Aby poszerzyć swoją ofertę, Honda wprowadziła na rynek tańszy model: Logo. Mimo że samochód był niezawodny, nie odniósł sukcesu na europejskim rynku.
Pierwsza generacja Civica odnosiła sukcesy, ponieważ była tania w zakupie, eksploatacji i cechowała się niezawodnością. Klienci nie zwracali uwagi na to, że oferuje podstawowe wyposażenie. Trzy dekady później Honda postanowiła stworzyć kolejny prosty model dla swoich klientów. Jednak rynek się zmienił, a cena zakupu przestała być najważniejszym czynnikiem w podejmowaniu decyzji zakupowych.
Logo zadebiutowało w 1996 roku, ale zajęło kilka lat, zanim zaczęło być sprzedawane w Europie. Jego rozmiary sprawiły, że stało się konkurencją dla takich modeli jak Volkswagen Polo, Ford Fiesta czy Renault Clio. Logo miało owalne, prostokątne reflektory, kratkę w dolnym zderzaku i wnętrze, które ledwo mieściło cztery dorosłe osoby. W jakiś sposób jego tylne światła przypominały ten sam design, co te z Pola z tamtej epoki.
W środku, plastikowa deska rozdzielcza nie prezentowała się najlepiej. W odróżnieniu od innych modeli Hondy, nie miała obrotomierza w zestawie przyrządów. Później dodano go do niektórych modeli razem z jednostką klimatyzacyjną. Bagażnik był mały i ledwo wystarczał na potrzeby rodziny bez składania tylnych siedzeń podczas zakupów.