HONDA Legend 2014-Present

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

HONDA Legend 2014-Present

Przejdź do galerii zdjęćHONDA Legend 2014-Present

Podczas gdy amerykański rynek domagał się luksusowego samochodu od Acury, japoński producent próbował sprzedawać go jako Hondę w Japonii i innych krajach azjatyckich.

Eksperyment nie zakończył się sukcesem, jak oczekiwał producent. Okazało się, że azjatyccy klienci nie podzielają amerykańskiego gustu motoryzacyjnego. W USA samochód musiał oferować uchwyty na kubki, automatyczną skrzynię biegów oraz zapewniać komfortową jazdę po autostradzie. W innych krajach te cechy mogą nie być priorytetowe.

Honda wprowadziła piątą generację modelu Legend w 2014 roku, i to tylko na wybranych rynkach. Prezentowała stylowy, pięciokątny grill z grubym, poziomym chromowanym pasem u góry, pod którym znajdowały się dwa węższe pasy. Z boku trzyczęściowy sedan klasy wyższej miał konstrukcję z przesuniętym do tyłu słupkiem C nad tylnią osią i krótkim bagażnikiem.

Wnętrze, wykończone skórą, świadczyło o wysokim poziomie gustu japońskiego producenta. Deska rozdzielcza miała zaokrąglone linie połączone ostrymi kątami dla zestawu wskaźników i wyświetlacza multimedialnego umieszczonego nad centralnym panelem. Szeroka konsola centralna z drewnianymi wykończeniami i schowkami oddzielała kierowcę od pasażera. Z tyłu zamontowano kanapę dla trzech osób, z trzema zagłówkami i pasami bezpieczeństwa.

Pod maską Honda oferowała piątą generację Legend tylko z systemem hybrydowym napędzanym silnikiem V-6 o pojemności 3.5 litra oraz trzema silnikami elektrycznymi.

Honda rozpocznie sprzedaż nowego modelu „Legend”

W modelu zastosowano system SPORT HYBRID SH-AWD z 3 silnikami elektrycznymi

TOKIO, Japonia, 10 listopada 2014 – Honda Motor Co., Ltd. ogłosiła dzisiaj, że rozpocznie sprzedaż nowego flagowego sedana Legend w salonach w całej Japonii od 22 stycznia 2015 roku. Nowy system hybrydowy wprowadza rewolucyjną technologię hybrydową, która oferuje połączenie niezwykłej przyjemności z jazdy, wyrafinowanej i komfortowej jazdy oraz znakomitych osiągów ekologicznych.

Piąta generacja Legend wyposażona jest w SPORT HYBRID SH-AWD*1, który składa się z trzech silników elektrycznych. System hybrydowy automatycznie łączy napęd na przednie, tylne lub wszystkie koła z trybem EV Drive, Hybrid Drive lub Engine Drive, aby nieustannie reagować na sygnały kierowcy i warunki drogowe, zapewniając optymalną efektywność działania.

Podwójne silniki elektryczne z tyłu zapewniają napęd i moc hamowania dla tylnych kół w każdym stosunku. Ta rewolucyjna technologia wektoryzacji momentu obrotowego*2 gwarantuje niezwykle stabilne prowadzenie w różnych warunkach jazdy oraz wyrafinowany komfort, który przewyższa oczekiwania w tej klasie pojazdów. Jednocześnie zaawansowany system hybrydowy Legend oferuje znakomitą oszczędność paliwa wynoszącą 16,8 km/L zmierzoną w trybie JC08.*3

Nowy Legend posiada również zaawansowany system wspomagania kierowcy Honda SENSING,*4 który może pomóc kierowcy w zapobieganiu lub skutecznym reagowaniu na niebezpieczne sytuacje drogowe, co sprawia, że jazda jest bezpieczniejsza i bardziej przyjemna. W skład systemu Honda SENSING wchodzą między innymi system zapobiegania kolizjom (CMBS) oraz pierwszy na świecie*5 system wspomagania kierowcy przy zapobieganiu kolizjom z pieszymi, zaprojektowany w celu pomocy w unikaniu zderzeń z pieszymi.

