Po udanym wprowadzeniu czterodrzwiowego modelu Legend w 1985 roku, japoński producent samochodów zaprezentował wersję coupe, sprzedawaną jako Honda lub Acura na rynku amerykańskim.
Japoński producent próbował zdobyć rynek luksusowych samochodów osobowych, oferując dwuosobową wersję sedana Legend. Honda wprowadziła Legend Coupe w pełnym wyposażeniu, więc klienci musieli jedynie zaznaczyć opcje takie jak szyberdach, kolor lakieru oraz automatyczna skrzynia biegów. Wszystko inne było standardem.
Honda zaprojektowała Legend Coupe jako luksusowy samochód osobowy z mnóstwem standardowych funkcji oraz nowym, mocnym silnikiem V-6. Jego reflektory były nieco wyższe niż przednia atrapa, co nie było wówczas powszechne. W porównaniu do sedana Legend, Coupe miało krótszą linię dachu i drzwi bez ram. Tylna szyba była jeszcze bardziej pochylona do przodu niż w wersji sedana.
Wnętrze zostało zaprojektowane z myślą o kierowcy, z pochyloną centralną konsolą i przejrzystym układem deski rozdzielczej. Fotele były stworzone z myślą o długich trasach, pokryte twardą i wygodną skórą. Z tyłu Legend Coupe było wystarczająco przestronne dla dwóch pasażerów. Jednak miejsce na środkowym siedzeniu było ciasne i niewygodne z powodu centralnego tunelu, który nie służył do napędu, lecz do wzmocnienia nadwozia.