Honda wprowadziła model Legend na swoim krajowym rynku w 1985 roku i testowała samochód w rzeczywistych warunkach, zanim przekroczyła ocean i zaczęła go sprzedawać w Stanach Zjednoczonych.
Oferowany jako sedan i coupe, był to samochód, który zapoczątkował markę Acura, łącząc luksus, komfort, osiągi i rozsądne ceny w jednym pojeździe. Japoński producent zaskoczył swoich rywali, sprzedając ponad 55 000 sztuk w drugim roku po wprowadzeniu do USA. Co ważniejsze, coupe było dostępne z mocniejszym silnikiem niż sedan.
Miał opływowy kształt i prostokątne reflektory. Wydatne błotniki tworzyły wrażenie szerszego toru jazdy, co pomagało w lepszym trzymaniu się drogi. Nie był to samochód do ekstremalnego ścigania, ale dzięki podwójnej wahaczowej zawieszeniu, rzeczywiście lepiej radził sobie na zakrętach niż większość aut w swojej klasie. Dodatkowo miał okna bezramowe.
W środku obie wersje oferowały większy komfort i odpowiednią przestrzeń. Tylne siedzenia zapewniały wystarczająco miejsca w czterodrzwiowym sedanie oraz przyzwoitą ilość w coupe. Honda zainstalowała większość funkcji wewnętrznych w standardzie. Były tylko dwie opcje do wyboru: kolor nadwozia i rodzaj skrzyni biegów.