*1
SPORT HYBRID Super Handling All-Wheel Drive
*2
Mechanizm i system kontrolny, który zarządza rozdziałem momentu obrotowego do lewych i prawych kół napędowych
*3
Testy przeprowadzone przez Ministerstwo Ziemi, Infrastruktury, Transportu i Turystyki
*4
Honda SENSING to marka Hondy dla zaawansowanego systemu wspomagania kierowcy. Nazwa odnosząca się do innowacyjnych technologii detekcji, Honda SENSING wspiera umiejętności kierowców w zakresie detekcji, podejmowania decyzji i sterowania, przyczyniając się do większego komfortu, bezpieczeństwa i spokoju.
*5
Badania Hondy z listopada 2014

Kluczowe cechy nowego Legend
•Wydajność

– SPORT HYBRID SH-AWD
Z przodu pojazdu znajduje się nowo opracowany silnik V6 3,5 L z bezpośrednim wtryskiem i 7-biegowa skrzynia DCT*6 z wbudowanym wysokowydajnym silnikiem elektrycznym. Z tyłu pojazdu znajduje się TMU (Twin Motor Unit). Współpracując z akumulatorem litowo-jonowym o dużej mocy, jednostka sterująca koordynuje działanie silnika i trzech silników elektrycznych. To główne elementy zaawansowanego systemu hybrydowego nowego Legend.

SYSTEM SPORT HYBRID SH-AWD oferuje trzy różne tryby jazdy, w których system hybrydowy automatycznie steruje silnikiem i trzema silnikami dla optymalnej wydajności. W trybie EV Drive dwa tylne silniki elektryczne napędzają pojazd. W trybie Hybrid Drive silnik benzynowy napędza przednie koła, podczas gdy dwa silniki z tyłu napędzają tylne koła. W trybie Engine Drive silnik benzynowy dostarcza moc do przednich kół. Reagując nieustannie na sygnały kierowcy i warunki drogowe, system hybrydowy automatycznie wybiera najbardziej energooszczędny tryb jazdy oraz optymalny wybór napędu na przednie, tylne lub wszystkie koła. We wszystkich trzech trybach jazdy, system hybrydowy wykorzystuje wszystkie cztery koła do efektywnego regenerowania energii podczas hamowania, co przyczynia się do znakomitej oszczędności paliwa wynoszącej 16,8 km/L.

Działając w pełni niezależnie od momentu obrotowego silnika benzynowego, każdy z dwóch silników zlokalizowanych z tyłu w TMU (Twin Motor Unit) oferuje maksymalną moc 27 kW. Każdy z tylnych silników jest sterowany niezależnie i może dostarczać zarówno dodatni (napędowy) moment obrotowy, jak i ujemny (hamujący) moment obrotowy do swojego koła. Dzięki tej zaawansowanej technologii wektoryzacji momentu obrotowego, Legend zapewnia idealne wrażenia związane z podążaniem za zamierzoną przez kierowcę trasą na wszystkich poziomach prędkości oraz wyjątkową stabilność prowadzenia, godną flagowego sedana.
– Silnik V6 3,5 L z bezpośrednim wtryskiem i VTEC
Nowo opracowany silnik V6 3,5 L z bezpośrednim wtryskiem i trzy silniki elektryczne wspólnie generują maksymalną moc 281 kW (382 KM) oraz osiągi przyspieszenia przewyższające te oferowane przez samodzielny silnik benzynowy V8. System VCM (Variable Cylinder Management) Hondy pozwala na wyłączenie trzech cylindrów na jednej stronie „V” w celu oszczędzania energii w razie potrzeby, a system hybrydowy charakteryzuje się również wysoce efektywnym hamowaniem regeneracyjnym i opóźnieniem. W rezultacie system hybrydowy oferuje oszczędność paliwa porównywalną z silnikiem benzynowym z wbudowanym układem 4-cylindrowym.
– Podwozie
Oprócz SYSTEMU SPORT HYBRID SH-AWD z elastycznym rozdziałem mocy napędowej na cztery koła, nowy Legend wyposażony jest w system Agile Handling Assist (AHA), który kontroluje hamowanie, aby poprawić osiągi prowadzenia pojazdu. W skład wyposażenia wchodzi również system Vehicle Stability Assist (VSA), który ma na celu wspomaganie kierowcy w utrzymaniu kontroli w trudnych sytuacjach, stosując odpowiednie hamowanie. Skoordynowana kontrola tych technologii pomaga nowemu Legend dostarczać znakomitą stabilność prowadzenia i osiągi w szerokim wachlarzu warunków jazdy, od miejskich skrzyżowań po kręte drogi podmiejskie oraz autostrady.

