zaworów, co zmniejsza straty pompowe i zwiększa moc. Zarówno zawory dolotowe, jak i wydechowe mają większą średnicę dla większej przepustowości powietrza. Rozmiar zaworu dolotowego zwiększa się z 28 mm do 29 mm, a zawory wydechowe powiększają się z 23 mm do 25 mm.

Powiększone zawory są osadzone w nowo zaprojektowanej głowicy cylindrów, która zawiera mniejszą świecę zapłonową M12, w porównaniu do wcześniejszej M14. Głowica zawiera również wielootworowe wtryskiwacze paliwa do bezpośredniego wtrysku z małą średnicą otworu, co jest ulepszeniem w porównaniu do wtrysku portowego poprzedniego silnika. Wysokociśnieniowy bezpośredni wtrysk optymalizuje atomizację paliwa, co pozwala na bardziej efektywne spalanie. Aby uzyskać wysokiej jakości ładunek dolotowy, który jeszcze bardziej zwiększa efektywność spalania, zarówno port dolotowy, jak i korona tłoka mają specjalne projekty. Projekt korony tłoka kieruje również atomizowany strumień paliwa z wtryskiwacza w kierunku elektrod świecy zapłonowej, co zapewnia bardziej efektywny zapłon i zapobiega osadzaniu się paliwa na ścianach cylindrów. Wyższy współczynnik sprężania o 10% wynosi 11,5:1 w porównaniu do 10,4:1, a poprawiona efektywność spalania przyczynia się do zwiększonego momentu obrotowego i responsywności silnika.

W celu dalszej poprawy responsywności, masę obrotową wału korbowego zmniejszono o 27% poprzez zastosowanie czterech przeciwwag zamiast ośmiu, a średnica łożysk zmniejszono z 50 mm do 46 mm. Dodatkowe oszczędności masy silnika osiągnięto poprzez zastosowanie indywidualnych pokryw łożysk głównych zamiast większej struktury pokrywy łożysk w poprzednim silniku oraz poprzez zastosowanie całkowicie kompozytowego kolektora dolotowego. Aby zarządzać ciepłem spalania, dodano dyszę olejową, aby spryskiwać chłodzącym olejem spód tłoka, co również pomaga w smarowaniu. Dodatkowo, dodano aluminiowy rękaw nad rękawem cylindrowym, aby poprawić transfer ciepła z bloku cylindrowego. Efektem tych wszystkich działań jest znaczący wzrost mocy i momentu obrotowego w całym zakresie obrotów, z maksymalnym momentem, który pojawia się o 200 obrotów niżej niż w poprzednim silniku.

Sześciobiegowa skrzynia manualna

Nowa sześciobiegowa skrzynia manualna (6MT) oferuje wiele korzyści w porównaniu do pięciobiegowej skrzyni w poprzednim modelu Fit. Dodanie szóstego biegu pozwoliło na szerszy zakres przełożeń o 5%, co zwiększa efektywność paliwową; a przełożenia między trzecim a szóstym biegiem są bliskie, co optymalizuje osiągi silnika. Nowa 6MT ma pierwszy bieg o 5% niższy, trzeci bieg o 5% wyższy, piąty bieg o 11% niższy, a nowy szósty bieg ma to samo przełożenie, co poprzedni piąty bieg.

Inną korzyścią nowej skrzyni biegów jest znacznie poprawione odczucie zmiany biegów, co pozwala na sportowe i łatwiejsze zmiany. Dzięki zmianom konstrukcyjnym długość ruchu dźwigni zmiany biegów skrócono o 10% w celu szybszych, sportowych zmian biegów. Ten krótszy ruch towarzyszy również znaczne zmniejszenie wysiłku przy zmianie biegów. Dodatkowo inżynierowie osiągnęli 25% redukcję oporu przesuwu kabla zmiany biegów poprzez optymalizację sztywności tulei końcowej. Udoskonalone mocowanie dźwigni zmiany biegów również ułatwia płynne, pewne zmiany biegów.

Bezstopniowa skrzynia biegów CVT z kontrolą G-design

Dostępna w modelach LX i EX oraz standardowa w EX-L jest nowa bezstopniowa skrzynia biegów (CVT) dostosowana specjalnie dla Fit. Oprócz zapewnienia wyższej efektywności paliwowej, CVT oferuje również bardziej responsywne i liniowe przyspieszenie w porównaniu do wcześniejszej pięciobiegowej automatycznej skrzyni (5AT) oraz tradycyjnych CVT. Kilka aspektów nowej CVT wspiera te podwójne korzyści.

