HONDA Legend Sedan 2004-2008

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

HONDA Legend Sedan 2004-2008

Przejdź do galerii zdjęćHONDA Legend Sedan 2004-2008

Honda wprowadziła na rynek czwartą generację swojego flagowego modelu, Legend, w 2004 roku w Japonii, a w 2005 roku dotarła na inne kontynenty.

Legend przeszedł największą metamorfozę w swojej historii, wprowadzając napęd na wszystkie koła oraz inteligentne technologie. Honda włożyła wiele wysiłku w ten samochód, mimo że efekty były znacznie poniżej oczekiwań.

Wyglądał jak duża barca na drodze, jednak na rynku amerykańskim był uważany za pojazd średniej wielkości. Smukłe, płynne linie i wąski przód podkreślały dynamiczny wygląd auta. Grille w kształcie litery V z jedną poziomą, srebrną listwą, na której znajdowało się logo H, wystawały jak pięść. W dolnej części zderzaka umieszczono kolejny grill, który pomagał w chłodzeniu silnika i sprężarki klimatyzacji. Z tyłu, światła tylne zamontowane były tylko na ćwiartkach nadwozia, co mogło być akceptowalne na rynku amerykańskim, ale nie w Wielkiej Brytanii czy Europie, gdzie większość konkurentów miała szersze światła.

Wnętrze standardowo ozdobione było drewnem i skórą, podczas gdy duży ekran systemu multimedialnego był dostępny opcjonalnie w zależności od rynku oraz poziomu wykończenia. Honda nie chciała stawiać na różnorodność wyposażenia i wyposażyła Legend w stały zestaw, w zależności od poziomu wykończenia. Z tyłu było wystarczająco miejsca dla dwóch dorosłych pasażerów, z centralną podłokietnikiem, który miał uchwyty na kubki.

W przeciwieństwie do innych konkurentów w tym segmencie, Legend był dostępny tylko z jedną konfiguracją silnika i skrzyni biegów. Jedyną opcją był silnik V6 o pojemności 3.5 litra, połączony z 5-biegową automatyczną skrzynią biegów, która przekazywała moc na wszystkie koła za pomocą inteligentnego systemu o nazwie SH-AWD (Super Handling all-wheel-drive).

 Nowy model premium Hondy łączy w sobie osiągi, technologię, komfort, bezpieczeństwo i sportowy design

Z połączenia nowoczesnej technologii i innowacyjnych systemów wsparcia powstaje nowa Honda Legend, która zajmuje miejsce w luksusowej klasie średniej jako klasyczny sedan z czterema drzwiami. Wierność dynamicznemu stylowi sprawia, że model premium Hondy oferuje komfortowe wnętrze z sportowymi akcentami. Przestronność wnętrza sprzyja poczuciu dobrego samopoczucia i komfortu.

Większy, cięższy, droższy i z długą listą opcji – to cechy wspólne wielu nowych modeli w klasie średniej. „Nowa Legend,” mówi Yasuhisa Maekawa, prezydent Honda R&D Europe, wiceprezydent Honda Motor Europe, „pokazuje, że wysoki poziom osiągów, bezpieczeństwa i komfortu, w połączeniu z przestronnym wnętrzem, niekoniecznie prowadzi do nadmiernej wagi. Możemy zaoferować luksusowy sedan z wszelkimi możliwymi innowacjami w atrakcyjnej cenie, nawet w porównaniu do większości standardowych modeli niskobudżetowych wielu konkurentów.”

Obecnie rywale mają więcej możliwości. Kilka uznanych marek dominuje w klasie średniej i luksusowych sedanach na całym świecie, szczególnie w Europie. Jednak szanse rywali rosną. Nie tylko dlatego, że produkują produkty o równej jakości, ale także dlatego, że są znani z prowadzenia w ważnych innowacjach. Prawdziwym powodem jest to, że dawniej lojalni klienci oddalają się od swoich tradycyjnych marek z różnych powodów.