Dodatkowo, nowe podwójne podwieszenie typu double-joint double wishbone z przodu i wielowahaczowe z tyłu wspierają znakomite osiągi nowego Legend. Zarówno przednie, jak i tylne zawieszenie wyposażone jest w nowe amortyzatory wrażliwe na amplitudę z optymalną twardością sprężyn i siłą tłumienia, co przyczynia się do doskonałej stabilności prowadzenia oraz komfortu jazdy. Nowy Legend charakteryzuje się również znacznie wzmocnioną sztywnością nadwozia, w tym sztywnością połączeń. Dzięki technologii Hondy, która umożliwia łączenie stali i aluminium, wszystkie panele drzwiowe wykonane są z lekkiego aluminium. Lekka konstrukcja całego pojazdu dodatkowo przyczynia się do znakomitej stabilności prowadzenia oraz oszczędności paliwa nowego Legend.

*6
Skrzynia biegów z podwójnym sprzęgłem

•Design

– Eksterior
– Eksterior nowego Legend jest płynny i dynamiczny. Nadwozie charakteryzuje się szerokim i niskim kształtem, a także elegancką kabiną, która zachęca do wejścia do wnętrza. Reflektorzy LED Jewel Eye z lśniącymi, szlachetnymi soczewkami jeszcze bardziej podkreślają wyrafinowany, wysokiej jakości styl. Światła mijania są superszerokie i intensywnie oświetlają nawet pobocza drogi.
– Wnętrze
– Wykorzystując układ napędu na przednie koła, nowy Legend niezwykle efektywnie wykorzystuje przestrzeń, oferując znakomity komfort wnętrza. Choć całkowita długość jest zbliżona do długości poprzedniego modelu, wnętrze jest bardziej przestronne niż kiedykolwiek. Miejsce na nogi z tyłu jest na tyle duże, że pasażerowie mogą nawet wygodnie krzyżować nogi. W skrócie, nowy Legend oferuje komfort na poziomie jednych z najlepszych w swojej klasie.

Dodatkowo, fotele nowego Legend są wykończone wysokiej jakości skórą naturalną. Co więcej, miękkie podkładki na desce rozdzielczej, panelach drzwiowych, podłokietnikach i innych miejscach często mających kontakt z pasażerami wykonane są z realistycznej sztucznej skóry, otaczając pasażerów w każdej z siedzeń relaksującym i kojącym komfortem.

•Gościnność

– Cisza
Oprócz zastosowania odpowiedniej izolacji akustycznej, nowy Legend minimalizuje hałas i wibracje już u źródła, aby zapewnić znakomity poziom ciszy. Sam napęd został zaprojektowany tak, aby generować minimalne wibracje, a aktywne mocowanie silnika przewiduje drgania silnika i skutecznie je niweluje. Aby zwalczyć hałas drogowy, opony wykorzystują folię aluminiową, która skutecznie redukuje nieprzyjemne dźwięki rezonansowe, które powstają wewnątrz.
– Audio
Wnętrze nowego Legend oraz wyposażenie tworzą idealną przestrzeń do cieszenia się najwyższą jakością jazdy. Honda wybrała jako swojego partnera w rozwoju audio amerykański producent Krell Industries, wiodący producent wysokiej klasy urządzeń audio. Integracja technologii i know-how Krella w nowym Legend już na etapie projektowania zaowocowała niesamowitym realizmem dźwięku. Wzmacniacz posiada znakomity zakres dynamiki oraz wyjątkową klarowność. System audio składa się z 14 głośników optymalnie rozmieszczonych w wnętrzu nowego Legend, dostarczających niesamowitych doznań dźwiękowych dla wszystkich pasażerów.
– Komfortowe udogodnienia
Tylna szyba oraz tylne boczne okna wyposażone są w zasłony przeciwsłoneczne o zwiększonej funkcjonalności, a całkowita powierzchnia chroniona przez zasłony przeciwsłoneczne wzrosła. Środkowy podłokietnik z tyłu posiada panel sterujący z dużym kolorowym wyświetlaczem, co zwiększa komfort i wygodę pasażerów tylnych.

