Potrzeba pojazdów użytkowych zaczęła wzrastać na japońskim rynku w latach 60., a Honda nie miała na to odpowiedniej oferty. W odpowiedzi powstał model L700.
Pierwszym samochodem zbudowanym przez Hondę był pickup T500 z 1963 roku, a kilka miesięcy później zadebiutował roadster S500. Soichiro Honda, ojciec firmy Honda Motor Company, zdawał sobie sprawę, że musi rozszerzyć swoją ofertę, aby zwiększyć udział w rynku, przy minimalnych kosztach badań i rozwoju. Dlatego rozpoczął prace nad nowym pojazdem, opartym na modelu S500: był nim L700.
Koncepcja zamkniętej nadwozia miała kształt kombi, ale z dwoma drzwiami z przodu i klapą bagażnika z tyłu. Pomysł polegał na tym, że samochód mógłby być używany zarówno jako pojazd użytkowy, jak i samochód osobowy. Dzięki dużym tylnym oknom oraz rozkładanej klapie bagażnika mógł także pełnić rolę mobilnego sklepu, z górną częścią unoszoną do góry i dolną opuszczaną do dołu, aby mogła być używana jako ławka. Małe, pionowe światła tylne zostały zamontowane z boku, aby nie przeszkadzały w otwieraniu tylnej części pojazdu.
Deska rozdzielcza oraz trójramienna kierownica pochodziły z sportowego roadstera S600, ale reszta wnętrza była całkowicie nowa.