Konstrukcja nadwozia

Elegancki design Legendy potwierdza jej status, podczas gdy dynamiczne linie nadwozia reprezentują sportowy charakter – to wczesna wskazówka co do mocy nowoczesnego silnika. Charakterystycznym elementem przodu jest stromo opadająca maska. Z boku smukły kokpit, głęboka linia okien i krótki bagażnik podkreślają wyraźny kształt Legendy w formie wtyczki. Nowa Legend jest o 20 mm wyższa i 25 mm szersza od swojego poprzednika. Całkowita długość została jednak zmniejszona o 38 mm, a rozstaw osi o 110 mm; mimo to długość przedziału pasażerskiego wzrosła o dodatkowe 30 mm, a wysokość wnętrza o 40 mm. Rezultatem jest znacznie większa przestronność kabiny, pomimo redukcji całkowitej długości nadwozia. Pasażerowie mają do dyspozycji wysublimowaną atmosferę, z doskonałą dbałością o ergonomię, skórzaną tapicerką i 8-stopniowo regulowanymi elektrycznie przednimi fotelami.

Doskonała aerodynamika i wyjątkowo niski poziom hałasu

Dzięki wysoce efektywnemu współczynnikowi oporu i niskiej całkowitej wysokości wynoszącej 1,45 metra, nowa Legend ma opływowy kształt, który można spotkać tylko w sportowych coupé. Dzięki temu osiągnięto oszczędności paliwa przy wyższych prędkościach, a poziom szumów wiatru został zredukowany do nieodczuwalnego poziomu. Wyniki skomplikowanych testów wykazały, że znaczna redukcja hałasu o wysokiej i średniej częstotliwości była warunkiem przebudowy Legendy.

Zamiast tradycyjnej, ciężkiej izolacji, zastosowano lekkie materiały, które są również bardzo skuteczne w absorbowaniu dźwięku. Na przykład, wewnętrzny izolator skrzydła. Warstwa gumowa zapewnia, że hałas z nierównych lub mokrych nawierzchni zostaje znacznie zredukowany. Podłoga jest również całkowicie pokryta warstwą ochronną, która jest zarówno antykorozyjna, jak i dźwiękochłonna. Spód nadwozia zaprojektowano tak, aby drgania nadwozia były eliminowane przez materiał izolacyjny, tworząc barierę akustyczną między kabiną a drogą.

Podzespoły do integracji silnika i skrzyni biegów są w 'pływającej’ pozycji, co tworzy barierę akustyczną między głównym źródłem drgań (silnikiem) a dużą objętością rezonansową (nadwoziem). Jakiekolwiek niskoczęstotliwości, które nadal przenikają do kabiny, są eliminowane przez jednostkę Aktywnej Redukcji Hałasu (ANC) specjalnie opracowaną do tego modelu. System korzysta z dwóch mikrofonów umieszczonych w konsoli dachowej. Mikrofony monitorują dźwięki układu napędowego wchodzące do kabiny. Kiedy wykrywane są niepożądane częstotliwości, ANC generuje przeciwną częstotliwość i wysyła precyzyjnie zsynchronizowany sygnał audio o odwróconej fazie do głośników drzwiowych systemu audio i subwoofera. ANC neutralizuje drgania i eliminuje niepożądane częstotliwości. To tworzy spokój wewnątrz samochodu i w każdy możliwy sposób zastępuje tradycyjne, ciężkie materiały izolacyjne.

Inteligentna, lekka konstrukcja

Samochody z szeroką gamą technologii bezpieczeństwa i podniesionym komfortem zazwyczaj ważą więcej niż modele mniej wyposażone w tej samej klasie. Z tego powodu większość marek oferuje wersje podstawowe jako 'odchudzone’. Honda przyjmuje inną, bardziej logiczną strategię i w prawie wszystkich rynkach w pełni wyposaża Legendę. Jednak aby zminimalizować potencjalną wagę, deweloperzy nowej Legendy stworzyli inteligentną, lekką konstrukcję. Nadwozie – element o najwyższej masie – w pewnym stopniu wykonane jest z blachy wysokotężnej, co pozwala na cienką grubość ścianek. Dodatkowo, maska, przednie błotniki i elementy podwozia, takie jak podramy i wahacze, wykonane są z aluminium; wał napędowy wykonany jest z kompozytu wzmocnionego włóknem węglowym. Szerokie zastosowanie tych lekkich materiałów utrzymuje masę własną 5-metrowego samochodu poniżej 1885 kg – przy jednoczesnym zachowaniu doskonałej sztywności nadwozia.

