Honda wciąż stara się podbić rynek małych samochodów segmentu MPV, podczas gdy wszyscy inni produkują hatchbacki. Dlatego wprowadzili nową wersję Jazz/Fit. To mały MPV, który jest na rynku od 2000 roku i obecnie jest w czwartej generacji. Poprzednie generacje były dostępne tylko jako pojazdy miejskie.
Tym razem Jazz występuje również w wersji crossover, nazywanej Jazz Crosstar, która ma plastikowe nadkola i szczegóły inspirowane SUV-em, chociaż wciąż jest to Jazz. Warto jednak pamiętać, że crossover Honda HR-V również korzystał z platformy Jazz/Fit.
Jeśli poprzednia generacja miała wersję hybrydową, to Jazz 2020 ma pod maską wyłącznie jednostki hybrydowe. Silnik benzynowy o mocy 98 KM współpracuje z silnikiem elektrycznym, co daje łączną moc 109 KM. Honda nie podała żadnych danych dotyczących osiągów, ale na bieżąco będziemy aktualizować te informacje.
Wnętrze o kształcie MPV zapewnia dużą przestrzeń wewnętrzną. System Magic Seats dla tylnych siedzeń został zachowany. Złożone oparcie tylnej kanapy jest również dostępne. Oznacza to, że zbiornik paliwa wciąż znajduje się pod siedzeniem kierowcy, co prowadzi do wyższej pozycji podczas jazdy. Deska rozdzielcza jest dostosowana do współczesnych standardów internetu i łączności, z dużym wyświetlaczem TFT jako deską rozdzielczą oraz 9-calowym ekranem dotykowym dla systemu infotainment. Jazz 2020 obsługuje Android Auto i Apple CarPlay.
Honda zaprezentowała zupełnie nową wersję modelu Jazz, która po raz pierwszy w standardzie wyposażona jest w zaawansowany hybrydowy napęd z dwoma silnikami. Nowa generacja popularnego hatchbacka B-segmentu rozwija klasowe standardy komfortu i przestronności charakterystyczne dla Hondy Jazz, oferując wyjątkowe wrażenia z jazdy „na poziomie EV” oraz zaawansowane technologie i funkcje bezpieczeństwa.
Nowa Honda Jazz wprowadzi korzyści związane z efektywnością i osiągami hybrydowego napędu na rynek masowy, przyspieszając realizację ambicji Hondy, aby wszystkie jej europejskie modele mainstreamowe miały hybrydowe napędy do 2022 roku.
Nowa generacja Hondy Jazz będzie pierwszym modelem w europejskiej ofercie Hondy, który otrzyma nowe oznaczenie napędu „e:HEV”. To pierwszy przykład marki „Honda e:Technology”, która znajdzie się we wszystkich przyszłych produktach elektrycznych.
Nowa wersja Crosstar
Innym dodatkiem do gamy Jazz jest nowa wersja 'Crosstar’, zaprojektowana z myślą o osobach poszukujących bardziej crossoverowego stylu. Model ten dostępny jest z tym samym hybrydowym napędem i funkcjami wnętrza co standardowy model, a dodatkowo wyróżnia się zwiększoną wysokością zawieszenia, unikalnym projektem atrapy chłodnicy, materiałami odpornymi na wodę oraz zintegrowanymi relingami dachowymi.
Nowy minimalistyczny design
Nowa generacja hondy Jazz z segmentu B przedstawia ewolucję natychmiast rozpoznawalnej sylwetki monospace. Bezszwowa, czysta filozofia designu, która zdefiniuje przyszłe modele Hondy, opiera się na kluczowych koncepcjach funkcji i piękna, które po raz pierwszy zaprezentowano w modelu Honda e.
Dzięki nowym technologiom strukturalnym, słupek A ma połowę szerokości w porównaniu do poprzedniego modelu, co poprawia widoczność do przodu. Smukły design słupka A został umożliwiony dzięki znacznie poprawionej sztywności skrętnej i nowym technologiom strukturalnym, które przenoszą stres związany z uderzeniem w kierunku przednich słupków bocznych.
Naturalne, wyraźne linie biegną poziomo wzdłuż boków samochodu, z nowoczesną prostotą formy. Ostrzejsze, bardziej pionowe linie ramion podkreślają tylne błotniki i nadkola, wzmacniając szerszą postawę samochodu i poczucie stabilności. Tył pojazdu odzwierciedla czyste linie przodu, z nowym smukłym układem poziomych świateł i dyskretnym spojlerem dachowym.
