HONDA Legend 2009-2012

HONDA Legend 2009-2012

Przejdź do galerii zdjęćHONDA Legend 2009-2012

Honda zaprezentowała odnowioną wersję czwartej generacji swojego flagowego modelu Legend na Międzynarodowym Salonie Motoryzacyjnym w Moskwie w 2008 roku, przygotowując samochód do spełnienia norm emisji Euro 5.

Podczas gdy w Stanach Zjednoczonych Acura RL była dopiero w drugiej generacji, europejski Legend znajdował się już w czwartej. Niemniej jednak oba samochody były do siebie podobne, a różne oznaczenia wynikały z decyzji japońskiego producenta, który nie chciał wprowadzać swojej marki premium na Starym Kontynencie.

Wyglądało na to, że Honda nie chciała inwestować zbyt wiele w wygląd odnowionej wersji. Mimo to, odświeżyła wygląd reflektorów, które otrzymały ostrzejsze linie w porównaniu do łagodniejszych kształtów wersji przed faceliftingiem. Dodatkowo, maska oraz przedni grill zostały nieco przekształcone, aby lepiej pasować do nowego designu świateł. Z tyłu Honda zainstalowała również nowe tylne światła o kanciastym designie, które wymusiły nowy kształt tylnych błotników.

Wewnątrz Honda zachowała ten sam układ kabiny, chociaż znacząco poprawiła komfort, dodając system redukcji hałasu. Używa on systemu multimedialnego Bose do neutralizacji niskich częstotliwości dźwięków przy pomocy dźwięków o niew słyszalnej tonacji. Ponadto, producent dodał nowe materiały wygłuszające, które były lżejsze i równie skuteczne jak te stosowane wcześniej. Na koniec, akustyczna szyba poprawiła ciszę w kabinie.

Jeśli chodzi o napęd, Honda postawiła na ten sam silnik V6 o pojemności 3.7 litra, połączony z nową, pięcio-biegową automatyczną skrzynią biegów opracowaną wewnętrznie. Moc była przekazywana na wszystkie koła za pośrednictwem inteligentnego systemu napędu na wszystkie koła, nazwanego SH-AWD (Super-Handling AWD).

Na wystawie motoryzacyjnej w Moskwie w 2008 roku Honda zaprezentowała zmodernizowaną wersję modelu Honda Legend dla Europy. Ten odświeżony model nadaje nowy charakter flagowej Hondzie i odpowiada na uwagi klientów dotyczące obecnej wersji. Najbardziej zauważalną zmianą jest styl zewnętrzny Honda Legend, z nowymi światłami, maską, przednimi błotnikami, klapą bagażnika, zderzakami oraz standardowymi 18-calowymi felgami.

Pod odświeżoną maską znajduje się jeden z najpotężniejszych silników V6 w tej klasie, oferujący moc silnika V8, jednocześnie zachowując płynność pracy i oszczędność paliwa charakterystyczną dla tego układu.

Nowy silnik ma dodatkowe 200 cm³, co pozwala na zwiększenie momentu obrotowego w całym zakresie obrotów. Uzupełniając tę zwiększoną pojemność, silnik V6 o pojemności 3,7 litra ma system VTEC dodany do zaworów wydechowych, łącząc się z systemem już zainstalowanym po stronie dolotowej. Dzięki temu uzyskano 20% wzrost momentu obrotowego w średnim zakresie obrotów. Rezultatem jest wzmocnienie odczucia mocy, a także poprawa przyspieszenia.

Do zmodernizowanego silnika dołączona jest zupełnie nowa 5-biegowa skrzynia biegów, która pomaga kierowcy w wykorzystaniu i cieszeniu się nową jednostką napędową. Nowa skrzynia zmieniła się na prostą dźwignię, co daje kierowcy dodatkową kontrolę nad wyborem biegów dzięki nowym manetkom na kierownicy i zaktualizowanemu oprogramowaniu skrzyni. Nowa skrzynia biegów szybciej reaguje na zmiany wprowadzane przez kierowcę, nawet w normalnym trybie automatycznym, co daje dostęp do mocy w najbardziej potrzebnych momentach.

Połączenie poprawionej skrzyni biegów i zwiększonego momentu obrotowego sprawia, że nowa Honda Legend może przyspieszyć od 0 do 100 km/h w 7,1 sekundy, co oznacza poprawę o 0,2 sekundy w porównaniu do poprzednika. Ekonomia paliwowa i emisja CO2 również uległy poprawie w porównaniu do wcześniejszego modelu, pomimo lepszego osiągnięcia przyspieszenia.

Kluczowym elementem koncepcji Hondy Legend z 2006 roku jest wyrafinowanie wnętrza, które redukuje stres związany z nowoczesną jazdą. Nowy model idzie o krok dalej, wyposażając samochód w zestaw technologii redukujących hałas. Najbardziej zaawansowanym z tych rozwiązań jest system aktywnej redukcji hałasu (ANC), który eliminuje niskie częstotliwości hałasu, emitując przeciwną falę dźwiękową przez system audio Bose. Nowością w tej flagowej wersji jest nowy rodzaj maty wygłuszającej, która ma lepsze właściwości redukujące hałas i jest lżejsza od tradycyjnych materiałów. Akustyczna szyba i ulepszone osłony dopełniają te poprawki w już bardzo wyrafinowanej flagowej Hondzie.

Bezpieczeństwo to fundament Hondy Legend, która dodaje aktywne zagłówki do swojego już imponującego wyposażenia w zakresie bezpieczeństwa. Nowe zagłówki są podobne w zasadzie do tych, które znajdziemy w modelach Honda Civic i Honda Accord, a także wspierają wiarygodną strukturę nadwozia ACE (Advanced Compatibility Engineering). W niektórych rynkach dostępne są opcjonalnie systemy adaptacyjnego tempomatu i CMBS, które używają radaru milimetrowego do wykrywania i pomagania w redukcji ryzyka kolizji.

Podwozie Honda Legend również zostało poddane pewnym modyfikacjom, aby jeszcze bardziej poprawić stabilność i przyjemność z jazdy. Chociaż zaawansowany system SH-AWD pozostaje bez zmian, ustawienia zawieszenia zostały zmienione, aby poprawić komfort jazdy i prowadzenie.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.