Honda odświeżyła drugą generację modelu Jazz na rynek europejski, wprowadzając zmiany zarówno w wyglądzie zewnętrznym, jak i w napędzie samochodu.
Wprowadzenie standardu emisji Euro 6 stanowiło wyzwanie dla większości producentów samochodów, ale Honda była gotowa i przygotowała silnik o pojemności 1,5 litra już na etapie jego wczesnego rozwoju. Ponadto, była jednym z pierwszych producentów, którzy wprowadzili systemy automatycznego hamowania oraz asystenta utrzymania pasa ruchu. Jednak japoński producent nie poprzestał jedynie na dodaniu obowiązkowych funkcji zgodnych z Euro 6, lecz wprowadził także inne ulepszenia.
Na zewnątrz, przednia część modelu Jazz charakteryzowała się nowym designem „Solid wing face”, przypominającym charakterystyczną przednią część CR-V, HR-V oraz Civica. Z boku, rzeźbione panele drzwiowe poprawiały wygląd pojazdu, nadając mu bardziej dynamiczny charakter. Zderzak wyposażono w parę poziomych wcięć na dolnej części, w przeciwieństwie do wcześniej stosowanych pionowych wcięć z tyłu.
Producent zachował wnętrze z wersji bez faceliftingu, ale dodał tempomat oraz ogranicznik prędkości jako standardowy element wyposażenia we wszystkich wersjach. Do listy opcji dodano nowy sportowy pakiet, dostępny jako opcja dla podstawowej wersji silnikowej i standardowy dla modelu 1,5 litra.
Pod maską, największą zmianą była gama silników, w której Honda dodała jednostkę o mocy 130 KM, przeniesioną z modelu HR-V. Sparowano ją z manualną skrzynią biegów o sześciu przełożeniach lub CVT. Te same opcje skrzyń biegów były dostępne dla podstawowego silnika 1,3 litra, podczas gdy silnik 1,5 litra turbo-diesel otrzymał jedynie manualną skrzynię biegów o sześciu przełożeniach.
Nowa odsłona Hondy Jazz została zaprezentowana przed targami motoryzacyjnymi we Frankfurcie w 2017 roku. Oprócz aktualizacji stylizacji zewnętrznej i wykończenia wnętrza, nowa Jazz po raz pierwszy w Europie będzie dostępna z silnikiem benzynowym 1.5-litra i-VTEC o mocy 130 PS (96 kW).
Zmiany w wyglądzie zewnętrznym dostosowują Jazz do najnowszego stylu rodziny Hondy, w tym charakterystycznego wzoru świateł 'Solid Wing Face’ oraz grille. Przedni zderzak ma wyraźne kształty, z bardziej agresywnymi konturami wokół wlotów powietrza. Z tyłu, płytsze sekcje grilla połączone są błyszczącą czarną listwą nad trapezoidalną dolną częścią. Zmiany w wyglądzie zewnętrznym kończą się wprowadzeniem metalicznego koloru Skyride Blue jako nowej opcji kolorystycznej.
Silnik benzynowy o mocy 130 PS łączy wysoką moc z niskim zużyciem paliwa i spełnia rygorystyczne normy emisji spalin Euro 6. Osiąga wydajność paliwową 52.3 mpg i emisję CO2 na poziomie 124 g/km z opcjonalną automatyczną skrzynią biegów CVT. Sam system CVT został poprawiony, aby dostarczać bardziej liniową i wyrafinowaną reakcję podczas przyspieszania.
Silnik benzynowy o mocy 130 PS jest oferowany jako część nowej wersji Dynamic, która dodaje cieńszą osłonę przednią pod dolnym grillem oraz dyfuzor z trzema szczelinami do tylnego zderzaka – oba wykończone sportową czerwoną linią akcentową. Wersja Dynamic zawiera również LED-owe światła, przednie lampy przeciwmgielne, nakładki na siedziska boczne, spojler na klapie bagażnika oraz błyszczące czarne felgi aluminiowe 185/55 R16. Wnętrze wyróżnia się unikalnym wzorem w prążki na tapicerce oraz skórzaną kierownicą i gałką zmiany biegów, które są podkreślone pomarańczowym przeszyciem.
Nowa Honda Jazz zachowuje wyjątkową wszechstronność poprzedniego modelu, w tym przestrzeń bagażową o pojemności 354 litrów (do 897 litrów po złożeniu tylnych siedzeń) oraz przestrzeń dla pasażerów, która nie ma sobie równych w tej klasie. Bardzo praktyczny system Magic Seat dzieli 60:40, umożliwiając liczne konfiguracje ładunkowe, z maksymalną długością wnętrza wynoszącą 2480 mm i maksymalną wysokością ładunku 1280 mm.
Standardowe wyposażenie Hondy Jazz obejmuje tempomat, automatyczne światła i system aktywnego hamowania w mieście City-Brake Active. Wyższe wersje posiadają 7-calowy system infotainment Honda Connect, kamerę parkingową, bezkluczykowy dostęp i uruchamianie oraz zaawansowane technologie bezpieczeństwa, takie jak ostrzeżenie o kolizji z przodu, ostrzeżenie o opuszczeniu pasa ruchu i rozpoznawanie znaków drogowych.
Silnik benzynowy o mocy 102 PS 1.3 i-VTEC będzie nadal dostępny we wszystkich wersjach Jazz, z wyjątkiem nowej wersji Sport.