Honda wprowadziła drugą generację sedana Legend w 1990 roku jako model flagowy. Była to konsekwentna poprawa w stosunku do swojego poprzednika pod względem wydajności i bezpieczeństwa.
Legend był skierowany bezpośrednio do niemieckich producentów samochodów premium. Honda wykorzystała w tym modelu wszystkie dostępne technologie. Niestety, dostępny był tylko jeden silnik, a to w połączeniu z łagodnym kryzysem gospodarczym na początku lat 90. spowolniło sprzedaż. Mimo to, był to bardzo doceniany samochód w swojej klasie.
Ze swoimi wąskimi reflektorami, płaską maską i opływową kabiną, Legend był doskonałym przykładem designu stworzonego przez japońskiego producenta, Yusuke Saitoh. Bezramkowe okna drzwi i wąski obszar okien sprawiały wrażenie czterodrzwiowego coupé lub pseudo-coupé. Reflektory były wyższe niż w jego poprzedniku. Zgodnie z amerykańskimi regulacjami, projektanci zamontowali tylne światła na stałych panelach nadwozia z tyłu.
Honda oferowała Legend w dwóch wersjach wyposażenia: Beta jako model podstawowy i Alpha jako pełną wersję. Producent nawet zainstalował system nawigacji w pojeździe, co było bardzo nietypowe w tamtych czasach. Jego wygodne, podgrzewane skórzane siedzenia oraz drewniane wykończenia na desce rozdzielczej i panelach drzwiowych nadawały mu luksusowy charakter. W Stanach Zjednoczonych model Legend sprzedawano pod marką Acura, premium marką Hondy.