Komfort

Wnętrze Legendy łączy elegancki luksus z jasnym, efektywnym designem, tworząc atmosferę, która podkreśla sportowy charakter samochodu. Różne najnowsze technologie zostały wybrane, aby umożliwić prostą i intuicyjną obsługę. Starannie przemyślana harmonia wnętrza przyczynia się do tego, że kierowca czuje się swobodnie, pomagając w trudnych sytuacjach jazdy i eliminując zbędne rozproszenia.

Szczególną uwagę zwrócono na wysoką jakość i wykonanie materiałów. Ergonomiczne siedzenia z perforowaną skórzaną tapicerką zapewniają sportowe, a zarazem wyrafinowane doświadczenie z jazdy. Drewniane wykończenia z klonu rozciągają się na desce rozdzielczej, podczas gdy konsola centralna z kontrolami klimatyzacji, audio i nawigacji ma matowe metalowe wykończenie dla bardziej technicznego wyglądu. Główne wskaźniki oraz duży, jasny wyświetlacz nawigacji są łatwe do odczytania. Wszystkie istotne elementy sterujące są łatwo dostępne dla kierowcy.

Silnik/Skrzynia biegów – Doskonałe źródło mocy

Nowy silnik Honda Legend o pojemności 3,5 litra SOHC VTEC V6 jest absolutnym hi-tech i jednym z najsilniejszych w swojej klasie. Nowoczesny silnik aluminiowy z 4 zaworami, z regulacją zaworów i elektroniczną kontrolą podnoszenia zaworów, produkuje 217 kW (295 PS) przy 6200 obr./min. Maksymalny moment obrotowy wynoszący 351 Nm przy 5000 obr./min zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 7,3 sekundy oraz prędkość maksymalną 250 km/h.

Dzięki standardowej 5-biegowej automatycznej skrzyni biegów, kierowca może ręcznie wybierać biegi – either poprzez dźwignię w konsoli centralnej lub za pomocą łopatek umieszczonych na kierownicy. Skrzynia biegów, razem z inteligentnym systemem zmiany biegów, Grade Logic Control, zapewnia stałą moc napędową, szczególnie podczas jazdy po wzniesieniach. System Shift Hold Control działa razem z elektronicznym gazem i korzysta ze sportowych kierowców na krętych drogach. Oba systemy współpracują w celu zredukowania niepotrzebnych zmian biegów podczas podjazdów lub pokonywania zakrętów w trybie automatycznym.

Podwozie

Innowacyjne podwozie Legendy ma podwójne wahacze jako zawieszenie przednie i wielowahaczowe jako tylne. Ta zaawansowana technologia zapewnia płynną jazdę i bezpieczne pokonywanie zakrętów nawet na nierównych nawierzchniach.

Duże, wentylowane tarcze hamulcowe z przodu i z tyłu oraz 4-tłoczkowe zaciski zapewniają wyjątkową siłę hamowania. Elektroniczne wspomagacze, takie jak ABS, EBD, VSA (Vehicle Stability Assist), wspierają kierowcę w potencjalnie niebezpiecznych sytuacjach.

SuperHandling All-Wheel Drive

Honda Legend ma w standardzie system napędu na wszystkie koła, który poprawia zdolności pokonywania zakrętów. System SH-AWD (Super Handling All-Wheel Drive) zwiększa prędkość obrotową zewnętrznego tylnego koła podczas dynamicznego pokonywania zakrętów, co ułatwia samochodowi skręcanie. To znacznie poprawia prowadzenie poprzez dobrze zrównoważone nadsterowności w ostrych zakrętach.

W czasie jazdy na prostych odcinkach i przy umiarkowanych zakrętach aż 70% momentu obrotowego trafia na przednie koła, podczas pełnego przyspieszenia lub dynamicznej jazdy do 70% dostępnego momentu obrotowego kierowane jest na tylne koła. W zależności od sytuacji jazdy, dostępny moment obrotowy na tylnej osi może być rozdzielany w zakresie od 100:0 do 0:100 między oba tylne koła. Rezultatem jest lepsza wydajność w zakrętach i gwarancja maksymalnej przyjemności z jazdy.

