HONDA L700 1965-1967

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

Potrzeba pojazdów użytkowych zaczęła wzrastać na japońskim rynku w latach 60., a Honda nie miała na to odpowiedniej oferty. W odpowiedzi powstał model L700.

Pierwszym samochodem zbudowanym przez Hondę był pickup T500 z 1963 roku, a kilka miesięcy później zadebiutował roadster S500. Soichiro Honda, ojciec firmy Honda Motor Company, zdawał sobie sprawę, że musi rozszerzyć swoją ofertę, aby zwiększyć udział w rynku, przy minimalnych kosztach badań i rozwoju. Dlatego rozpoczął prace nad nowym pojazdem, opartym na modelu S500: był nim L700.

Koncepcja zamkniętej nadwozia miała kształt kombi, ale z dwoma drzwiami z przodu i klapą bagażnika z tyłu. Pomysł polegał na tym, że samochód mógłby być używany zarówno jako pojazd użytkowy, jak i samochód osobowy. Dzięki dużym tylnym oknom oraz rozkładanej klapie bagażnika mógł także pełnić rolę mobilnego sklepu, z górną częścią unoszoną do góry i dolną opuszczaną do dołu, aby mogła być używana jako ławka. Małe, pionowe światła tylne zostały zamontowane z boku, aby nie przeszkadzały w otwieraniu tylnej części pojazdu.

Deska rozdzielcza oraz trójramienna kierownica pochodziły z sportowego roadstera S600, ale reszta wnętrza była całkowicie nowa.

0.7

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność687 Cm3
Moc38.2 Kw @ - Rpm
52 Hp @ - Rpm
51 Bhp @ - Rpm
Układ paliwowyCarburetor
PaliwoBenzyna
Typ napęduNapęd na tył
Długość145.3 In (3691 Mm)
Szerokość58.5 In (1486 Mm)
Wysokość55.1 In (1400 Mm)
Rozstaw osi88.4 In (2245 Mm)
Masa własna1764 Lbs (800 Kg)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.