Wyjątkowe osiągi hybrydowe: e:HEV
Po raz pierwszy w Europie, Jazz dostępny będzie wyłącznie z zaawansowanym hybrydowym napędem z dwoma silnikami, który oferuje wyjątkowe połączenie mocnych i bezwysiłkowych osiągów oraz imponującej oszczędności paliwa. System ten został nowo opracowany dla Hondy Jazz i zapewnia płynne, responsywne i bezpośrednie wrażenia z jazdy.
Nowa intuicyjna łączność
Intuicyjna technologia infotainment z płynną łącznością w samochodzie oraz punktem dostępu WiFi zapewnia pasażerom możliwość pozostania w kontakcie z codziennym życiem. Nowy interfejs LCD z ekranem dotykowym charakteryzuje się znajomą użytecznością przypominającą smartfon, a kontrolki przesuwu umożliwiają przeglądanie ostatnio używanych aplikacji i list mediów. Rozbudowany zestaw wbudowanych aplikacji można wzbogacić o płynne lustrzane odbicie smartfona, za pomocą wbudowanego Android Auto i Apple CarPlay, które są dostępne dla pasażerów jazdy po raz pierwszy za pośrednictwem bezprzewodowego połączenia.
Wnętrze: jakość i komfort
Jakość wnętrza nowej Hondy Jazz zapewnia poziomy komfortu i przestronności, które nie mają sobie równych w segmencie B.
Współczesny układ wnętrza nawiązuje do czystego wyglądu zewnętrznego, uzupełniony o przejrzysty, przyjazny dla użytkownika panel instrumentów. Szeroki podłokietnik w centralnej konsoli również odzwierciedla specyfikacje wnętrza samochodów wyższych segmentów.
Nowe szersze fotele przednie, stabilizujące ciało, mają wsparcie w konstrukcji matowej, zastępując poprzednie rozwiązania sprężynowe, aby pomóc zapobiegać zmęczeniu podczas długich podróży. Ulepszony projekt tylnych siedzeń i grubsza poduszka tylnego siedzenia zapewniają większy komfort dla pasażerów.
Smukły design słupków A poprawia komfort widoczności poziomej dla pasażerów, a obfitość naturalnego światła wpadającego przez szeroką szybę przednią i boczne szyby kwaterowe wzmacnia poczucie przestronności wnętrza.
Sprytne pakowanie zachowuje niezrównaną przestrzeń
Nowa Honda Jazz zachowuje klasowe poziomy przestrzeni wewnętrznej, które były znakiem rozpoznawczym poprzednich generacji dzięki sprytnemu umiejscowieniu komponentów hybrydowego napędu w ramach i w komorze silnikowej. Kluczowe dla maksymalizacji przestrzeni w kabinie jest umiejscowienie zbiornika paliwa w centrum podwozia pod przednimi siedzeniami, co jest unikatowe w tej klasie. Dzięki temu Jazz zachowuje wyjątkowo wszechstronne tylne Magic Seats, które oferują zarówno elastyczność „składania na płasko”, jak i „podnoszenia do góry”, w zależności od potrzebnej przestrzeni ładunkowej.
Honda Sensing zapewnia kompleksowy pakiet bezpieczeństwa
Aby uzupełnić mocny pakiet nowej Hondy Jazz, Honda zapewnia najbardziej kompleksowy zestaw zaawansowanych funkcji bezpieczeństwa i asystentów kierowcy w swojej klasie.
Zakres technologii Honda Sensing został poszerzony dzięki zastosowaniu nowej, szerszej, wyższej rozdzielczości kamery, zastępującej poprzedni zestaw kamer i radarów. Umożliwia to poprawioną świadomość otoczenia pojazdu, w tym rozpoznawanie krawężników i oznaczeń drogowych.
System zapobiegający kolizjom (CMBS) został ulepszony o funkcję nocną wykrywającą pieszych i rowerzystów przy braku oświetlenia ulicznego oraz teraz stosuje hamulce w przypadku, gdy nadjeżdżające pojazdy skracają drogę lub wkraczają na ścieżkę samochodu. Nowy system kamer umożliwia również Adaptive Cruise Control (ACC) podążanie za ruchem w niskich prędkościach w korkach oraz stosowanie Lane Keep Assist na drogach miejskich i wiejskich – a także na wielopasmowych autostradach – co zwiększa bezpieczeństwo w większej liczbie sytuacji.