Nowy projekt konwertera momentu obrotowego, który jest cieńszy, ale ma zwiększoną pojemność, optymalizuje przekazywanie mocy silnika do CVT, poprawiając liniowość prędkości silnika w stosunku do zastosowania gazu, eliminując jednocześnie nadmierne obroty silnika, które są powszechne w tradycyjnych CVT. Nowa CVT ma 14% szerszy zakres przełożeń, co pozwala silnikowi działać w bardziej optymalnym zakresie zarówno dla dobrej wydajności, jak i poprawy efektywności paliwowej w każdych warunkach jazdy; to jest szczególnie odczuwalne przy obniżonych prędkościach silnika przy wyższych prędkościach pojazdu. Nowo opracowany pas napędowy o wysokiej sztywności, nowy płyn CVT pozwalający na zmniejszone ciśnienie na pasie oraz dodatkowe podgrzewanie CVT dalej zwiększają efektywność układu.

Podjęto również ogromne wysiłki w celu zminimalizowania rozmiaru, masy i tarcia. Jednostka kontrolna ciśnienia oleju i flansza statora zostały przeprojektowane dla zintegrowanej funkcjonalności, a zębatka parkingowa zintegrowana została z rolką wyjściową, co pozwala na redukcję rozmiaru i oszczędność masy. Kształt obudowy CVT został zoptymalizowany do lżejszej wagi, średnice wałów rolki wejściowej i wyjściowej zostały zmniejszone, a szerokość czaszy rolki V jest węższa. Użyto mniejszego mechanizmu przód/tył z redukcją średnicy zębatek z wytrzymałej stali, aby uczynić jednostkę CVT bardziej kompaktową. Inne oszczędności masy osiągnięto dzięki zmniejszeniu objętości płynu CVT i lżejszej końcowej osi, dyferencjale i łożyskach. W sumie redukcja masy sprawiła, że CVT jest o 16% lżejszy niż pięciobiegowa skrzynia biegów w poprzednim Fit. Mniejsze tarcie uzyskano dzięki użyciu bardziej zoptymalizowanej pojemności pompy olejowej; płycie ochronnej w celu zmniejszenia wzburzenia oleju; oraz łożysku taperowym o niskim tarciu, uszczelce i sprzęgle odwróconym.

Funkcja G-design Shift

CVT Fit została zaprojektowana, aby zapewnić optymalne przełożenie w zależności od warunków jazdy, a także aby zaoferować bardziej naturalne odczucie jazdy i wyeliminować „gumowy” efekt czasami związany z skrzyniami biegów CVT. Nowa CVT ma specjalną logikę „G-design shift”, która ma na celu zapewnienie natychmiastowej reakcji przyspieszenia w porównaniu do tradycyjnych automatycznych lub innych projektów CVT. Gdy moc jest nagle stosowana z prędkości stałej, CVT Fit natychmiast przesyła moc do kół napędowych, jednocześnie dostosowując przełożenie (płynnie i stopniowo redukując), aby gładko doprowadzić silnik do szczytowej mocy.

W porównaniu z tradycyjną automatyczną skrzynią, która jest powolna w reakcji i traci czas na wielokrotne redukcje biegów, CVT jest w stanie szybciej reagować. Ponieważ automatyczna skrzynia ma ograniczoną liczbę osobnych, dyskretnych przełożeń, nawet przy pełnej redukcji biegów, może tylko zbliżyć się do optymalnych obrotów silnika przy zwiększającej się prędkości. To ogranicza przyspieszenie. W porównaniu do innych systemów CVT, CVT Fit oferuje silniejszą reakcję przyspieszenia z liniowym wzrostem obrotów silnika. Logika G-design shift zapewnia Fitowi bardziej liniowe, sportowe i ostatecznie satysfakcjonujące wrażenie z jazdy.

Łopatki zmiany biegów (EX, EX-L)

W modelach EX i wyższych skrzynia CVT może być sterowana za pomocą zamontowanych na kierownicy, podwójnych łopatek zmiany biegów, co zapewnia bardziej angażujące doświadczenie kierowcy. Tryb D jest całkowicie automatyczny, jednak łopatki można używać do redukcji biegów, aby uzyskać większe hamowanie silnikiem w takich sytuacjach jak zjazd z stromego stoku. Skrzynia może być także zmieniana w trybie D. Gdy łopatki są używane w trybie D, pełna automatyczna obsługa wznowi się po krótkim czasie. Dla bardziej sportowej jazdy, tryb S obejmuje siedem przełożeń i utrzymuje wybrane przełożenie, aż kierowca ponownie użyje łopatek zmiany biegów. W trybie S system będzie jedynie automatycznie zmieniać biegi, aby zapobiec nadmiernym obrotom silnika lub jego zgaśnięciu.

