Honda wprowadziła trzecią generację swojego flagowego modelu, Legend, w 1996 roku, jako wersję tylko w nadwoziu sedan, celując bezpośrednio w klasę E Mercedesa.
Japoński producent samochodów dołożył wszelkich starań, aby stworzyć ekskluzywnego sedana, który oferowałby komfortową jazdę oraz dobre osiągi. Był to kluczowy model do wejścia w segment premium, jednak nie mógł równać się z wyborem silników oferowanych przez europejskich producentów.
Mimo że wygląd trzeciej generacji Legend przypominał swojego poprzednika, był to zupełnie nowy pojazd. Posiadał te same płaskie, poziome linie na masce i klapie bagażnika. Inspiracje mogły pochodzić od innych europejskich producentów, ale przedni grill i reflektory były podobne do drugiej generacji Legend. Zderzaki w kolorze nadwozia i listwy boczne nadawały mu ekskluzywny wygląd.
Wnętrze oferowało wystarczającą ilość miejsca dla pięciu dorosłych pasażerów. Środkowy tunel był wąski i krótki. Szerokie, podgrzewane fotele z skórzaną tapicerką zaprojektowano z myślą o komforcie. W zestawie wskaźników Honda zainstalowała trzy wskaźniki w stylu lornetki, gdzie prędkościomierz zajmował centralne miejsce, a obrotomierz znajdował się po lewej stronie. Drewniane wykończenia na desce rozdzielczej oraz ergonomiczne ułożenie centralnej konsoli sprawiały, że samochód wyglądał na bardziej luksusowy.