Szyba czołowa wyposażona jest w wygodny wyświetlacz head-up, który pomaga kierowcy utrzymać stałą linię wzroku. Oprócz wyświetlania prędkości cyfrowej, wyświetlacz może pokazywać instrukcje nawigacyjne krok po kroku, a nawet umożliwia monitorowanie wektoryzacji momentu obrotowego Legend w czasie rzeczywistym.

•Zaawansowany system wspomagania kierowcy Honda SENSING

Pod hasłem „Bezpieczeństwo dla wszystkich”, Honda wyobraża sobie społeczeństwo bez wypadków, w którym każdy może bezpiecznie korzystać z dróg. W tym celu Honda opracowała technologie bezpieczeństwa, które obejmują każdy aspekt wypadków: aktywne technologie bezpieczeństwa, które mogą pomóc w zapobieganiu wypadkom, pasywne technologie bezpieczeństwa, które mogą pomóc w złagodzeniu skutków, gdy wypadek już ma miejsce oraz technologie bezpieczeństwa przedwypadkowego, które łączą oba podejścia.

Wykorzystując technologie monitorujące otoczenie pojazdu, Honda opracowała zaawansowany system wspomagania kierowcy Honda SENSING i wprowadziła go do nowego Legend. Zaprojektowany w celu pomocy kierowcy w zapobieganiu lub skutecznym reagowaniu na niebezpieczne sytuacje drogowe, Honda SENSING obejmuje pierwszy na świecie system wspomagania kierowcy w zapobieganiu kolizjom z pieszymi.

System Honda SENSING otrzymuje informacje z dwóch źródeł o różnych charakterystykach: system radarowy milimetrowej fali umieszczony z przodu w grillu oraz kamera monocularna zamontowana w szybie czołowej. Oferując ulepszone osiągi, radar milimetrowy może rozpoznawać pozycję i prędkość szerszej gamy obiektów, w tym pieszych, którzy zazwyczaj są trudni do wykrycia z powodu niskiej refleksyjności radaru. Kamera monocularna widzi do 60 m przed pojazdem, co pozwala na określenie rozmiaru i innych charakterystyk pieszych lub obiektów, a także zwiększa precyzję działania systemu jako całości.

3.5L V6 7AT AWD (382 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność3471 Cm3
Moc228 Kw @ 6500 Rpm
310 Hp @ 6500 Rpm
306 Bhp @ 6500 Rpm
Moment obrotowy232 Lb-Ft @ 3000 Rpm
314 Nm @ 3000 Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoHybrydowy
Prędkość maksymalna155 Mph (249 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h5.2 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Długość196.1 In (4981 Mm)
Szerokość74.4 In (1890 Mm)
Wysokość57.7 In (1466 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)64.3/64.2 In (1
Rozstaw osi112.2 In (2850 Mm)
Prześwit4.5 In (114 Mm)
Aerodynamika (Cd)0.3
Masa własna4312 Lbs (1956 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5291 Lbs (2400 Kg)
Spalanie miasto28 Mpg Us (8.4 L/100Km)
Spalanie trasa32 Mpg Us (7.4 L/100Km)
Średnie spalanie30 Mpg Us (7.8 L/100Km)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.