Ta inteligentna technologia napędu na wszystkie koła, opracowana przez inżynierów Hondy, poprawia także bezpieczeństwo w zakrętach: system SH-AWD jest aktywowany, jeśli kierowca zbyt mocno wciśnie hamulec w zakręcie, a dystrybucja momentu obrotowego do poszczególnych kół jest dostosowywana, aby stabilność jazdy, w granicach fizycznych możliwości, pozostała stała.

Asystent Stabilności Pojazdu

Honda Legend wyposażona jest w elektroniczny system asystenta stabilności pojazdu (VSA). To odpowiednik popularnego i wysoko rozwiniętego systemu ESP, z tym że w modelu premium Hondy jest ściśle zintegrowany z systemem Super Handling All-Wheel Drive. VSA ma na celu pomóc kierowcy w utrzymaniu kontroli podczas nagłych manewrów.

Mikrokontroler oblicza przewidywaną reakcję pojazdu i koordynuje idealny rozkład siły hamowania do każdego koła w razie potrzeby, aktywuje system przepustnicy i kontroluje zapłon. Przy kontrolowanym przyspieszeniu, częściowym hamowaniu i reaktywnym przyspieszeniu poszczególnych kół, VSA może utrzymać samochód na zamierzonej trasie.

Bezpieczeństwo

Wysoce sztywna struktura nadwozia nowej Legendy gwarantuje wysoki poziom bezpieczeństwa pasażerów w różnych sytuacjach kolizyjnych w połączeniu z układami poduszek powietrznych o podwójnym działaniu z przodu i z boku oraz poduszkami powietrznymi zasłonowymi. Struktura nadwozia ACE (Advanced Compatibility Engineering) pomaga rozpraszać siły kolizji z kabiny pasażerskiej na całe nadwozie. Dzięki inteligentnemu umiejscowieniu komponentów ramy, na przykład przy zderzeniu czołowym, energia kolizyjna rozprasza się bardziej na całej przedniej powierzchni oraz na wyraźnej strukturze bocznej. Struktura nadwozia ACE przyczynia się również do ochrony innych pasażerów, szczególnie w mniejszych pojazdach.

Dobrze zorganizowane przykłady

Specjalnie zaprojektowana struktura ramy przedniej nowej Legendy poprawia ochronę partnerów w przypadku zderzenia z mniejszym pojazdem: struktura przednia ma na celu względne wyginanie się. W zderzeniu pojazdów, ten element nadwozia, poprzez wyginanie, absorbuje dużą część uderzenia i dostosowuje się do struktury bezpieczeństwa innego pojazdu. Dzieje się tak, ponieważ energia, która nie może być wchłonięta przez bardziej sztywną konstrukcję mniejszego auta i może wpłynąć na kabinę pasażerską, jest również redukowana dzięki specyficznej konstrukcji przedniej dużego sedana Hondy.

Poprawione bezpieczeństwo pieszych

Podniesiona maska zwiększa bezpieczeństwo pieszych. W przypadku zderzenia, trzy czujniki dotykowe w przednim zderzaku wykrywają niebezpieczeństwo i uruchamiają aktor pirotechniczny. W ułamku sekundy tylna krawędź maski unosi się o 100 mm. Zapewnia to wystarczającą przestrzeń między maską a twardymi komponentami silnika pod nią. Jeśli głowa lub ramię pieszego uderzy w stosunkowo miękką maskę, ta się wygina. Podniesiona maska może zatem znacząco zmniejszyć ryzyko poważnych obrażeń.

Zapobieganie wypadkom dzięki zaawansowanym systemom asystującym

Legendę wyposażono w systemy adaptacyjnego tempomatu (ACC) oraz system łagodzenia kolizji (CMBS). ACC automatycznie zapewnia utrzymanie stałej odległości od pojazdu z przodu, na przykład na autostradzie. To sprawia, że długie podróże są bardziej relaksujące i mniej męczące.