ECO Assist™ (CVT)

1.3L i-VTEC 6MT FWD (102 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1317 Cm3
Moc75 Kw @ 6000 Rpm
102 Hp @ 6000 Rpm
101 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy91 Lb-Ft @ 5000 Rpm
123 Nm @ 5000 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika11.1 Galony (42.0 L)
Prędkość maksymalna118 Mph (190 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h11.2 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony185/60 R15 84H
Długość160 In (4064 Mm)
Szerokość67 In (1702 Mm)
Wysokość60 In (1524 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)58.3/58 In (1
Rozstaw osi99.6 In (2530 Mm)
Prześwit5 In (127 Mm)
Pojemność bagażnika16.6 Cuft (470 L)
Masa własna2350 Lbs (1066 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3514 Lbs (1594 Kg)
Spalanie miasto38.6 Mpg Us (6.1 L/100Km)
Spalanie trasa54.7 Mpg Us (4.3 L/100Km)
Średnie spalanie47 Mpg Us (5 L/100Km)

1.3L i-VTEC CVT FWD (102 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1317 Cm3
Moc75 Kw @ 6000 Rpm
102 Hp @ 6000 Rpm
101 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy91 Lb-Ft @ 5000 Rpm
123 Nm @ 5000 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika11.1 Galony (42.0 L)
Prędkość maksymalna114 Mph (183 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h12 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegówBezstopniowa skrzynia CVT
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony185/60 R15 84H
Długość160 In (4064 Mm)
Szerokość67 In (1702 Mm)
Wysokość60 In (1524 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)58.3/58 In (1
Rozstaw osi99.6 In (2530 Mm)
Prześwit5 In (127 Mm)
Pojemność bagażnika16.6 Cuft (470 L)
Masa własna2407 Lbs (1092 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3514 Lbs (1594 Kg)
Spalanie miasto44.4 Mpg Us (5.3 L/100Km)
Spalanie trasa57.4 Mpg Us (4.1 L/100Km)
Średnie spalanie51.1 Mpg Us (4.6 L/100Km)

1.5L CVT FWD (132 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1497 Cm3
Moc97.1 Kw @ 6600 Rpm
132 Hp @ 6600 Rpm
130 Bhp @ 6600 Rpm
Moment obrotowy114 Lb-Ft @ 4600 Rpm
155 Nm @ 4600 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika11.1 Galony (42.0 L)
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegówBezstopniowa skrzynia CVT
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony185/60 R15 84H
Długość160 In (4064 Mm)
Szerokość67 In (1702 Mm)
Wysokość60 In (1524 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)58.3/58 In (1
Rozstaw osi99.6 In (2530 Mm)
Prześwit5 In (127 Mm)
Pojemność bagażnika16.6 Cuft (470 L)
Masa własna2315 Lbs (1050 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3514 Lbs (1594 Kg)
Średnie spalanie51.1 Mpg Us (4.6 L/100Km)
Emisja CO2106 G/Km

1.5L i-VTEC 6MT FWD (130 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1498 Cm3
Moc97 Kw @ 6600 Rpm
132 Hp @ 6600 Rpm
130 Bhp @ 6600 Rpm
Moment obrotowy114 Lb-Ft @ 4600 Rpm
155 Nm @ 4600 Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika11.1 Galony (42.0 L)
Prędkość maksymalna118 Mph (190 Km/H)
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar oponyP185/60 R15 84T
Długość160 In (4064 Mm)
Szerokość67 In (1702 Mm)
Wysokość60 In (1524 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)58.3/58 In (1
Rozstaw osi99.6 In (2530 Mm)
Prześwit5 In (127 Mm)
Pojemność bagażnika16.6 Cuft (470 L)
Masa własna2513 Lbs (1140 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3514 Lbs (1594 Kg)
Spalanie miasto29 Mpg Us (8.1 L/100Km)
Spalanie trasa37 Mpg Us (6.4 L/100Km)
Średnie spalanie32 Mpg Us (7.4 L/100Km)

1.5L i-VTEC CVT FWD (130 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1498 Cm3
Moc97 Kw @ 6600 Rpm
132 Hp @ 6600 Rpm
130 Bhp @ 6600 Rpm
Moment obrotowy114 Lb-Ft @ 4600 Rpm
155 Nm @ 4600 Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika11.1 Galony (42.0 L)
Prędkość maksymalna118 Mph (190 Km/H)
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegówBezstopniowa skrzynia CVT
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar oponyP185/60 R15 84T
Długość160 In (4064 Mm)
Szerokość67 In (1702 Mm)
Wysokość60 In (1524 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)58.3/58 In (1
Rozstaw osi99.6 In (2530 Mm)
Prześwit5 In (127 Mm)
Pojemność bagażnika16.6 Cuft (470 L)
Masa własna2630 Lbs (1193 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3527 Lbs (1600 Kg)
Spalanie miasto33 Mpg Us (7.1 L/100Km)
Spalanie trasa41 Mpg Us (5.7 L/100Km)
Średnie spalanie36 Mpg Us (6.5 L/100Km)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.