CMBS: gdy minimalny odstęp zostanie niebezpiecznie przekroczony, kierowca jest alertowany serią dźwięków i wizualnych powiadomień oraz poprzez krótkie zaciągnięcie pasa bezpieczeństwa. Jeśli kolizja nadal jest nieunikniona, system pomaga zminimalizować uderzenie, aktywując hamulce (np. poprzez blokadę), zanim kierowca wciśnie hamulec. Dodatkowo, system elektronicznie zaciąga pasy bezpieczeństwa pasażerów z przodu. Jeśli CMBS wykryje, że kierowca nie reaguje, co czyni kolizję nieuniknioną, system automatycznie aktywuje hamulce, aby z dużym opóźnieniem zatrzymać pojazd.

Dodatkowo, modele z kierownicą po prawej stronie mogą być wyposażone w opcjonalny system asystenta utrzymania pasa ruchu (LKAS). System utrzymuje pozycję samochodu w swoim pasie, zapewniając moment obrotowy kierownicy, kiedy jest to konieczne – co znacznie zmniejsza zmęczenie kierowcy i ryzyko zjechania z drogi.

Zwiększone bezpieczeństwo w nocy

Nowa Legend wyposażona jest w standardzie w aktywny system oświetlenia przedniego (AFS). Główne reflektory emitują białe, ultra jasne światło ksenonowe. Termin AFS oznacza interpretację Hondy zaawansowanego połączenia oświetlenia zakrętowego i kierunkowskazów, które skutecznie oświetla drogę w kierunku jazdy. Lewy reflektor obraca się w lewo, a prawy w prawo, aby w pełni oświetlić zakręty i skrzyżowania nocą. To pomaga kierowcy w radzeniu sobie w trudnych sytuacjach podczas jazdy nocą i pozwala lepiej dostrzegać pieszych lub inne przeszkody.

Nawigacja i komunikacja

Nowa Legend wyposażona jest w standardzie w system nawigacji satelitarnej z rozpoznawaniem głosowym. Pełne informacje mapowe są dostarczane na DVD. Wysokowydajny procesor umożliwia szybką kalkulację trasy, a nowe oprogramowanie przybliża wyświetlacz mapy w praktycznie rzeczywistym czasie.

Dobre wieści dla użytkowników telefonów komórkowych. Każda Legend wyposażona jest w integralny zestaw głośnomówiący. Zainstalowana technologia Bluetooth gwarantuje, że wszystkie aktualne telefony komórkowe – niezależnie od producenta – mogą być używane: po początkowym 'parowaniu’ telefonu z samochodem, telefon kierowcy jest rozpoznawany natychmiast po uruchomieniu zapłonu i może pozostać w kieszeni kurtki lub nawet w bagażniku podczas wykonywania lub odbierania rozmów telefonicznych. Kierowca wybiera i akceptuje rozmowy przy pomocy przycisków na kierownicy lub za pomocą rozpoznawania głosowego.

Doświadczenie muzyki o wysokiej intensywności

3.5L V6 6AT (295 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność3471 Cm3
Moc217 Kw @ 6200 Rpm
295 Hp @ 6200 Rpm
291 Bhp @ 6200 Rpm
Moment obrotowy260 Lb-Ft @ 5000 Rpm
353 Nm @ 5000 Rpm
Układ paliwowyElectronic Injection
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna155.3 Mph (250 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h7.3 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony235/50R17
Długość193.6 In (4917 Mm)
Szerokość72.7 In (1847 Mm)
Wysokość57.2 In (1453 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62/62.3 In (1
Rozstaw osi110.2 In (2799 Mm)
Prześwit5.7 In (145 Mm)
Pojemność bagażnika15.8 Cuft (447 L)
Masa własna3984.4 Lbs (1807 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5093.6 Lbs (2310 Kg)
Spalanie miasto13.7 Mpg Us (17.2 L/100Km)
Spalanie trasa26.4 Mpg Us (8.9 L/100Km)
Średnie spalanie19.6 Mpg Us (12 L/100Km)
Emisja CO2282 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.